Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Tervehdys,

Yksi väyrystopikki lisää, pahoittelen...

Minkälainen auto on tuo W210 E320 CDI? Olisi yksi 255 000km ajettu kiinostava yksilö tiedossa (vm. 2000 facelift sedan, Elegance -varusteilla ja automaattivaihteilla). Tuo 320 CDI on varmaan aika "jytky", kuten Timo Soini sanoisi... En tiedä onko se tämä kevät vai mikä, mutta alkoi jotenkin himottaa tuo kutosdiesel, vakionopeudensäädin, automaattivaihteet ja E-sarja muutenkin, MUTTA...

Olen sivusta seurannut foorumeilla käytyjä keskusteluja väyrysistä, ja on monesti tullut semmoinen fiilis että kierrän itse KAUKAA kyseisen mallin juuri noiden ruoste- ja lahovaurioiden takia. Ruoste ilmeisesti vaivaa valitettavan paljon ko. korimallia: pyöränkaaret, takaluukku, ovet keskeltä ja tiivisteiden alta jne. Maali saattaa "kuplahtaa" ihan mistä vaan? Ikävä ominaisuus +50 000EUR edustustason autolle... Toisaalta näyttää noissa W211:ssäkin olevan sitten omat ongelmansa (alkupään tuotannon sähköhydrauliset SBC-jarrut nyt tulee ainakin mieleen).

Oliko niin että joku palkki W210:n etupäästä lahoaa myös pois jos ei älyä suojata sitä jonkun suojamuovin alta? Entäs tippuuko jokaisesta väyrysestä ne kuuluisat jousenkupit kesken ajon? Onko siinä joku ihme vikaherkkä nestejäähdytetty laturi tms. (jostakin muistelen lukeneeni)?

Tekniikka on ilmeisesti kuitenkin E-sarjalle ominaisesti melko kestävää, vaikka kori saattaa ruostua pois alta? Moottorit ja vaihteistot ovat lujaa tekoa? Kävin yhden autoliikkeen pihassa kattomassa riviä väyrysiä: kaikilla ajettu 400 000 - 500 000km, hintaa alle 10 000EUR ja kaikissa pientä ja isompaa ruostekukkaa, muuten ihan ryhdikkään näköisiä pelejä! Tuon verran ajetut monet muut autot ovat jo "paalattu"...

Minkälaisiin remontteihin pitäisi ylipäätään varautua? Onko ylläpito porvarillisen ihanan kallista, onko siinä E-sarjan "Executive" -lisä myös varaosahinnoissa?

Auto tulisi 95% semmoiseen käyttöön, että se käynnistetään aamulla, ajetaan 80km/h nopeudella 40km matka ja sammutetaan, iltapäivällä sama homma takaisin päin. Kesällä ehkä välillä jopa 100km/h "hurjastelua". Tuo 320 CDI automaatilla ja vakionopeudensäätimellä on varmaan loistava auto juuri matka-ajossa? Kilometrejä tulee n. 30 000 vuodessa, joten esim. 500 000km rajapyykkiin menisi vielä 8-vuotta...

Minkähän verran menee kiisseliä matka-ajossa, höyhenenkevyellä kaasujalalla, vakiorenkailla joissa on ilmaa? Tuossa meidän nykyisessä kirpussa, W169 A 180 CDI:ssä menee näköjään noin 5,5 litraa /100km kesät/talvet. E320 CDI:n teho ja vääntö saattaapi kuitenkin olla "hieman" eri luokkaa, kuten tietysti muutkin auton ominaisuudet :) Ja toisaalta polttoainekulut taitavat olla niitä autoilun pienimpiä kustannuksia...

Mites automaattivaihteet? Pitääkö tarkistaa miten usein on öljyt vaihdettu tai oltu vaihtamatta? Ei ole koskaan ollut automaattivaihteista autoa, niin en tiedä niistä yhtään mitään...

