S600 M120 Koneremppa. Taas toimii.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jsmaa kirjoitti:Näyttää jotenki omituiselta toi pakoputken pää. Kuvassa ainakin paksuhko. Onko siinä jokin peltisuojus päällä? Entä pakosarjan päällä?
Kyllä niissä on peltiset "kuoret" ja villaa välissä. Lämpöeristyksen takia.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

JP74 kirjoitti:Oiskohan kone päässyt joskus kuumenemaan?
Melko varmasti käynyt joskus todella kuumana.
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 918
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Mika.T kirjoitti:
jsmaa kirjoitti:Näyttää jotenki omituiselta toi pakoputken pää. Kuvassa ainakin paksuhko. Onko siinä jokin peltisuojus päällä? Entä pakosarjan päällä?
Kyllä niissä on peltiset "kuoret" ja villaa välissä. Lämpöeristyksen takia.
Just,arvaus saatto sitten osua oikeaan. Mitenköhän se pelti on siinä kiinni? Jätetty mahdollisesti pakosarjan kiinnityspulttien alle se kiinnitys ja kiinnitysliuska kitkunut poikki? Vai mikä muu mahdollinen paikka vois siinä pärinää aiheuttaa? Eli mistäkohtaa pelti vois osua suoraan pakoputkeen/pakosarjaan ja aiheuttaa ko. pärinän? Eli voisitko jossainvaiheessa ottaa siitäkin kuvan/kuvia. Foorumille tai lähetä vaikka spostiini,tämä yksityiskohta ei varmaan muuta yleisöä kiinnosta. Kiitos vaivannäöstäsi!!
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Toivalan autossa oli pari kesää sitten tollanen miesten moottori vaihettavana kun
oli muistaakseni 5 pyttyä leikannu kiinni. Syy oli toisen puolen katti tukossa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jsmaa kirjoitti:
Just,arvaus saatto sitten osua oikeaan. Mitenköhän se pelti on siinä kiinni?
Hitsattu ympäriinsä kiinni.
AAVEE kirjoitti:Toivalan autossa oli pari kesää sitten tollanen miesten moottori vaihettavana kun
oli muistaakseni 5 pyttyä leikannu kiinni. Syy oli toisen puolen katti tukossa.
Tässäkin oli eripari katit minulle tullessa... Ja jälkeenpäin laitetusta oli sisukset lentäneet pihalle.
Oisko se syy ja seuraus sitten siinä. Mahdollisesti alkuperäinen tukkeutunut... Kukapa noista tietää...

Pitäskö noihin putkiin laittaa nippa painemittarille niin sais aina öljynvaihdossa mitata pakopaineet. :lol:
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Minulle on ajan saatossa tullut tuosta M120 moottorista sellainen mielipide itselleni, että moisen moottorin käyttäminen näillä Suomen nopeusrajoitetuilla teillä on melkeinpä auton kidutusta. Sieltätäältä saa kuulla, että katteja menee tukkoon.

Epäilen, että jos tuollaisella autolla vedeltäisiin pelkästään reipasta maantieajoa kovemmilla nopeuksilla kun on sallittua, niin silloin paikat pysyisi puhtaina ja henki kulkisi. Mutta meikäläisten teillä tuollaisen motin voimareservistä on kokoajan käytössä vain murto-osia, niin eikö se ole melkein verrattavissa kokoaikaiseen tyhjäkäynnillä pyörittämiseen.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 918
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Mesedesi kirjoitti:Minulle on ajan saatossa tullut tuosta M120 moottorista sellainen mielipide itselleni, että moisen moottorin käyttäminen näillä Suomen nopeusrajoitetuilla teillä on melkeinpä auton kidutusta. Sieltätäältä saa kuulla, että katteja menee tukkoon.

Epäilen, että jos tuollaisella autolla vedeltäisiin pelkästään reipasta maantieajoa kovemmilla nopeuksilla kun on sallittua, niin silloin paikat pysyisi puhtaina ja henki kulkisi. Mutta meikäläisten teillä tuollaisen motin voimareservistä on kokoajan käytössä vain murto-osia, niin eikö se ole melkein verrattavissa kokoaikaiseen tyhjäkäynnillä pyörittämiseen.

