Moi!
Veljeni on hankkimassa w210 Diesel mersua kysyisin neuvoja auton kunnon tarkistamisessa ja mikä moottori koko olisi paras. Olisiko diesel 270, diesel 290 vai diesel 300 mikä näistä olisi kestävin ja järkevin?
Onko tuon korin osalta oltava missä kohtaa erittäin kriittinen, onko muuta erityistä tuossa korimallissa. Niin käytiin tässä viikonloppuna noita w210 diesel mersuja katsomassa ruosteetonta yksilöä ei löytynyt yhtään kappaletta. Kävikö meillä huono tuuri vai onko tuo korimalli tosiaan noin herkkä ruostumaan?
Diesel mersua ostamassa
Re: Diesel mersua ostamassa
Lukaiseppa nuo aluksi:
http://www.ajovalo.net/Mallit/MB_W210.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php" onclick="window.open(this.href);return false;? ... tajan+opas
http://www.ajovalo.net/Mallit/MB_W210.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php" onclick="window.open(this.href);return false;? ... tajan+opas
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: Diesel mersua ostamassa
Keston suhteen ei liene koneella niin kauheesti väliä, mersun tekniikka kyllä kestää hyvin.
Tollanen 290TD pitää miehekästä rohinaa käydessään, oletan että 270CDi on merkittävästi hiljaisempi sisälle (joskaan en semmoisella ole koskaan ajanut) ainakaan 200CDi koneestaa ei kuulu sisälle juuri mitään. Toi 290 on käsittääkseni perinteinen suorasuihkutusdiesel, eli sen pitäis olla aika pomminvarmaa tekniikkaa. 270 on yhteispaineruiskutuksella johon saa vaihdella o-renkaita parin vuoden välein. 300 en oo varma millä tekniikalla lie. (eikö noita ole w210 korimallissa vielä perus etukammiokoneitakin.)
Ruostetta on ja jos ei ole niin on tulossa takuuvarmasti. Jos meinaat pitää ruosteettomana niin viikoittain saa hinkata.
Tollanen 290TD pitää miehekästä rohinaa käydessään, oletan että 270CDi on merkittävästi hiljaisempi sisälle (joskaan en semmoisella ole koskaan ajanut) ainakaan 200CDi koneestaa ei kuulu sisälle juuri mitään. Toi 290 on käsittääkseni perinteinen suorasuihkutusdiesel, eli sen pitäis olla aika pomminvarmaa tekniikkaa. 270 on yhteispaineruiskutuksella johon saa vaihdella o-renkaita parin vuoden välein. 300 en oo varma millä tekniikalla lie. (eikö noita ole w210 korimallissa vielä perus etukammiokoneitakin.)
Ruostetta on ja jos ei ole niin on tulossa takuuvarmasti. Jos meinaat pitää ruosteettomana niin viikoittain saa hinkata.
Re: Diesel mersua ostamassa
w210 220D ja 300D ja 300turbodiesel ovat etukammiokoneella. Näihin niitä polttoaineputkien o-renkaita saa vaihdella. Cdi:hin saa sitten vaihdella noita suuttimien alusprikkoja. 290 suoraruisku joo, sellanen laiska ronklotes. 270cdi noista paras, 320 olis vielä parempi. Kestävin toi 300:nen, ja vie polttoainetta vähän enemmänjarskak kirjoitti:Keston suhteen ei liene koneella niin kauheesti väliä, mersun tekniikka kyllä kestää hyvin.
Tollanen 290TD pitää miehekästä rohinaa käydessään, oletan että 270CDi on merkittävästi hiljaisempi sisälle (joskaan en semmoisella ole koskaan ajanut) ainakaan 200CDi koneestaa ei kuulu sisälle juuri mitään. Toi 290 on käsittääkseni perinteinen suorasuihkutusdiesel, eli sen pitäis olla aika pomminvarmaa tekniikkaa. 270 on yhteispaineruiskutuksella johon saa vaihdella o-renkaita parin vuoden välein. 300 en oo varma millä tekniikalla lie. (eikö noita ole w210 korimallissa vielä perus etukammiokoneitakin.)
Ruostetta on ja jos ei ole niin on tulossa takuuvarmasti. Jos meinaat pitää ruosteettomana niin viikoittain saa hinkata.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D





