W123: bensapumppuko rikki?
W123: bensapumppuko rikki?
Pysähdyin kotipaikan pihaan eilen noin 700 km:n lenkin jälkeen, josta viimeksi yhtämittaista ajoa oli ollut n. 150 km. Käynnistäessäni autoa uudelleen se lupasi pari tahtia startin jälkeen ja palasi takaisin starttaukseen. Tarkemmin kuunneltuani, kun laitoin virrat päälle, bensapumppu ei pyörähtänytkään! Vain pelkkä rele tms. napsahti konehuoneessa.
Onko nyt käynyt niin, että Jakobsonin n. 346 tkm pyörinyt punppu kohtasi tiensä pään? Ei auttanut koputtelu kylkeenkään. Piuhojen pitäisi oleman kiinni, ainakin pumpun päästä. Kaikki sulakkeet ehjiä.
Mistä muualta vikaa voisi etsiä, vai onko suosiolla ostettava uusi pumppu (Motonet 139,90, KL 185,00)?
Vastaanotetaan myös toimintaohjeita pumpunvaihdossa.
Onko nyt käynyt niin, että Jakobsonin n. 346 tkm pyörinyt punppu kohtasi tiensä pään? Ei auttanut koputtelu kylkeenkään. Piuhojen pitäisi oleman kiinni, ainakin pumpun päästä. Kaikki sulakkeet ehjiä.
Mistä muualta vikaa voisi etsiä, vai onko suosiolla ostettava uusi pumppu (Motonet 139,90, KL 185,00)?
Vastaanotetaan myös toimintaohjeita pumpunvaihdossa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kylmästi voisin todeta, että 346 tkm ja 22 v ovat bensapumpule kunnioitettava ikä. Toisaalta voisi vielä kokeilla ajaa suoraan 12V pumpulle, tyyliin "akun kanssa auton alle ja johdot pumppuun..." (ja en tarkoita edellisellä sitä, että ottaisit allekirjoittaneen mukaan rassaustalkoisiin ).
Vaan jos ei pumppu ulahda myöskään suoraan persiiseen sähköä annettaessa, on helppo päätellä että laite on kaputt. Toivottavasti W123:ssa vaan mahtuu operoimaan pumpun luona tämän verran...
Vaan jos ei pumppu ulahda myöskään suoraan persiiseen sähköä annettaessa, on helppo päätellä että laite on kaputt. Toivottavasti W123:ssa vaan mahtuu operoimaan pumpun luona tämän verran...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Juu, mahtuu kyllä, mutta kotiolosuhteissa pyrin pitämään kaikki mahdolliset kipinänlähteet pois bensatankin luota... kai se on kuitenkin koetettava.Aku P kirjoitti:Kylmästi voisin todeta, että 346 tkm ja 22 v ovat bensapumpule kunnioitettava ikä. Toisaalta voisi vielä kokeilla ajaa suoraan 12V pumpulle, tyyliin "akun kanssa auton alle ja johdot pumppuun..." (ja en tarkoita edellisellä sitä, että ottaisit allekirjoittaneen mukaan rassaustalkoisiin ).
Vaan jos ei pumppu ulahda myöskään suoraan persiiseen sähköä annettaessa, on helppo päätellä että laite on kaputt. Toivottavasti W123:ssa vaan mahtuu operoimaan pumpun luona tämän verran...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tietty jos tarttumapintaa on (en ole nähnyt koskaan W123:n ruiskumallia näiltä osin), niin iskee johdot pumppuun ja vie kaapelit akulle, joka seisoo auton vierellä. Näin pitäisi kipinöidä hiukan kauempana. Märkä rätti tms. mukaan tietysti, jos karkaa vaikka heinikkoonkin.
Mites tuossa W123:ssa muuten on bensansuotimia? Ajattelin ontuvana vertauksena, että voisko pumppu jostain syystä olla tukkeutunut eikä jaksa pyöriä. Näin kävi ainakin meillä W111:ssa, jossa pumppu oli vaan ajan myötä imenyt sakkaa tankista ja oli lopulta niin pujussa että ei pyörinyt. Saisikohan tuota W123:n pumppua yleensäkään purettua?
Mites tuossa W123:ssa muuten on bensansuotimia? Ajattelin ontuvana vertauksena, että voisko pumppu jostain syystä olla tukkeutunut eikä jaksa pyöriä. Näin kävi ainakin meillä W111:ssa, jossa pumppu oli vaan ajan myötä imenyt sakkaa tankista ja oli lopulta niin pujussa että ei pyörinyt. Saisikohan tuota W123:n pumppua yleensäkään purettua?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Alkupäreinen suodatin on vaihdettu nyt puolen vuoden sisällä, en muista tarkkaan, milloin. Ei luulisi siten olevan tukossa.