Kiitos jo etukäteen tietämyksestänne!
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

konehan on hyvä ja teho riittävä , joskin siihenkin kuten kaikkiin muihinkin tullee tai tulee vikoja....suuttimet,massamittari,laturi jne...ei mikään ole ikuista.

koriin tulee jollei jo ole, ruostetta....mitä siitä...tulee sitä kaikkiin muihinkin....tosin olen alkanut ihmetellä miksi väyrynen ruostuu vain takaa (kaaret+kontin luukku)...???

vaihteisto pitäisi kaikkien topiccien mukaan olla kestävä, öljyt pitäisi vaihtaa viimeistään 200tkm kohdalla...monet suosittelee 60tkm välein...

jousikupit ja jouset menee ihan varmasti jokaisesta joskus, itsetehtynä vaihtotyö (jousikupit) ei maksa kuin 40+50€ jos saa jostain jousipuristimen (mb) lainaan.

sähkövikoja voi tulla, niitä tulee uudempiinkin ja myös vanhempiinkin.

hyvä auto, osta pois.
E: huomattavasti mainettaan parempi auto....
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

- Tuolta löytyykin hieno W210:n "ostajan opas":
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=2623" onclick="window.open(this.href);return false;


- Se "palkki" jota muistelin ruosteherkäksi olikin suomeksi "etuapurungon alapelti". Millähän senkin pääsisi tarkistamaan?


- VEHO:n 2000-vuoden hinnastossa oli näköjään E 320 CDI "hinnat alkaen" 71 312EUR...


- Löysin jotain lontoonkielistä teknistä dataakin internexistä, pitäneekö paikkaansa:

Power: 145 KW (197hp) / 4200 RPM
Torque: 470 Nm / 1800-2600 RPM
Fuel System: Common Rail
Fuel: Diesel
CO² Emissions: 207 g/km

Top Speed: 230 km/h
Acceleration 0-100 Km/h: 8.3 s

Drive Type: Rear Wheel Drive
Gearbox: Automatic, 5 Speed

Tire size: 215/55 R16 93 V

Length: 4818 mm
Width: 1798 mm
Height: 1417 mm
Front/rear Track: 1539/1532 mm
Wheelbase: 2832 mm
Ground Clearance: 160 mm
Cargo Volume: 521 L

Unladen Weight: 1660 kg
Gross Weight Limit: 2160 kg

Fuel consumption:
City: 11.1 L/100Km
Highway: 5.9 L/100Km
Combined: 7.8 L/100Km
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Osta pois kun kuitenkin vaivaa mieltäsi! :wink:

Minulla on takana reilu 3 vuotta ja 150 000 iloista kilometriä 200CDI automaatti Väykyllä.
Leppoisa ajettava ja tuollakin koneella kerkiää (kolmet sakot vuoden sisällä alla :cry: )

Kunhan kesä etenee niin alkaa lokarien kaarien rapsuttelu, mutta onhan tuolla ikääkin jo 9 vuotta (hyvin suolattuja teitä).

Automaatti on verraton kaveri (minun ensimmäinen) ja ko. öljyt on halpa vaihtaa (muualla kuin Vehossa). Ihan senkin takia, että varmistuu, ettei sinne ole päässyt vesiä sekaan.
Perusremppojen (raidetangonpäitä, alapalloniveltä, jarrulevyjä...) lisäksi minun on pitänyt vaihtaa lämppärin "siili" + etuvastus, ilmamassamittari sekä 1. ja 2. sylinterin suuttimien tiivisteet.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Matti_L kirjoitti:Tervehdys,

... Minkälainen auto on tuo W210 E320 CDI? ...
Tavallinen vanha auto, ruostetta ja vikoja, jos ei vielä olekkaan, niin kohta on.
Jos itse osaa jotain naplata, niin oikeastaan kohti halpa pidettävä, mutta jos ei, niin kallis.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

Mulle tulee -00 320CDI farkulla kesän lopulla 2 vuotta yhteistä taivalta. Tähän mennessä olen päästelly 70 tkm, mittarissa nyt karvan auki 250 tkm. Korjauskulut pysyny kohtuullisina, ku olen ite tehnyt kettumaisimmat operaatiot, mm. jäähdyttäjän tuulettimen viskon vaihto. Suuttimien tiivisteistä on pitänyt yksi vaihtaa sekä 3 hehkua. Nämä olen teetättänyt asiaan perehtyneessä korjaamossa (joka ei ole Veho), jos sattuu tulemaan operaation yhteydessä komplikaatioita.

Ruostetta on hieman joissain saumakohdissa, onneksi ei sentään suorissa pelleissä. Vielä...

