Pitäisi lähteä ylihuomenna lappiin ja eilen syttyi jarrupaloista ilmoittava valo.
Auto pitäisi katsastaa huomenna
Kävin jarrudynamossa testaamassa, että jarrut toimivat vielä hyvin ja pintaa paloissa on kyllä yhden lapin matkan hyvinkin.
Miten voin sammuttaa sen valon, että saisin äkkiä nyt vaan autoon leiman ja vaitaisin palat sitten kun palaan?
Sen verran katsoin, että siellä ei ole sellaista ns. pikaliittimellä olevaa ilmaisinanturaa vaan se johto on kiinteä.
Viton jarrupalailmaisinvalo
Re: Viton jarrupalailmaisinvalo
Pitää vain saada kuvan valkoinen johto tavalla tai toisella poikki, ihan vaikka sivuleikkurilla.
Kyllä tuossa ihan liitinkin on, eihän sitä johtoa muuten saa autoon kiinni uusista paloista. Se on tuo musta mötikkä, joka on kuusiokololla 'rungossa' kiinni. Katsastukseen on helppo putsata johto, sitten poikki, ilmaväli ja valkoista teippiä päälle, tosin eipä ne noiden johtojen perään syynää tarkastuksessa.
...toisaalta...samalla vaivalla ne palat sinne jo pujottaa. Tämähän ei ole mikään volkkari, jossa palojen vaihtoon pitää varata viikko.
Kyllä tuossa ihan liitinkin on, eihän sitä johtoa muuten saa autoon kiinni uusista paloista. Se on tuo musta mötikkä, joka on kuusiokololla 'rungossa' kiinni. Katsastukseen on helppo putsata johto, sitten poikki, ilmaväli ja valkoista teippiä päälle, tosin eipä ne noiden johtojen perään syynää tarkastuksessa.
...toisaalta...samalla vaivalla ne palat sinne jo pujottaa. Tämähän ei ole mikään volkkari, jossa palojen vaihtoon pitää varata viikko.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Viton jarrupalailmaisinvalo
Niin, jos nyt on kyseessä W638...
Voi se johto olla maissa jostain muualtakin, ja valo palaa... mulla se tosin ei pala, vaikka kuinka maadottaisi...
Voi se johto olla maissa jostain muualtakin, ja valo palaa... mulla se tosin ei pala, vaikka kuinka maadottaisi...
Re: Viton jarrupalailmaisinvalo
Niin, harvasta Vitosta löytyy maadoitusta, kaikki hapanneet pois
Parempi se kyllä on noin päin, kun esimerkiksi audissa on palassa lenkki joka kuluu poikki, eli johtoliittimellä pitää olla ehjä lenkki, siinä ei sivuleikkuri auta.
Parempi se kyllä on noin päin, kun esimerkiksi audissa on palassa lenkki joka kuluu poikki, eli johtoliittimellä pitää olla ehjä lenkki, siinä ei sivuleikkuri auta.
Lisää tietoa: www.skg.fi