Venetmäellä kysyivät ensin, että toimiiko rele. Rele on ilmeisesti se jarrutehostimen ja sulaketaulun luona, moottoritilan laidassa oleva nostettavalla muovisuojalla varustettu korkeahkonomainen mötikkä. Kannen avattua mötikässä on mainintoja kierrosluvuista ja "4 Zyl.". Se kyllä napsahtaa ajallisesti silloin, kun pumpun pyörimisen (virtalukon 2-asennossa) pitäisi loppua. Noh, tsiigaillaan.
Venetmäellä kysyivät ensin, että toimiiko rele. Rele on ilmeisesti se jarrutehostimen ja sulaketaulun luona, moottoritilan laidassa oleva nostettavalla muovisuojalla varustettu korkeahkonomainen mötikkä. Kannen avattua mötikässä on mainintoja kierrosluvuista ja "4 Zyl.". Se kyllä napsahtaa ajallisesti silloin, kun pumpun pyörimisen (virtalukon 2-asennossa) pitäisi loppua. Noh, tsiigaillaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Sen siitä saa, kun käy vieraissa.
Kannattaa varmaan ensin hellästi koputella pumppua, jos se olisi vaan jotenkin jumiutunut. Ja vaikka sen saisi toimiin, kannattanee silti ostaa uusi noilla kilometreillä, ei välttämättä ole nimittäin enää kaikista toimintavarmin. Ja todennäköisesti suurin osa bensapumpun letkuista ja putkista on ihan valmista kamaa ja nekin menee vaihtoon, mikäli pumppukombinaatista haluaa vuotamattoman. Tai hyvä on, jos niitä ylipäätään saa ehjänä auki. Näyttää muuten 123:ssa olevan ihan prikulleen sama pumppu, kuin 126:ssakin.
Ps. Pumppua irrottaessa kantsii puristaa tankilta tuleva letku lukkopihdeillä kiinni ja väliin vaikka joku kumimaton kaikale, jos pihdit ovat terävät. Tällöin maahan ei valu kuin litra pari gasoliinia. Muuten vaihto sujuukin kuin sian kivitys.
Kannattaa varmaan ensin hellästi koputella pumppua, jos se olisi vaan jotenkin jumiutunut. Ja vaikka sen saisi toimiin, kannattanee silti ostaa uusi noilla kilometreillä, ei välttämättä ole nimittäin enää kaikista toimintavarmin. Ja todennäköisesti suurin osa bensapumpun letkuista ja putkista on ihan valmista kamaa ja nekin menee vaihtoon, mikäli pumppukombinaatista haluaa vuotamattoman. Tai hyvä on, jos niitä ylipäätään saa ehjänä auki. Näyttää muuten 123:ssa olevan ihan prikulleen sama pumppu, kuin 126:ssakin.
Ps. Pumppua irrottaessa kantsii puristaa tankilta tuleva letku lukkopihdeillä kiinni ja väliin vaikka joku kumimaton kaikale, jos pihdit ovat terävät. Tällöin maahan ei valu kuin litra pari gasoliinia. Muuten vaihto sujuukin kuin sian kivitys.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Juu, sama pumppu lienee ollut jo armon vuodesta 1976, koska tietääkseni W123 280 E:ssä moinen on ollut jo alusta pitäen.Pasi M. kirjoitti:Näyttää muuten 123:ssa olevan ihan prikulleen sama pumppu, kuin 126:ssakin.
Hmn, entä jos onkin vikkelä sika....Pasi M. kirjoitti:Muuten vaihto sujuukin kuin sian kivitys.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Nyt kun noita pumpunvaihto-ohjeita on tullut, niin jaanpa minäkin oman kokemukseni.
Polttoaineletkuja ei välttämättä kannata valita hienoimman mukaan. Isäpuolen entiseen Oldsiin vaihdettiin kaasarin letkut metallipunoskuorisiksi. Oli kyllä hienot.
Vaan sittenpä tuli kaasarin vaihto eteen. "Eihän kaasariin mene yhtään sähköjohtoa, eli voidaan jättää tuo akunkenkä kiinni". Tottakai letkuja irrotellessa lenteli bensaa vähän sinne sun tänne. Ja tietysti pakosarja oli polttanut jonkun sähköjohdon kuoren rikki. Pensaletkua kaasariin kiinnittäessä johto osui letkuun, jota pitkin kulki kipinä kaasariin asti. Auto oli tietysti parkkeerattu nokka alaspäin, ja 13mm pensaletku (joka putosi tottakai kädestä kun leimahti) puski 109 litran tankista bensaa ihan hyvää tahtia moottorin alle.
Saatiin sammumaan juuri ennen kun ensimmäinen paloauto tuli pihaan.
