OM605 turbon osanumero?
OM605 turbon osanumero?
Siis C250TD turbo merkkaa öljyllä olemassaoloaan. Siis jotain tarttis tehdä. Oisko kellään tarkkaa osanumeroa tuolle turbolle, niin voisi Kiinan pojilta katsastella vastaavia. Korjaajat ottaa täällä sen 400-500€. Ja käytetyn myyjät vanhasta kunnostamattomasta sen 300-400€...
W209 240CLK -04
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Re: OM605 turbon osanumero?
jos se öljyä tiputtelee, niin en ensimmäisenä alkais turboa vaihtaan. pikemminkin tiivisteet turbon tulo- ja paluulinjaan vaihtoon. sit jos öljyt katoaa pakoputken kautta, niin asia eri.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: OM605 turbon osanumero?
Ok.
Hyvä ohje tuokin.
Ei käsittääkseni pölläyttele putkesta, vaan tosiaan tuhrii konehuoneen reilusti ja pihamaan konehuoneen kohdalta.
Autossa kyllä mittarissa jo 400tkm.
Yritänpä ehdottaa, josko tuolla tiivisteiden vaihdolla voisi kokeilla.
Saakos sitten niitä tiivistesarjoja mistä, vai onko tavan tiivistekauppa helpompi mallin kanssa käydä asioimassa?
Hyvä ohje tuokin.
Ei käsittääkseni pölläyttele putkesta, vaan tosiaan tuhrii konehuoneen reilusti ja pihamaan konehuoneen kohdalta.
Autossa kyllä mittarissa jo 400tkm.
Yritänpä ehdottaa, josko tuolla tiivisteiden vaihdolla voisi kokeilla.
Saakos sitten niitä tiivistesarjoja mistä, vai onko tavan tiivistekauppa helpompi mallin kanssa käydä asioimassa?
W209 240CLK -04
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Re: OM605 turbon osanumero?
no en tiedä, että minkälainen tiivistesysteemi siinä on. että onko laippakiinnitys, vai sitten kierrekiinnitys. uskoisin, että laippakiinnitys. ja jos se nyt sitten on sillä laippakiinnityksellä, niin soittoa vaikka KL varaosille ja kysyy sieltä, että mahtaako löytyä turbon tulo ja paluu putkien tiivisteitä. ainakin vajaaventtiilisessä on semmonen laippasysteemi ja muistaakseni ihan paperi/massa tiiviste siinä välissä. tosin vajaaventtiilisen paluu putkessa on myös o-renkaita, mitkä vois kuvitella vanhuuttaan olevan mahdollisia vuotokohteita. jos sulla on hyvät pesumahdollisuudet, niin painepesurilla ja sopivalla liutinpesuaineella kunnolla paikat puhtaaks ja sitten käyttelee niin kauan, että näkee mistä öljy tulee. sillä konstilla sais ainakin vähän osviittaa, että mitä tarttee ostaa.
ja turbon kuntoa voi koittaa arvioida ottamalla turbon imupuolelle tuleva imuputki pois niin, että näkee turbon imusiiven. siitä sitten kädellä heiluttelee ja arvioi välyksiä. turbon akselin pitkittäissuunnassa ei sais kauheesti olla ja toisin päin, eli poikittais suunnassa sitten saa ollaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa, että siivet ottaa kiinni. melkein aina niissä jotakin välyksiä poikittain on. tsekkaa vaan sen, ettei ole mahdollista ottaa kiinni, niin hyvä on. niin ja samalla sitten näkee, ettei siitä siivestä ole lähteny mitään palasia irti tms. semmosta silmäilyä. ja jos turbo ei kauheesti vingu ja ahtaa normaalisti, niin uskoisin, että homma on kunnossa uusilla tiivisteillä. eikä varmaan maksakkaan paljo mitään. veikkaisin, että muutaman euron.
ja turbon kuntoa voi koittaa arvioida ottamalla turbon imupuolelle tuleva imuputki pois niin, että näkee turbon imusiiven. siitä sitten kädellä heiluttelee ja arvioi välyksiä. turbon akselin pitkittäissuunnassa ei sais kauheesti olla ja toisin päin, eli poikittais suunnassa sitten saa ollaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa, että siivet ottaa kiinni. melkein aina niissä jotakin välyksiä poikittain on. tsekkaa vaan sen, ettei ole mahdollista ottaa kiinni, niin hyvä on. niin ja samalla sitten näkee, ettei siitä siivestä ole lähteny mitään palasia irti tms. semmosta silmäilyä. ja jos turbo ei kauheesti vingu ja ahtaa normaalisti, niin uskoisin, että homma on kunnossa uusilla tiivisteillä. eikä varmaan maksakkaan paljo mitään. veikkaisin, että muutaman euron.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: OM605 turbon osanumero?
paluupuolella massa tiiviste, tulo puolella jengaliitos eli ei tiivistettä.
Re: OM605 turbon osanumero?
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... fa82e4148f" onclick="window.open(this.href);return false;
Siellä on mun mielestä ollut kahta eri versioo, kattomalla turbon kilvestä selvinnee. enivei kaikenlaista korjaussarjaa saa maailmalta esim: http://www.saabperformanceparts.com/item241.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
ja turbon purkuohjeitakin löytyy googlella
Itte löysin jostain varaosiks hyvän sprintterin turbon ja otin siitä siivet yms ja kasailin jne.
Siellä on mun mielestä ollut kahta eri versioo, kattomalla turbon kilvestä selvinnee. enivei kaikenlaista korjaussarjaa saa maailmalta esim: http://www.saabperformanceparts.com/item241.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
ja turbon purkuohjeitakin löytyy googlella
Itte löysin jostain varaosiks hyvän sprintterin turbon ja otin siitä siivet yms ja kasailin jne.
Re: OM605 turbon osanumero?
Mulla ois 605:sen gt20 garretti, päittäisvälystä niin että juuri tuntee, siivet ehjät, pesät ehjät, painekello puuttuu.
H.90,-
H.90,-