W202 automaattivaihteiston outo käytös

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
bheinola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 26.05.2009 14:09
Paikkakunta: Lohja

W202 automaattivaihteiston outo käytös

Viesti Kirjoittaja bheinola »

Mahtoikohan sähköaskiin iskeä flunssa vai mikä näitten kylmien ilmojen seurauksena, mutta nyt alkaa tuntua oudolta.

Alustukseksi; Mittarilukema nyt 423tkm. Vaihteistoöljyt vaihdettu 372tkm kohdalla 28.5.09 ja sitä ennen 230tkm kohdalla 15.11.05.

Viileillä keleillä on kotoa lähtiessä parin kilometrin ajan 3-4 vaihto ollut vähän pitkä, ei siis ole oikein halunnut vaihtaa ajoissa vaan on vaatinut reilummin kierroksia/kaasun hölläämisen että on vaihtanut. Poistunut heti kun on paikat vähän lämmenneet ja notkistuneet.

Nyt sitten maanantaina, auto oli seisonut lauantaipäivästä saakka. Lohkolämmitin n. 2h päällä. Pakkasta -28C. Auto käyntiin ja hetken tyhjäkäynnin jälkeen yritys lähteä liikkeelle. Ei oikein liiku taaksepäin, eikä eteenpäin. Ihan kuin olisi jokin jarru päällä. Mikään rengas ei kuitenkaan ole jäänyt lukkoon, luistojälkiä ei pihalla ollut. Jonkin aikaa yritin autoa siirrellä edestakaisin ja kierroksia sai antaa todella reilusti (3500) että suostui liikkumaan. Annoin käydä ja lämmetä kymmenisen minuuttia lisää, sitten lähti "normaalisti" liikkeelle. 3-4 vaihtokohtaan tullessa tuntui kuin olisi mennyt "rajoittimelle", kierrokset jäivät nykimään jonnekin 2900-3200 välille hetkeksi ennenkuin seuraava pykälä löytyi. Tätä jatkui viitisen kilometriä. Olisin todennäköisesti mennyt vaimon autolla, mutta se ei suostunut lähtemään käyntiin edes apuvirralla (siksi oli mersu "pakko" saada liikkeelle että sain virtaa annettua)

Tiistaina, pakkasta -32C, liikkui eteen ja taakse normaalisti mutta samanlaiset vaihto-oireet kuin maanantaina.
Keskiviikkona, pakkasta -26C, kuten tiistaina.
Tänään torstaina, pakkasta -18C, toimi kuten tiistaina ja keskiviikkona aamulla.

Mutta nyt sitten iltasella töistä lähtiessä... ajoin parkkihallista 200-300m huoltoasemalle. En huomannut mitään outoa, tankkasin, ajoin samat metrit länsiväylän rampille ja lähdin kiihdyttämään. Kaistan loppuessa huomaan, että kierrokset on jossain 4000 paremmalla puolella :oops: eikä auto aiokaan vaihtaa isommalle vaihteelle! Ajelin siinä sitten vajaata kuuttakymppiä Lauttasaaren rampille ja ajelin jonkin aikaa ympäri lauttasaarta. Loota alkoikin sitten pelittää ja ajoin pikkuteitä pitkin kotiin.

Mitä raati veikkaa, onko laatikosta mahdollisesti jotain oikeasti rikki vai onko tilanne vielä pelastettavissa öljynvaihdolla? Öljyn määrää en ole mitannut, tuossa ei kai tikkua olekaan millä mitata? Mahdollisia vikakoodeja ei ole luettu koska CDI203 ei vastannut puhelimeen :) Laatikko ei muuten luista eli pitää kurissa kaiken sen tehon ja väännön mitä vakio 200cdi tuottaa. Laatikon- ja peräöljyn vaihdolle olisi aikaa tulevalla viikolla, joten pitäisi tietää kannattaako suosiolla pyytää syynäämään tarkemmin ja laittaa mahdolliset venttiilit tms. uusiksi mitä isommin purkamatta saa vai kokeileeko öljynvaihtoja ensin...
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: W202 automaattivaihteiston outo käytös

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

Vaikkuttaisi et olisi öljyä liian vähän.. oireet viitaisivat siihen.
ON kalustoa jos jonkin laista..
vikavito2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 11.02.2011 19:30

Re: W202 automaattivaihteiston outo käytös

Viesti Kirjoittaja vikavito2 »

bheinola kirjoitti:Mahtoikohan sähköaskiin iskeä flunssa vai mikä näitten kylmien ilmojen seurauksena, mutta nyt alkaa tuntua oudolta.

