Minulta löytyy taas tuota ahtimen öljyä kun tuli tilattua lisää. Tuskin se ääni kuitenkaan ahtimen öljyjen vaihdolla pois lähtee, jos se nyt ei aivan kuivana ole. Onko asiaan tullut lisätietoa?juukeli kirjoitti:Ei sitten mitään tietoa, tuota öljyä ku ois jollain voisin kyllä ostaaZamppa kirjoitti:Kompuran öljyjä vaihettu koskaan?
c32 amg
Re: c32 amg
Re: c32 amg
Kuuluuko sulla samanlainen laahaava suhina ku sitä kompuraa pyörittää? Ajattelin että tuskinpa se ihan äänetön kuuluu olla. Ja pitäähän niissä laakereissa aina joku välys olla.amgenter kirjoitti:Mekaanisia osia niin aina vähän ääntä kuuluu. Kokeilin itse autoa ostaessa tuota ahtimen välystä (rulla pois ja akselista kiinni) niin oli juuri sen verran, että huomaa. Nyt 10 000 kilsaa myöhemmin aivan samanlainen. Sitten jos kunnolla lonksuu niin voisi ajatella koneistamista.S202 kirjoitti:Minkälainen ääni tuosta kompurasta pitäis lähteä kun sitä käsin pyörittää? Entä se akselin välys? Sellanen pieni laahaava ääni kuuluu kun sitä pyörittää, mutta kai siitä pitääkin kuulua ku ohan sielä kaks ratasparia sisälläJa entäs sen akselin välys, nyt kun se rulla on pois niin kokeilin väännellä ja heilutella sitä, ja sen verran välystä että juuri huomaa. Ei varmaan syytä huoleen?
Muistaakseni Pansu aiemmin mainitsi, että oli jotain omalle ahtimelleen tehnyt?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Tarkastin eilen öljyn oli ruskeaa ja haisi aivan kauhealle, ja mulla ainakin kuuluu laahaava ääni kun pyörittää käsin, mutta toi vinkuminen 

Re: c32 amg
Se öljy kuuluu ollakki ruskeaa. Tuleeko se vinkuminen nyt varmasti siitä kompurasta?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
S202 kirjoitti:Se öljy kuuluu ollakki ruskeaa. Tuleeko se vinkuminen nyt varmasti siitä kompurasta?
No en keksi muuta kun ottaa kompuran mangneettikytkimen piuhan irti niin johan hiljenee
Re: c32 amg
Niin joo. Voihan sielä joku laakeri ääntää. Mulla kuuluu sellanen pieni vinkuminen siinä 2500 kierroksella, siitä kun lisää kierroksia niin ääntä ei kuulu ku moottorin ääni peittää sen. Voiskohan sielä joku laakeri ääntää mullakin, ku tuossa akselissa se pieni välys on. Vaikka ääntäähän se kompura muutenkin. Onkohan tuolle joku tehdasarvo mitä tuo akseli saa heilua, akselin suuntaista välystä on ehkä 0,05mm. Vois heittokellolla mitata. Minkälaiset laakerit tuossa kompurassa on ylipäätään, onko ne vaihdepään laakerit kaikki voideltu sillä kompuran öljyllä, ja onko ne takapään jotkut kestovoidellut

Tuossa joku kuva. Halpa huolto se olis avata ja laakeroida vrt jos se hajoaa. Pyöriihän ne laakerit sielä ihan stnan lujaa, että ei ne varmaan ihan puolta miljoonaa kestä. Saattais löytyä laakereitakin ihan hyllystä, tuli huutokaupassa satoja erilaisia laakereita. Täytyy googletella tuosta kompuran kunnostamisesta.

Tuossa joku kuva. Halpa huolto se olis avata ja laakeroida vrt jos se hajoaa. Pyöriihän ne laakerit sielä ihan stnan lujaa, että ei ne varmaan ihan puolta miljoonaa kestä. Saattais löytyä laakereitakin ihan hyllystä, tuli huutokaupassa satoja erilaisia laakereita. Täytyy googletella tuosta kompuran kunnostamisesta.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg

Tuossa on purittu magneettikytkin ja se sisäämenoakseli. Tollanen pötkö jossa pari laakeria. Ei homma eikä mikään vaihtaa. Tiedä sitten minälainen homma ite kompuran laakerit.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Aikaisemmin kirjoittelin, kun kierrokset humppaa kun ajon jälkeen vetää P:lle tai kun peruuttaa ja sitten vetää P:lle. Syylliseksi osoittautui ns. "purge valve" (mikä lie kotimaisella kielellä). Siitä oli yksi letku irti. Eli on siinä kuskin puolella aika lailla etureunassa. Tyhjäkäyntikin tipahti heti inhimilliselle tasolle kun tuikkasin letkun takaisin kiinni. Taas lekan kanssa etsin vikaa... 