Eli ottakaapas akunkengät irti, ja suosikaa kumikuorisia p-a-letkuja.
Polttoaineletkuja ei välttämättä kannata valita hienoimman mukaan. Isäpuolen entiseen Oldsiin vaihdettiin kaasarin letkut metallipunoskuorisiksi. Oli kyllä hienot.
Vaan sittenpä tuli kaasarin vaihto eteen. "Eihän kaasariin mene yhtään sähköjohtoa, eli voidaan jättää tuo akunkenkä kiinni". Tottakai letkuja irrotellessa lenteli bensaa vähän sinne sun tänne. Ja tietysti pakosarja oli polttanut jonkun sähköjohdon kuoren rikki. Pensaletkua kaasariin kiinnittäessä johto osui letkuun, jota pitkin kulki kipinä kaasariin asti. Auto oli tietysti parkkeerattu nokka alaspäin, ja 13mm pensaletku (joka putosi tottakai kädestä kun leimahti) puski 109 litran tankista bensaa ihan hyvää tahtia moottorin alle.
Saatiin sammumaan juuri ennen kun ensimmäinen paloauto tuli pihaan.
Eli ottakaapas akunkengät irti, ja suosikaa kumikuorisia p-a-letkuja.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Minä tyhjensin tankin, ennenkun aloin vaihtelemaan suodatinta ja polttoaineputkia viime kesänä. Ei kyllä kaduttanut yhtään se tankin tyhjennys. Jotenkin oli mukavampaa operoida, eikä tarvinnut kipinöitäkään hirveesti pelätä.
Ensin porakoneeseen liitettävällä pumpulla tankki yläkautta tyhjiin ja loppulirut alakautta pääletkusta vatiin.
Tuli se tankki sitten huljuteltua puhtaaksikin samalla, kun homma valmistui. Lopuksi muutama litra bensaa tankkiin ja autoa heiluttelemaan...sitten alakautta pääletkusta tankki 100% tyhjäksi ja toistin saman homman muutaman kerran. Se tankista ulostullut bensa oli aika mielenkiintoisen väristä ja näköistä.
Ensin porakoneeseen liitettävällä pumpulla tankki yläkautta tyhjiin ja loppulirut alakautta pääletkusta vatiin.
Tuli se tankki sitten huljuteltua puhtaaksikin samalla, kun homma valmistui. Lopuksi muutama litra bensaa tankkiin ja autoa heiluttelemaan...sitten alakautta pääletkusta tankki 100% tyhjäksi ja toistin saman homman muutaman kerran. Se tankista ulostullut bensa oli aika mielenkiintoisen väristä ja näköistä.
Tällöin tuskin tarvitsee olla samanaikaisesti virtalukko 2-asennossa?JuhoK kirjoitti:Pumpun toimivuuden voi koittaa myös ottamalla releen irti ja yhdistämällä
7 ja 8 reiät toisiinsa. Tällöin bensapumpun pitäisi pyörähtää, jos vain johdot ja pmppu on kunnossa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Isäukko tsekkasi jipon puolestani puhelimitse. Kun 7- ja 8-napa yhdistettiin, pumppu surahti, ja jotain kuului myös ilmanputsarin alta. Eli pumpussa lienee ainakin hieman vielä eloa. Nyt siis virtaa ei ollut kytketty lukon kautta, koska avaimet ovat taskussani 30 km:n päässä autosta .
Alkuperäinen impulssirele (001 545 67 05) maksaa Veholla 172 euroa, 160 euroon sen olisin saanut. Tarvikeosana sitä ei saa mistään, ei edes Bosch-liikkeestä. Taidan kallistua Venetmäen käytetyn relayn suuntaan, 75 e.
EDIT: Saksan "Vehon" hinta: A0015456705 RELAY
EUR 124.70
Alkuperäinen impulssirele (001 545 67 05) maksaa Veholla 172 euroa, 160 euroon sen olisin saanut. Tarvikeosana sitä ei saa mistään, ei edes Bosch-liikkeestä. Taidan kallistua Venetmäen käytetyn relayn suuntaan, 75 e.
EDIT: Saksan "Vehon" hinta: A0015456705 RELAY
EUR 124.70
Viimeksi muokannut Timo L., To 28.10.2004 15:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Hmn, no mitenkä sen voisi? Onnistuuko kotikonstein?Timo K. kirjoitti:Harmi että on vähän liikaa etäisyyttä. Muutoin oli voinut tarkastaa releen josko se olisi ollut korjattavissa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tuossa on lisää asian tiimoilta:Timo L. kirjoitti:Hmn, no mitenkä sen voisi? Onnistuuko kotikonstein?Timo K. kirjoitti:Harmi että on vähän liikaa etäisyyttä. Muutoin oli voinut tarkastaa releen josko se olisi ollut korjattavissa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Jaaha, ei sitten muuta, kuin rele auki. Tsiigaillaan. Kiitoksia nopeista vinkeistä!