Alustukseksi; Mittarilukema nyt 423tkm. Vaihteistoöljyt vaihdettu 372tkm kohdalla 28.5.09 ja sitä ennen 230tkm kohdalla 15.11.05.

Viileillä keleillä on kotoa lähtiessä parin kilometrin ajan 3-4 vaihto ollut vähän pitkä, ei siis ole oikein halunnut vaihtaa ajoissa vaan on vaatinut reilummin kierroksia/kaasun hölläämisen että on vaihtanut. Poistunut heti kun on paikat vähän lämmenneet ja notkistuneet.

Nyt sitten maanantaina, auto oli seisonut lauantaipäivästä saakka. Lohkolämmitin n. 2h päällä. Pakkasta -28C. Auto käyntiin ja hetken tyhjäkäynnin jälkeen yritys lähteä liikkeelle. Ei oikein liiku taaksepäin, eikä eteenpäin. Ihan kuin olisi jokin jarru päällä. Mikään rengas ei kuitenkaan ole jäänyt lukkoon, luistojälkiä ei pihalla ollut. Jonkin aikaa yritin autoa siirrellä edestakaisin ja kierroksia sai antaa todella reilusti (3500) että suostui liikkumaan. Annoin käydä ja lämmetä kymmenisen minuuttia lisää, sitten lähti "normaalisti" liikkeelle. 3-4 vaihtokohtaan tullessa tuntui kuin olisi mennyt "rajoittimelle", kierrokset jäivät nykimään jonnekin 2900-3200 välille hetkeksi ennenkuin seuraava pykälä löytyi. Tätä jatkui viitisen kilometriä. Olisin todennäköisesti mennyt vaimon autolla, mutta se ei suostunut lähtemään käyntiin edes apuvirralla (siksi oli mersu "pakko" saada liikkeelle että sain virtaa annettua)

Tiistaina, pakkasta -32C, liikkui eteen ja taakse normaalisti mutta samanlaiset vaihto-oireet kuin maanantaina.
Keskiviikkona, pakkasta -26C, kuten tiistaina.
Tänään torstaina, pakkasta -18C, toimi kuten tiistaina ja keskiviikkona aamulla.

Mutta nyt sitten iltasella töistä lähtiessä... ajoin parkkihallista 200-300m huoltoasemalle. En huomannut mitään outoa, tankkasin, ajoin samat metrit länsiväylän rampille ja lähdin kiihdyttämään. Kaistan loppuessa huomaan, että kierrokset on jossain 4000 paremmalla puolella :oops: eikä auto aiokaan vaihtaa isommalle vaihteelle! Ajelin siinä sitten vajaata kuuttakymppiä Lauttasaaren rampille ja ajelin jonkin aikaa ympäri lauttasaarta. Loota alkoikin sitten pelittää ja ajoin pikkuteitä pitkin kotiin.

Mitä raati veikkaa, onko laatikosta mahdollisesti jotain oikeasti rikki vai onko tilanne vielä pelastettavissa öljynvaihdolla? Öljyn määrää en ole mitannut, tuossa ei kai tikkua olekaan millä mitata? Mahdollisia vikakoodeja ei ole luettu koska CDI203 ei vastannut puhelimeen :) Laatikko ei muuten luista eli pitää kurissa kaiken sen tehon ja väännön mitä vakio 200cdi tuottaa. Laatikon- ja peräöljyn vaihdolle olisi aikaa tulevalla viikolla, joten pitäisi tietää kannattaako suosiolla pyytää syynäämään tarkemmin ja laittaa mahdolliset venttiilit tms. uusiksi mitä isommin purkamatta saa vai kokeileeko öljynvaihtoja ensin...
Lievästi samantyyppistä oireilua on ollut meilläkin nyt pakkasella mutta lämmettyään ei ole vaivannut, luulen että jäiset öljyt ovat kyseessä yleensä annan käydä n. 15 min. ennen liikkeelle lähtöä niin pelaa paremmin. Meillä on lisäksi ollut n. 2 vuotta sellainen oire että laatikko miettii n.20 sek. aina kun vahdan D:ltä pakille ja toisinpäin (vähän kiusallinen kaupungissa esim parkkeerauksessa tuntuu tunnille kun jono on takana) muuten pelaa normaalisti, kuin unelma.
Liekköhän jollain tällaisesta vinkkiä. Auto on myös W202 -98 C250 TD turbodiesel ajettu 414000 ja laatikko öljyt vaihdettu 380000km kohdalla.
Avatar
bheinola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 26.05.2009 14:09
Paikkakunta: Lohja