Pääsääntöisesti olen ollut väykkyyn erittäin tyytyväinen: tilaa on, kulkee mukavasti, voimaa on.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
TeenStar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 08.08.2010 12:31

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja TeenStar »

Itse moisella silloin tällöin ajaneena voinen kommentoida. Pistää kyllä hymyn naamalle kun polkaisee, voimaa piisaa. Varsinkin kun on tottunut ajamaan 250d. Ihan hyvä ajella. Toki mikään ei ole ikuista, vikoja tulee kaikkiin joskus. Ajotietokone näytti 6 litraa matkaajossa, mutta se on ajotietokoneen mielipide. Osta pois jos polttelee, kerran täällä vain eletään.
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Jeps,

Kiitoksia vaan kokemuksista ja neuvoista. Tiedän että foorumilaisilla on ko. autoja, ainakin Masaf1:llä taitaa olla... Olis hauska kuulla kommenttia.

Kattelin tuossa että käyttövoimavero E320 CDI:lle olisi n. 525EUR / vuosi + ajoneuvovero n. 200EUR / vuosi, eli yhteensä n. 725EUR / vuosi. Ajoneuvovero taitaa mennä kokonaismassan mukaan, koska auto on vm. 2000. 2001 alusta ne taidetaan veloittaa hiilidioksidipäästöjen mukaan, no ei siinä monta kymppiä olisi eroa kuitenkaan... Vertailun vuoksi nykyisessä A 180 CDI:ssä ajoneuvovero 75,92EUR / vuosi (137g CO2-päästöillä) ja käyttövoimavero 440EUR / vuosi, eli eroa on vain 210EUR.

VEHO:lla kävin kysymässä, niin huollot ei ole mitään älyttömän kalliita. Kyselin samalla ruosteista niin näyttivät aika rajuja kuvia reklamaatioväyrysistä: saumat kukkii kauniisti :) Aika tehokaasti muuten pistää jäitä hattuun! Ostohimo laskee kohisten, järjen ääni alkaa kantautua jostakin alitajunnasta...

Voi olla että ei olisi mitään järkeä vaihtaa 68 000km ajettua 2005-vuosimallin autoa 255 000km ajettuun 11-vuotta vanhaan... Vaikka myyntikuvissa väykky näyttää täysin ruosteettomalta ja siistiltä kuin sika pienenä! Tuohon A-sarjalaiseen on tullut nyt vuoden aikana teetettyä kallis ruosteenestokäsittely, ostettua MB-aurinkosuojia, MB-tavaratilan kaukalomattoa, alumiinivanteita, pari viikkoa sitten uudet Michelinin kesärenkaat, KOVIL:in vetokoukkua jne. Niitä rahoja ei varmaan takaisin saisi näissä vaihto-operaatioissa...

Väykyn pyyntihinta on 12 900 EUR, joten minun pitäisi varmaan saada välirahaa jonkun verran, ei saata olla autoliikkeellä intressiä semmoiseen kaupankäyntiin. Tai mistäs minä tiedän. Varmaan tuommoinen A 180 CDI noilla kilometreillä on aika helppo myydä eteenpäin. E 320:sen ostajat saattaa sitten olla harvemmassa.

Mutta olis se vaan niin hieno maantielaiva: vakionopeudensäädin, automaatti, vääntöä riittäisi vaikka muille jakaa jne. Minusta tuo facelift -malli on hieno, siinä on semmoista äijämäistä kulmikkuutta! Päällikköauto!
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Etupalkin ruosteisuudesta voi päätellä jotain kun kurkkaa konehuoneesta alaspäin. Jos on aivan ruskea päältäkin niin saattaa olla aika rapea alapuolelta... Tosin en pidä etupalkkia niin vakavana asiana että jättäisin auton ostamatta jos etupalkki on ruosteessa :D

Kannattaa huomioida myös että sylinterien lisääntyessä lisääntyy myös kulutus. Keskikulutus nousee noin litralla aina kun tulee yksi sylinteri lisää...
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Noniin, tulihan ne taikasanat....."vaihdossa..."

Nyt kun sanoit että olet vaihtamassa, nimittäin ensimmäisestä viestistä käsitin ainakin minä että olet ostamassa toiseksi autoksi väykkyä.

