w202 220 CDI -98

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
jontos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 21.03.2009 14:14
Paikkakunta: Pirkanmaa

w202 220 CDI -98

Viesti Kirjoittaja jontos »

Tässä muutama viikko sitten huomasin konepellin alta pientä nousevaa sauhua, mutta enpä juuri noteerannut asiasta ennenkuin auto sitten edes startannut.
No kyseessähän oli vuotava nelosen suutin joka oli roiskinut naftaa ympäsiinsä, myös liittimeen joka tulee siihen nelosen suuttimen lähelle.
Liittimestä oli se eriste repeytynyt pois jonka vuoksi liitin irtosi todella helposti.
Ajattelin että varmaan suuttimen tiiviste siellä vuotaa ja kävin sellaisen ostamassa nimeltämainitsemattomasta tarvike kaupasta..
Hommaa alottaessani kone huone olikin sitten keränny oikein kunnon mokkoo siihen suuttimen ympärille. Aikani putsasin ja kaivoin niin suutin olikin sitten kädessä.
Se sitten mikään tiiviste ollutkaan, vaan suuttimen kärjen kiristin ruuvi (se kotelo missä kärki on ) oli halki. Kävin hakemassa uuden ja putsailin suuttimen ja asentelin kärjen takaisin paikoilleen. Nyt sitten huomasin että se nimeltämainitsematon tarvikekauppa oli TAAS kerran myynyt väärän varaosan, tällä kertaa sen tiivisteen. Joten hommaan tuli parin päivän tauko kun joutu tilaileen uuden tiivisteen ja sen suuttimen kiristinpultin. Aloin putsailla sitä suuttimen reikää konehuoneen puolella ja tässä vaiheessa sitten kaveri tuli jeesimään. Hän alkoi putsata sitä suuttimen kiristin pultin reikää ja tässä välissä olin saanut sitten putsattua sen suuttimen reiän. JA HUPS kun kaveri sano että hae äkkiä magneetti kynä kysyin vaan että tippuko torxi. No sehän se oli tippunu suoraan sinne suuttimen koloon mutta ei vielä sinne koneen sisään. Eli torxi oli käytössä kun putsasi kierteitä vanhalla pultilla. No me lähettiin sitten magneettikynää ettiin ja kun tultiin takasin autolle niin perskele koko torxia missää :shock: Olihan se auto sitten kait heilahtanu sen verran että se oli nyt sitte männän päällä :evil: No magneetti kynää perään ja hups kun magneetti kynä katkes ja jäi johki sinne sylinterin uumeniin. Että teki mieli laittaa vähä ruutia siitä aukosta ja PAM. Mutta todettiin että tuleepahan sitten ainaki laitettua vähä uusia tiivisteitä. Mutta rojektin pointtina on kummiski se että miten niin yksinkertasesta ja koht edullisesta huollosta tulee yht äkkiä vähän kalliimpi ja työläämpi, ehkä se on vaan huonoo tuuria.. 8) Tää sattu eilen torstaina 24.3 ja tänään perjantaina ollaanki sitten töistä pekkasilla että saa hakee varaosia. :D Ja kaiken kukkuraksi auton piti olla tänää maalaamolla pohjatöitä varten. HUHHUH. :mrgreen:
[color=#000000]220 CDI ESPIRIT -98
BMW 324 TDI -91
MAZDA 626 1.8-94[/color]
jontos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 21.03.2009 14:14
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w202 220 CDI -98

Viesti Kirjoittaja jontos »

Nonni nyt on kolmosen suutin niin jumis ettei aukee millää.. Olisko kellää mitää vinkkiä.??
OOn nyt kaks päivää lykänny crctä väliin ja yrittäny nitkuttaa muttei mihkää liiku ja yrittäny myös lämmittää suuttimen juurta.
Ulosvetäjä kuulemma olis yks mutta aika vaikee sitäkää on mihkää saada kiinni..
[color=#000000]220 CDI ESPIRIT -98
BMW 324 TDI -91
MAZDA 626 1.8-94[/color]
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w202 220 CDI -98

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Siis pultti on auki mutten suutin nouse ylös?

Jos näin on niin sitten pultti hiukan löysään ja auto käymään niin pitäis hypätä ylös .
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
jontos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 21.03.2009 14:14
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w202 220 CDI -98

Viesti Kirjoittaja jontos »

muuten kyllä kokeilisin mutta autoo ei voi käyttää =/
[color=#000000]220 CDI ESPIRIT -98
BMW 324 TDI -91
MAZDA 626 1.8-94[/color]
jontos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 21.03.2009 14:14
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w202 220 CDI -98

Viesti Kirjoittaja jontos »

no nyt antautu kun lämmitti tunnin kuumailmapuhaltimella ,kylmä spreitä kylkeen ja tonnin taljalla ja ulosvetimellä piukalle.
Johan olis auennu ennemmi ku olis heti kokeillu. töhnää oli mukava kerros suuttimen ympärillä.
[color=#000000]220 CDI ESPIRIT -98
BMW 324 TDI -91
MAZDA 626 1.8-94[/color]
Vastaa Viestiin