Re: W202 automaattivaihteiston outo käytös

Viesti Kirjoittaja bheinola »

Ainakin tänä aamuna (-32C) näytti tuommoinen 20min lämmityskäyttö notkistavan senverta että ei ihmeemmin ongelmoinut. Töistä lähtiessä on vähän hankalampaa kun auto on lämmittämättömässä maanalaisessa luolassa jossa on nytkin pakkasasteita ja tyhjäkäynti on kielletty. Pitänee ajaa kunniakierros lauttasaaren ympäri :)

Keskiviikolle on sitten varattu rasvanvaihtoaika...
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
Avatar
bheinola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 26.05.2009 14:09
Paikkakunta: Lohja

Re: W202 automaattivaihteiston outo käytös

Viesti Kirjoittaja bheinola »

Kahvimaan Auto rassasi öljyt lootaan ja perään. Kuinkas iso öljytilavuus tuossa laatikossa on? Laskussa oli 4.6 litraa öljyä joka tuntuu aika pieneltä määrältä, joten ilmeisesti autoni on niitä versioita joissa ei ole turbiinin öljyproppua. Vaiko kuinkako?
Kotiin ajellessa loota toimi mainiosti mutta "tulikaste" on sitten vasta aamulla pakkasesta lähtiessä.
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202 automaattivaihteiston outo käytös

Viesti Kirjoittaja atlas »

Järeimmissä koneissa automaateilla/puoliautomaateilla pakkasella poljettiin kaasua vaihdepäällä ykkösellä kaasuttaen sellaisilla kierroksilla ettei kone liikkunut,näin laatikko öljyt lämpenivät nopeammin mutta silti piti järki pitää päässä ettei ne keitä öljyjä ulos.Näissä oli kyllä laatikon öljylämpömittarit joita seurailtiin myös ajossa.
Auttaisi myös kyllä autoissa tällainen lämmitys niin ei tartte pitkään tyhjäkäytellä autoa ja tiellä kuitenkin ajoviima estää lämpenemisen öljyltä ja turbiinin lukituksen aikaan ei lämpöä synny kuin ei muunninkaan tuota lämpöä kun pyörintä eroa ei synny.Mutta paikallaan pakolla kierroksia niin kyllä lämpenee nopeasti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: W202 automaattivaihteiston outo käytös

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

atlas kirjoitti:Järeimmissä koneissa automaateilla/puoliautomaateilla pakkasella poljettiin kaasua vaihdepäällä ykkösellä kaasuttaen sellaisilla kierroksilla ettei kone liikkunut,näin laatikko öljyt lämpenivät nopeammin mutta silti piti järki pitää päässä ettei ne keitä öljyjä ulos.Näissä oli kyllä laatikon öljylämpömittarit joita seurailtiin myös ajossa.
Auttaisi myös kyllä autoissa tällainen lämmitys niin ei tartte pitkään tyhjäkäytellä autoa ja tiellä kuitenkin ajoviima estää lämpenemisen öljyltä ja turbiinin lukituksen aikaan ei lämpöä synny kuin ei muunninkaan tuota lämpöä kun pyörintä eroa ei synny.Mutta paikallaan pakolla kierroksia niin kyllä lämpenee nopeasti.
Tuohon en kyllä ryhtyisi. Jotenkin vaan järki sanoo että ei.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W202 automaattivaihteiston outo käytös

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Pakkasen aiheuttamia oireita.
En tiedä onko sama aski, mutta vaimon W202 (240) tomaattilootaan menee 3,6 litraa. Turpiinissa ei ole proppua.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W202 automaattivaihteiston outo käytös

