Airbagin ohjausyksikön vaihto?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: La 25.09.2010 16:12
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Airbagin ohjausyksikön vaihto?
Elikkäs kyseessä C180, -94 vm. Onnistuuko näppärä tee-se-itse äijä vaihtamaan kyseisen osan> ja mitä täytyy ottaa huomioon? Entäs osan hommaaminen, yksi on jo tiedossa, mutta osan numero ei ole ihan sama:(uudet maksaa varmaan mansikoita) Itselläni osa numero 000 820 80 26 ja vm. -93 autosta tiedossa osa numerolla 000 820 79 26, eli onko osassa kyse vain jostakin vuosimalli päivityksestä, vai kävisikö osa autooni kun kuvaakaan en ole nähnyt?
Re: Airbagin ohjausyksikön vaihto?
Miksi ohjainyksikkö pitää vaihtaa?Mese-Äijä 1969 kirjoitti:Elikkäs kyseessä C180, -94 vm. Onnistuuko näppärä tee-se-itse äijä vaihtamaan kyseisen osan> ja mitä täytyy ottaa huomioon? Entäs osan hommaaminen, yksi on jo tiedossa, mutta osan numero ei ole ihan sama:(uudet maksaa varmaan mansikoita) Itselläni osa numero 000 820 80 26 ja vm. -93 autosta tiedossa osa numerolla 000 820 79 26, eli onko osassa kyse vain jostakin vuosimalli päivityksestä, vai kävisikö osa autooni kun kuvaakaan en ole nähnyt?
Tuo A000 820 79 26 ei ole koskaan ollut 202:ssa käytössä mutta A000 820 80 26 on korvattu osalla A000 820 79 26 W140:ssä joten saattaisi sopivasti koodaamalla sopiakin. Kai niitä uudempiakin osia löytyy, A0018201026 tai A0018201926.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: La 25.09.2010 16:12
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Airbagin ohjausyksikön vaihto?
Unohdin tosiaan mainita että SRS-valo mittaristossa palaa, ei menny läpi katastuksessa, että tällänen tapaus!
Re: Airbagin ohjausyksikön vaihto?
Eikö kannatais ruveta etsimään vikaa penkkien tunnistin antureista eikä boksista usein johto poikki ta murtunut
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Airbagin ohjausyksikön vaihto?
Re: Airbagin ohjausyksikön vaihto?
Uusi viestiKirjoittaja arska10 » Ke 06.04.2011 17:41
Eikö kannatais ruveta etsimään vikaa penkkien tunnistin antureista eikä boksista usein johto poikki ta murtunut
täysin samaa mieltä arskan kanssa! todennäköisesti penkin sisällä olevasta (jommankummanpuolen) painotunnistinanturista on vain johto poikki tai hapettunut jostain välistä ja siksi polttaa tuota srs-valoa siellä taulussa. ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan eikä toisinpäin
Uusi viestiKirjoittaja arska10 » Ke 06.04.2011 17:41
Eikö kannatais ruveta etsimään vikaa penkkien tunnistin antureista eikä boksista usein johto poikki ta murtunut
täysin samaa mieltä arskan kanssa! todennäköisesti penkin sisällä olevasta (jommankummanpuolen) painotunnistinanturista on vain johto poikki tai hapettunut jostain välistä ja siksi polttaa tuota srs-valoa siellä taulussa. ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan eikä toisinpäin

Re: Airbagin ohjausyksikön vaihto?
Myös ohjauspyörän "clock spring" on usein syyllinen. Kannattaisi kertoa paikkakunta vähän tarkemmin jos joku lähistöltä tekisi diagnoosin autolle.Roobert kirjoitti: täysin samaa mieltä arskan kanssa! todennäköisesti penkin sisällä olevasta (jommankummanpuolen) painotunnistinanturista on vain johto poikki tai hapettunut jostain välistä ja siksi polttaa tuota srs-valoa siellä taulussa. ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan eikä toisinpäin
Re: Airbagin ohjausyksikön vaihto?
joo pääsipä tuo kellojousi unohtumaan listasta
clockspringin tehtävänähän on varmistaa ettei airbag laukea itsestään esim jostain satunnaisista sähkön virtauksista esim. staattisen sähkön voimasta vaan vasta kun sille annetaan käsky laueta. voi poltella tuota valoa jos siitä on lanka poikki tai vilkutella sitä valoa rattia käännellessä tai eri ratin asennoissa. mittaappa yleismittarin vastusaluella että sieltä löytyy vastus sieltä "jousen" päiden välistä. jos näin on, niin silloin se kunnossa.