Re: c32 amg
Siis se sähköinen venttiili? Mikä taisi olla joku bensahöyryjen takaisin kierrätys. Itsekin meinannut heittää mäkeen koko helahoidon.amgenter kirjoitti:Aikaisemmin kirjoittelin, kun kierrokset humppaa kun ajon jälkeen vetää P:lle tai kun peruuttaa ja sitten vetää P:lle. Syylliseksi osoittautui ns. "purge valve" (mikä lie kotimaisella kielellä). Siitä oli yksi letku irti. Eli on siinä kuskin puolella aika lailla etureunassa. Tyhjäkäyntikin tipahti heti inhimilliselle tasolle kun tuikkasin letkun takaisin kiinni. Taas lekan kanssa etsin vikaa...
Re: c32 amg
Juurikin se. Sellaista pientä tikitystä se pitää normaalitoiminnassa.Pansu kirjoitti:Siis se sähköinen venttiili? Mikä taisi olla joku bensahöyryjen takaisin kierrätys. Itsekin meinannut heittää mäkeen koko helahoidon.amgenter kirjoitti:Aikaisemmin kirjoittelin, kun kierrokset humppaa kun ajon jälkeen vetää P:lle tai kun peruuttaa ja sitten vetää P:lle. Syylliseksi osoittautui ns. "purge valve" (mikä lie kotimaisella kielellä). Siitä oli yksi letku irti. Eli on siinä kuskin puolella aika lailla etureunassa. Tyhjäkäyntikin tipahti heti inhimilliselle tasolle kun tuikkasin letkun takaisin kiinni. Taas lekan kanssa etsin vikaa...
Re: c32 amg
Jaa se on se. Onkohan siinä mullakin joku vika ku noi kierrokset aina nousee ku laittaa P:lle. Kauheeta naksutusta se pitää käynnissä. Ja onko se tankin joku bensapumppu mikä pitää sellasta pauketta n. 5 sekunnin välein?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: c32 amg
Ja aika usein jos ei naksuta/tikitä on rikkiamgenter kirjoitti:Juurikin se. Sellaista pientä tikitystä se pitää normaalitoiminnassa.Pansu kirjoitti:Siis se sähköinen venttiili? Mikä taisi olla joku bensahöyryjen takaisin kierrätys. Itsekin meinannut heittää mäkeen koko helahoidon.amgenter kirjoitti:Aikaisemmin kirjoittelin, kun kierrokset humppaa kun ajon jälkeen vetää P:lle tai kun peruuttaa ja sitten vetää P:lle. Syylliseksi osoittautui ns. "purge valve" (mikä lie kotimaisella kielellä). Siitä oli yksi letku irti. Eli on siinä kuskin puolella aika lailla etureunassa. Tyhjäkäyntikin tipahti heti inhimilliselle tasolle kun tuikkasin letkun takaisin kiinni. Taas lekan kanssa etsin vikaa...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: c32 amg
Nyt on 65mm rulla paikallaan, ei enää vapaakytkin pidä kauheaa rohinaa tyhjäkäynnillä
Mutta en kyllä huomannu että vetoja olis tullu yhtään lisää, mahtaakohan se cuulerin pumppu vedellä viimeisiään 


