W203 täristää rajusti jarrutettaessa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
RXTX
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 29.11.2004 11:21
Paikkakunta: Keski-Suomi

W203 täristää rajusti jarrutettaessa

Viesti Kirjoittaja RXTX »

Vika ilmenee yli satasen vauhdista jarrutettaessa rattiä vispaten ja se on pahentunut pikkuhiljaa.
Hiljaisemmissa nopeuksissa kaikki toimii niinkuin pitääkin.
Eteen vaihdettu puolisen vuotta sitten Zimmermanin levyt + palat (KL).
Taakse vaihdettu tällä vkolla MB:n orggis levyt + palat.
Autolla ajettu n. 100 tkm.

Jos oletetaan että levyt on suorat ja männät/palat ei jumita niin mikä ihme tämän voi aiheuttaa ?
W246 B 200 BE A
W253 GLC 250 D 4-Matic
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Re: W203 täristää rajusti jarrutettaessa

Viesti Kirjoittaja Syprus »

ethän ole käyttänyt iskareita/jousia irti edestä, jos pakan laittaa väärinpäin paikoilleen ylhäältä alkaa täristämään jarruttaessa.
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: W203 täristää rajusti jarrutettaessa

Viesti Kirjoittaja hanta »

Nivelissä väljää. (tukivarret, raidetangon päät)
W203CDI
RXTX
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 29.11.2004 11:21
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W203 täristää rajusti jarrutettaessa

Viesti Kirjoittaja RXTX »

Ei ole ollut iskarit/jouset irrallaan.
Tuo nivel homma voi osua oikeaan, pitää tarkistaa huomenna.
Täällä Keski-Suomessa on pikkutiet niin p....leen huonossa kunnossa että joskus tuntuu että amalgaamit lähtee hampaista vaikka kuinka hiljaa koittas ajella ja kuoppia kierrellä.

Kiitti vinkeistä.
W246 B 200 BE A
W253 GLC 250 D 4-Matic
RXTX
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 29.11.2004 11:21
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W203 täristää rajusti jarrutettaessa -> EI TÄRISTÄ ENÄÄ

Viesti Kirjoittaja RXTX »

Jep , sieltähän se nivelestä vika löytyi...
Oikean puoleisen alatukivarren (se valurautainen) alapallo oli käynyt väljäksi.

Uusi Motonetistä (kun KL ei ole lauantaina auki), vaihto noin tunnin homma ja taas rokkaa.
Motonetissä oli muuten tarvike- ja OE -malli tarjolla, tiskillä tekemäni pikavertailun jälkeen valitsin OE-mallin vaikka se oli kaksi kertaa kalliimpi (119€), pallonivelen kumin lukitusrenkaat oli OE-mallissa jämäkämmät ja korinpuoleinen kumipusla vaikutti paremmalta.
Voi olla että että tarvikemallikin oli ollut ihan yhtä hyvä mutta näillä nyt mennään kohti uusia haasteita ....
W246 B 200 BE A
W253 GLC 250 D 4-Matic
Vastaa Viestiin