Projekti: W126 edustuskuntoon ja pienimuotoista tuninkia

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

maskista vielä, katsokaa tähtiklubin heinäkuun kuvaa, kellä on raikkaimman näköinen ? :wink:

maski mustaksi vaan :D
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

...ja jos ei mustaksi niin tumman harmaakin kelpaa :wink:
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Koska noin neljä viikkoa sitten tilaamiani puna/valkolaseja ei vieläkään näy, tarvii tyytyä savu/hopea -linjaan. Mutta kummat istuu paremmin? Eikös noi kirkkaat ole hieman teinixit, ei ainakaan ässään sovi?

Kuva
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
SLC-450
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Pe 23.05.2003 12:19
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja SLC-450 »

Pasi M. kirjoitti:Koska noin neljä viikkoa sitten tilaamiani puna/valkolaseja ei vieläkään näy, tarvii tyytyä savu/hopea -linjaan. Mutta kummat istuu paremmin? Eikös noi kirkkaat ole hieman teinixit, ei ainakaan ässään sovi?
Ehdottomasti samoilla linjoilla! Jos noista pitää valita, niin oikeanpuoleiset tietysti!! Jätetään ne vasemmanpuoleiset näille teinituunareille :lol:
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ehdottomasti hanttarin puolen !
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, tummat takavalot vaan.

Ja pitä tuo maasturi tonttiin, karmean näköinen noilla vietereillä vaikka muuten onkin nätti.

Maskille pieni tummennus ei tekisi pahaa, tummanharmaa varmasti istuu hyvin.

Vertaa vaikka:

Ankea harmaa (hyi v*ttu mikä maasturi :x )
Kuva

Mielettömän komea musta:
Kuva
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Mauri H. kirjoitti:Joo, tummat takavalot vaan.

Ja pitä tuo maasturi tonttiin, karmean näköinen noilla vietereillä vaikka muuten onkin nätti.

Maskille pieni tummennus ei tekisi pahaa, tummanharmaa varmasti istuu hyvin.

Vertaa vaikka:

Ankea harmaa (hyi v*ttu mikä maasturi :x )
[kuva]
[kuva]
Onko toi sun farkkus noin hieno, koko ajan joku ottamas kuvia mesestäs. :wink:

Kyllä se madallus "vähän" näköä muuttaa.
Tonir
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Ma 16.02.2004 17:19
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tonir »

Mauri H. kirjoitti:Joo, tummat takavalot vaan.

Ja pitä tuo maasturi tonttiin, karmean näköinen noilla vietereillä vaikka muuten onkin nätti.

Maskille pieni tummennus ei tekisi pahaa, tummanharmaa varmasti istuu hyvin.

Vertaa vaikka:

Ankea harmaa (hyi v*ttu mikä maasturi :x )
[ http://img78.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Mersukuvat2/harmaa_maski.jpg ]

Mielettömän komea musta:
[ http://img78.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Mersukuvat2/Musta_maski2.jpg ]
Ota nyt hyvä mies tuo merkki pois tuosta maskista. :shock:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Tomperi kirjoitti:Ota nyt hyvä mies tuo merkki pois tuosta maskista. :shock:
Mitä Vitt.... Suomen MB - klubin merkki pois vai, voi saakeli, älä yritäkään ehdottaa...
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Itseasiassa on hieman pakko-ostos nuo uudet takavalot, vanhat ovat hieman heikossa hapessa. Ja jos on tuninkiosat vaikeita löytää, niin ovat myös nuo normaalilasitkin kiven alla. Motonetissä on vain toiselle puolelle hintaan 94€. Alkuperäinen "lasi" maksaa muistaakseni 200€ + rapiat päälle zipaleelta, siis Saksasta tilattuna. :shock:

Kuva
Mauri H. kirjoitti:Ja pitä tuo maasturi tonttiin, karmean näköinen noilla vietereillä vaikka muuten onkin nätti.
Äläs ny, sillä tarvii päästä tiettömien taipaleiden taakse. :wink: Onhan perheessä kohta yks urheiluauto, jahka saadaan ähellettyä Eibachit coupeen. :lol:

Vähän olen kyllä miettinyt uusia vanteita + renkaita syksyn sateisiin, eipä noissa Energyissä ole enää kuin alle 2mm pintaa. Mutta on niillä ajettukin jo reilusti yli 40tkm. 8) Intrat sitten talvipyöriksi ja uusiksi kesävanteiksi jotkut hillityt 16":set 7.5 ET15:set, esim nämä:

Kuva

Ja alkaa muuten sisustakin oleen jo viimeistä silausta vaille valmis...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

ehdottomasti tummemmat takavalot
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Pasi M. kirjoitti: Intrat sitten talvipyöriksi ja uusiksi kesävanteiksi jotkut hillityt 16":set 7.5 ET15:set, esim nämä:

Kuva
Jaa mitä, ai että Ässä olisi tarkoitus kunnostaa edustuskuntoon? No, kai noillakin jossain maaottelussa voi edustaa.... :wink: 15-reikäiset vaan alle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tonir
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Ma 16.02.2004 17:19
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tonir »

Mauri H. kirjoitti:
Tomperi kirjoitti:Ota nyt hyvä mies tuo merkki pois tuosta maskista. :shock:
Mitä Vitt.... Suomen MB - klubin merkki pois vai, voi saakeli, älä yritäkään ehdottaa...
:lol:
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

...

Viesti Kirjoittaja jarski »

Sehän näyttää kuin uudelta sisältäkin 8) Kyllä nuo tummemmat takavalot ovat myös minun mieleen.

Jääkös sulle yhtään ylimääräisiä 7x15 ET25 peltivanteita?
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Onks noi uudelleen verhoillut velour penkit vai onko säilyny noin hyvässä kunnossa.
Kiinnostais vaan tietää mitä uuden velourin verhoiluttaminen maksaa
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onko istuinten päällä aidot Tammer-Suojan plyysipäälliset? :-)
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Itseasiassa nuo ovat todellakin istuinsuojat, mutta eivät varmaan Tammersuojan. :wink: Luulempa että ovat olleet autossa lähes alusta asti, lienevätkö jopa Veho-kamaa? Istuvat 100-prosenttisesti, eivätkä ole kuluneet mistään puhki. Myös kaikki saumat ovat 100%:sen ehjiä. Ainoastaan kuskinpenkissä on pari tupakin polttamaa reikää. Nyt pesin ne ensimmäistä kertaa ja alkuperäinen vaalea sävy tuli esille. Eikä muuten kutistunu yhtään pesussa. 8)

Onhan ne alkuperäiset veluurikankaat aikas kalliita, muistaakseni ~80€ / metri. Varmaan olisi vanhassa rahassa ainakin joku viiden tonnin homma koko verhoilun uusiminen, tämä siis mutu-pohjalta. Voishan tuota penkkien uudelleenverhoiluakin joskus harkita, mutta nuo suojat ovat aikas mukavat ja ainakin paremman näköiset kuin äklöt kangasjakkarat. Varmaan olis aikoinaan saanu veluurijakkarat alle kympin lisähinnalla, mutta säästäväisyys on hyve...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Eläkä hyvä mies laske sitä autoa ainakaan. Tuossa pihalla seisoo juuri yksi vanhojen jousien vuoksi tipahtanut W126 ja voi helvetti että on kauhea näky. Vaikka onkin tasaisen tipahtanut etu- ja takapäästä. Mistä sitä madallettua autoa katseleva tietää, onko se tarkoituksella otettu "tonttiin" vai laiskan omistajan ja 1000000 km ajon vuoksi itsekseen lintaksi muuttunut. :evil:
Normikorkeudessa W126 on sentäs ryhdikkään ja arvokkaankorkuisen näköinen -- eikös ne ole urheiluautot ja amisdexterit erikseen, joissa saakin katti iskeä kipinää maasta jos on kohouma tiessä. Edustusautoksihan tuo on aikanaan piirretty kokonaisuudeksi, ja kyllä se saa olla ihan auton korkuinen.

Tycker jag.

Black waxia ei muuten kannata ovenkahvoihin iskeä. Mustaa tulee, mutta jos (kun) ainetta lipsuu muualle, niin siinäpäs sitten putsaat. Eikä irtoa. :?

PS. näkyy sisäkuvassa olevan pasilla ehdottomasti tyyliin kuuluva NMT:n luuri hanttarin jalkatilassa. Kannattaa pitää paikoillaan, vaikka itse vehje ei enää olekaan kurantti -- jos joskus kootaan näyttelyä "näin eli toimitusjohtaja vuonna -86", niin tässäpä sinne näyttelyauto ihan rekvisiittaa myöten. Sitten ei enää kuskille kuin olkatoppaukset, takatukka ja Bananarama soimaan. :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Aku P kirjoitti:Black waxia ei muuten kannata ovenkahvoihin iskeä. Mustaa tulee, mutta jos (kun) ainetta lipsuu muualle, niin siinäpäs sitten putsaat. Eikä irtoa. :?

PS. näkyy sisäkuvassa olevan pasilla ehdottomasti tyyliin kuuluva NMT:n luuri hanttarin jalkatilassa. Kannattaa pitää paikoillaan, vaikka itse vehje ei enää olekaan kurantti -- jos joskus kootaan näyttelyä "näin eli toimitusjohtaja vuonna -86", niin tässäpä sinne näyttelyauto ihan rekvisiittaa myöten. Sitten ei enää kuskille kuin olkatoppaukset, takatukka ja Bananarama soimaan. :twisted:
Joo saa olla tarkkana tota mustaa vahaa levitellessä. Ja työläs poistaa ei-toivotuista paikoista. Itse totesin Autoglymin Bumber Caren toimivammaksi tähän käyttöön. Ei tarvi edes samalla lailla kiillotella kuin black waxia.

Heh, aivan. Kuvassa näkyvä NMT-kokonaisuus on aivan ehdoton nostamaan fiiliksiä. :P Aika mielenkiintoiseen paikkaan ovat muuten sen joskus tyrkänneet.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

126 tonttiin jä äkkiä :!: Maastureita saa lohjalta vaikka kuinka ja saudien viritykset tiedetään(W126 maasturi kunnon läskeillä :shock: )

Ja hanttarin puoleiset valot on tyylikkäämmät. Sisusta on todella hieno :D
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Leka kirjoitti:Heh, aivan. Kuvassa näkyvä NMT-kokonaisuus on aivan ehdoton nostamaan fiiliksiä. :P Aika mielenkiintoiseen paikkaan ovat muuten sen joskus tyrkänneet.
Sillä oli kyllä toinen kiinnike tuossa keskisuuttimien tienoilla, mutta se sai väistyä kännykkätelineen tieltä, joka sekin muuten on jo museokamaa. 8) Puhelimen sälppeet ovat kokonaisuudessaan edelleenkin paikoillaan, kenttää vaan ei jostain syystä löydy... :lol: Ja Philipsin lisäksi löytyy myös Stornomaticci ja joku Benefonin überluuri äänivastaajalla jostain 80/90-luvun taitteesta, maksoikin aikoinaan liki 20kmk...

Edit: Savuvalot tilattu eilen, toivottavasti tulee piakkoin...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kohta alkaa oleen ajokunnossa, vielä kun sais ne takatuled ja tuulilasin pesuriin uuden T-venttiilin. Avasin ja kokosin uudestaan tuon T-venan, mutta eipä ollut paljoa apua, vuotaa edelleen kuin seula. Pakko panostaa uuteen, 3.03€ Motonetissä. :lol: Joskus kevätloskilla ihmettelin etteikö täysi säiliö nestettä muka riitä kuin Tampere-Helsinki -pätkälle. Eipä ollu mikään ihmekään, kun 2/3 tavarasta jäi konehuoneen puolelle...

Eilen sain ruostesuojattua molemmat takalokasuojat, olivat pääosin maalipinnalla ja muutamasta kohtaa oli sekin kulunut puhki. Yllättäen ruostetta ei kuitenkaan ollut juuri nimeksikään, senkun veteli vaan neitseelliselle pellille alustamassaa. Ruostesuojausta on siis tehty tähän mennessä: takaluukun sivukuupat sisältä, ulko- ja alapuolelta, takapuskurin alus, helmat, kylkipaneelien aluset, ovien alaosat sisältä, etulamppujen aluset, etu-/takapuskurin kiinnikesysteemit, pari paikkaa etulokareista + pohjasta, puskurikromit altapäin, rekisterinkilpien kromit takaa... Lisäksi antennit, peilit, kynnyslistat ja pari muuta listaa on asennettu vaseliinin suosiollisella avustuksella.

Ja tulipa tuossa eilen putsattua ovienkin tiivisteet. Ovat ikäänsä nähden loistavassa kunnossa, lähes uudenveroiset. Ainoastaan toisen takaoven tiiviste on hieman hapertunut alareunastaan, muttei sentään vaihtokuntoon. Tämäkin peltifagotin käsittelyn jäljiltä. :twisted: Hinkkasin tiivisteisiin Ylläri-Pylläri-Maalari-Ei-Tykkää silikonipuikkoa ja hieman rättiä perään. Pehmeni muuten kummasti koppuraiset kohdat, nyt ei ainakaan enää tuuli viheltele nurkissa.

Niin joo ja koiranluut tarvii laittaa vielä korjauslistalle. Tuntui olevan jo hieman klonksut...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Ei kandeis laittaa alustamassa suoraan puhtaalle pellille, vaan ensiksi ohutta kotelosuoja-ainetta (sivellen tai ruiskutellen). Antaa pari kolme päivää kuivua. Ja sitten alustamassa päälle. Massassa ei kai ole niitä ruostumista estäviä aineita, se vaan suojaa roiskeilta ja kiviltä.
Näin Dinitrol-miehet neuvoivat.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Tässä suojauksessa se on varsinainen problematiikka...

Jos laittaa pelkkää koteloainetta, niin muutaman viikon päästä ei ole mitään jäljellä, vaan kaikki on haihtunut tipotiehensä.( näin siis kotelospray )

Jotkut noista massoista (riippuu merkistä) ovat kyllä aika ohuita litkuja,
että tällaista voisi kai käyttää.

Suosittelen kuitenkin koteloainetta, mutta purkkitavaraa. Nämä ovat paljon
paksumpaa "viskositeetiltään", koska penselöintiin tarkoitettuna niitä ei ole
kovasti liuottimella ohennettu. Olen käyttänyt esim. siirappimaista Tectyl-
koteloainetta, ja siitä kun unohtaa kannen auki, niin aina vaan paranee :wink:
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Niin no, eihän noista kotisuojauksista varmaan mitään hyötyä ole koskaan, kunhan ei olisi vaan haittaakaan. :wink:
Tais se olla Tectylin alustamassaa, purkkitavaraa ja sudilla levittelin; aikamoista siirappia tuokin. Pari viikkoa kuivuttuaan tuntuisi olevan varsin hyvin kiinnipysyvää. Ja on se lokasuojan pelti kuitenkin sen verran karheata ja möykkyistä, että luulis pysyvän. Tottakai sitä kivisuihku kuluttaa ja joka vuosi saa paikkailla uudestaan. Halpaa tavaraa joka tapauksessa ja helppo sutia uutta päälle vaikka renkaiden vaihdon yhteydessä. :P

Joskus tuli ruiskuteltua 123:sen pohjaan mömmöjä oikein ruiskun ja kompuran kanssa. Hauskaa hommaa pihakoivun alla, ilman monttua. 8)

Edit: Noissa alustamassoissa on kyllä eroja, joissain näyttäisi olevan korroosiota estäviä ainesosia ja toisissa ei. Ainakin tuossa Tectylissä oli jotain kiiltäviä partikkeleita, mitä lie epäjalompaa metallia tms. :oops: Ja noiden "kaljamaisten" käyttöä ennen massaa suositellaan, jos suojattava pinta on ruosteessa. Ja todennäköisesti kannattaa käyttää saman valmistajan tuotesarjaa, ettei tule ikäviä yllätyksiä...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Minä käsittelin W123:n apparin etulokasuojan Mastonin purkkitavaralla (alustamassa), kun en kotoa muuta löytänyt. Oli todella tuhtia tavaraa, sutimisesta ei tullut mitään. Sitten välähti: kumihanskat käteen ja eikun levittelemään (siis massaa). Pääsi aika hyvin pieniinkin paikkoihin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Jebujee, kolmas kerta toden sanoo. Kun ei ollu Günthereillä mielenkiintoa lähettää noita 85€:n gläsereitä, Suomipoikain varastot ammottivat tyhjyyttään ja uuden tavaran tilaaminen Saksasta tuntui olevan Don Quijoten hommia, niin pakkohan sitä oli turvautua rakkaaseen länsinaapuriin. Sieltä löytyi puna/valkoiset takavalot sopuhintaan, klo 2 yöllä lähetettyyn enklanninkieliseen emailiin oli vastattu jo ennen ysiä aamulla. Asiakaspalvelua, josta muutama suomalainen nimeltämainitsematon autoalan firma voisi ottaa oppia. Valot tarvii tietenkin maksaa etukäteen, postiennakko ei kuulemma onnistu ja luottokortit eivät kelpaa. Noh, pakettia odotellessa...

...liimasin vanhat lasit kasaan. Vielä kun vetää parit kerrokset transparent-mustaa, niin eiköhän niillä pari viikkoa kehtaa kurvailla. Jos vaan saa ne ehjänä paikoilleen...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Ja tuli sitten vedettyä sitä transparent-mustaa ehkä kerros pari liikaa. Autotallissa näytti sopivilta, mutta sitten kun löi heijastimet ja pohjat kiinni, niin olipas tummat. Ei sinänsä, ihan hienot. Luulempa vaan ettei polliisi / katsastussetä taida tykätä. :mrgreen: Huomenissa kuvia...

Ja kävinpä hakemassa ne uudet koiranluut ja pesurin T-venttiilin. Tuo Motonetin T-venttiili on muuten alkuperäisosa, ihan prikulleen samanlainen, ainoa ero alkuperäiseen on jämäkämpi tiivistemateriaali. Ja tästä osasta oli tietenkin viilailtu Mersun tähti ja varaosanumero pois, kuten joku jossain toisessa topicissa sanoikin. Nyt ruikkii komeasti, vielä kun jaksais ruuvailla nuo dog´s bonet paikoilleen...

Joo ja tuli sitten ajeltuakin pari korttelia ympäri, ekaa kertaa neljän kuukauden aikana. Nyt sen huomasi todella selvästi, millainen kuminauhamaisuus tuossa voimansiirrossa on. Kun se pikkuhiljaa menee huonompaan suuntaan, ei sitä välttämättä huomaa. Kytkimellä kikkailemallahan sen pystyy eliminoimaan, mutta mahtanee olla ihan erilainen auto ajaa jahka saa nuo uudet takatukivarsien puslat, taka-apurungon kumisatsin, vetopyörästön plootun ja koiranluut hollilleen. Mutta ei se huono ole nytkään... :wink:
Ja oli muuten ihan samat nitinät ja natinat sisustuksessa, kuin ennenkin. Siis vaikka purin koko sisustuksen ja asensin osat käyttäen vaseliinia ja silikonispraytä. Kai se on sitten pakko hyväksyä, jonkinlainen viha-rakkaussuhde on kehittymässä... :P
Niin ja jarrut olivat kohtalaisen tunnottomat eka ajelulla. Toimi kyllä ihan moitteettomasti, mutta pedaali tuntui painuvan X-kertaa syvemmälle kuin ennen "seisokkia". Ja kun huomioidaan uudet jarrulevyt ja palat, kai siellä jossain ilmaa voi olla. Eniveis, uudet nesteet tarvii joka tapauksessa vaihdattaa, vanhat ovat ainakin 5 vuotta vanhat ja ihan ruskeat. Seuraavaks vois alkaa metsästään uutta laturia sopuhintaan -> hyvää tuppaa tuleen. 8)

Ps. Ja se musta-valko-ruskea kamala katti makoili taas kuin Euroopan omistaja auton katolla, mutta siitä ei sen enempää...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Mites muuten, maalauksesta on jo ainakin neljä viikkoa. Jokos sen uskaltas vahata kevyesti Autoglymin kultaisella kaljalla? 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Pasi M. kirjoitti:Mites muuten, maalauksesta on jo ainakin neljä viikkoa. Jokos sen uskaltas vahata kevyesti Autoglymin kultaisella kaljalla? 8)
Eikö se olis pitäny tehdä jo aikaa sitten!! 8)
On se hieno auto ja vielä kun se liikkuis hiukan matalammalla mut ei missään tapauksessa lintaksi.
Vastaa Viestiin