Älä vaihda...ai miksi?....sulla on hyvä vähän ajettu auto jota kannattaa vaalia samalla summalla joka vuosi kuin väykkyyn menisi vaihdossa ja korjatessakin varmaan.....nimittäin päikseen nuo ei vaihdu eikä varmaan muutamalla tonnillakaan.

tuo sinun A180cdi on hyvä auto...vaikka onkin pikkumersu. :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Matti_L kirjoitti:Jeps,

Kiitoksia vaan kokemuksista ja neuvoista. Tiedän että foorumilaisilla on ko. autoja, ainakin Masaf1:llä taitaa olla... Olis hauska kuulla kommenttia.

...

Mutta olis se vaan niin hieno maantielaiva: vakionopeudensäädin, automaatti, vääntöä riittäisi vaikka muille jakaa jne. Minusta tuo facelift -malli on hieno, siinä on semmoista äijämäistä kulmikkuutta! Päällikköauto!
Ihan osuvasti sanottu yllä.

Nii ohan tässä jo yli 3 vuotta ollu vm. 2000 e320cdi. On ollu kyllä suht murheeton peli, mitä nyt alustan kulutusosia kottikärryllinen laitettu, konepelti ja jotain muuta pientä maalattu, mutta ei ne pahan hintasia oo ollu. Alustaa varmaan pitää kaikissa vaihtaa viimeistään 200 tkm välein, eikä se maailmanloppu ole jos 10-vuotiasta autoa pitää jostain maalauttaa. On se halvempaa kuin ostaa uusi auto 3 vuoden välein saadakseen huolettomia kilsoja. Siinä sitä rahaa vasta palaakin. Aikasemmin mulla oli A170cdi vm. 1999 jolla ajoin 100 tkm:sta -> 230 tkm:ään, niin kyllä tämä Väykky on ollu halvempi auto pitää, koska A-sarjassa huonolla tuurilla levis kalliita osia ja remontit oli todella isoja ja tyyriitä (siihen paloi pienellä kulutuksella säästetyt pennoset) ja alkoipa se W168 vielä loppuvaiheessa ruostua niin pahasti käsiinkin että oikein sääliksi kävi.

Kesärenkaitahan tässä Väykyssä tuntuu menevän ja emäntä on jo pari vuotta halunnu käytännöllisempää autoa (ei kaadu takapenkit ja on muka hankala pysäköidä - vaikka on tutkat). Ja sitten ei raaski oikeen kaasua polkea, kun heti kuuluu hantin puolelta narinaa että hurjastelee liikaa jos vähän "karstoja päästelee"... Eukko on vannonut jo vuoden, että seuraavassa autossa on pienempi ja tehottomampi kone, max parilitranen. On käyty koeajamassa pemaria ja uudempaa Mersua, vaan jotenkin ei oikeen iske, vm. 2010 W204 c250cdi 4matic prefacelifti tuntui jotenkin arkimaiselta ja muoviselta. Uusi BMW 325xiA oli sairaan äänekäs, kauheet rengasäänet... Ainoa uusista autoista sykähdyttävä on ollu BMW:n 1-sarjan coupe, siinä oli täysin varusteltuna sitä jotain erilaista kuin massavirran menopeleissä. Se jokin persoonallisuus ja viehätys löytyy myös erittäin kattavasti varustellusta Väyrysestä. On siinä vaan helvetin hyvät sisustamateriaalit aikaisekseen ja tunnelma ohjaamossa jotenkin käsin hiveltävä. Jostain syystä en koe samaa tunnelmaa esim. W211:ssa, se on jotenki tylsä ellei nyt sitten oo joku Designo-mallinen ja faceliftattu sen lisäksi.

No ei tosiaan kannata liikaa ylistää, kai sitä huonotkin puolensa on se ruosteherkkyys ja muut tyyppiviat. Voi olla että itsekin joutuu harmikseen hyvän Väykyn tänä vuonna myymään ja ostamaan tilalle jonkun spesiaalin farmarin kun tuo eukko on jo motkottanut vuosikaudet että ei saa istuinta sopiville säädöille ja on liian iso auto, ei tykkää jne. jne. jne. Myy Matti_L se aakkoses nettiautossa alta pois ja osta multa aika korskein varustein oleva Väykky tilalle, lupaan halvemmalla hinnalla ku tuo 12 900 € missä ei takuulla oo webastoa, jäähdytettyjä nahkapenkkejä yms. ;)
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Joopa joo,

Tänään töistä kävellessäni bongasin parkissa olleen farmari facelift W210:n, täsmälleen samanvärisen metallihohtoharmaan... Tarkastelin vähän lähempää autoa, ja oli kyllä oikeesti karun näköistä katseltavaa: takakontin alareuna, takavalojen reunukset, pyöränkaaret - kaikki kukkii ja kuplii!

