ML 320 käyntihäiriö, vika päälle kierroksilla
ML 320 käyntihäiriö, vika päälle kierroksilla
Olisiko jollekin tuttu seuraavanlainen ongelma: 1999 mallisen W163 koneesta (bensa) häviää tehot nopeassa kiihdytyksessä sekä kun ajonopeus tasaisesti kiihdytettäessäkin nouseee 100 km/h tuntumaan. Voima häviää, kone alkaa käydä vajaasti ja ravistaen tyhjäkäynnilläkin. Kun sen sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ongelma on pois ja kone hyrrää normaalisti. Epäilen katalysaattorin tukkeutumaa, koska pakoputi helisee kuskin puolelta takemman katalysaattorin kohdalta. Voisiko olla että pakokaasun paine tietyillä kierrosluvuilla laukaiseen moottorinohjauksen vikatilan? Tai sitten, toivottavasti jokin halvemmalla selvitettävä vika?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ML 320 käyntihäiriö, vika päälle kierroksilla
putken helinä puolle kallistuu irto tavaraa jos on putkessa sotkee koko systeemin"voi näkyä *:rila erg/ilmamassa mittari vikan"zak kirjoitti:Olisiko jollekin tuttu seuraavanlainen ongelma: 1999 mallisen W163 koneesta (bensa) häviää tehot nopeassa kiihdytyksessä sekä kun ajonopeus tasaisesti kiihdytettäessäkin nouseee 100 km/h tuntumaan. Voima häviää, kone alkaa käydä vajaasti ja ravistaen tyhjäkäynnilläkin. Kun sen sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ongelma on pois ja kone hyrrää normaalisti. Epäilen katalysaattorin tukkeutumaa, koska pakoputi helisee kuskin puolelta takemman katalysaattorin kohdalta. Voisiko olla että pakokaasun paine tietyillä kierrosluvuilla laukaiseen moottorinohjauksen vikatilan? Tai sitten, toivottavasti jokin halvemmalla selvitettävä vika?
(putkenleikkaus auki ja uudeeln kiinitys)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: ML 320 käyntihäiriö, vika päälle kierroksilla
Vika oli tosiaan katalysaattorissa, kuten epäiltiin. Katin sisukset olivat irrallaan, kahtena kappaleena. Toinen, takimmainen pala oli muotoutunut kartiomaiseksi ja kiilautui isommalla kaasulla ilmeisesti katalysaattorin kuoren perälle estäen pahasti virtausta. Olisi mukava tietää, mikä moisen irtaantumisen aiheuttaa. Sisus vaikuttaa kutistuneelta, vai onkohan ympäriltä poistunut jotain tavaraa, kun palojen halkaisija on reilusti kuoren sisähalkaisijaa pienempi ja ne pääsevät valtoimenaan heilumaan kuoressa?
Etummainen pala on melko muodosaan, mutta takimmainen on ikäänkuin sulanut ja kiertynyt. Etummaisen palan kanavat ovat auki, takimmaisessa murikassa valtaosa kennoista romahtanut toisesta päästään umpeen. Keraamista ainetta. Lohkesivat kevyesti pienemmiksi. Tyhjensin katalysaattorin ja suljin paketin. Kone on kuin uudestisyntynyt, ilmeisesti pidemmän aikaa olin jo tottunut nuhaisempaan kulkuun. Nyt liikahtaa todella virkeästi ja käy tasaisesti.
ML 320:n putkissa katteja on kaksi puolellaan, saa nähdä päästöt, mutta katsastus vasta muutaman kuukauden päästä...
Etummainen pala on melko muodosaan, mutta takimmainen on ikäänkuin sulanut ja kiertynyt. Etummaisen palan kanavat ovat auki, takimmaisessa murikassa valtaosa kennoista romahtanut toisesta päästään umpeen. Keraamista ainetta. Lohkesivat kevyesti pienemmiksi. Tyhjensin katalysaattorin ja suljin paketin. Kone on kuin uudestisyntynyt, ilmeisesti pidemmän aikaa olin jo tottunut nuhaisempaan kulkuun. Nyt liikahtaa todella virkeästi ja käy tasaisesti.
ML 320:n putkissa katteja on kaksi puolellaan, saa nähdä päästöt, mutta katsastus vasta muutaman kuukauden päästä...
Re: ML 320 käyntihäiriö, vika päälle kierroksilla
Ylimääräinen palamaton bensa kaiketi syö katin.Mistä lie tullut tai edellinen vika ollut kai toimimattomassa maffissa tai puolassa?
Tarvike katteja saat halvalla biltemasta.
Tarvike katteja saat halvalla biltemasta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: ML 320 käyntihäiriö, vika päälle kierroksilla
Mielenkiintoista, joskohan perussyy olisi vielä olemassa ja pitää olla tarkkana? Katalysaattorin putsauksen jälkeen (n. 200 km ajoa) koneen heti korjaantunut tasainen käynti, hyvä vääntö ja herkkyys tuntuu olevan ok. Puolavika ei kai itsestään poistuisi (se on kyllä koettu juttu aiemmin V8 Bemarissa).
Pari tekijää viime kuukausilta vähän mietityttää; oli kovat pakkaskaudet, meillä päin alle kolmessa kymmenessä pitkään, saattoi olla pari kertaa ankarakin kylmäkäynnistys, ja vähällä lämmityksellä.Ruuttasiko automaattiryyppy liikaa tavaraa? Sitten toinen on tämä yleislegenda E10, jonka lyhyen käytön jälkeen homma nyt sattui. E10 ei oikeastaan tunnu muulta kuin pintahöpinältä, mutta jos kokemuksia alkaisi kertyä enemmän, saaattaisi jutun juurta ehkä olla.
Pari tekijää viime kuukausilta vähän mietityttää; oli kovat pakkaskaudet, meillä päin alle kolmessa kymmenessä pitkään, saattoi olla pari kertaa ankarakin kylmäkäynnistys, ja vähällä lämmityksellä.Ruuttasiko automaattiryyppy liikaa tavaraa? Sitten toinen on tämä yleislegenda E10, jonka lyhyen käytön jälkeen homma nyt sattui. E10 ei oikeastaan tunnu muulta kuin pintahöpinältä, mutta jos kokemuksia alkaisi kertyä enemmän, saaattaisi jutun juurta ehkä olla.
Re: ML 320 käyntihäiriö, vika päälle kierroksilla
Mulla oli vastaava ongelma ML270 katissa. Sisältö oli irronut kiinnityksistään ja pikkuhiljaa kulunut heiluessaan pöntön sisällä.
Lopputulos oli se että katin sisältö oli pallonmuotoinen
Silloin kun pallo oli oikeassa asennossa pakokaasut pääsivät siitä läpi ja aina kun se kääntyi pystyasentoon pakovastus kasvoi niin paljon että kone meni vikatilaan...
Lopputulos oli se että katin sisältö oli pallonmuotoinen
