Diesel mersua ostamassa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Ulle
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: To 26.03.2009 20:44

Diesel mersua ostamassa

Viesti Kirjoittaja Ulle »

Moi!
Veljeni on hankkimassa w210 Diesel mersua kysyisin neuvoja auton kunnon tarkistamisessa ja mikä moottori koko olisi paras. Olisiko diesel 270, diesel 290 vai diesel 300 mikä näistä olisi kestävin ja järkevin?
Onko tuon korin osalta oltava missä kohtaa erittäin kriittinen, onko muuta erityistä tuossa korimallissa. Niin käytiin tässä viikonloppuna noita w210 diesel mersuja katsomassa ruosteetonta yksilöä ei löytynyt yhtään kappaletta. Kävikö meillä huono tuuri vai onko tuo korimalli tosiaan noin herkkä ruostumaan?
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: Diesel mersua ostamassa

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Lukaiseppa nuo aluksi:
http://www.ajovalo.net/Mallit/MB_W210.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php" onclick="window.open(this.href);return false;? ... tajan+opas
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Re: Diesel mersua ostamassa

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Keston suhteen ei liene koneella niin kauheesti väliä, mersun tekniikka kyllä kestää hyvin.
Tollanen 290TD pitää miehekästä rohinaa käydessään, oletan että 270CDi on merkittävästi hiljaisempi sisälle (joskaan en semmoisella ole koskaan ajanut) ainakaan 200CDi koneestaa ei kuulu sisälle juuri mitään. Toi 290 on käsittääkseni perinteinen suorasuihkutusdiesel, eli sen pitäis olla aika pomminvarmaa tekniikkaa. 270 on yhteispaineruiskutuksella johon saa vaihdella o-renkaita parin vuoden välein. 300 en oo varma millä tekniikalla lie. (eikö noita ole w210 korimallissa vielä perus etukammiokoneitakin.)

Ruostetta on ja jos ei ole niin on tulossa takuuvarmasti. Jos meinaat pitää ruosteettomana niin viikoittain saa hinkata.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5590
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Diesel mersua ostamassa

Viesti Kirjoittaja S202 »

jarskak kirjoitti:Keston suhteen ei liene koneella niin kauheesti väliä, mersun tekniikka kyllä kestää hyvin.
Tollanen 290TD pitää miehekästä rohinaa käydessään, oletan että 270CDi on merkittävästi hiljaisempi sisälle (joskaan en semmoisella ole koskaan ajanut) ainakaan 200CDi koneestaa ei kuulu sisälle juuri mitään. Toi 290 on käsittääkseni perinteinen suorasuihkutusdiesel, eli sen pitäis olla aika pomminvarmaa tekniikkaa. 270 on yhteispaineruiskutuksella johon saa vaihdella o-renkaita parin vuoden välein. 300 en oo varma millä tekniikalla lie. (eikö noita ole w210 korimallissa vielä perus etukammiokoneitakin.)

Ruostetta on ja jos ei ole niin on tulossa takuuvarmasti. Jos meinaat pitää ruosteettomana niin viikoittain saa hinkata.
w210 220D ja 300D ja 300turbodiesel ovat etukammiokoneella. Näihin niitä polttoaineputkien o-renkaita saa vaihdella. Cdi:hin saa sitten vaihdella noita suuttimien alusprikkoja. 290 suoraruisku joo, sellanen laiska ronklotes. 270cdi noista paras, 320 olis vielä parempi. Kestävin toi 300:nen, ja vie polttoainetta vähän enemmän
S124 300TE
W124 300D
Vastaa Viestiin