Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Niinpä, kun auto oli ollut ajossa kolmisen tuntia, niin pienen pysähdyksen jälkeen ei enää käynnistynyt. Siis, kun sen koko muovisen avaimen laittaa virtalukkoon, ei sano enää "Zapp", eikä avain käänny. Ratti ei mene lukkoon vaikka kuinka pyörittelisi. Koitettu kaikilla kolmella avaimella. Akku on ollut huono, ja monta mäkilähtöä otettu talven aikana. Akun vaihto ei auttanut, ja sulakkeet on kaikki katsottu.
Onko nyt niin että pahamaineinen ja kallis EIS elikkä elektroninen sytytyskatkaisija on vainaa? Onko vaihtoehtoja?
Pystyykö autosta lukemaan jotain vikakoodeja jos ei saa virtoja päälle ... ?
Tiedän että tuolle virtalukolle löytyy kiinalaisia korvikkeita, mutta kun autoa on tarkoitus pitää "isältä pojalle" tapaan, niin etsin nyt seuraavaksi halvempaa korjaustapaa. Voisiko tuon EIS:in tilata Saksasta tai Virosta ohjelmoituna ja asentaa vain paikoilleen? Vai täytyykö tehdä joku ohjelmointi kun osa on kiinni autossa?
Meneekö EIS:in vaihdon yhteydessä ne vähän arvokkaat muoviavaimet uusiksi?
Niin, auto on siis manuaali ja 2 litranen bensa.
Olisi kiva löytää joku muu vaihtoehto kuin hinauttaminen Veholle. Tässä se viimeinen vaihtoehto:
Onko kukaan koskaan kokeillut uunittaa tuota EIS:iä kuten jotkut korjaa näytönohjaimia: http://murobbs.plaza.fi/naytonohjaimet/ ... ssa-5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sellainen 7 min ja 190 astetta on ollut ilmeisesti hyvä resepti! (Nyt täytyy muistaa etten ole vielä EIS:iä nähnytkään...)
Onko nyt niin että pahamaineinen ja kallis EIS elikkä elektroninen sytytyskatkaisija on vainaa? Onko vaihtoehtoja?
Pystyykö autosta lukemaan jotain vikakoodeja jos ei saa virtoja päälle ... ?
Tiedän että tuolle virtalukolle löytyy kiinalaisia korvikkeita, mutta kun autoa on tarkoitus pitää "isältä pojalle" tapaan, niin etsin nyt seuraavaksi halvempaa korjaustapaa. Voisiko tuon EIS:in tilata Saksasta tai Virosta ohjelmoituna ja asentaa vain paikoilleen? Vai täytyykö tehdä joku ohjelmointi kun osa on kiinni autossa?
Meneekö EIS:in vaihdon yhteydessä ne vähän arvokkaat muoviavaimet uusiksi?
Niin, auto on siis manuaali ja 2 litranen bensa.
Olisi kiva löytää joku muu vaihtoehto kuin hinauttaminen Veholle. Tässä se viimeinen vaihtoehto:
Onko kukaan koskaan kokeillut uunittaa tuota EIS:iä kuten jotkut korjaa näytönohjaimia: http://murobbs.plaza.fi/naytonohjaimet/ ... ssa-5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sellainen 7 min ja 190 astetta on ollut ilmeisesti hyvä resepti! (Nyt täytyy muistaa etten ole vielä EIS:iä nähnytkään...)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Tarkista sulakket aluksi
(tosin on saatanut käydä tyhjällä akulla mäessä käynistellessä, samalla tavalla kun jos virta avain on virta päälä asenossa ja otta akun johdon irti, menee helposti avaimet/virtalukko pas***)
(tosin on saatanut käydä tyhjällä akulla mäessä käynistellessä, samalla tavalla kun jos virta avain on virta päälä asenossa ja otta akun johdon irti, menee helposti avaimet/virtalukko pas***)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Itselläni on ollut vähän tyyppisiä virtalukko-ongelmia Väykässä (vm. 2002). Mennyt virtalukko ikäänkuin "kuolleeksi", ei kuulu mitään ääntä avaimen virtalukkoon työntäessä. Akkukaapelit irti 30 minuuttia ja takaisin kiinni ja virtalukko toimii kuin ei mitään vikaa olisi koskaan ollutkaan. Ensimmäisen kerran vian ilmettyä kävin lukemassa vikamuistit ja oli tallentunut virtalukkovika. Vehon korjaussuositus oli vaihtaa koko virtalukko, kustannusarvio 1000€ + työt. Jätin vaihtamatta. Vika uusiutui noin vuoden jälkeen uudelleen ja palautui kuntoon samalla kaavalla. Ajattelin käyttää akkukaapelia irti vuoden välein niin kauan kuin se riittää korjaukseksi. Vaihdellaan virtalukko sitten kun se ei oikeasti enää toimi.
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Sulakkeet on läpikäyty ja ne on kunnossa.
Akku ei ole ollut noin pitkään irti, aiheuttaako akun irtikytkentä jotain vikavaloja tai muita ongelmia noin pitkän ajan jälkeen?
Akku ei ole ollut noin pitkään irti, aiheuttaako akun irtikytkentä jotain vikavaloja tai muita ongelmia noin pitkän ajan jälkeen?
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Tätä olen itsekin miettinyt.
Voisko se virtalukko hajota ja miten sen korjataan.
Entäs jos ottaisi purku autosta? toimiiko vai onko niin suunniteltu että auto ei "tunne" tätä ja sen takia ei onnistu, en tiedä.
Voisko se virtalukko hajota ja miten sen korjataan.
Entäs jos ottaisi purku autosta? toimiiko vai onko niin suunniteltu että auto ei "tunne" tätä ja sen takia ei onnistu, en tiedä.
C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
pötikkä mallin avain niin ihan suoraan ei onnistu ajonesto pitää "sovitta" sille sopivaksivassor99 kirjoitti:Tätä olen itsekin miettinyt.
Voisko se virtalukko hajota ja miten sen korjataan.
Entäs jos ottaisi purku autosta? toimiiko vai onko niin suunniteltu että auto ei "tunne" tätä ja sen takia ei onnistu, en tiedä.
eihän avaimet ole ollet virta lukossa kun akkuon ollut irti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Kun akku on ollut irti antaa ajotietokoneeseen nipun virheilmoituksia (ABS...), jotka aiheutuvat siitä, että renkaiden asentoanturit eivät tunnista renkaiden asentoa. Ohjauspyörää pyörittämällä äärilaidasta toiseen pariin kertaan ja virrat pois + takaisin päälle niin virheilmoituksia ei enää tule. Lisäksi tietenkin alkeperäinen radio kyselee PIN-koodia, joten sen on syytä olla tallessa jos ko. operaatioon ryhtyy.mkauhea kirjoitti:Akku ei ole ollut noin pitkään irti, aiheuttaako akun irtikytkentä jotain vikavaloja tai muita ongelmia noin pitkän ajan jälkeen?
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Jos sulla ei ole mennyt rattilukko päälle, niin sulla jumittaa se läppä joka painuu avaimen mukana virtalukon pohjalle, se on nyt siellä alhaalla jumissa. Koita tökkiä vaikka kynällä että nousisi. 

r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Valitettavasti avaimen mukana liikkuva läppä nousee ihan normaalisti ylös... Nyt on poistettu ratin alla oleva verhoilu ja sytytyksen katkaisija "EIS" on tuossa edessä pöydällä. Eikä akun pitkäaikainen irroituskaan auttanut. Tuo EIS näyttää siis tuollaiselta:
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=3826271" onclick="window.open(this.href);return false;
Voisiko tuollaisen ostaa, viedä Vehoon ja sanoa että ohjelmoikaa se mulle uusiksi?
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=3826271" onclick="window.open(this.href);return false;
Voisiko tuollaisen ostaa, viedä Vehoon ja sanoa että ohjelmoikaa se mulle uusiksi?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Voihan sitä koitta vehoon ehdottaa mutta veikkaus on että eimkauhea kirjoitti: viedä Vehoon ja sanoa että ohjelmoikaa se mulle uusiksi?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Sanokaas vielä, jos pistän kaikki osat taas kasaan, pystyykö Veho tai joku muu lukemaan vikakoodeja, vaikka autoon ei saa virtoja päälle (kun avain ei käänny) ?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Ohi luvullamkauhea kirjoitti:Sanokaas vielä, jos pistän kaikki osat taas kasaan, pystyykö Veho tai joku muu lukemaan vikakoodeja, vaikka autoon ei saa virtoja päälle (kun avain ei käänny) ?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Aika tiivis vastaus
Onnistuuko ohiluku muillakin kuin Vehon laitteilla?

Onnistuuko ohiluku muillakin kuin Vehon laitteilla?