Ainahan sitä voi pienemmällä vaihteella kierroksilla ajella... Ja pitääkin. Itteäkin alko vähän mietityttämään kans kattien kunto ja miten ne sais testattua. Toiseksi auto on -92 eikä rekisteriotteessa ole mainintaa vähäpäästöisestä ja mitä olen täältä foorumilta lukenut niin silloin ei tarvii katteja olla,oliko niin? Että jospa joskus kiskaisis katit pois,tai vaan tyhjentäis ne.
Voisko jättää kokonaan pois ja pätkät putkea tilalle? Joku joka tietää vois valistaa kun mulla ei noita bensavehkeitä ole ollut sitte v:n 1975 eikä niinollen oikein minkäänlaista tuntumaa niihin.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No ainankin M120:n katteja voisi tutkia endoskoopilla lambda-anturin reiästä. Edellyttää tietysti että lambda lähtee suosiolla irti. Tahtoovat olla joskus tosi tiukassa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 918
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Mesedesi kirjoitti:No ainankin M120:n katteja voisi tutkia endoskoopilla lambda-anturin reiästä. Edellyttää tietysti että lambda lähtee suosiolla irti. Tahtoovat olla joskus tosi tiukassa.
Se katin sisäinen elämä,miltähän sen pitäis näyttää siitä lambdan reiästä,onko jollain kuvaa?
Miltä siellä kattipurkin sisällä näyttää,siis silloin kun se on kunnossa? Ja yleensä mitä siellä sisällä on. Eikä mulle toi lambdan tarkoituskaan ole niin täysin selvää,ehkä joku selvittää...
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jsmaa kirjoitti:
Mesedesi kirjoitti:No ainankin M120:n katteja voisi tutkia endoskoopilla lambda-anturin reiästä. Edellyttää tietysti että lambda lähtee suosiolla irti. Tahtoovat olla joskus tosi tiukassa.
Se katin sisäinen elämä,miltähän sen pitäis näyttää siitä lambdan reiästä,onko jollain kuvaa?
Miltä siellä kattipurkin sisällä näyttää,siis silloin kun se on kunnossa? Ja yleensä mitä siellä sisällä on. Eikä mulle toi lambdan tarkoituskaan ole niin täysin selvää,ehkä joku selvittää...

eikös siellä ole jalkapallokentän verran jotain arvometallia? :roll:
ainakaan noissa piilteman versioissa ei ollu edes yhden minihameen vertaa sitä arvometallia kun niiden sisään katselin ennen asennusta.... :D
piilteman malli on varmaan tehty niin että kun se murenee niin nekin vähät arvometallit menee putkenpäästä kylille :?:
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei varmaan benziinimiähiä kiinnosta mutta tuossa on viimeisin (ja ainoa) kuva minkä otin yhdestä dieselauton katalysaattorista:

Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu tuollanen härdellihän se on.
Kuva

Mie olen koittanu pitää putket auki välillä reippaammasti kiihdyttämällä...
Kickdownilla kun vetasee pari kertaa kierroslukumittarin punarajalle niin luulis että irto moskat lähtee :lol:
Viimeksi muokannut Mika.T, La 29.01.2011 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja napa »

tuossa on kuva, miltä katin sisällä EI saa näyttää :D

Kuva
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 918
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Mika.T kirjoitti:Juu tuollanen härdellihän se on.
[ http://www.tekniikkatalous.fi/multimedia/dynamic/00017/katalysaattoripakko_17679b.jpg ]

Mie olen koittanu pitää putket auki välillä reippaammasti kiihdyttämällä...
Kickdownilla kun vetasee pari kertaa kierroslukumittarin punarajalle niin luulis että irto moskat lähtee :lol:
Nojuu,pakkohan se on ei noi pienellä virtauksella pysy auki. Just,kai se kuussatasessaki on jotain totaluokkaa...
Viimeksi muokannut jsmaa, Su 30.01.2011 15:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 918
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

[/quote]

Ainahan sitä voi pienemmällä vaihteella kierroksilla ajella... Ja pitääkin. Itteäkin alko vähän mietityttämään kans kattien kunto ja miten ne sais testattua. Toiseksi auto on -92 eikä rekisteriotteessa ole mainintaa vähäpäästöisestä ja mitä olen täältä foorumilta lukenut niin silloin ei tarvii katteja olla,oliko niin? Että jospa joskus kiskaisis katit pois,tai vaan tyhjentäis ne.
Voisko jättää kokonaan pois ja pätkät putkea tilalle? Joku joka tietää vois valistaa kun mulla ei noita bensavehkeitä ole ollut sitte v:n 1975 eikä niinollen oikein minkäänlaista tuntumaa niihin.[/quote]

Nomutta kuka vastais vielä näihin kysymyksiin?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

-92 bensakoneiset on muistaakseni automaattisesti kaikki vähäpäästöisiä.
Ja w140 -91 lähtien eli kaikki möhköt on automaattisesti vähäpäästöisiä. Nykyään sitä vaan ei papereihin merkitä.
Avatar
Jari Nysten
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Juu -91 tuli katti pakolliseksi.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tuo katti on, kuten kuvasta näkyy pientä reikää täynnä. Tuo reikä on avoin kärjestä takaosaan ja kaikki pakokaasut kulkee sen läpi. Pelkkä hetkellinen kiihdyttely ei merkitse mitään, koska kattia tukkeuttava moska on betonin kanssa yhtä kovaa tavaraa.