Mikään ei tietysti kestä ikuisesti, mutta nyt kun tarkemmin on miettinyt, niin jos auton ylläpito on JATKUVAA automaalarilla vierailua (tai paukkumaalipullon kanssa hämärässä autotallissa itkuisena tuhertamista), alapallonivelten ja muiden alustanosien, ilmamassamittareiden ym. vaihtelua sekä jousikuppien popniittailua, niin ei taida jaksaa semmoiseen 'harrastukseen' ryhtyä.

Noissa luxusmersuissa vaan on joku tietty viehätys. Käytettyinä niissä on nähtävissä sama (tavallaan hieno) rappio, katoamassa oleva loisto ja "marmorin dekadenssi" kuin turisti näkee käydessään esim. Venetsiassa... Lisäksi tuo kutosdiesel on varmaan mahtava. Mutta ehkä pitää vaan hyväksyä se tosiasia, että itsellä ei ole varaa ostaa vähänajettua / uutta, ja niistä käytetyistä joihin olisi varaa, on joku jo ajanut päältä pois ne parhaat, huolettomat ja takuunalaiset kilometrit - jäljellä on enää löysä alusta ja röpöttävät stefat...

Tuli mieleen noista isoista dieseleistä, kun tuttavilla on entinen armeijan 'Taisto' -luokan torpeedovene kesämökkinä, jossa muistaakseni on 3 x 63-litraisia 12-sylinterisiä reilu 1000-hevosvoimaisia dieseleitä :) "Pakoputket" on 30cm halkaisijaltaan. Yksi kone vie tyhjäkäynnillä 35 litraa tunnissa tiisseliä. Mutta saundi on kyllä aika kohdillaan kun jysäyttää käymään, ja kuuluu muuten vielä muutaman kilometrin päässäkin :) Harmi että autoilu menee koko ajan vaan "downsizing" -suuntaan --> pienempiä ja pienempiä koneita, joista sitten yritetään tiristää ahtamalla hevosvoimia. Ei niissä ole kuitenkaan sitä kutoskoneen fiilistä, se on vaan semmoista tirinää. Puhumattakaan sitten kun kohta alkaa olla niitä sähköautoja...

Entinen auto siis tosiaan häviäisi pois, mutta sen verran vielä siihen, että kyllä mielestäni (ja nettiauton mukaan) 68 000km ajettu, 100% merkkihuollettu vm. 2005 W169 A 180 CDI Elegence -varusteilla, xenon-valoilla ym. on kalliimpi auto kuin tuo väykky. Vaikka väykky vaikuttaakin tosi hyvältä ja ryhdikkäältä! Tietysti vaihdossa aina häviää kuin suoraan myydessä. Autoliikkeethän tekevät bisnestä, ei se voi ollakaan ihan pelkkää hyväntekeväisyyttä.

Tuossa on muuten linkki väyryseen, jos joku haluaa käydä vilkaisemassa ja kommentoida: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/xxx" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: Poistin linkin ettei kenenkään kaupankäynti vain vaikeudu... Keskustellaan yleisellä tasolla ko. automallista, ei tietystä yksilöstä.
Viimeksi muokannut Matti_L, Pe 15.07.2011 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Tullin hintatietojärjestelmän mukaan tuon E320 yleinen myyntihinta on 7035 euroa ja sinun A180 yleinen myyntihinta on 11883€.
Mutta mitäpä sitä ei tekisi kun autokuume iskee.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

sportsman kirjoitti:Tullin hintatietojärjestelmän mukaan tuon E320 yleinen myyntihinta on 7035 euroa ja sinun A180 yleinen myyntihinta on 11883€.
Mutta mitäpä sitä ei tekisi kun autokuume iskee.
No, edelleen olen sitä mieltä että vaihto ei kannata....suora osto olisi vielä ihan järkevää.
mutta alkup. kirjoittaja, käväsepä kyselemässä vaihtohintaa.....minä melkein sanoisin että myyjä ehdottaa sulle 4000€ välirahaa....niin ja sun pitää maksaa :D .

