Tuli pariviikkoa sitten ostettua tollanen w202 parhaalla moottorilla mitä on toho koppaan on saanu ja entinen omistaja oli kaikessa viisaudessaan jo tökänny siihen mekaanisen pumpun 6mm elementeillä. Oispa vaan laittanu samalla seiskat Niin sais viitonen kunnolla löpöä. No ei auta itku markkinoilla pakko mennä näillä mitä on. Mitähän noilla sais aikaseks isomman turbon kanssa ja mikä turbo sinne kannattais laittaa? Mitään hx40 ei kannata laittaa kun pumppu alkaa kummikin rajoittaa. Foorumia selailemalla oon saanu sellaisen käsityksen että 6mm elementeillä 240-270 hv vois olla mahollinen. Automaatti ilmeisesti pitäis kestää tommoset tehot mutta miten onko vakio välijäähytin liian surkea vai meneekö sekin vielä näin tehottomassa pelissä? Tiedän että tämän ikäistä autoa ei sais viritellä mutta ei mopokaan sais lain mukaan kulkee kun 45km/h
.PH. kirjoitti:Tuli pariviikkoa sitten ostettua tollanen w202 parhaalla moottorilla mitä on toho koppaan on saanu ja entinen omistaja oli kaikessa viisaudessaan jo tökänny siihen mekaanisen pumpun 6mm elementeillä. Oispa vaan laittanu samalla seiskat Niin sais viitonen kunnolla löpöä. No ei auta itku markkinoilla pakko mennä näillä mitä on. Mitähän noilla sais aikaseks isomman turbon kanssa ja mikä turbo sinne kannattais laittaa? Mitään hx40 ei kannata laittaa kun pumppu alkaa kummikin rajoittaa. Foorumia selailemalla oon saanu sellaisen käsityksen että 6mm elementeillä 240-270 hv vois olla mahollinen. Automaatti ilmeisesti pitäis kestää tommoset tehot mutta miten onko vakio välijäähytin liian surkea vai meneekö sekin vielä näin tehottomassa pelissä? Tiedän että tämän ikäistä autoa ei sais viritellä mutta ei mopokaan sais lain mukaan kulkee kun 45km/h
Anna olla alkuperäisillä tehoilla, saat hyvän " kaverin " useiksi vuosiksi.
Jos välttämättä haluat tehokkaamman...valitse sellainen alkuperäistehoisena.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Istukaahan nuoret vesselit alas ja miettikää tärkeimpiä elämänarvoja kuin auton moottorin virittämistä.
Tänään voisi käydä kansalaisvelvollisuuden suorittamista ja käydä vaikka äänestämässä.
Huomenna voisi taas tehdä parampaa ja turvallisempaa maailmaa.
Eli ei mitään GT32, parempi tulos on ilman sitä.
Tässäkin tapauksessa haetaan tehoja yleiseen liikenteeseen tarkoitettuun peliin.
Viimeksi muokannut rumilus, Su 17.04.2011 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Väyrysen 300 koneen vakio turbolla tulee mukavasti toimiva paketti ja konehuone pysyy lähes orkkiksena kun pakosarjaakaan ei tarvi vaihtaa.
Tuo turbo riittää vitoskoneessa sinne mihin 6mm elementit riittää.
Tuon koko luokan turboja jo suunnittelikin. Tuossa gt32 vois olla potentiaalia mutta jos tuo 300td turbo menis vakio pakosarjaan niin sais rojektia äkkiää eteen päin. Mitä muuten tuossa om605 mitäis olla vakiona ahtoja itellä ei taho nousta yli 0.4 ei sitten millään onko normaalia?
.PH. kirjoitti:Tuon koko luokan turboja jo suunnittelikin. Tuossa gt32 vois olla potentiaalia mutta jos tuo 300td turbo menis vakio pakosarjaan niin sais rojektia äkkiää eteen päin. Mitä muuten tuossa om605 mitäis olla vakiona ahtoja itellä ei taho nousta yli 0.4 ei sitten millään onko normaalia?
Minkälainen mittari? Voi valehella jonku verran...
Onkos se ahtopaineen ohjaus toteutettu miten sähköpumpun poiston jälkeen, koska vakio systeemi ei toimi enään oikealla tavalla ku pumpun johdot riisutaan irti..
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
.PH. kirjoitti:Tuon koko luokan turboja jo suunnittelikin. Tuossa gt32 vois olla potentiaalia mutta jos tuo 300td turbo menis vakio pakosarjaan niin sais rojektia äkkiää eteen päin. Mitä muuten tuossa om605 mitäis olla vakiona ahtoja itellä ei taho nousta yli 0.4 ei sitten millään onko normaalia?
Minkälainen mittari? Voi valehella jonku verran...
Allu D. kirjoitti:Onkos se ahtopaineen ohjaus toteutettu miten sähköpumpun poiston jälkeen, koska vakio systeemi ei toimi enään oikealla tavalla ku pumpun johdot riisutaan irti..
Siitä en tiiä mitään. En oo muuta kerennyt kun ajaa ja tankata sen verran kiirettä on pitäny ja auto on vielä niin tuore tulokas
varmasti paras tulee jos käy ihan penkissä säädättään sen. itellä oli joskus 606 ahdin ja 3" putki ilman kattia ja karalan softa, kalajoella penkattiin 178hv vääntöä en muita oisko ollu jotain 400Nm. siihen vaihdettiin vielä myöhemmin isompi cuuleri, jolla tuntui ainakin pers dynolla olevan vaikutusta ihan kivastii, ei käytetty penkissä enää.
myöhemmin todettu myös lyhempian ahtoputkien vaikuttavan selkeästi, silloin jo isompaa ahdinta kaytössä ilmanpuhdistinkin tuntui isommalla ahtimella ahdistavan reilusti, en tiiä miten on 606 ahtimen kans ei tullu sillon kokeiltua.
onko porukalla tietoa kuka ja missä tekee tämmöstö "custom" säätöä ja pystyykö 250 tUrboriiseliin ees tekeen muutakunse lastun kun ois se 606 ahdin niin eihän siitä ole mitään hyötyä silläperus lastulla? ja suositteletteko putkistoa onko vastaavaa hyötyä
mitähän sää tarkotat sillä perus lastulla? omaan kun olen teettänyt lastutuksen karalalla niin siinne on penkissä haettu sopivat säädöt ja ja sitten se ohjelma on poltettu piirille joka sitten on vaihdettu sinne moottorin ohjaus poksin sisälle.
sillonkun mulla oli tuosa 606sen turbo niin kävin lastuttamassa pp-dieselillä jossa sinne moottorinohjaus poksiin myös vaihdettiin se piiriminne oli tehty uusi ohjelma hieman korkeammalla ahtopaineella sekä isommalle syöttömäärälle.