R107 subframe takaisinkutsu

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
kraap
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 22.03.2011 19:23

R107 subframe takaisinkutsu

Viesti Kirjoittaja kraap »

Mietinnöissä on tommosen museo / museoitavan R107:n hankinta, googlailin ostajan opasta, perussetin lisäksi ainoa isompi juttu mihin törmäsin on tommonen subframe recall mikä on ilmeisesti ainakin jenkkilässä ollut iso tapahtuma ja parinkin jenkkifoorumin mukaan osa paikallisista MB-diilereistä korjaa noi edelleen recallina:

http://northernresource.com/mercedes/10 ... recall.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko täällä 107-omistajat tietoisia ko. ongelman laajuudesta? Onko noi yleensä korjattu? Pystyykö tsekkaamaan ilman nosturia? (kuvasta on vähän hankala päätellä millainen ko. kohta on ilman fiksiä.) Turha varmaan odottaa että Veho tommoseen koskisi recallina ilmaiseksi? :D Ja tuskinpa VIN-numerolla heidän kannastaan mitään tietoa tuosta voi löytyä?

Ilmeisen epämieluisa juttu jos käytännössä runko napsahtaa poikki.

Edit: Meniköhän tämä nyt heti väärälle foorumille? 107:n tekeminen tais loppua vasta 21 vuotta sitten :oops:
On niin hemmetin pitkäikäinen malli ja kun tulee lähinnä 70-luvun yksilöitä kateltua niin suora oletus oli Oldtimers.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: R107 subframe takaisinkutsu

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Euroopassa ei tuollainen mene enään "takuun" piikkiin, koska Eu alueella tuotteen takuu on rajattu EU-oikeuden päätöksellä maksimissaan 10-vuodeksi. Eli elinikäistä takuuta ei ole EU alueella, vaikka joku sitä lainvastaisesti mainostaa tuotteissaan. Lisäksi tuo recal on annettu vuonna -85 ja koskee vain 350/450 SLC ja SL
Toisaalta kyseistä vikaa on mahdotonta tulkita täällä Sovjet Finlandissa, koska normaali kuluminen ( RUOSTE ) voi myös aiheuttaa apurungon hajoamisen.
Tuollainen vika kyllä näkyy silmällä, jos apurunko on hajoamassa, joten keula ylös ja katselemaan.

Vastaavia vikoja on nykypäivien autoissakin. Muistaaksen 3 vuotta vanhoja japseja on hylätty katsastuksessa apurunko vikojen takia, eli ei vika mitenkään harvinainen ole.


kraap kirjoitti:Mietinnöissä on tommosen museo / museoitavan R107:n hankinta, googlailin ostajan opasta, perussetin lisäksi ainoa isompi juttu mihin törmäsin on tommonen subframe recall mikä on ilmeisesti ainakin jenkkilässä ollut iso tapahtuma ja parinkin jenkkifoorumin mukaan osa paikallisista MB-diilereistä korjaa noi edelleen recallina:

http://northernresource.com/mercedes/10 ... recall.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko täällä 107-omistajat tietoisia ko. ongelman laajuudesta? Onko noi yleensä korjattu? Pystyykö tsekkaamaan ilman nosturia? (kuvasta on vähän hankala päätellä millainen ko. kohta on ilman fiksiä.) Turha varmaan odottaa että Veho tommoseen koskisi recallina ilmaiseksi? :D Ja tuskinpa VIN-numerolla heidän kannastaan mitään tietoa tuosta voi löytyä?

Ilmeisen epämieluisa juttu jos käytännössä runko napsahtaa poikki.

Edit: Meniköhän tämä nyt heti väärälle foorumille? 107:n tekeminen tais loppua vasta 21 vuotta sitten :oops:
On niin hemmetin pitkäikäinen malli ja kun tulee lähinnä 70-luvun yksilöitä kateltua niin suora oletus oli Oldtimers.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Kenny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 25.10.2007 14:42

Re: R107 subframe takaisinkutsu

Viesti Kirjoittaja Kenny »

Tsekkasin omasta coupesta (350 SLC 1973)tuon homman ja siellähän ne ovat, Saksassa ovat ilmeisesti heittäneet kiinni ennenkuin kippo on uitettu tänne Suomeen. Vahvikkeiden pitäisi näkyä ilman nosturia. Siinä on hyvä jättää pyhähousut kotiin jos meinaa katsoa.
Tämä ongelma koskee ilmeisesti suurimmalta osalta noita alkupään 107 joissa on nuo valurauta V-8 padat. Tosaalta itse en näe eroa sillä onko uudempi tai vanhempi, jos on heikko kohta tiedossa niin se kannattaahan se korjata ettei tarvitse 120 km/h ihmetellä.
Kenny
Joo kyllä siinä työmaata riittää... mutta muuten hyvä. 350 SLC 1973
kraap
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 22.03.2011 19:23

Re: R107 subframe takaisinkutsu

Viesti Kirjoittaja kraap »

Ok. Kiitos vastauksista, vielä pientä tarkennusta. Esim tuossa: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/3282655" onclick="window.open(this.href);return false; sattumalta näyttäisi tuo toiseksiviimeinen kuva olevan ko kohdasta. Miten tuosta nyt näkee onko siellä vahvistus vai ei?
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: R107 subframe takaisinkutsu

Viesti Kirjoittaja Matti R »

kraap kirjoitti:Ok. Kiitos vastauksista, vielä pientä tarkennusta. Esim tuossa: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/3282655" onclick="window.open(this.href);return false; sattumalta näyttäisi tuo toiseksiviimeinen kuva olevan ko kohdasta. Miten tuosta nyt näkee onko siellä vahvistus vai ei?
Ei näe tuosta kuvasta, Oikea paikka on alatukivarren takimmaisen puslan sisäpuolella eli vastakkaisella puolella kuin tukivarsi.
Omassa 450SL:ssa ei ole korjausta, vaikka on tuotu jenkeistä vasta 1998. Kyselin tuosta joskus yli 10v sitten Veholta ja MB maahantuonnin puolelta tuli vastaus että eivät ole tietoisia ko asiasta vaikka laitoin kaikki recall numerot yms tunnisteet hyvin selvästi mukaan.

Tuosta linkistä löytyy paljon asiaa ja kuvia:
http://www.benzworld.org/forums/r-c107- ... ecall.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Re: R107 subframe takaisinkutsu

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

:shock: mulla on tuollaiset jälkikäteen pisteillä hitsatut lätyt tuolla mun SL:llässä :shock: eikä ole muuten turhaan suojakaasulla leveilty niissä saumoissa :x
Vastaa Viestiin