Ovesta on muut hilppeet irti ovipahvin irroitusta varten, mutta oven avauskahvan ympärillä oleva kromikehys ja sen alla oleva musta muovi tuntuu olevan tiukasti vielä kiinni. Kuka osais neuvoa miten tämä kehys irtoaa?
Toinen kysymys ois, että miten ovien ympärillä olevien tiivisteiden vaihto onnistuu ja mistä kannattais tilata uudet tiivisteet?
W115 ovipahvin irroitus ja tiivisteiden vaihto
Re: W115 ovipahvin irroitus ja tiivisteiden vaihto
Musta muovi väännetään/käännetään pois ja sen alta löytyy yksi ruuvi joka pitää sitä kromikehystä kiinni.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: W115 ovipahvin irroitus ja tiivisteiden vaihto
Tiiviste oveen vaihdetaan niin, että irrotetaan oven etureunassa ovirajoittimen kieli auton rungosta, irroitetaan tiivisteen etureunassa oleva pelti & pienet muoviklipsut, sitten tiivisteessä muualla olevat klipsut ja laitetaan talteen jos ne saadaan ehjänä irti. Sitten revitään vanha tiiviste nevadaan ja tarkkaillaan onko alla ruostetta. Jos on -> ruosteenpoistoon ja maalaukseen.
Jos ei ruostetta ole, puhdista tiivisteura tinnerillä, ota ostamasi uusi tiiviste (KL, Veho, ulkomaan verkkokaupat, kannattaa myös tilata ne B-pilarin pystymalliset tiivisteet samalla.) levitä hiukkasen kontaktiliimaa molempiin pintoihin ja asenna huolella. Klipsut kiinni ja eturauta ja ovirajoittimen tappi paikalleen.
Seuraavan kerran kun tiivisteitä vaihdan, otan koko oven irti..
Jos ei ruostetta ole, puhdista tiivisteura tinnerillä, ota ostamasi uusi tiiviste (KL, Veho, ulkomaan verkkokaupat, kannattaa myös tilata ne B-pilarin pystymalliset tiivisteet samalla.) levitä hiukkasen kontaktiliimaa molempiin pintoihin ja asenna huolella. Klipsut kiinni ja eturauta ja ovirajoittimen tappi paikalleen.
Seuraavan kerran kun tiivisteitä vaihdan, otan koko oven irti..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: W115 ovipahvin irroitus ja tiivisteiden vaihto
Kiitos tiedoista, ovipahvi ei ollut kuin irroittaa kun sai mustan muovin pois, se on helppoa kuin heinänteko kun sen osaa, nyt netistä hakemaan ovitiivisteitä.
Re: W115 ovipahvin irroitus ja tiivisteiden vaihto
Miksi ottaa ovi irti?
Kuvainnollisesti;
Kun vaihdan öljyt, nostan koneen pois.
Kun vaihdan renkaan, tiputan taka-akselin.
No, aika monta kertaa todennut; kukin tyylillään.
Kuvainnollisesti;
Kun vaihdan öljyt, nostan koneen pois.
Kun vaihdan renkaan, tiputan taka-akselin.
No, aika monta kertaa todennut; kukin tyylillään.

203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: W115 ovipahvin irroitus ja tiivisteiden vaihto
Viimeksi kun tiivisteitä vaihdoin, oli tiivisteurassa ruostetta jokaisessa ovessa. Ei ollut aikaa ryhtyä ovien irrotukseen, niin maassa pötkötellen tuusasin rälläkällä&messinkiharjalla ja vetäsisin päälle spot-primerin ja pintamaalin.Miksi ottaa ovi irti?
Ei ollut ihan sellaista mitä yleensä suosin ruosteenpoistossa ja korjauksissa: kerralla kunnolla niin ei tarvitse jälkikäteen uikuttaa..

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966