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
itellä teki ihan saman kesällä ja vika oli avaimessa. toisella avaimella ei ollut mitään ropleemaa
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
mkauhea kirjoitti:Aika tiivis vastaus![]()
Onnistuuko ohiluku muillakin kuin Vehon laitteilla?
Sitä en tiedä onnistuuko vehon laiteilla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Kaikilla kolmella avaimella kokeiltu, ei pelitä.mage_90 kirjoitti:itellä teki ihan saman kesällä ja vika oli avaimessa. toisella avaimella ei ollut mitään ropleemaa
Yksi vaihtoehto on tullut esiin; yksi saksalainen oli avannut tuon katkaisijan muovikuoret (2 ruuvia ja 9-10 muovikynttä, helppoa...) ja käsitellyt näkyvät komponentit kontaktispraylla. Teki saman myös varsinaiselle rattilukolle (epäilen että se oli turhaa) mutta tuolla käsittelyllä oli alkanut toimimaan normaalisti! Täytynee kokeilla ennenkuin vien Vehoon.
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Ite vaihatin Niemelässä uuden virtalukon syksyllä. Virtalukko temppuili kesästä asti vaihtelevasti, kunnes sitten yks päivä ei enää toiminu ollenkaan. Kustannusarvio oli tuon 1070€ joten ei kauheasti haluttanu suorilta ryhtyä toimenpiteeseen. Soitin purkaamolle jossa oli virtalukko myynnissä, vastaus oli että on yhen myyny muttei tietoa onko vaihto onnistunu. Soitin ouluun weholle, jossa sanottiin että voi kyllä kokeilla muttei uskalla luvata operaation onnistumista, elikkä omalla vastuulla. Laskin että työt+romuttamolta osa maksaa sen ~600€+hinaus ouluun, eli ei niinkään kannattavaa riskiin suhteutettuna. Hinaus ouluun sen vuoksi ettei Niemelässä alkanu tuohon operaatioon. Virtalukon vaihdon yhteydessä pitää myös avain vaihtaa, mutta tätähän ei kannata ite tietää. Ite sain Niemelästä ilmasen avaimen, sillä kustannusarvioksi oli laskettu sen 1070€ ku ei myyjä muistanu avainta laskea mukaan.
Lada 1200S -87
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli? RATKAISTU
Virtalukko oli ok.
Rattilukko ilmoitti olevansa auki ja kiinni, joten ilmeisesti virtalukko ei sallinut yrittää käynnistystä. Rattilukko myös vei hiukan enemmän virtaa kuin uusi vastaava. Rattilukon avaus ja kevyt voitelu ja kielen ajaminen edestakaisin lienevät olleet tärkeimmät toimenpiteet, jotka auttoivat. Yritän laittaa myöhemmin lisää tarinaa aiheesta, ja eritasoisia kuvia. Jos jollain on valmiina viralliset/hyvät ohjeet rattilukon irroittamiseksi niin voisi varmaan laittaa ne tänne "jälkipolvia" varten.
Se ZAPP ääni joka oli aluksi hukassa tullee siitä kun rattilukko vetää lukituskielen sisäänsä kun avain on tunnistettu.
Kiitokset projektiin osallistuneille!
Rattilukko ilmoitti olevansa auki ja kiinni, joten ilmeisesti virtalukko ei sallinut yrittää käynnistystä. Rattilukko myös vei hiukan enemmän virtaa kuin uusi vastaava. Rattilukon avaus ja kevyt voitelu ja kielen ajaminen edestakaisin lienevät olleet tärkeimmät toimenpiteet, jotka auttoivat. Yritän laittaa myöhemmin lisää tarinaa aiheesta, ja eritasoisia kuvia. Jos jollain on valmiina viralliset/hyvät ohjeet rattilukon irroittamiseksi niin voisi varmaan laittaa ne tänne "jälkipolvia" varten.
Se ZAPP ääni joka oli aluksi hukassa tullee siitä kun rattilukko vetää lukituskielen sisäänsä kun avain on tunnistettu.
Kiitokset projektiin osallistuneille!
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Nii kertokaas nyt vielä kun mulla on 2 avainta, joista toisella aukee ovet ja lähtee auto käyntiin, mutta toisella aukee vaan ovet. Juuri tuota edellämainittua zapp ääntä ei kuulu toisella avaimella ja se ei käänny virtalukossa.
Olen purkanut avaimen ja siellä oli kaikki osat kiinni jotka oli paikalla. En tiedä puuttuiko joku komponentti, mutta en usko että puuttui.
