w210 Navigaattori.
w210 Navigaattori.
Moro.
Aiheesta on varmaankin paljon keskusteluja foorumilla mutta kysyn silti apuja suoraan ongelmaani.
Mulla on siis uitettu w210 mese ja haluisin alkuperäisen navin toimimaan. Länsiautossa ilmoitettiin että maksaa 300-600e riippuen montako levyä tarvitsee. mulla ei oo kun saksan kartasto. Miten voisin saada tämän siis toimimaan ja mistä hommata jotain edukkaampia levyjä tms?
vinkkejä kiitos?
Aiheesta on varmaankin paljon keskusteluja foorumilla mutta kysyn silti apuja suoraan ongelmaani.
Mulla on siis uitettu w210 mese ja haluisin alkuperäisen navin toimimaan. Länsiautossa ilmoitettiin että maksaa 300-600e riippuen montako levyä tarvitsee. mulla ei oo kun saksan kartasto. Miten voisin saada tämän siis toimimaan ja mistä hommata jotain edukkaampia levyjä tms?
vinkkejä kiitos?
Re: w210 Navigaattori.
Mikä navi sulla on? Katsele vaikka Googlen kuvahaulla "comand" ja "audio 30 aps" löytyykö tuttuja.
Jos "iso" eli tuplakokoinen Comand niin sitten vaan kaupasta hakemaan "Travel Pilot DX Scandinavia" 2010/2011, siinä 150 EUR
Jos 1-DIN eli normaali autoradion kokoinen "Audio 30 APS", tilanne riippuu auton/navigaattorin iästä:
uudempi Beckerin tekemä (leveä näyttö, 2 nuppia): vaatii MB:n oman kartaston "Mercedes-Benz Navigations-CD Audio 30 APS", uusin versio 10.1
vanhempi Blaupunktin tekemä (kapea näyttö, vasemmallla 1 nuppi, oikealla taskulaskinnäppäimistö + takaluukussa erillinen navigaattoriyksikkö jossa CD-asema): Suomen karttoja ei ole koskaan julkaistu ja ihme olisi jos enää julkaistaisiin
Jos "iso" eli tuplakokoinen Comand niin sitten vaan kaupasta hakemaan "Travel Pilot DX Scandinavia" 2010/2011, siinä 150 EUR
Jos 1-DIN eli normaali autoradion kokoinen "Audio 30 APS", tilanne riippuu auton/navigaattorin iästä:
uudempi Beckerin tekemä (leveä näyttö, 2 nuppia): vaatii MB:n oman kartaston "Mercedes-Benz Navigations-CD Audio 30 APS", uusin versio 10.1
vanhempi Blaupunktin tekemä (kapea näyttö, vasemmallla 1 nuppi, oikealla taskulaskinnäppäimistö + takaluukussa erillinen navigaattoriyksikkö jossa CD-asema): Suomen karttoja ei ole koskaan julkaistu ja ihme olisi jos enää julkaistaisiin
Niin, ja Torrent-kaupasta löytyy "hieman" halvemmalla... 

Sama vika oli rahikaisellla, netistä kaiveltu Blaupunktin TeleAtlas DX passasi ainakin omaan -01 väyryseen jossa Comand. Täältä näyttää saavan ihan virallisesti ostamalla: http://navigation.teleatlas.com/en/shop ... elpilot-dx" onclick="window.open(this.href);return false;
Haulla (teleatlas dx) löytyy myös "halvemmalla" niin kuin Scorpio tuossa aiemmin totesi.
Haulla (teleatlas dx) löytyy myös "halvemmalla" niin kuin Scorpio tuossa aiemmin totesi.
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
B W246 180CDI -15
Velä kysyisin että mistä löytyy ton commandin kielivalikko? nyt kielenä saksa enkä tajua mitään
olisko tähän vielä apuja?
kiitos

kiitos
Eti sieltä kohta sprache, mikä siis tarkoittaa kieltä... Isket siihen englishiä niin alkaa tajuta.
olisi tarvetta itselläkin saada hommattua tämä levy, eikä kyllä innostaisi maksaa 150e levystä jonka voi itse polttaa. mutta enkö vain osaa kun en löydä mistään ilmaista torrenttia ainakaan 2011 päivityksillä. 2010 löytyi yksi mutta kun kokeilin polttaa sen niin navi ei kelpuuta sitä..
Jebaa
Koita käydä varastamassa se jostainTonz kirjoitti:eikä kyllä innostaisi maksaa 150e levystä jonka voi itse polttaa

Jos tuollaisen navigaattorilevyn imagen itse polttaa, kannattaa käyttää hyvälaatuisia CD-R levyjä (jos media on CD) ja mahdollisimman hidasta polttonopeutta eli ykköstä.
Nuo vanhat CD-asemat ovat aika kranttuja ja eivät yleensä ymmärrä kaikkia itsepoltettuja levyjä eivätkä varsinkaan uudempia CD levyversioita kuten CD-RW.
Nuo vanhat CD-asemat ovat aika kranttuja ja eivät yleensä ymmärrä kaikkia itsepoltettuja levyjä eivätkä varsinkaan uudempia CD levyversioita kuten CD-RW.
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
B W246 180CDI -15
Vähän sama ku "ei innostas maksaa 50 000 € autosta, jonka voi varastaa"tj86430 kirjoitti:Koita käydä varastamassa se jostainTonz kirjoitti:eikä kyllä innostaisi maksaa 150e levystä jonka voi itse polttaa

vaikka sitte näin, mutta itse en kyllä laske netistä waretettujen ohjelmistojen käyttöä niin suureksi rikokseksi.masaf1 kirjoitti:Vähän sama ku "ei innostas maksaa 50 000 € autosta, jonka voi varastaa"tj86430 kirjoitti:Koita käydä varastamassa se jostainTonz kirjoitti:eikä kyllä innostaisi maksaa 150e levystä jonka voi itse polttaa
Jebaa
Sehän voi olla suurikin rikos ladata netistä tuommosta ja varsinkin jakaa sitä. Vähemmällä selviää autovaras Suomessa