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

bheinola kirjoitti: Mitä raati veikkaa, onko laatikosta mahdollisesti jotain oikeasti rikki vai onko tilanne vielä pelastettavissa öljynvaihdolla? Öljyn määrää en ole mitannut, tuossa ei kai tikkua olekaan millä mitata? Mahdollisia vikakoodeja ei ole luettu koska CDI203 ei vastannut puhelimeen :) Laatikko ei muuten luista eli pitää kurissa kaiken sen tehon ja väännön mitä vakio 200cdi tuottaa. Laatikon- ja peräöljyn vaihdolle olisi aikaa tulevalla viikolla, joten pitäisi tietää kannattaako suosiolla pyytää syynäämään tarkemmin ja laittaa mahdolliset venttiilit tms. uusiksi mitä isommin purkamatta saa vai kokeileeko öljynvaihtoja ensin...
Sori yhteys onkelmat olin niihin aikoihin ruotsissa "harrastamassa" näitä juttuja (keskus ei oikeen aina yhdistellyt ok lisäksi matkustus muodosta johtuen luuri piti välillä sulkea...)

syy toiminta häiriöön lukee oikeestaan tuolla alussa...(varsinkin jos aikaisemmin on vaihdettu vain puolet öljystä ;) ) siihen kun vielä lisää kylmän kelin vaikutuksen vaihtamis ohjelmaan... ja öljyn tasoon,
öljyt vaihtoon huuhtelemalla, samlla uusi tepselinreikä, johdinlevy(nopeus tunistimet mettali hilettä täynnä) turbinlukon solenoidi niin vika poistuu isolla toden näköisyydellä ja ajelle taas pitkään huoletta öljyn pinta pohjasta ylös(vaikka valkoisella nailon putkella tarvikkessa ~3€/m tai polku pyörän vaijerin kuorella tms) mittattuna 64.4mm kone käynnissä laatiko öljy 80c
kannatta myös tarkistta sieltä hantin puoleen jalkatilasta että ei ole öljy noussut ohjain boxsiin johtoa pitkin

ja öljyä tarvii ainakin 8litraa jos laitta vain sen 3.5l (veh** vaihdon) mitä tulle ilman huuhtelua jää puolet paskaa kiertoon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202 automaattivaihteiston outo käytös

Viesti Kirjoittaja atlas »

jupehalm kirjoitti:
atlas kirjoitti:Järeimmissä koneissa automaateilla/puoliautomaateilla pakkasella poljettiin kaasua vaihdepäällä ykkösellä kaasuttaen sellaisilla kierroksilla ettei kone liikkunut,näin laatikko öljyt lämpenivät nopeammin mutta silti piti järki pitää päässä ettei ne keitä öljyjä ulos.Näissä oli kyllä laatikon öljylämpömittarit joita seurailtiin myös ajossa.
Auttaisi myös kyllä autoissa tällainen lämmitys niin ei tartte pitkään tyhjäkäytellä autoa ja tiellä kuitenkin ajoviima estää lämpenemisen öljyltä ja turbiinin lukituksen aikaan ei lämpöä synny kuin ei muunninkaan tuota lämpöä kun pyörintä eroa ei synny.Mutta paikallaan pakolla kierroksia niin kyllä lämpenee nopeasti.
Tuohon en kyllä ryhtyisi. Jotenkin vaan järki sanoo että ei.
Kyllähän se olisi askillekin parempi kun se olisi käyttölämpötiloissa koska ajettaessa ei lämpene silleen.Voihan sitä tehdä niin että laittaa D ja käsijarrun päälle ja antaa käydä tyhjäkäyntiä.Varmasti öljyn lämpeneminen on jo tällöin ainakin 10-kertaa nopeampaa.Kylmänä on muuten automaatti öljykin aika paksua ja näinköhän ylipaineventtiili leikkaa ylipaineen yhtä hyvin kuin kuuma öljy,epäilen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202 automaattivaihteiston outo käytös

Viesti Kirjoittaja atlas »

Automaattiölj kun on käyttölämpötiloissaan niin se on noin 80-100 astetta eli ylikuumumiseen ei ole pelkoa kun punaviiva taisi olla metsäkoneissa 140astetta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W202 automaattivaihteiston outo käytös

