W203:sta ostamassa
W203:sta ostamassa
Autokuume iski ja kiinnostuksen kohteena W203 -sarjan Mersu. Aikaisempaa kokemusta Mersuista ei pahemmin ole. Haluaisin vain saada aikaan hieman keskustelua kyseisestä mallistosta. En ole vielä edes tietoinen siitä, että millä koneella tuo tulisi olemaan. Ainoastaan se on tiedossa, että pitää olla nahkasisusta
Onko tiettyjä tyyppivikoja mistä kannattaisi olla tietoinen? Yleinen luotettavuus näissä? 2004 tuli facelift ilmeisesti eli siihen varmaan kannattaisi tähdätä, että auto onn facelift-malli.

E63s AMG
Re: W203:sta ostamassa
Itse ajoin 2002-vuoden w203 200K:lla n. 85 tkm kolmen vuoden aikana, myydessä kilometrejä oli reilut 150tkm. Sanoisin että ainut auto mitä tähän mennessä on tullut ikävä.
Mukava ja huoleton laite. Ainoat murheet kohdistuivat oikeastaan alustaan ja pieneen korroosioon. Alustaa tuli rempattua reilulla 1.5K€, mutta osittain lienee peiliin katsomisen paikka. Suht reipasta ajoa huonoilla teillä.
Takaluukun- ja takaovien reunat alkoivat kuplia jossain vaiheessa, mutta niiden kuntoon laitto hoitui tehtaan piikkiin.
Laadukas auto hintaansa nähden, eikä ajolleen ollenkaan huonompi.

Mukava ja huoleton laite. Ainoat murheet kohdistuivat oikeastaan alustaan ja pieneen korroosioon. Alustaa tuli rempattua reilulla 1.5K€, mutta osittain lienee peiliin katsomisen paikka. Suht reipasta ajoa huonoilla teillä.

Laadukas auto hintaansa nähden, eikä ajolleen ollenkaan huonompi.

Mä oon ollut saman akan kanssa kymmenen vuotta naimisissa ja nyt kun hommasin W203:n niin se sanoi että nyssä sen sit vihdoin hommasit. Jaa mitennii? Oltiin kuulema ekoilla treffeillä puhuttu autoista ja olin sanonut että hommaan mersun joku päivä. Ja tosiaan sitten kun hommasin niin vanhan taksin. Ei kai siinä.
Olen ollut tosi tyytyväinen tuohon, facelift-malli. Mittarissa kolmannesmiljoona. Vikoja ostettaessa termostaatti pimeänä (tyyppivika, 30-80EUR), jarrusatulat jumissa (tosi outo homma, á 130EUR), yksi suutin vuoti (osat 15EUR, työ 100EUR). Kannattaa nostaa moottorin peitto pois, ja suuttimien päältä se vaahtomuovinen suojus. Näet heti jos vuotaa.
Laatikon pitää vaihtaa suuremmitta nykäyksittä, jos se "nylpyttää" niin siihen vissiin oli joku halvempi juttu, ei pitäis maata kaataa. Löytyy tältäkin foorumilta juttua paljon.
Kaiken kaikkiaan hyvä ja ennenkaikkea ajattoman näköinen auto. Tykkään!
Olen ollut tosi tyytyväinen tuohon, facelift-malli. Mittarissa kolmannesmiljoona. Vikoja ostettaessa termostaatti pimeänä (tyyppivika, 30-80EUR), jarrusatulat jumissa (tosi outo homma, á 130EUR), yksi suutin vuoti (osat 15EUR, työ 100EUR). Kannattaa nostaa moottorin peitto pois, ja suuttimien päältä se vaahtomuovinen suojus. Näet heti jos vuotaa.
Laatikon pitää vaihtaa suuremmitta nykäyksittä, jos se "nylpyttää" niin siihen vissiin oli joku halvempi juttu, ei pitäis maata kaataa. Löytyy tältäkin foorumilta juttua paljon.
Kaiken kaikkiaan hyvä ja ennenkaikkea ajattoman näköinen auto. Tykkään!
Mä ostin W203 220cdi vm 06 viime kesänä ja oon ollu erittäin tyytyväinen mersuun (ei tarvi enää miettiä merkkiä ku jatkossa autoa vaihtaa)
mitä oon kokeillu muita noin saman hintaluokan autoja nii ei ne vedä vertoja mersulle vaikka bemari ja audi on kans ihan hyviä, tolla on nyt vähän yli 200tkm ajettu ja ei näy missään.
ainut ongelma siinä vaan on että kun ostaa tollasen pikku mersun nii ei mee kauaa ku se on ihan liian pieni ja tarvis jo E mallin pirssiä ja vähän paremmilla herkuilla ja isommalla koneella
mitä oon kokeillu muita noin saman hintaluokan autoja nii ei ne vedä vertoja mersulle vaikka bemari ja audi on kans ihan hyviä, tolla on nyt vähän yli 200tkm ajettu ja ei näy missään.
ainut ongelma siinä vaan on että kun ostaa tollasen pikku mersun nii ei mee kauaa ku se on ihan liian pieni ja tarvis jo E mallin pirssiä ja vähän paremmilla herkuilla ja isommalla koneella

190E 2.3
Jatketaas samaan triidiin minkä jokunen vuosi sitten aloitin. Ei tullut sitten lopulta hankittua mersua silloin, mutta josko nyt tällä kertaa
W203 edelleen kiinnostaisi. Facelift -malli ja sedanina kiikarissa. Onko näistä jokin konetyyppi ylitse muiden luotettavuuden suhteen ja ylipäätään mitä näistä kannattaa erityisesti katsoa ostohetkellä? Onko tämä uudempi facelift -malli herkkä ruostumisen suhteen?

