Kyllä niissä on peltiset "kuoret" ja villaa välissä. Lämpöeristyksen takia.jsmaa kirjoitti:Näyttää jotenki omituiselta toi pakoputken pää. Kuvassa ainakin paksuhko. Onko siinä jokin peltisuojus päällä? Entä pakosarjan päällä?
S600 M120 Koneremppa. Taas toimii.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Melko varmasti käynyt joskus todella kuumana.JP74 kirjoitti:Oiskohan kone päässyt joskus kuumenemaan?
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Just,arvaus saatto sitten osua oikeaan. Mitenköhän se pelti on siinä kiinni? Jätetty mahdollisesti pakosarjan kiinnityspulttien alle se kiinnitys ja kiinnitysliuska kitkunut poikki? Vai mikä muu mahdollinen paikka vois siinä pärinää aiheuttaa? Eli mistäkohtaa pelti vois osua suoraan pakoputkeen/pakosarjaan ja aiheuttaa ko. pärinän? Eli voisitko jossainvaiheessa ottaa siitäkin kuvan/kuvia. Foorumille tai lähetä vaikka spostiini,tämä yksityiskohta ei varmaan muuta yleisöä kiinnosta. Kiitos vaivannäöstäsi!!Mika.T kirjoitti:Kyllä niissä on peltiset "kuoret" ja villaa välissä. Lämpöeristyksen takia.jsmaa kirjoitti:Näyttää jotenki omituiselta toi pakoputken pää. Kuvassa ainakin paksuhko. Onko siinä jokin peltisuojus päällä? Entä pakosarjan päällä?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Toivalan autossa oli pari kesää sitten tollanen miesten moottori vaihettavana kun
oli muistaakseni 5 pyttyä leikannu kiinni. Syy oli toisen puolen katti tukossa.
oli muistaakseni 5 pyttyä leikannu kiinni. Syy oli toisen puolen katti tukossa.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Hitsattu ympäriinsä kiinni.jsmaa kirjoitti:
Just,arvaus saatto sitten osua oikeaan. Mitenköhän se pelti on siinä kiinni?
Tässäkin oli eripari katit minulle tullessa... Ja jälkeenpäin laitetusta oli sisukset lentäneet pihalle.AAVEE kirjoitti:Toivalan autossa oli pari kesää sitten tollanen miesten moottori vaihettavana kun
oli muistaakseni 5 pyttyä leikannu kiinni. Syy oli toisen puolen katti tukossa.
Oisko se syy ja seuraus sitten siinä. Mahdollisesti alkuperäinen tukkeutunut... Kukapa noista tietää...
Pitäskö noihin putkiin laittaa nippa painemittarille niin sais aina öljynvaihdossa mitata pakopaineet.