Tuossa toisessa linkissä mainitusta releen korvaamisesta kahdella tavallisessa releellä tuli mieleen, että Bosch-mies vertasi ruiskuautoa liikkuvaan bensapommiin. Eli tahtoi sanoa, että uusi (tai käytetty) rele kyllä on hintansa väärti. Pumpun toiminta perustuu jollain tapaa sytytyksen impulsseihin, ja on kuulemma esim. kolaritilanteissa turvallinen ratkaisu. Enemmän ymmärtävät selventäkööt.
Tuossa toisessa linkissä mainitusta releen korvaamisesta kahdella tavallisessa releellä tuli mieleen, että Bosch-mies vertasi ruiskuautoa liikkuvaan bensapommiin. Eli tahtoi sanoa, että uusi (tai käytetty) rele kyllä on hintansa väärti. Pumpun toiminta perustuu jollain tapaa sytytyksen impulsseihin, ja on kuulemma esim. kolaritilanteissa turvallinen ratkaisu. Enemmän ymmärtävät selventäkööt.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
tuo turvallisuus tulee siitä että p-a pumpun rele haistelee sytytysimpulsseja ja kun auto sammuu niin impulssit loppuu ja rele sammuttaa pensapumpun. kolari tilanteeessa mahdollisesti katkenneesta p-a letkusta loppuu aineen tulo jolla saadaan eliminoitua mahdollinne palovaara. ja kierrostenrajoitinhan on samassa releessä.. ainaki mulla 126sessa.. sekään ei toimi jos rele rakennetaan kahdella tavallisella releellä...Timo L. kirjoitti:Jaaha, ei sitten muuta, kuin rele auki. Tsiigaillaan. Kiitoksia nopeista vinkeistä!
Tuossa toisessa linkissä mainitusta releen korvaamisesta kahdella tavallisessa releellä tuli mieleen, että Bosch-mies vertasi ruiskuautoa liikkuvaan bensapommiin. Eli tahtoi sanoa, että uusi (tai käytetty) rele kyllä on hintansa väärti. Pumpun toiminta perustuu jollain tapaa sytytyksen impulsseihin, ja on kuulemma esim. kolaritilanteissa turvallinen ratkaisu. Enemmän ymmärtävät selventäkööt.
Hoplaa, nyt minulla on jälleen kulkeva W123. Aukaisin releen; sielläpä olikin yksi juotos "palanut" auki. Juotos, joka sijaitsee napojen 7 ja 8 yhteydessä . No, naapurissa tehtiin uusi juotos, ja nyt siis toimii. Tilasin kuitenkin käytetyn releen Venetmäeltä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Lainataas ketjua ja vinkkiä kun Gűnther jätti allekerjoittaneen tielle. Latasin tankin täyteen ja ritsa käynnistyi ja kuljetti 30 metriä. Siihen sitten sammahti, eikä enää käyntiin lähtenyt.JuhoK kirjoitti:Pumpun toimivuuden voi koittaa myös ottamalla releen irti ja yhdistämällä
7 ja 8 reiät toisiinsa. Tällöin bensapumpun pitäisi pyörähtää, jos vain johdot ja pmppu on kunnossa.
Pumppu ei kuulu hurisevan ja enkä uskaltanut ruveta testailemaan releen ohitusta, siinä kun oli vain 6 kpl pinnejä?
Mitkäs noista täytyisi yhdistää, että voisi testata toimivuuden?
w123 230E vm -81
tuomas
Siis eikös siinä releen pohjassa kuitenkin ole luettavissa aukkojen numerot? Ei minullakaan jokainen aukko ollut täytetty....Tumppi kirjoitti:Lainataas ketjua ja vinkkiä kun Gűnther jätti allekerjoittaneen tielle. Latasin tankin täyteen ja ritsa käynnistyi ja kuljetti 30 metriä. Siihen sitten sammahti, eikä enää käyntiin lähtenyt.JuhoK kirjoitti:Pumpun toimivuuden voi koittaa myös ottamalla releen irti ja yhdistämällä
7 ja 8 reiät toisiinsa. Tällöin bensapumpun pitäisi pyörähtää, jos vain johdot ja pmppu on kunnossa.
Pumppu ei kuulu hurisevan ja enkä uskaltanut ruveta testailemaan releen ohitusta, siinä kun oli vain 6 kpl pinnejä?
Mitkäs noista täytyisi yhdistää, että voisi testata toimivuuden?
w123 230E vm -81
tuomas
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi