Kuvia purkuvaiheesta. Näyttää paljon pahemmalta kuvissa, kuin mitä onkaan.

Ja videotakin löytyy, kuulostaa ihan sepelimyllyltä.

On muuten harvinaisen ärsyttävä palveluntarjoaja.Pasi M. kirjoitti:Eli tämmöinen projekti on nyt käynnissä. Kosla on purettu kohtalaisen askeettiseen kuntoon ja parin / kolmen viikon päästä lähtee pelti- / maaliheikille kunnostettavaksi. Varaosia on tilattu Saksasta noin 1400€:lla, etulokareita, takakaarta ja mahdollisesti toista takaovea tarvii vielä metsästää kotimaasta. Ja kaikkea muuta pientä kivaa, mutta siitä sitten enemmän projektin edetessä...
Kuvia purkuvaiheesta. Näyttää paljon pahemmalta kuvissa, kuin mitä onkaan.
Ja videotakin löytyy, kuulostaa ihan sepelimyllyltä.
Niin on, mutta ilmainen.Timo L. kirjoitti:On muuten harvinaisen ärsyttävä palveluntarjoaja.
Nyt alkoi pelottamaan. Tänään juuri katsoin takavalojen alle ja ruostetta on ihan sairaasti. Kuskin oven muovin alta kukkii myös mukavasti ja ovenkahvan ympärys on myös ruosteessa. Etulokasuojat pitää varmaan vaihtaa kun on niin paljon ruostetta. Kyse siis W124:sta.Pasi M. kirjoitti:Eli siis tuollaista näkyä voi odottaa kylkimuovien alta, jos kylkikuppa on päässyt leviämään jo listojen yläpuolelle.
Jos tarkoitat ylätukivarsia, jotka tulee uudella sisäpuslalla sekä integroidulla pallovivelellä, niin ne saa helposti vaihdettua. Osta samalla kallistuksenvakaajan kumipuslat, 2 paria per auto. Se mutteri lähti minulla tosi helposti irti sieltä sulakerasian alta, ja pultti liukui helposti ulos vastasuuntaan, tilaa on eli on joku jälleen suunnitellut helposti huollettavan rakenteen.Pasi M. kirjoitti: Sitten pari kyssäriä.
Minkämoinen homma on sulakeboksin irroitus? Se kun meinaan tarvii varmaan heivata mäelle, jos aikoo vaihtaa ne poikittaistukivarren pannat ja kumit. Ei taida riittää sen väliseinän irrottaminen, varsinkin kun ne mutterit näyttäis olevan prkl ruosteessa?
No älä! Pulloista tuli muuten 24.90...raul kirjoitti:Ei voikun sanoa Pasi, että todella asiantunijamainen sekä järjestelmällinen projekti kyseessä!![]()
<etc>Pasi M. kirjoitti:Ensin vaihdoin etupään kallistuksenvakaajatankoon uudet pannat ja kumit.
Ggggrrrrreat!Pasi M. kirjoitti:Kuvia tulee loppuviikosta...
Itseasiassa meikäläinen ei tee mitään. Annan pohjatyöt ja maalauspuolen ammattilaisille, niin kestää sitten seuraavat kymmenen vuotta, toivottavasti. Saa nähdä, mikä on peltisepän tuomio. Kunhan vaan antaa ohjeeksi, että tekee laadukasta ja kestävää, maksoi sitten mitä maksoi. Todennäköisesti ovipeltejäkin saattaa joutua vaihtamaan laadukkaan lopputuloksen aikaansaamiseksi, mutta se on sitten peltiheikin murhe. Autostahan on joskus vuonna X maalattu molemmat kyljet, jonka seurauksena esim. molempien etuovien takaosassa on noin pari milliä pakkelia. Ja liekö pakkelilla peitetty ruosteita vai mitä, joka tapauksessa ruoste on päässyt leviämään pakkelin alla aikas lahjakkaasti.Kimmo S. kirjoitti:Annatko pohjalle kunnon hiekka käsittelyn?
Kyllähän sitä on tullut tsiigailtua, on aivan uudenveroisessa kunnossa. Missään ei ole edes alkavaa ruostumista, paitsi tietenkin noiden tunkinreikien ympärillä. Vaikka eipä sitä koskaan olekaan ruostesuojattu helmapaneelien alta, nyt on korkea aika vetää sinne kunnon "mököt" väliin.Kimmo S. kirjoitti:Oletko tutustunut pohjan kuntoon tarkemmin?
Et ottanut kuvaa siitä kun ruho oli trailerilla?Pasi M. kirjoitti:Oli siinä 3.0 V6 Terranollakin vetämistä, kun traileri painoi 650kg ja auto vielä sheivauksenkin jälkeen lähes puolitoista tonnia; automaatissa havaittavissa pienimuotoista luistoa.
No se oli niin hektinen operaatio... Isännällä oli kiire johonkin minkä lie tiekunnan vuosikokoukseen ja se selosti ihan tohkeissaan puhelimessa varmaan 15 minuuttia jollekin Nokian diplomi-ingenjöörille miten rakennetaan joku helkutin hyrräareena Rautiasta ostetusta kiinalaisesta wokkipannusta (säästää 20€),Petri M. kirjoitti:Et ottanut kuvaa siitä kun ruho oli trailerilla?Pasi M. kirjoitti:Oli siinä 3.0 V6 Terranollakin vetämistä, kun traileri painoi 650kg ja auto vielä sheivauksenkin jälkeen lähes puolitoista tonnia; automaatissa havaittavissa pienimuotoista luistoa.
Pintaväristä suoraan hyllystä "paukkupullo" Stratus Greytä hintaan ~15€, avot poijaat ja hyvää tuli. Hieman oli tosin tummempaa kuin alkuperäinen, mutta hyvin sävyeron sai häivytettyä hieman sinne sun tänne ruiskimalla.Day Downhill kirjoitti:Maalasitteko nuo puskurimuovit ja mitä maalia käytitte?
Joo, noi pukit on ihan must maalauksessa ja ennenkaikkea kokoamisessa. Sitä helkutin länkyrää on meinaan hieman vaikea maalata, jos ei ole jossain telineessä hollillaan, suorassa ja mieluiten simmujen korkeudella.Day Downhill kirjoitti:Hienot pukit puskurille. Taidan vääntää samanlaiset, maalausta silmällä pitäen.
No arvaa vaan vituttaako, kun ei tullut tilattua uusia kromeja etulokareihin. Ovat meinaan sen verran lommolla, kun liotin vanhoja kiinnikkeitä irti hieman kovakouraisesti. Vaikka ei ne häävit olleet ennen sitäkään ja onhan niissä lopuissakin kromeissa kulumia ja pyörrejälkiä.Day Downhill kirjoitti:Se on kumma juttu, mutta liikennevaloissakin seisoessa aina vierelle tullut tuntui katselevan juuri niitä irvistäviä kromeja...Mitä ne niitä tuijottaaKun autossa olis paljon kiiltoa muuallakin....