Se pitäisi joka kerta ajaa täyteen toimintalämpöönsä, jotta se toimisi parhaiten eikä tukkeutuisi. Nyt kun otetaan vielä huomioon se, että M120:n katti oli aikoinaan tilavuudeltaan markkinoiden suurin - muistaakseni 7 litraa - niin myös lämmittämistä piisaa, joka tuskin onnistuu taajamaköröttelyllä talviaikaan...

Mää jos oisin iso ja rikas ja mulla ois tusinamotorimöhkö, niin ensimmäisenä nykäisisin katit irti ja laittasin putket tilalle. Liittäisin takasin katsastuksen ajaksi ja kotona taas irti.

Lambda säätää moottorin polttoaineseosta. Sekin vaatii oman toimintalämpönsä ennenkun kunnolla toimii.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja roiala »

Eli lambda mittaa pakokaasujen (jäännös)happipitoisuutta ja sen perusteella auton polttoainejärjestelmän tietokone päättelee onko seossuhde oikea (rikas/laiha).

Ja en tuosta kuussatasen lambdasta tiedä, mutta ainakin kaikissa bensiiniautoissa joita olen omistanut ja joissa moinen kikotus on ollut niin anturissa on ollut sähkölämmitys. Mutta siis silti vaatii aikansa toimiakseen, ei onneksi kovin kauaa.

Mikähän sinne "sementoituu" sinne katin sisälle? Periaatteessa putkesta pitäisi tulla vain hiilidioksidia, vettä, typpeä...
300td -91, manuaali.
Avatar
der Panzerwagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja der Panzerwagen »

Minulla meni 600:n katalysaattorit vaihtoon viime kesänä. Teorian mukaan viallinen lamda-anturi aiheutti koneen käymisen liian rikkaalla, mistä aiheutui katalysaattorien tuho. Oireili nykimisenä, joka alkoi noin 10 km ajon jälkeen, eli ilmeisesti siinä vaiheessa lamda-anturi tuli peliin mukaan.

Onko muilla kokemusta tarvike lamdojen toimivuudesta? Itseä vähän epäilyttää, mutta olivat pajalla ne jo ehtineet laittaa kysymättä minulta. Tuntuu että tyhjä käynti hummaa uusilla enemmän, tai sitten on vielä jotain muuta vikaa.
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 918
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Mika.T kirjoitti:-92 bensakoneiset on muistaakseni automaattisesti kaikki vähäpäästöisiä.
Ja w140 -91 lähtien eli kaikki möhköt on automaattisesti vähäpäästöisiä. Nykyään sitä vaan ei papereihin merkitä.
Aha,no ei niitä sitten poiskaan voi repiä.Toisaalta varmaan se putkien laittaminen ja taas katsastukseen katit takaisin hommakin on aika suuritöinen,vissiin. Vaikka taitaa kattien hinnatkin olla tähtitieteellisiä. Puhumattakaan sit moottorirempasta.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

jsmaa kirjoitti:Vaikka taitaa kattien hinnatkin olla tähtitieteellisiä. Puhumattakaan sit moottorirempasta.
Taisivat M120:n alkuperäiset katit maksaa 2500e / kpl.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 918
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Mesedesi kirjoitti:
jsmaa kirjoitti:Vaikka taitaa kattien hinnatkin olla tähtitieteellisiä. Puhumattakaan sit moottorirempasta.
Taisivat M120:n alkuperäiset katit maksaa 2500e / kpl.
Jessussussus!!! Mitä tarvikkena mahtais olla?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

90e
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mika.T kirjoitti:90e
Nuo 90e:n katit taitaa olla jotain yleismalleja?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
der Panzerwagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja der Panzerwagen »

Minulla meni koko remonttiin tarvikeosilla (katit+lamdat) Harisella noin puolet alkuperäisen katalysaattorin hinnasta, tosin projekti jatkuu vielä ensi kesänä.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mesedesi kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:90e
Nuo 90e:n katit taitaa olla jotain yleismalleja?
Jep.
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 918
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Mika.T kirjoitti:
Mesedesi kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:90e
Nuo 90e:n katit taitaa olla jotain yleismalleja?
Jep.
Sopiiko ne suoraan paikalleen vai pitääks viilailla?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Hitsillä ja rällkällä käypi. :D

Otin muutes just toisenkin kannen pois. Samanlaiset naarmut kuin 2. 3. ja 4sylintereissä löytyy myös 8. 9. ja 10. sylintereistä.
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 918
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Mika.T kirjoitti:Hitsillä ja rällkällä käypi. :D

Otin muutes just toisenkin kannen pois. Samanlaiset naarmut kuin 2. 3. ja 4sylintereissä löytyy myös 8. 9. ja 10. sylintereistä.
No sillä on sitte joskus ajeltu ilman vettä tai öljyä tai molempia. Luultavasti vedettä,koska vauriot on sisämäisissä putkissa. Oliks se niin että ostit sen kolisevana,ettei se oo sulla menny. Mistä ostit,Suomesta vai oliko tuonti?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Vastaa Viestiin