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Minulle on ajan saatossa tullut tuosta M120 moottorista sellainen mielipide itselleni, että moisen moottorin käyttäminen näillä Suomen nopeusrajoitetuilla teillä on melkeinpä auton kidutusta. Sieltätäältä saa kuulla, että katteja menee tukkoon.
Epäilen, että jos tuollaisella autolla vedeltäisiin pelkästään reipasta maantieajoa kovemmilla nopeuksilla kun on sallittua, niin silloin paikat pysyisi puhtaina ja henki kulkisi. Mutta meikäläisten teillä tuollaisen motin voimareservistä on kokoajan käytössä vain murto-osia, niin eikö se ole melkein verrattavissa kokoaikaiseen tyhjäkäynnillä pyörittämiseen.
Epäilen, että jos tuollaisella autolla vedeltäisiin pelkästään reipasta maantieajoa kovemmilla nopeuksilla kun on sallittua, niin silloin paikat pysyisi puhtaina ja henki kulkisi. Mutta meikäläisten teillä tuollaisen motin voimareservistä on kokoajan käytössä vain murto-osia, niin eikö se ole melkein verrattavissa kokoaikaiseen tyhjäkäynnillä pyörittämiseen.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Mesedesi kirjoitti:Minulle on ajan saatossa tullut tuosta M120 moottorista sellainen mielipide itselleni, että moisen moottorin käyttäminen näillä Suomen nopeusrajoitetuilla teillä on melkeinpä auton kidutusta. Sieltätäältä saa kuulla, että katteja menee tukkoon.
Epäilen, että jos tuollaisella autolla vedeltäisiin pelkästään reipasta maantieajoa kovemmilla nopeuksilla kun on sallittua, niin silloin paikat pysyisi puhtaina ja henki kulkisi. Mutta meikäläisten teillä tuollaisen motin voimareservistä on kokoajan käytössä vain murto-osia, niin eikö se ole melkein verrattavissa kokoaikaiseen tyhjäkäynnillä pyörittämiseen.
Ainahan sitä voi pienemmällä vaihteella kierroksilla ajella... Ja pitääkin. Itteäkin alko vähän mietityttämään kans kattien kunto ja miten ne sais testattua. Toiseksi auto on -92 eikä rekisteriotteessa ole mainintaa vähäpäästöisestä ja mitä olen täältä foorumilta lukenut niin silloin ei tarvii katteja olla,oliko niin? Että jospa joskus kiskaisis katit pois,tai vaan tyhjentäis ne.
Voisko jättää kokonaan pois ja pätkät putkea tilalle? Joku joka tietää vois valistaa kun mulla ei noita bensavehkeitä ole ollut sitte v:n 1975 eikä niinollen oikein minkäänlaista tuntumaa niihin.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
No ainankin M120:n katteja voisi tutkia endoskoopilla lambda-anturin reiästä. Edellyttää tietysti että lambda lähtee suosiolla irti. Tahtoovat olla joskus tosi tiukassa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Se katin sisäinen elämä,miltähän sen pitäis näyttää siitä lambdan reiästä,onko jollain kuvaa?Mesedesi kirjoitti:No ainankin M120:n katteja voisi tutkia endoskoopilla lambda-anturin reiästä. Edellyttää tietysti että lambda lähtee suosiolla irti. Tahtoovat olla joskus tosi tiukassa.
Miltä siellä kattipurkin sisällä näyttää,siis silloin kun se on kunnossa? Ja yleensä mitä siellä sisällä on. Eikä mulle toi lambdan tarkoituskaan ole niin täysin selvää,ehkä joku selvittää...
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
jsmaa kirjoitti:Se katin sisäinen elämä,miltähän sen pitäis näyttää siitä lambdan reiästä,onko jollain kuvaa?Mesedesi kirjoitti:No ainankin M120:n katteja voisi tutkia endoskoopilla lambda-anturin reiästä. Edellyttää tietysti että lambda lähtee suosiolla irti. Tahtoovat olla joskus tosi tiukassa.
Miltä siellä kattipurkin sisällä näyttää,siis silloin kun se on kunnossa? Ja yleensä mitä siellä sisällä on. Eikä mulle toi lambdan tarkoituskaan ole niin täysin selvää,ehkä joku selvittää...
eikös siellä ole jalkapallokentän verran jotain arvometallia?

ainakaan noissa piilteman versioissa ei ollu edes yhden minihameen vertaa sitä arvometallia kun niiden sisään katselin ennen asennusta....

piilteman malli on varmaan tehty niin että kun se murenee niin nekin vähät arvometallit menee putkenpäästä kylille

Opel, "weird lieben autos"....
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Ei varmaan benziinimiähiä kiinnosta mutta tuossa on viimeisin (ja ainoa) kuva minkä otin yhdestä dieselauton katalysaattorista:


Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Juu tuollanen härdellihän se on.

Mie olen koittanu pitää putket auki välillä reippaammasti kiihdyttämällä...
Kickdownilla kun vetasee pari kertaa kierroslukumittarin punarajalle niin luulis että irto moskat lähtee

Mie olen koittanu pitää putket auki välillä reippaammasti kiihdyttämällä...
Kickdownilla kun vetasee pari kertaa kierroslukumittarin punarajalle niin luulis että irto moskat lähtee

Viimeksi muokannut Mika.T, La 29.01.2011 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
tuossa on kuva, miltä katin sisällä EI saa näyttää