Voiko avaimen vielä herättää henkiin, vai onko haettava veholta uus monen satasen avain?
Olen purkanut avaimen ja siellä oli kaikki osat kiinni jotka oli paikalla. En tiedä puuttuiko joku komponentti, mutta en usko että puuttui.
Voiko avaimen vielä herättää henkiin, vai onko haettava veholta uus monen satasen avain?
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Mulla tekee ihan samaa toinen avain. Sen verran huomasin että kun avain on virtalukossa ja silloin painaa kaukosäätimen ovenavausnappia niin avain alkaa toimimaan. Se on vissiin "vähän rikki" mutta saa jonkun herätteen tuosta kaukosäätimen painalluksesta. Muuta syytä en älyä tuommoiseen toimintaan.
C220d T 4-Matic
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: To 07.04.2011 17:24
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Ezs vikakoodit pystyy lukemaan, vaikka virtoja ei saa päälle. Jos sopivasti rikki, niin ei saa yhteyttä.
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Koita painaa sitä ovenavausnappia n5sek niin pitäis alkaa toimimaan sekinmol kirjoitti:Mulla tekee ihan samaa toinen avain. Sen verran huomasin että kun avain on virtalukossa ja silloin painaa kaukosäätimen ovenavausnappia niin avain alkaa toimimaan. Se on vissiin "vähän rikki" mutta saa jonkun herätteen tuosta kaukosäätimen painalluksesta. Muuta syytä en älyä tuommoiseen toimintaan.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Näköjään täytyy nämä sähkölukotkin vaihtaa.
Omassa W210 huomasin että avain on C-luokan mallista ja myös itse lukko on uudennäköinen.
Voisiko olla että avain nippujen vauriot nähdään nyt vasta 10 vuoden jälkeen.
Omassa W210 huomasin että avain on C-luokan mallista ja myös itse lukko on uudennäköinen.
Voisiko olla että avain nippujen vauriot nähdään nyt vasta 10 vuoden jälkeen.
C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Avain saattaa toimia painalluksesta myös sen takia että se virtaa avaimelle sieppaava kela ottaa kontaktin piirilevyyn. Kelan juotosten irtoaminen on aika yleistä vanhemmissa avaimissa varsinkin jos on matkalle osunut vähän kolhuja.mol kirjoitti:Mulla tekee ihan samaa toinen avain. Sen verran huomasin että kun avain on virtalukossa ja silloin painaa kaukosäätimen ovenavausnappia niin avain alkaa toimimaan. Se on vissiin "vähän rikki" mutta saa jonkun herätteen tuosta kaukosäätimen painalluksesta. Muuta syytä en älyä tuommoiseen toimintaan.
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
Varmaankin juuri tuosta on kysymys.DBFI kirjoitti: Avain saattaa toimia painalluksesta myös sen takia että se virtaa avaimelle sieppaava kela ottaa kontaktin piirilevyyn. Kelan juotosten irtoaminen on aika yleistä vanhemmissa avaimissa varsinkin jos on matkalle osunut vähän kolhuja.
C220d T 4-Matic
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli? RATKAISTU
Millä/missä luit rattilukon asennon? Mulla on w203:ssa farkussa samanlaiset oireet, avain ei käänny lukossa. Kun avaimen laittaa pesään, kuuluu perällä olevasta relelaatikosta releen ääni ja ei muuta. Jos laitan ovet lukkoon napista ja avaimen sisään, avautuu polttoaineluukun keskuslukitus...mkauhea kirjoitti:Virtalukko oli ok.
Rattilukko ilmoitti olevansa auki ja kiinni, joten ilmeisesti virtalukko ei sallinut yrittää käynnistystä. Rattilukko myös vei hiukan enemmän virtaa kuin uusi vastaava. Rattilukon avaus ja kevyt voitelu ja kielen ajaminen edestakaisin lienevät olleet tärkeimmät toimenpiteet, jotka auttoivat. Yritän laittaa myöhemmin lisää tarinaa aiheesta, ja eritasoisia kuvia. Jos jollain on valmiina viralliset/hyvät ohjeet rattilukon irroittamiseksi niin voisi varmaan laittaa ne tänne "jälkipolvia" varten.
Se ZAPP ääni joka oli aluksi hukassa tullee siitä kun rattilukko vetää lukituskielen sisäänsä kun avain on tunnistettu.
Kiitokset projektiin osallistuneille!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Väyrysen (-99) virtalukko kuoli?
*:rila voi tutkia virtalukon tilaa ja onko käynnistys lupaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