S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Loppujen lopuksi tuo pelkkä rulla vaihto tuo niin vähän lisää, että sitä voi olla vaikea huomata. Vähintää ECU-päivitys niin sitten alkaa jo jotain tapahtua.S202 kirjoitti:Nyt on 65mm rulla paikallaan, ei enää vapaakytkin pidä kauheaa rohinaa tyhjäkäynnilläMutta en kyllä huomannu että vetoja olis tullu yhtään lisää, mahtaakohan se cuulerin pumppu vedellä viimeisiään
Re: c32 amg
Jep itsellä kanssa toi 65 ja eipä sillä vielä lennetä jos 20hv on enemmän. Keväällä palikkaa ja ohjelma ni jos jotain tapahtuis.
Re: c32 amg
Ja sellasta tehoeron tunnetta mitä lastutetussa ja vakioissa pakokaasuahdetussa autossa yleensä ilmenee ei kannata odottaa. Noissa se tunne on yleensä sen vääntöpiikin aiheuttamaa. Nämä pysyy edelleen hyvin vaparimaisina käytökseltään. Vetää kevyemmän tuntuisesti ja yläkierroksilla meno raikkaampaa.
Re: c32 amg
Ja heti hajalle. Nyt oli kuivat asfaltit niin kyllä sen pikku teholisän huomas. Mukava viritys ku tehoa tuli koko kierrosalueelle
Muttamutta, rykäisin 70-80kmh lapun lattiaan niin alkas rykiä ja sytytti moottorin vikavalon. Ajelin hetkenmatkaa ja ku paino kaasua niin armoton tärinä eli sylintereitä putos pelistä pois. Sammutin ja käynnistin uudestaan, käy kaikilla normaalisti mutta valo palaa edelleen. No, pitää kattoa jos sais auton heti huomenna piuhan päähän. Älkää viritelkö

Muttamutta, rykäisin 70-80kmh lapun lattiaan niin alkas rykiä ja sytytti moottorin vikavalon. Ajelin hetkenmatkaa ja ku paino kaasua niin armoton tärinä eli sylintereitä putos pelistä pois. Sammutin ja käynnistin uudestaan, käy kaikilla normaalisti mutta valo palaa edelleen. No, pitää kattoa jos sais auton heti huomenna piuhan päähän. Älkää viritelkö

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Mistä olette ostaneet kestävämpiä moniurahihnoja kompressoriin? Ei meinaa enää pysyä ehjänä. En tiedä oliko valmistusvika vai johtuuko autoon tehdyistä muutoksista. Katkennut hihna oli Gatesin green stripe.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: c32 amg
Olikos sulla jotain rullia vaihdettu? Lähtisin ensin tarkistamaan, että kaikki vehkeet on linjassa.Vesa V kirjoitti:Mistä olette ostaneet kestävämpiä moniurahihnoja kompressoriin? Ei meinaa enää pysyä ehjänä. En tiedä oliko valmistusvika vai johtuuko autoon tehdyistä muutoksista. Katkennut hihna oli Gatesin green stripe.
Re: c32 amg
On vaihdettu ja asiaa uudelleen tutkineena syyttävä sormi osoittaa evosportin kampurarullaan. Paljon on huuhaata noilla ameriikan foorumeilla, mutta jostain syystä noi kaksiosaiset kampiakselin hihnapyörät taitavat aiheuttaa tuota hihnan yliheittoa ja sitäkautta katkeamista. Väittävät "yhtä puuta" olevan rullan olevan parempi. Mene ja tiedä. Aika paljon on näköjään irtoillutkin, eli voisi olla viisasta kokeilla toisenlaista ennenkuin tulee suurempi vahinko. Evosportin muutkin rullat oli ihan täyttä paskaa. Kieroja jo heti uutena. En suosittele.amgenter kirjoitti:Olikos sulla jotain rullia vaihdettu? Lähtisin ensin tarkistamaan, että kaikki vehkeet on linjassa.Vesa V kirjoitti:Mistä olette ostaneet kestävämpiä moniurahihnoja kompressoriin? Ei meinaa enää pysyä ehjänä. En tiedä oliko valmistusvika vai johtuuko autoon tehdyistä muutoksista. Katkennut hihna oli Gatesin green stripe.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: c32 amg
Näköjään mopoajoista ei ole muuttunut kuin budjetti, perse edellä mennään puuhun edelleen 

W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: c32 amg
Älä ainakaan vaihda Eurochargedin ahtimen rullaa tilalle. Niitäkin on levinnyt jonkin verran.Vesa V kirjoitti:On vaihdettu ja asiaa uudelleen tutkineena syyttävä sormi osoittaa evosportin kampurarullaan. Paljon on huuhaata noilla ameriikan foorumeilla, mutta jostain syystä noi kaksiosaiset kampiakselin hihnapyörät taitavat aiheuttaa tuota hihnan yliheittoa ja sitäkautta katkeamista. Väittävät "yhtä puuta" olevan rullan olevan parempi. Mene ja tiedä. Aika paljon on näköjään irtoillutkin, eli voisi olla viisasta kokeilla toisenlaista ennenkuin tulee suurempi vahinko. Evosportin muutkin rullat oli ihan täyttä paskaa. Kieroja jo heti uutena. En suosittele.
Tuosta laitat kunnon vehkeet kerralla:

http://www.weistec.com/m113ksc.html
Re: c32 amg
Ei minulla ole ainakaan ollut ongelmia evosportin rullien kanssa. Kampuran rullan kasasin liimojen kanssa ja läjässä on toistaiseksi kestänyt. On huomioitava että rullat on alumiinia, joten tumpelo asentaja tekee niistä helposti kieroja. Jos rullan profiili on sorvattu liian syväksi/kulmat ei ole oikein, niin se ainakin syö hihnat rikki, samoin jos hihna ei kiristy tarpeeksi ja luistaa.
Itsellä ollut nyt viimeksi Gatesin vihreä kiinni. GatorBack pitää, mutta tuo ei minusta ole erityisen kestävä.
Itsellä ollut nyt viimeksi Gatesin vihreä kiinni. GatorBack pitää, mutta tuo ei minusta ole erityisen kestävä.
Re: c32 amg
En osaa sanoa asennuksesta, kun en itse vaihtanut sitä. Hihnat lakkasivat pysymästä paikoillaan tuon evosportin setin asennuksen jälkeen. Aiemmin hihna lähti vaeltamaan vain kovemman rasituksen alla, mutta nyt meni poikki tyhjäkäynnillä. Näkyvää vipotusta siinä kampiakselin rullassa ei ole, mutta lienee parasta vaihtaa se uuteen. Evosportilta ei vissiin tarvitse enää tilata mitään. Liekö mennyt nurin koko pulju ja jenkkifoorumilla on osalta jäänyt maksetut tavarat tulematta.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: c32 amg
Luettiin vikakoodit autocomilla ja moottorilla oli 8, ja kaikki sytysyskatkoksia. Vaikea tuosta sanoa mikä sitä vaivaa. Mutta katottiin myös noita antureiden arvoja, ja imuilman lämpö oli kokoajan 64 astetta. Kun kaasutteli niin saatto heitellä 63 tai 65. Paine oli -38 hPa, ja ku kaasutteli nii se saatto pompata johki ~1500, vissiin sillo ku kompura menee päälle. Noi ei oo kyllä normaaleja arvoja, eikö iat pitäis olla ehkä 20 astetta, eikä tuo paine saisi noin korkeelle nousta. Tai no se taitaa olla absoluuttista painetta eli jotain puoli kiloa paikallaan. Ja sekin kökötti siinä samassa -38 jos rauhallisesti paino kaasun pohjaan elikkäs kiekat 4000. Eikö senkin nyt pitäis heitellä? Eikö 1000 hehtopascalia oo kokolailla yks kilo tai bar? Onko tässä iat sensori ja mappi samassa? Tuli mieleen että jos se luulee tuon ahtolämmön liian korkeeksi, ja täyskaasulla kytkee kompuran pois nii voihan se rökeltää ja sitte tulee noita sytytyskatkoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Paikallaan kaasuttaessa kompuran ei pitäisi mennä edes päälle. IAT ja MAP ovat erilliset anturit. Meidän vallitseva ilmanpaine on noin 1bar. Aika ihmeellistä että noin moni arvo heittelee, tuskin useampi anturi samalla kerralla hajoaa, jotain muuta hämminkiä siellä on. Liekko tuo autocom on ihan järjissään, itsellä on tuollainen 40euron käsikapula ja tuo näyttää livetiedot antureilta ainakin oikein.S202 kirjoitti:Luettiin vikakoodit autocomilla ja moottorilla oli 8, ja kaikki sytysyskatkoksia. Vaikea tuosta sanoa mikä sitä vaivaa. Mutta katottiin myös noita antureiden arvoja, ja imuilman lämpö oli kokoajan 64 astetta. Kun kaasutteli niin saatto heitellä 63 tai 65. Paine oli -38 hPa, ja ku kaasutteli nii se saatto pompata johki ~1500, vissiin sillo ku kompura menee päälle. Noi ei oo kyllä normaaleja arvoja, eikö iat pitäis olla ehkä 20 astetta, eikä tuo paine saisi noin korkeelle nousta. Tai no se taitaa olla absoluuttista painetta eli jotain puoli kiloa paikallaan. Ja sekin kökötti siinä samassa -38 jos rauhallisesti paino kaasun pohjaan elikkäs kiekat 4000. Eikö senkin nyt pitäis heitellä? Eikö 1000 hehtopascalia oo kokolailla yks kilo tai bar? Onko tässä iat sensori ja mappi samassa? Tuli mieleen että jos se luulee tuon ahtolämmön liian korkeeksi, ja täyskaasulla kytkee kompuran pois nii voihan se rökeltää ja sitte tulee noita sytytyskatkoja.
Misfireä, niin tulisi mieleen bensansaanti, sytytystulpat. Tulppien kärkiväli ei saa olla liian iso ja myös lämpöarvon tulisi olla oikein. Mutta jos misfireä siellä täällä, eli ei aina samat pytyt, niin tuskin tulpissa on vikaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: c32 amg
Jos on monta anturi/boxsi vikkaa samaan aikaan niin usein on jokuPansu kirjoitti:Paikallaan kaasuttaessa kompuran ei pitäisi mennä edes päälle. IAT ja MAP ovat erilliset anturit. Meidän vallitseva ilmanpaine on noin 1bar. Aika ihmeellistä että noin moni arvo heittelee, tuskin useampi anturi samalla kerralla hajoaa, jotain muuta hämminkiä siellä on. Liekko tuo autocom on ihan järjissään, itsellä on tuollainen 40euron käsikapula ja tuo näyttää livetiedot antureilta ainakin oikein.S202 kirjoitti:Luettiin vikakoodit autocomilla ja moottorilla oli 8, ja kaikki sytysyskatkoksia. Vaikea tuosta sanoa mikä sitä vaivaa. Mutta katottiin myös noita antureiden arvoja, ja imuilman lämpö oli kokoajan 64 astetta. Kun kaasutteli niin saatto heitellä 63 tai 65. Paine oli -38 hPa, ja ku kaasutteli nii se saatto pompata johki ~1500, vissiin sillo ku kompura menee päälle. Noi ei oo kyllä normaaleja arvoja, eikö iat pitäis olla ehkä 20 astetta, eikä tuo paine saisi noin korkeelle nousta. Tai no se taitaa olla absoluuttista painetta eli jotain puoli kiloa paikallaan. Ja sekin kökötti siinä samassa -38 jos rauhallisesti paino kaasun pohjaan elikkäs kiekat 4000. Eikö senkin nyt pitäis heitellä? Eikö 1000 hehtopascalia oo kokolailla yks kilo tai bar? Onko tässä iat sensori ja mappi samassa? Tuli mieleen että jos se luulee tuon ahtolämmön liian korkeeksi, ja täyskaasulla kytkee kompuran pois nii voihan se rökeltää ja sitte tulee noita sytytyskatkoja.
Misfireä, niin tulisi mieleen bensansaanti, sytytystulpat. Tulppien kärkiväli ei saa olla liian iso ja myös lämpöarvon tulisi olla oikein. Mutta jos misfireä siellä täällä, eli ei aina samat pytyt, niin tuskin tulpissa on vikaa.
Maa/virta piste vika tai boxsi minkä alta oudot arvot eriantureilta löytyy
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: c32 amg
Joo tuosta autocomista nyt ei tiedä, auto toimii kuitenkin nyt normaalisti. Sillon se vaan rökelti tai pätki ku laitoin lapun lattiaan, ja sytty se valo, ja pudotteli sylintereitä pois pelistä, lopuksi jaksoi juuri ja juuri käydä ku kurvasin pysäkille. Ajoin siis joku pari kilsaa ku se tuon teki. Sammutin ja sen jälkeen pelannu 200km normaalisti. Annoin eilen kenkääkin ja kyllä toimi normaalisti. Vois ne tulpat vaihtaa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Suosittelen sitten pienentämään kärkiväliä jos tulpat auki ottaa. Vakio taisi olla millin luokkaa, itsellä taitaa olla nyt 0,8mm.
Re: c32 amg
Joo. Jos tuo coolerin pumppu on hajalla niin sehän voi tehdä sen että lämmöt olis siinä 64 asteessa ku auto on ollu ajon jälkeen paikallaan vartin verran
Tosiaan tuon rullan vaihdon jälkeen tuli tuo vika, koko kesän toiminu normaalisti. Mites jos bensapumppu on loppu ja meni laihalle tms?

S124 300TE
W124 300D
W124 300D