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

atlas kirjoitti: Kyllähän se olisi askillekin parempi kun se olisi käyttölämpötiloissa koska ajettaessa ei lämpene silleen.Voihan sitä tehdä niin että laittaa D ja käsijarrun päälle ja antaa käydä tyhjäkäyntiä.Varmasti öljyn lämpeneminen on jo tällöin ainakin 10-kertaa nopeampaa.Kylmänä on muuten automaatti öljykin aika paksua ja näinköhän ylipaineventtiili leikkaa ylipaineen yhtä hyvin kuin kuuma öljy,epäilen.
Tiedä sitten mutta korjaus/huolto ohjeissa varoitetaan tekemästä edellä kuvattua öljyn lämmön nostamiseksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202 automaattivaihteiston outo käytös

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ai jaa.No ei sitten.Vai olisiko että ääripää on että joku polttaa askin ja tehdas maksaa niin kielletään kaikki tällaiset ohjeet.Isot koneet kyllä kestää sen koska enimmäkseen niillä ajetaan "luiston alueella " jolloin öljyn kuumuminen on korkeimmillaan.Sadan asteen nosto on vaan mahdottomuus parin kympin pakkasilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
markkumara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
Paikkakunta: Etelä-karjala

Re: W202 automaattivaihteiston outo käytös

Viesti Kirjoittaja markkumara »

CDI203 kirjoitti:
bheinola kirjoitti: Mitä raati veikkaa, onko laatikosta mahdollisesti jotain oikeasti rikki vai onko tilanne vielä pelastettavissa öljynvaihdolla? Öljyn määrää en ole mitannut, tuossa ei kai tikkua olekaan millä mitata? Mahdollisia vikakoodeja ei ole luettu koska CDI203 ei vastannut puhelimeen :) Laatikko ei muuten luista eli pitää kurissa kaiken sen tehon ja väännön mitä vakio 200cdi tuottaa. Laatikon- ja peräöljyn vaihdolle olisi aikaa tulevalla viikolla, joten pitäisi tietää kannattaako suosiolla pyytää syynäämään tarkemmin ja laittaa mahdolliset venttiilit tms. uusiksi mitä isommin purkamatta saa vai kokeileeko öljynvaihtoja ensin...
Sori yhteys onkelmat olin niihin aikoihin ruotsissa "harrastamassa" näitä juttuja (keskus ei oikeen aina yhdistellyt ok lisäksi matkustus muodosta johtuen luuri piti välillä sulkea...)

syy toiminta häiriöön lukee oikeestaan tuolla alussa...(varsinkin jos aikaisemmin on vaihdettu vain puolet öljystä ;) ) siihen kun vielä lisää kylmän kelin vaikutuksen vaihtamis ohjelmaan... ja öljyn tasoon,
öljyt vaihtoon huuhtelemalla, samlla uusi tepselinreikä, johdinlevy(nopeus tunistimet mettali hilettä täynnä) turbinlukon solenoidi niin vika poistuu isolla toden näköisyydellä ja ajelle taas pitkään huoletta öljyn pinta pohjasta ylös(vaikka valkoisella nailon putkella tarvikkessa ~3€/m tai polku pyörän vaijerin kuorella tms) mittattuna 64.4mm kone käynnissä laatiko öljy 80c
kannatta myös tarkistta sieltä hantin puoleen jalkatilasta että ei ole öljy noussut ohjain boxsiin johtoa pitkin

ja öljyä tarvii ainakin 8litraa jos laitta vain sen 3.5l (veh** vaihdon) mitä tulle ilman huuhtelua jää puolet paskaa kiertoon
Moikka.
Osaisitko CDI sanoa, kun kaverilla samanlainen auto ja siinä ongelmana myös, kun ei kylmänä vaihda. Silloin ei myöskään pala vaihteenvalitsijan valo, että mikä vaihde on päällä. Jonkin aikaa kun ajelee, syttyy joku valo ja silloin heittää kyseisen vaihteenkin päälle. Öljyt vaihdettu useaan otteeseen, töpseli vaihdettu, johdinlevy vaihdettu, mutta ei solenodeja. Merkkihuollossa käskeevät vaihtamaan hydraali yksikön.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: W202 automaattivaihteiston outo käytös

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

atlas kirjoitti:Automaattiölj kun on käyttölämpötiloissaan niin se on noin 80-100 astetta eli ylikuumumiseen ei ole pelkoa kun punaviiva taisi olla metsäkoneissa 140astetta.
Ihan mielen kiinnosta, missä metsäkoneessa on automaattilaatikko? Ne mitä tiedän niin hydraulimoottorit niissä on navoissa.. Ja hydrauliöljy kiertää laatikossakin jos on sellainen malli. Ei kai sillä mitään tuollaista perinteistä automaattilaatikkoa ole jota autossa on?

