Menopeli olisi vm 2003 E55 Amg ja auton ääneen pitäisi saada luonnetta. Pakosarjoja näyttää olevan kahta eri tyyppiä, pitkiä ja lyhyitä. Ilmeisesti nuo lyhyet ainakin passaavat suoraan alkuperäiseen putkistoon? Mitähän etuja/haittoja lyhyellä taikka pitkällä sarjalla on toisiinsa verrattuna? Vaikuttanee vääntöalueeseen jollain tavalla? Foorumin tarinoiden perusteella olen sulkenut kleemannin tuotteet pois kokonaan. Äkkiseltään lyhyistä taitaisi eniten olla tyrkyllä evosportin sarja, joka näyttäisi tulevan halvimmaksi suoraan heiltä tilattuna 1800 euron paikkeilla + lähetyskulut. Cks englannissa myy samaa sarjaa hintaan 2700 euroa. ( mitenköhän nuo usan tullit ja alvit voisi kiertää? )
Pidempää mallia myy ainakin supersprint. Tosin hinta on aika suolainen ainakin supersprintin sivuilla. Laitilasta eivät ole vastanneet sähköpostikyselyyn.
Käsittääkseni katalysaattoreita ko. mallissa on neljä kappaletta ja ainakin joillain foorumeilla niitä on tarinoiden mukaan poistettu. Jotkut ovat poistaneet etummaiset ja jotkut taas takimmaiset. Onko kellään factaa siitä, että millaisella yhdistelmällä menee vielä läpi katsastuksessa? Voiko jommat kummat poistaa kokonaan ja toiset vaihtaa paremmin virtaaviin? Ilmeisesti ainakin supersprintin putkistossa on vain yhdet katit. Miten ne happianturit sijoitetaan, jos yksi kattipari poistetaan?
Palaako näytössä jonkunsortin herja-valo, jos noita katteja sorkki/poistaa?
Takimmaiset äänenvaimentimet olen ainakin toistaiseksi ajatellut jättää alkuperäisiksi, koska käsittääkseni virtaavat ihan hyvin, vaikka ääni ei olekaan paras mahdollinen. Olen ajatellut kasvattaa tehoa myöhemmin lisää, joten äänen lisäksi putkiston virtaavuus on tärkeää.
Kaikki tarinat pakosarjojen/putkistojen rakenteluista ko. autoon kiinnostavat ja tietysti alan asiantuntijat Turun seudulla, jotka tekevät kyseisiä asennuksia.
Kiitokset asiantuntevista kommenteista jo näin etukäteen!
W211 E55 AMG Pakosarjat ja putkistot
W211 E55 AMG Pakosarjat ja putkistot
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 E55 AMG Pakosarjat ja putkistot
Prätkä puolel joku kirjotteli joskus kun oli hakennu lentämäl jenkeist osii.
Jollaa äkkilähtöhalpalennol sinne, oli tilattu kamat jotenkin valmiiks kuriiri firmalle joka toi kentälle tai jotenkii sillee.
Sit kamat matkalaukkuu ja takas.
Voi kait tolleekii tullii joutuu selvittelee mut se kävel läpi vaa.
Pakoputki voi olla vähä kookas.
Toi kaveri tais tuua kannen ja jotaa turbo hommii muistaaksee...
Jollaa äkkilähtöhalpalennol sinne, oli tilattu kamat jotenkin valmiiks kuriiri firmalle joka toi kentälle tai jotenkii sillee.
Sit kamat matkalaukkuu ja takas.
Voi kait tolleekii tullii joutuu selvittelee mut se kävel läpi vaa.
Pakoputki voi olla vähä kookas.
Toi kaveri tais tuua kannen ja jotaa turbo hommii muistaaksee...
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: W211 E55 AMG Pakosarjat ja putkistot
No joo, pakoputket-ja sarjat samsonitessa saattais tosiaan herättää tullin kiinnostuksen....ja mielenterveyshoitajien.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 E55 AMG Pakosarjat ja putkistot
Moro!
Marteliukseen vaan yhteyttä niin rupee homma pelaamaan,itse vaihdatin katit siellä W210 E55 amg:hen,niiden puolesta vois virittää nyt 600hv asti...eikä ollut kun päivän työ,eikä maksanut maltaita...