E63s AMG
-04 ja uudemmat tuli ruostesuojaukseen parannuksia tai maalaukseen ja sähkö ongelmia poistui .
Dieselit kestäviä ja tehokkaita..omat kujeensa..automaateissa omat kujeensa ja kuitenkin monet mallit käyttävät samaa konetta.
Täällä on paljon kuvia ja juttua noiden vioista ja korjaus ohjeita jos itse tekee.
Bensassa on ongelmallisin 180 kompura kun on yksirivi jakoketju ja ollut konerikkoja sen takia mutta aika ajoin vaihdettuna ketju hyvä kone.
Dieselit kestäviä ja tehokkaita..omat kujeensa..automaateissa omat kujeensa ja kuitenkin monet mallit käyttävät samaa konetta.
Täällä on paljon kuvia ja juttua noiden vioista ja korjaus ohjeita jos itse tekee.
Bensassa on ongelmallisin 180 kompura kun on yksirivi jakoketju ja ollut konerikkoja sen takia mutta aika ajoin vaihdettuna ketju hyvä kone.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Kiitos tästä.atlas kirjoitti:-04 ja uudemmat tuli ruostesuojaukseen parannuksia tai maalaukseen ja sähkö ongelmia poistui .
Yksi 220CDI tuossa olisi mahdollisesti kiikarissa joka vaikuttaisi suhkot sopivalta, mutta tuo kone vähän mietityttää. Olen lukenut, että suhkot suuri kulutuksinen, mutta kuitenkaan ei ole mikään hirveän tehokas.
E63s AMG
Tjaa, faceliftissä 150 hevosvoimaa, mikä liikuttaa autoa jo varsin mukavasti. Kulutuksesta en tiedä, mutta ei näitä ainakaan oo moitittu luokassaan suurikulutuksisiksi. Kuluttaahan se enemmän mitä volkswagen golf, mutta on autokin vähän toisenlainen.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Itsellä on 2007 S203 220 CDI automaatilla. Liikkuu ihan hyvin ja ajotietokoneen mukaan pääsee maantiellä suht helposti viiden litran tuntumaan. Alle tai päälle. Olen ajanut 247000-366000 välin nyt autolla. Moottoriin on öljyjen ja suodattimien lisäksi tarvinnut tällä välillä uusia yksi hihnarulla ja moniurahihna. Miten pienikulutuksinen sen sitten pitäisi oikein olla? Varmastikin paras auto minkä itse olen omistanut.-kepa- kirjoitti: Yksi 220CDI tuossa olisi mahdollisesti kiikarissa joka vaikuttaisi suhkot sopivalta, mutta tuo kone vähän mietityttää. Olen lukenut, että suhkot suuri kulutuksinen, mutta kuitenkaan ei ole mikään hirveän tehokas.
Kuten tuossa sanoin, niin olen lukenut, että on suhkot suurikulutuksinen tehoon nähden (mielestäni 150hv ei ole kovin paljon) ja joissain yhteyksissä nousi esiin, että veisi matka-ajossa sellaista 6,5l. Itse vain olen odottanut näiden CDI -koneiden vievän varsinkin matka-ajossa 5 alkavia lukemia.S202 kirjoitti:Tjaa, faceliftissä 150 hevosvoimaa, mikä liikuttaa autoa jo varsin mukavasti. Kulutuksesta en tiedä, mutta ei näitä ainakaan oo moitittu luokassaan suurikulutuksisiksi. Kuluttaahan se enemmän mitä volkswagen golf, mutta on autokin vähän toisenlainen.
E63s AMG
Kun tuollaista facelift W203:sta menee katsomaan, niin onko jotain tiettyjä heikkoja lenkkejä mitkä kannattaa tarkistaa?
E63s AMG
Koneen muovi pois, ja katsoo ettei suuttimet ole vuotaneet mustaa kökköä venttiilikopan päälle.
Jos automaatti, pitää toimia kaikissa tilanteissa loogisesti ja pehmeästi.
Alustasta ei saa kuulua kolinoita yms. ja pitää kulkea nätisti ilman vetelyitä tai suurempia kummallisuuksia.
Ruostetta voi olla ovien reunojen alla, takaluukussa (varsinkin jos farkku) tai pyöränkaarissa. (tai muuallakin, mutta jos noista ei löydy, tuskin on mätä...)
Alustasta ei saa kuulua kolinoita yms. ja pitää kulkea nätisti ilman vetelyitä tai suurempia kummallisuuksia.
Ruostetta voi olla ovien reunojen alla, takaluukussa (varsinkin jos farkku) tai pyöränkaarissa. (tai muuallakin, mutta jos noista ei löydy, tuskin on mätä...)