W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Nojuu,pakkohan se on ei noi pienellä virtauksella pysy auki. Just,kai se kuussatasessaki on jotain totaluokkaa...Mika.T kirjoitti:Juu tuollanen härdellihän se on.
[ http://www.tekniikkatalous.fi/multimedia/dynamic/00017/katalysaattoripakko_17679b.jpg ]
Mie olen koittanu pitää putket auki välillä reippaammasti kiihdyttämällä...
Kickdownilla kun vetasee pari kertaa kierroslukumittarin punarajalle niin luulis että irto moskat lähtee
Viimeksi muokannut jsmaa, Su 30.01.2011 15:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
[/quote]
Ainahan sitä voi pienemmällä vaihteella kierroksilla ajella... Ja pitääkin. Itteäkin alko vähän mietityttämään kans kattien kunto ja miten ne sais testattua. Toiseksi auto on -92 eikä rekisteriotteessa ole mainintaa vähäpäästöisestä ja mitä olen täältä foorumilta lukenut niin silloin ei tarvii katteja olla,oliko niin? Että jospa joskus kiskaisis katit pois,tai vaan tyhjentäis ne.
Voisko jättää kokonaan pois ja pätkät putkea tilalle? Joku joka tietää vois valistaa kun mulla ei noita bensavehkeitä ole ollut sitte v:n 1975 eikä niinollen oikein minkäänlaista tuntumaa niihin.[/quote]
Nomutta kuka vastais vielä näihin kysymyksiin?
Ainahan sitä voi pienemmällä vaihteella kierroksilla ajella... Ja pitääkin. Itteäkin alko vähän mietityttämään kans kattien kunto ja miten ne sais testattua. Toiseksi auto on -92 eikä rekisteriotteessa ole mainintaa vähäpäästöisestä ja mitä olen täältä foorumilta lukenut niin silloin ei tarvii katteja olla,oliko niin? Että jospa joskus kiskaisis katit pois,tai vaan tyhjentäis ne.
Voisko jättää kokonaan pois ja pätkät putkea tilalle? Joku joka tietää vois valistaa kun mulla ei noita bensavehkeitä ole ollut sitte v:n 1975 eikä niinollen oikein minkäänlaista tuntumaa niihin.[/quote]
Nomutta kuka vastais vielä näihin kysymyksiin?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
-92 bensakoneiset on muistaakseni automaattisesti kaikki vähäpäästöisiä.
Ja w140 -91 lähtien eli kaikki möhköt on automaattisesti vähäpäästöisiä. Nykyään sitä vaan ei papereihin merkitä.
Ja w140 -91 lähtien eli kaikki möhköt on automaattisesti vähäpäästöisiä. Nykyään sitä vaan ei papereihin merkitä.
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Juu -91 tuli katti pakolliseksi.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Tuo katti on, kuten kuvasta näkyy pientä reikää täynnä. Tuo reikä on avoin kärjestä takaosaan ja kaikki pakokaasut kulkee sen läpi. Pelkkä hetkellinen kiihdyttely ei merkitse mitään, koska kattia tukkeuttava moska on betonin kanssa yhtä kovaa tavaraa.
Se pitäisi joka kerta ajaa täyteen toimintalämpöönsä, jotta se toimisi parhaiten eikä tukkeutuisi. Nyt kun otetaan vielä huomioon se, että M120:n katti oli aikoinaan tilavuudeltaan markkinoiden suurin - muistaakseni 7 litraa - niin myös lämmittämistä piisaa, joka tuskin onnistuu taajamaköröttelyllä talviaikaan...
Mää jos oisin iso ja rikas ja mulla ois tusinamotorimöhkö, niin ensimmäisenä nykäisisin katit irti ja laittasin putket tilalle. Liittäisin takasin katsastuksen ajaksi ja kotona taas irti.
Lambda säätää moottorin polttoaineseosta. Sekin vaatii oman toimintalämpönsä ennenkun kunnolla toimii.
Se pitäisi joka kerta ajaa täyteen toimintalämpöönsä, jotta se toimisi parhaiten eikä tukkeutuisi. Nyt kun otetaan vielä huomioon se, että M120:n katti oli aikoinaan tilavuudeltaan markkinoiden suurin - muistaakseni 7 litraa - niin myös lämmittämistä piisaa, joka tuskin onnistuu taajamaköröttelyllä talviaikaan...
Mää jos oisin iso ja rikas ja mulla ois tusinamotorimöhkö, niin ensimmäisenä nykäisisin katit irti ja laittasin putket tilalle. Liittäisin takasin katsastuksen ajaksi ja kotona taas irti.
Lambda säätää moottorin polttoaineseosta. Sekin vaatii oman toimintalämpönsä ennenkun kunnolla toimii.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Eli lambda mittaa pakokaasujen (jäännös)happipitoisuutta ja sen perusteella auton polttoainejärjestelmän tietokone päättelee onko seossuhde oikea (rikas/laiha).