Omassa kärryssä ainakin toimii hyvin laatikko vaikka on ollut -34 asetetta pakkasta. 2-5 minuuttia käytän käynnistyksen jälkeen.. Pikkuhiljaa liikkeelle.
Voisiko olla noihin laatikoihin kertynyt kosteutta juurikin kun öljyt ei ole vaihtunut kokonaan.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
bheinola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 26.05.2009 14:09
Paikkakunta: Lohja

Re: W202 automaattivaihteiston outo käytös

Viesti Kirjoittaja bheinola »

CDI203 kirjoitti: syy toiminta häiriöön lukee oikeestaan tuolla alussa...(varsinkin jos aikaisemmin on vaihdettu vain puolet öljystä ;) ) siihen kun vielä lisää kylmän kelin vaikutuksen vaihtamis ohjelmaan... ja öljyn tasoon,
öljyt vaihtoon huuhtelemalla, samlla uusi tepselinreikä, johdinlevy(nopeus tunistimet mettali hilettä täynnä) turbinlukon solenoidi niin vika poistuu isolla toden näköisyydellä ja ajelle taas pitkään huoletta öljyn pinta pohjasta ylös(vaikka valkoisella nailon putkella tarvikkessa ~3€/m tai polku pyörän vaijerin kuorella tms) mittattuna 64.4mm kone käynnissä laatiko öljy 80c
kannatta myös tarkistta sieltä hantin puoleen jalkatilasta että ei ole öljy noussut ohjain boxsiin johtoa pitkin

ja öljyä tarvii ainakin 8litraa jos laitta vain sen 3.5l (veh** vaihdon) mitä tulle ilman huuhtelua jää puolet paskaa kiertoon
Ei tosiaan ole haisuliakaan siitä kuinka paljon on aiemmilla kerroilla öljyjä vaihtunut. Tällä kertaa ainakin se 4,6 litraa, koska luotan kyllä KA:n kirjanpitoon tekemisistään. Nyt loota on kuitenkin pelittänyt ihan hyvin joten auttoi tuo ainakin hetkeksi. Voi sitten hieman lämpimämmillä keleillä miettiä josko vaihtaisi sitten litkut huuhtelemalla ja tsekkaisi noita muita juttuja. Täytyypä tuo boksi vielä tsekata, sitä en muistanut lainkaan.
Viikonloppuna pitäisi käväistä Kokkolassa eli karvan yli 1000km edestakainen reissu tiedossa, sittenpä ainakin näkee miten toiminta muuttuu kun saa uudet öljyt "sisäänajettua" :)
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202 automaattivaihteiston outo käytös

Viesti Kirjoittaja atlas »

jupehalm kirjoitti:
atlas kirjoitti:Automaattiölj kun on käyttölämpötiloissaan niin se on noin 80-100 astetta eli ylikuumumiseen ei ole pelkoa kun punaviiva taisi olla metsäkoneissa 140astetta.
Ihan mielen kiinnosta, missä metsäkoneessa on automaattilaatikko? Ne mitä tiedän niin hydraulimoottorit niissä on navoissa.. Ja hydrauliöljy kiertää laatikossakin jos on sellainen malli. Ei kai sillä mitään tuollaista perinteistä automaattilaatikkoa ole jota autossa on?

Omassa kärryssä ainakin toimii hyvin laatikko vaikka on ollut -34 asetetta pakkasta. 2-5 minuuttia käytän käynnistyksen jälkeen.. Pikkuhiljaa liikkeelle.
Voisiko olla noihin laatikoihin kertynyt kosteutta juurikin kun öljyt ei ole vaihtunut kokonaan.
Ne ei suoranaisia automaatteja ole mutta muuntimella olevia pakkovaihde sähköohjattuja askeja.Clark,allison merkeiltään.Nykyään näitä ei enää käytetä uusissa mutta vielä niitä metsissä mönkii todella paljon.Näissä on kaksi nopeus aluetta,kolmevaihdetta eteen ja taakse ja sähköinen vaihdekaavio keppeineen.Kestäviä laatikoita.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin