w211 ja lataussoftan päivitys?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
PYY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Su 17.10.2010 14:11
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaata

Re: w211 ja lataussoftan päivitys?

Viesti Kirjoittaja PYY »

CDI203 kirjoitti:
nh1131 kirjoitti:Vaimo lähti aamulla kaupungille ja kertoi seuraavaa.
Tänään webastolla noin 30 min lämmitystä. Ulkona pakkasta -8 ja kolmannella startilla tulille.
Auto on S211 270 cdi
Eli jotain vikaa jossain on
(jos ei olisi niin saman pitäisi tapahtua kaikkisa)
Epäilen, että samansuuntainen "vika" myös omassa kulkineessa. Kävi toistamiseen niin, että 30 pakkasessa webasto vain 10min päällä. 1. ja 2. starttaus: komiasti rallattaa eikä edes yritä. 3. starttaus tulille kuin palmun alta konsanaan :)

Eli jollain lämpötilayhdistelmällä täällä samaa oiretta... toki minulla korjaantunee tuolla jänniterajalla kun ei tartte sitten konetta herätellä "liian kylmänä"...
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."

Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13758
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 ja lataussoftan päivitys?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

PYY kirjoitti:... toki minulla korjaantunee tuolla jänniterajalla kun ei tartte sitten konetta herätellä "liian kylmänä"...
Tarkoitat varmaan että vika ei enää haittaa? Vikaahan siellä on eikä se jänniterajan muutos sitä saa sieltä häviämään.

Jos CPS-sensori toimii (luulisi toimivan, yleensä oireilee ensin kuumalla moottorilla) niin polttoainepulaahan siellä täytyy olla. Se taas voi johtua ilmavuodosta tai alhaisista paineista jolloin ruiskutus ei käynnisty. Olikohan muita todennäköisiä syitä (nämäkin tässä threadissa varmaan muutamaan kertaan sanottu)?
Avatar
PYY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Su 17.10.2010 14:11
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaata

Re: w211 ja lataussoftan päivitys?

Viesti Kirjoittaja PYY »

DBFI kirjoitti:
PYY kirjoitti:... toki minulla korjaantunee tuolla jänniterajalla kun ei tartte sitten konetta herätellä "liian kylmänä"...
Tarkoitat varmaan että vika ei enää haittaa? Vikaahan siellä on eikä se jänniterajan muutos sitä saa sieltä häviämään.

Jos CPS-sensori toimii (luulisi toimivan, yleensä oireilee ensin kuumalla moottorilla) niin polttoainepulaahan siellä täytyy olla. Se taas voi johtua ilmavuodosta tai alhaisista paineista jolloin ruiskutus ei käynnisty. Olikohan muita todennäköisiä syitä (nämäkin tässä threadissa varmaan muutamaan kertaan sanottu)?
Oletan, että CPS sensori toimii, samoin paineiden oletan olevan kunnossa (tai siis sen mitä itte näistä osaan kattoa), Ilmavuotoa (tai pienen pientä naftavuotoa) pidän itse suurimpana todennäköisyytenä. Saattapi tosiaan olla että näillä pakkasilla ja ajanmyötä pienemmilläkin joku tiiviste kovettuu jo senverta, että päästää lävitte.

Juu "vika ei tosiaan haittaa" kun autoa oikein käyttää niin sitä ei ilmene, ilman liian korkeeta jänniterajaa (joka nyt ilmeni) en menis autoa starttaamaan kolmestakympistä 10min webaston käytöllä.

Jahka tässä joutaa ja ilmat lämpenee niin pitää käydä tuo naftapuoli läpi ja "huoltaa" ettei mee korjaushommiksi...

EDIT, mennä talvena -09 diesel Anjovis jätti kokonaan lähetemättä käyntiin 30 pakkasella ku en kiireessä eberillä lämmittänyt kuin vajaan vartin :) ... kymmenennen koittaman kohdalla akku luovutti ;)
Viimeksi muokannut PYY, Ma 27.12.2010 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."

Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 ja lataussoftan päivitys?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
PYY kirjoitti:... toki minulla korjaantunee tuolla jänniterajalla kun ei tartte sitten konetta herätellä "liian kylmänä"...
Tarkoitat varmaan että vika ei enää haittaa? Vikaahan siellä on eikä se jänniterajan muutos sitä saa sieltä häviämään.

Jos CPS-sensori toimii (luulisi toimivan, yleensä oireilee ensin kuumalla moottorilla) niin polttoainepulaahan siellä täytyy olla. Se taas voi johtua ilmavuodosta tai alhaisista paineista jolloin ruiskutus ei käynnisty. Olikohan muita todennäköisiä syitä (nämäkin tässä threadissa varmaan muutamaan kertaan sanottu)?
Joo ja yleisimmät syyt niille, yksi mahdoline lämpötilasta(tai sen huonsta ajkautumiseta... tms) välyksiä jotain jumitusta saava voi ollaa suurpaine pummpu, lisäksi voi olla vaikka viallinen ohjainboxsi/sam mikä juuri sopivasti lämpöä saadessan alkaa keljuilemaan(lämpö mikä tulee lämmitmestä leviää eri tavalla kuin luonnon lämpö, siksi oireet vain lämmitettäessä)
sitten on selasia juttuja mitkä myös vaikutta käynistymisen välysten ja tiiveyden kauttamitä ei kukkan halua kuulla... olevan omassa(muissa merkeissä törmännyt parrin kertaan) puristus karkaa määnän ja sylinterin vällistä, venttiilli ei pidä(ja nämä ovat tulleet vastaan muuten täysin toimivissa mutta juuri tietyssä lämmpö tilassa oirelvissa) tosin kuulee heti äänestä että puristus on vaajaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: w211 ja lataussoftan päivitys?