Marteliukseen vaan yhteyttä niin rupee homma pelaamaan,itse vaihdatin katit siellä W210 E55 amg:hen,niiden puolesta vois virittää nyt 600hv asti...eikä ollut kun päivän työ,eikä maksanut maltaita...
Mb W210 E55 AMG-98
Exät:Ford escort 1.3,1.6-76,77,Opel kadett E 1.8i Gt-88,Opel Astra 1.8 16V carawan-94,Ford mondeo stw 1.8-97,Volvo v40 2.0t-98,T4-01,v70 2.4t-00,s60 T5-01,Volswagen bora PD-00,Bmw 320d-00,Audi TT Quattro-00.
Exät:Ford escort 1.3,1.6-76,77,Opel kadett E 1.8i Gt-88,Opel Astra 1.8 16V carawan-94,Ford mondeo stw 1.8-97,Volvo v40 2.0t-98,T4-01,v70 2.4t-00,s60 T5-01,Volswagen bora PD-00,Bmw 320d-00,Audi TT Quattro-00.
Re: W211 E55 AMG Pakosarjat ja putkistot
Joo supersprintin pakosarjat tilattu ja kun ne saapuu niin tarkoituksena on siirtää katit auton alle ja vaihtaa ne paremmin virtaaviin malleihin.Lamdan johdot on jatkettava että ylettävät sinne vaihdelaatikon viereen tai mihin ne katit nyt sitten sopiikaan parhaiten.Kateilta tarkoitus jatkaa X-pipellä ja resonaattori jätetään pois.Alkuperäiset takapöntöt jäävät käyttöön.Ennen takapönttöjä on tarkoitus laittaa venttiilit että kabiinista katkaisinta käännettäessä saa tosiaan suorat putket.Kun alan tekemään putkistoa voin kuvata työvaiheita jos muistan ja siitä voisi tehdä jonkunlaisen projekti tarinan.Ainut ongelma on että nää tietokoneet ei oo oikeen mun juttu niin katotaan miten onnistuu 

E 55 AMG T -04
Re: W211 E55 AMG Pakosarjat ja putkistot
Frendillä on sellaset äänenvaimentajat missä on tollanen läppätoiminto sisäänrakennettuna.
http://www.xforce.com.au/about-varex-re ... uffler.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli napista painamalla toimii suorana putkena, ajoasennossa kammiovaimentajana.
http://www.xforce.com.au/about-varex-re ... uffler.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli napista painamalla toimii suorana putkena, ajoasennossa kammiovaimentajana.
Re: W211 E55 AMG Pakosarjat ja putkistot
JPAT kirjoitti:Joo supersprintin pakosarjat tilattu ja kun ne saapuu niin tarkoituksena on siirtää katit auton alle ja vaihtaa ne paremmin virtaaviin malleihin.Lamdan johdot on jatkettava että ylettävät sinne vaihdelaatikon viereen tai mihin ne katit nyt sitten sopiikaan parhaiten.Kateilta tarkoitus jatkaa X-pipellä ja resonaattori jätetään pois.Alkuperäiset takapöntöt jäävät käyttöön.Ennen takapönttöjä on tarkoitus laittaa venttiilit että kabiinista katkaisinta käännettäessä saa tosiaan suorat putket.Kun alan tekemään putkistoa voin kuvata työvaiheita jos muistan ja siitä voisi tehdä jonkunlaisen projekti tarinan.Ainut ongelma on että nää tietokoneet ei oo oikeen mun juttu niin katotaan miten onnistuu
Kerro ihmeessä miten homma etenee. Itse poikkesin Laitilassa marteliuksella ja räätälintyönä pakosarjat ja putkisto omat takavaimentimet säilyttäen olisi maksanut jotain 4000 paikkeilla, eli suunnilleen saman mitä supersprintin vastaavat putkenpätkät, mutta työtä tietty vähemmän. Poistavat ekat katit ja happianturit siirretään jonnekin taaemmas. Jälkimmäisten kattien tilalle kisakatit, joilla ei ole e-hyväksyntää, mutta kuulemma päästöistä menisi läpi katsastuksessa.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991