Kiitos tiedosta!Risto113 kirjoitti:Koneen muovi pois, ja katsoo ettei suuttimet ole vuotaneet mustaa kökköä venttiilikopan päälle.
Onko muuten 200 CDI:n ja 220 CDI:n välillä jotain eroa moottorissa, vai onko ero pelkästään ohjelmallinen?
E63s AMG
Ei mitään eroa moottorissa.
Itsellä c, 280 vm 2007, taisi olla niitä viimeisiä 203 malleja. Ajettu 103 tonnia vasta, oli vielä tehdastakuu kun sain sen. Mitään ongelmia ei ole ollut, kutoskone on kyllä vähän janoinen keskimäärin 13 litraa menee sekalaisessa ajossa. Myöskin 4-matic on toiminut moitteetta, ainoastaan pieni kohouma lattiassa pelkääjän puolella häiritsee. On 4-veto laatikon tyypistä johtuva. Huolettomin peli mitä minulla on koskaan ollut, aina huollettu Vehossa. Ruostetta en ole ainakaan vielä havainnut, vaikka auto on lämpimässä tallissa aina reissujen jälkeen. Ehkä tähän samaan voin kysyä toisesta autostani joka on ml 500 malli vm 2006. Eli aion päivittää comandin kartat uudempaan (cd) miten tämä tapahtuu, onnistuuko vain cd:n vaihdolla eli uusi alkaa automaattisesti päivittää, vai täytyykö jotain valikkoja selata?
- Bercedes Menz
- Mersumies
kepa: laitoin sulle yv:tä
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Jos jollain olisi hakusessa edullinen W203 niin täältä löytyy hyvä -02 200cdi automaatti täydellisellä huoltokirjalla, juuri katsastettu ja huollettu.
wiimax.fi
- Bercedes Menz
- Mersumies
Ja täältä myös...eli 220cdi T autom. Avantgarde vm. -06 (ensirek. 12/06), nyt mittarissa 206tkm ja ruostetta ei ole.
Varusteina mm. xenonit, command, ortopedipenkit, alkuperäinen webasto kellolla sekä akun ylläpitolaturi, cd-boxi, alkuperäinen vetokoukku, tutkat edessä ja takana, kahdet renkaat, varashälytin&poishinaussuoja, kahdet renkaat aluilla jne.
Huoltokirja löytyy ja 121tkm --> 206tkm välillä olen vaihdattanut laatikon ja perän öljyjä 60tkm välein ja huollattanut muutoinkin säännöllisesti E. Venetmäellä. Huoltojen lisäksi olen vaihdattanut tuulilasin, pari parkkitutkan anturia, jarrulevyt- ja palat eteen sekä taakse, termostaatin, joitakin niveliä, apulaitehihnan pyörineen sekä oikean etupyörän pyörimisanturin johdon.
Varusteina mm. xenonit, command, ortopedipenkit, alkuperäinen webasto kellolla sekä akun ylläpitolaturi, cd-boxi, alkuperäinen vetokoukku, tutkat edessä ja takana, kahdet renkaat, varashälytin&poishinaussuoja, kahdet renkaat aluilla jne.
Huoltokirja löytyy ja 121tkm --> 206tkm välillä olen vaihdattanut laatikon ja perän öljyjä 60tkm välein ja huollattanut muutoinkin säännöllisesti E. Venetmäellä. Huoltojen lisäksi olen vaihdattanut tuulilasin, pari parkkitutkan anturia, jarrulevyt- ja palat eteen sekä taakse, termostaatin, joitakin niveliä, apulaitehihnan pyörineen sekä oikean etupyörän pyörimisanturin johdon.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Exät:
Voin myös myydä profiilikuvan 7/2007 220 CDI:n.
Mobilo Life -liikkumisturva ja ruostumattomuustakuu voimassa, koska huollettu vain ja ainoastaan merkkiliikkeessä. Comand, Thermotronic, automaattivaihteisto, tutkat ym. löytyy. Molemmat pyörät 17" Mersun alumiinivanteilla. Toimii kuin kello ja kuluttaa vähän. Viime vuonnakin tuli tehtyä kaksi Hampurin reissua ilman mitään pelkoa tielle jäämisestä.
Mobilo Life -liikkumisturva ja ruostumattomuustakuu voimassa, koska huollettu vain ja ainoastaan merkkiliikkeessä. Comand, Thermotronic, automaattivaihteisto, tutkat ym. löytyy. Molemmat pyörät 17" Mersun alumiinivanteilla. Toimii kuin kello ja kuluttaa vähän. Viime vuonnakin tuli tehtyä kaksi Hampurin reissua ilman mitään pelkoa tielle jäämisestä.