Ja en tuosta kuussatasen lambdasta tiedä, mutta ainakin kaikissa bensiiniautoissa joita olen omistanut ja joissa moinen kikotus on ollut niin anturissa on ollut sähkölämmitys. Mutta siis silti vaatii aikansa toimiakseen, ei onneksi kovin kauaa.
Mikähän sinne "sementoituu" sinne katin sisälle? Periaatteessa putkesta pitäisi tulla vain hiilidioksidia, vettä, typpeä...
Ja en tuosta kuussatasen lambdasta tiedä, mutta ainakin kaikissa bensiiniautoissa joita olen omistanut ja joissa moinen kikotus on ollut niin anturissa on ollut sähkölämmitys. Mutta siis silti vaatii aikansa toimiakseen, ei onneksi kovin kauaa.
Mikähän sinne "sementoituu" sinne katin sisälle? Periaatteessa putkesta pitäisi tulla vain hiilidioksidia, vettä, typpeä...
300td -91, manuaali.
- der Panzerwagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Minulla meni 600:n katalysaattorit vaihtoon viime kesänä. Teorian mukaan viallinen lamda-anturi aiheutti koneen käymisen liian rikkaalla, mistä aiheutui katalysaattorien tuho. Oireili nykimisenä, joka alkoi noin 10 km ajon jälkeen, eli ilmeisesti siinä vaiheessa lamda-anturi tuli peliin mukaan.
Onko muilla kokemusta tarvike lamdojen toimivuudesta? Itseä vähän epäilyttää, mutta olivat pajalla ne jo ehtineet laittaa kysymättä minulta. Tuntuu että tyhjä käynti hummaa uusilla enemmän, tai sitten on vielä jotain muuta vikaa.
Onko muilla kokemusta tarvike lamdojen toimivuudesta? Itseä vähän epäilyttää, mutta olivat pajalla ne jo ehtineet laittaa kysymättä minulta. Tuntuu että tyhjä käynti hummaa uusilla enemmän, tai sitten on vielä jotain muuta vikaa.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Aha,no ei niitä sitten poiskaan voi repiä.Toisaalta varmaan se putkien laittaminen ja taas katsastukseen katit takaisin hommakin on aika suuritöinen,vissiin. Vaikka taitaa kattien hinnatkin olla tähtitieteellisiä. Puhumattakaan sit moottorirempasta.Mika.T kirjoitti:-92 bensakoneiset on muistaakseni automaattisesti kaikki vähäpäästöisiä.
Ja w140 -91 lähtien eli kaikki möhköt on automaattisesti vähäpäästöisiä. Nykyään sitä vaan ei papereihin merkitä.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Taisivat M120:n alkuperäiset katit maksaa 2500e / kpl.jsmaa kirjoitti:Vaikka taitaa kattien hinnatkin olla tähtitieteellisiä. Puhumattakaan sit moottorirempasta.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Jessussussus!!! Mitä tarvikkena mahtais olla?Mesedesi kirjoitti:Taisivat M120:n alkuperäiset katit maksaa 2500e / kpl.jsmaa kirjoitti:Vaikka taitaa kattien hinnatkin olla tähtitieteellisiä. Puhumattakaan sit moottorirempasta.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Nuo 90e:n katit taitaa olla jotain yleismalleja?Mika.T kirjoitti:90e
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- der Panzerwagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Minulla meni koko remonttiin tarvikeosilla (katit+lamdat) Harisella noin puolet alkuperäisen katalysaattorin hinnasta, tosin projekti jatkuu vielä ensi kesänä.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Jep.Mesedesi kirjoitti:Nuo 90e:n katit taitaa olla jotain yleismalleja?Mika.T kirjoitti:90e
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Sopiiko ne suoraan paikalleen vai pitääks viilailla?Mika.T kirjoitti:Jep.Mesedesi kirjoitti:Nuo 90e:n katit taitaa olla jotain yleismalleja?Mika.T kirjoitti:90e
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Hitsillä ja rällkällä käypi.
Otin muutes just toisenkin kannen pois. Samanlaiset naarmut kuin 2. 3. ja 4sylintereissä löytyy myös 8. 9. ja 10. sylintereistä.

Otin muutes just toisenkin kannen pois. Samanlaiset naarmut kuin 2. 3. ja 4sylintereissä löytyy myös 8. 9. ja 10. sylintereistä.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
No sillä on sitte joskus ajeltu ilman vettä tai öljyä tai molempia. Luultavasti vedettä,koska vauriot on sisämäisissä putkissa. Oliks se niin että ostit sen kolisevana,ettei se oo sulla menny. Mistä ostit,Suomesta vai oliko tuonti?Mika.T kirjoitti:Hitsillä ja rällkällä käypi.![]()
Otin muutes just toisenkin kannen pois. Samanlaiset naarmut kuin 2. 3. ja 4sylintereissä löytyy myös 8. 9. ja 10. sylintereistä.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75