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Tänään -17 pakkasta, auto ilman webastoo käyntii. Lähti kuin palmun alta heti tulille. Oli kyllä pitkä hehkutus, odotin nin kauan kuin hehkuvalo sammu ja väänsin avainta ja auto lähti heti käyntiin eikä kakistellut yhtään. Näyttäs siltä että on polttoaineen syötön ja hehkutuksen ajoissa ja määrissä webastolla lämmittäessä häikkää. Luulee moottorin olevan lämmin vaikka se ei sitä ole.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re: w211 ja lataussoftan päivitys?

Viesti Kirjoittaja woke »

hehkutuksessa tuskin vikaa koska kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja sitten taas jos webastolla lämmittää sen puolituntia niin kone senverran lämmin että ei tartte hehkutusta.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: w211 ja lataussoftan päivitys?

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

No mikä siinä sitte on vikana, HÄH
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
PYY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Su 17.10.2010 14:11
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaata

Re: w211 ja lataussoftan päivitys?

Viesti Kirjoittaja PYY »

"Luulee moottorin olevan lämmin vaikka se ei sitä ole."

... ameriikan voorumilla jollakin kanukilla oli tästä "faktaa", että auto luulee koneen olevan lämmin vaikka näin ei ole, jonkin sortin anturista kirjoitteli hän... tämä virheellinen tulkinta lämmöostä vaikuttaa paineiden nouseen myös jne... eli kaikki arvailut ja tiedot täällä aiheen ympärillä lienevät melko oikeita :) Laitoin "YV:tä" tälle sankarille ja aikoi kaivaa arkistoistaan tarkemmat paikallisen diilerin antamat tiedot. Viikolle 1. lupaili tämän löytävänsä. laitan tänne tiedon jos/kun kaveri sieltä vastaileepi.

EDIT: hieman ollaan jo kaukana jänniterajan päivityksestä, joten katsotaan mihin topikkiin sitten tietoa (kokeillun korjauksen jälkeen). Jotta ompi mahd. kaikkien käytössä/löydettävissä kun tuntuu olevan yleinen ongelma/vika/ominaisuus ;)
Viimeksi muokannut PYY, Ti 28.12.2010 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."

Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: w211 ja lataussoftan päivitys?

Viesti Kirjoittaja joskami »

Offtopic:
Ohjelmastahan mun mielestä löytyy käynnistys "ryyppy" kartta, starilla huomaa, kun kylmää konetta käynnistää niin alussa syötöt on aika rajuja..
Sitähän karttaa ohjaa moottorin lämpötila anturi ja tyhjäkäyntikierrokset..ja löytyyhän sieltä muitakin karttoja jotka vaikuttaa käynnistettävyyteen.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13758
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 ja lataussoftan päivitys?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

joskami kirjoitti:Offtopic:
Ohjelmastahan mun mielestä löytyy käynnistys "ryyppy" kartta, starilla huomaa, kun kylmää konetta käynnistää niin alussa syötöt on aika rajuja..
Sitähän karttaa ohjaa moottorin lämpötila anturi ja tyhjäkäyntikierrokset..ja löytyyhän sieltä muitakin karttoja jotka vaikuttaa käynnistettävyyteen.
Mutta miksi samaa ongelmaa ei ole (kaikissa) muissa samanlaisissa autoissa? Tarviiko se CDI niin kauheasti "ryyppyä" jos webastolla jo on vähän moottoria lämmitetty?
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: w211 ja lataussoftan päivitys?

Viesti Kirjoittaja joskami »

DBFI kirjoitti:
joskami kirjoitti:Offtopic:
Ohjelmastahan mun mielestä löytyy käynnistys "ryyppy" kartta, starilla huomaa, kun kylmää konetta käynnistää niin alussa syötöt on aika rajuja..
Sitähän karttaa ohjaa moottorin lämpötila anturi ja tyhjäkäyntikierrokset..ja löytyyhän sieltä muitakin karttoja jotka vaikuttaa käynnistettävyyteen.
Mutta miksi samaa ongelmaa ei ole (kaikissa) muissa samanlaisissa autoissa? Tarviiko se CDI niin kauheasti "ryyppyä" jos webastolla jo on vähän moottoria lämmitetty?
Mut samalla kaikki vaivat korostuu, moottori luulee päsevänsä pienemmällä syötöllä käyntiin (todellisuudessa kylmä kone), mut onkin pientä ilmavuotoa putkistoissa taikka suuttimissa orastavaa paluuvuotoa niin eihän se saa tarvittava painetta /polttoainetta käynnistyäkseen.
Järjestelmässä on muistaakseni käynnistyspaine vakio riippumatta lämpötilasta, mutta syötön määrä käynnistäessä vaihtelee taas lämpötilan mukaan.

Voihan siellä olla muutakin mikä tekee miksei lähde käyntiin mut, harvoin näissä cdi:ssä on muuta käynnistämiseen liittyvää ongelma kuin tuo polttoaine puoli..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: w211 ja lataussoftan päivitys?

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Voisko ystävällisesti jatkaa tätä käynnistys ongelman ratkomista aiemmin kirjoittamassa topiikissa
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 25#p652425" onclick="window.open(this.href);return false;
ja jatkaa tätä lataussofta juttuu täällä :lol:
terv.nh1131
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Vastaa Viestiin