Mikähän tämä mahtaa olla??
Mikähän tämä mahtaa olla??
pyöreä kakkara joka näyttää pieneltä jarrulevyltä löyty pohjapansarin päältä ja näyttäs kuuluvan ilmastoinnin kompuralle siihen missä hihnapyörä on?? eli siis hihnapyörän päälle loksahtaa takas paikoilleen. kakkarassa on boorit. onkohan pultin pituudella mitään väliä tai tiukkuudella jos kiinnittäis takas ton??
miten tänne saa kuvan???
miten tänne saa kuvan???
mb w210 290td -97
Re: Mikähän tämä mahtaa olla??
pultti ja yks prikka löyty myös. vielä ku joku kertos onko siinä asennuksessa jotain ihmeellistä, mihin kohtaan se prikka, tuleeko se siihen boorin sisään vai mihin...esko101 kirjoitti:pyöreä kakkara joka näyttää pieneltä jarrulevyltä löyty pohjapansarin päältä ja näyttäs kuuluvan ilmastoinnin kompuralle siihen missä hihnapyörä on?? eli siis hihnapyörän päälle loksahtaa takas paikoilleen. kakkarassa on boorit. onkohan pultin pituudella mitään väliä tai tiukkuudella jos kiinnittäis takas ton??
miten tänne saa kuvan???
mb w210 290td -97
Sen verran sain tietoa et ensiksi lautanen kii ja pulttiperään ja kiristys. ja voi käyttää kuulemma kierrelukitetta et ei uudelleen irtoa. Eikai siinä sen kummenpaa sit... kai mie löysin kaikki osat sit sieltä pohjapanssarin päältä
Kiitos kaikille vastaajille neuvoista

Kiitos kaikille vastaajille neuvoista

mb w210 290td -97
Muista tarkistaa kykimen välys, jos vaikka kaikki säätölevyt ei löytyny. Ohjearvoa en tiedä mutta välillä 0.5mm-1mm toiminee, kunhan ei vaan jää hinkkaamaan silloin kun kompuran ei kuuluisi pyöriä.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Miten saan sen välyksen, mulla pyörii näköjään koko ajan??Jani R-K kirjoitti:Muista tarkistaa kykimen välys, jos vaikka kaikki säätölevyt ei löytyny. Ohjearvoa en tiedä mutta välillä 0.5mm-1mm toiminee, kunhan ei vaan jää hinkkaamaan silloin kun kompuran ei kuuluisi pyöriä.
mb w210 290td -97
ilmastoinnin kompuran kuuluu pyöriä koko ajan auton ollessa käynnissä ulkolämpötilan ylittäessä +1 astetta, tällöin lämmityslaitteessa on päällä huurunpoisto-ohjelma tms vastaava ohjelma ainakin minun tietääkseni, viisaammat tarkentakoot 

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
Roobert kirjoitti:ilmastoinnin kompuran kuuluu pyöriä koko ajan auton ollessa käynnissä ulkolämpötilan ylittäessä +1 astetta, tällöin lämmityslaitteessa on päällä huurunpoisto-ohjelma tms vastaava ohjelma ainakin minun tietääkseni, viisaammat tarkentakoot
ei kuulu pyöriä, pätkii tarpeen mukaan ja pyörii kokojan vasta tuolla +15 jälkeen ja tuolloin säätelee flekteillä.....ainakin mun omassa w210:ssa. sen pätkimisen näkee ihan silmällä kun katsoo sitä ilmastoinnin kompuran ulommaista kiekkoa, se pysähtyy välillä ja pyörii välillä.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Su 08.05.2011 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
jotenkin vain muistelin sen lämpötilan olevan tuolla heti kun mennään plussan puolelle, että pyöris koko ajan. mistä lie sitte ajatus päähän tarttunut
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
taitaa olla niin että +5 alle ilmastoinnin kompura ei käynnisty enää, ja jos käynnistyy niin todella hetkeksi silloin tällöin...?Roobert kirjoitti:jotenkin vain muistelin sen lämpötilan olevan tuolla heti kun mennään plussan puolelle, että pyöris koko ajan. mistä lie sitte ajatus päähän tarttunut
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Su 08.05.2011 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
jospa asia olikin minun muistissa väärin päin ja se on sammuneena tuolla lähellä nollaa eikä käynnissä 

Mulla ainakin on omassa +4 raja alle ei kompura pyöri ollenkaan ja jos on yli 4 niin pyörii koko ajan. Tai pitääpä oikein tutkia että pätkiikö kompuraa pois joskus 

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A