eli ois tommone 97 2.5 td c-mese, 5-vaihteinen manuaali 300tkm.
laitoin normaalisti pakin päälle, niin sen jälkeen ei lähtenyt pois vaikka keppi ei oo sisäs. keppi ei liiku 3, 4 ja 5 vaihteitten luo sivusuunnassa, mut ykkösen ja kakkosen huulelle saa mut ei mee sisään ku on se pakki päällä.
ei oo oireillu aiemmin mitenkään. voiskohan olla siirtäjässä vikaa vai jotain isompaakin? onkohan kuin yleinen vika?
mikähän c-mesen laatikossa vikana
Re: mikähän c-mesen laatikossa vikana
Äkkiseltää kuulostas vähä samanlaiselta vaivalta ku mulla oli.
Mulla toimi sillon pakki ja joku iso vaihde, vitonen tai nelonen ku ei jaksanu liikkua ainakaan niillä.
Elikäs laatikon kyljestä kuskin puolella kahden etummaisen vaihteensiirtovivun välistä 2kpl 10mm pultteja auki ja sieltä tulee semmonen luultavasti muovinen musta palikka jossa on sisällä 3 kuulaa, jotka on todennäkösesti nyt laatikon pohjalla ku se muovikuori on antautunu. Näin ainakin mulla oli käyny.
Kuulat oli onneks jääny laatikonöljyproppuun kiinni ni ei ollu isompaa tuhoo tehny.
Kävin hakeen uuden ja se oli sitte alumiininen, luulis kestävän vähä paremmin.
Eikä tarvinnu tosiaan muutaku se vahna irti ja uus tilalle. Öljyt kannattaa pistää uudet ku sitä muovin silppua on varmaan aikalailla.
Mulla toimi sillon pakki ja joku iso vaihde, vitonen tai nelonen ku ei jaksanu liikkua ainakaan niillä.
Elikäs laatikon kyljestä kuskin puolella kahden etummaisen vaihteensiirtovivun välistä 2kpl 10mm pultteja auki ja sieltä tulee semmonen luultavasti muovinen musta palikka jossa on sisällä 3 kuulaa, jotka on todennäkösesti nyt laatikon pohjalla ku se muovikuori on antautunu. Näin ainakin mulla oli käyny.
Kuulat oli onneks jääny laatikonöljyproppuun kiinni ni ei ollu isompaa tuhoo tehny.
Kävin hakeen uuden ja se oli sitte alumiininen, luulis kestävän vähä paremmin.
Eikä tarvinnu tosiaan muutaku se vahna irti ja uus tilalle. Öljyt kannattaa pistää uudet ku sitä muovin silppua on varmaan aikalailla.
Re: mikähän c-mesen laatikossa vikana
Itellä teki oma C-mese saman viikonloppuna. Vaihteensiirtäjätanko jäänyt jumiin/ kautta hypännyt väärään asentoon.
Saat toimimaan, kun auton alta käyt vaihtamassa vaihteensiirrintangon asentoa, tankoja on kolme, muistaakseni keskinmäinen on sille pakille. Kokeilet missä asennossa rupee keppi toimimaan. Siirtimet on luultavasti löystyneet vaihdelaatikon kyljestä, kiristä ne samalla niin ei pitäis enää jumia(aika ahdas paikka, torx päisiä pultteja).
Eli ei paha ongelma, jos sama vika kyseessä..
Saat toimimaan, kun auton alta käyt vaihtamassa vaihteensiirrintangon asentoa, tankoja on kolme, muistaakseni keskinmäinen on sille pakille. Kokeilet missä asennossa rupee keppi toimimaan. Siirtimet on luultavasti löystyneet vaihdelaatikon kyljestä, kiristä ne samalla niin ei pitäis enää jumia(aika ahdas paikka, torx päisiä pultteja).
Eli ei paha ongelma, jos sama vika kyseessä..