E: nettiauton väykky on hieno....ja hyvin meikattu!....miten ne saa konehooneen noin hienoksi?....melkein väittäisin että myös takakontti ja kaaret on meikattu vimosen päälle.

ps. tänään kaveri käväs kylässä joulukuussa "uutena" ostamallaan 290 väykyllä (-96) ja niinhän ne suomiauton kaaret oli meikistä auenneet.... :thumbup:
Opel, "weird lieben autos"....
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Matti_L kirjoitti:Joopa joo,

Tänään töistä kävellessäni bongasin parkissa olleen farmari facelift W210:n, täsmälleen samanvärisen metallihohtoharmaan... Tarkastelin vähän lähempää autoa, ja oli kyllä oikeesti karun näköistä katseltavaa: takakontin alareuna, takavalojen reunukset, pyöränkaaret - kaikki kukkii ja kuplii!

Mikään ei tietysti kestä ikuisesti, mutta nyt kun tarkemmin on miettinyt, niin jos auton ylläpito on JATKUVAA automaalarilla vierailua (tai paukkumaalipullon kanssa hämärässä autotallissa itkuisena tuhertamista), alapallonivelten ja muiden alustanosien, ilmamassamittareiden ym. vaihtelua sekä jousikuppien popniittailua, niin ei taida jaksaa semmoiseen 'harrastukseen' ryhtyä.
En nyt sanoisi jatkuvaa :D Mersut on ruosteelle aika arkoja pelejä mutta kestää kyllä jos niistä pitää huolta (lue pesee ja vahaa).

Meillä on taloudessa w203 korinen mersu jota haukutaan samanlaiseksi kun väyrystä että saa joka kevät käyttää maalarilla. Auto on siis 2001 mallinen ja siitä maalattiin tehtaan takuuna ovien alareunat 8 vuotta vanhana koska yhden oven alareunassa oli ruostepilkku. Auto on nyt 10 vuotta vanha ja ruostetta et muuten siitä löydä hakemallakaan.

w202 korinen mersu ostettiin viime kesänä ja siinä oli ostaessa takaluukussa ja hantin ovissa ruostetta ( ollut joskus kasassa) . Hion hiukan ruosteita ja vedin spraylla maalia päälle ja kohta tulee vuos täyteen auton ostosta eikä ruosteet oo mitään hyökkäilly :wtf:

Mutta tosiaan pesen autoja 1-2 kertaa viikossa ja vahaan säännöllisesti useita kertoja vuodessa.. :lol:
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Matti_L kirjoitti: Tuossa on muuten linkki väyryseen, jos joku haluaa käydä vilkaisemassa ja kommentoida: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... s=autoxtra" onclick="window.open(this.href);return false;
Tohon hintaan noilla varusteilla pitää olla jo tosi paha kuume ja sokeus!

Elegance - hyi
Hinta - liikaa varusteisiin nähden
kangaspenkit - rahvaanomaista
8-reikäalut - yöks
takapenkki - onko nussittu lyttyyn kun näyttää olevan noin länässä päädystä kattoessa
manuaali-ilmastointi - miksei automaatti-ilmastointi
vanha mankka - eieiei...
ei ortopeditoimintoja penkissä - köyhää
ei muistipenkkejä - vaivalloista
cd-boksi takaboksissa väärällä puolen - miksi?

Täysin karvalakki... Ite arvioisin tommosen arvoksi max 8000 € jos ei ole ruosteita. Usko vaan, aikaisempaa kokemusta classic-mallisesta 220d Väykystä, se on ihan täysin eri peli ku varusteita täyteen ladottu 320cdi.

Perusasiat kun pitää kunnossa eli kerran vuodessa laittaa jotain vuorossa olevaa alustasta tai muutaman vuoden välein vähän enempi, peseskelee/vahailee ja seurailee niin ei pääse tulemaan yllätyksiä. Viimesen vuoden aikana Väykkyä on tullu huollettua ja huollatettua pari kertaa vrt. viime vuonna heinäkuussa uutena ostettu Nissani on käyny takuukorjauksessa 5 kertaa 9 kk aikana ja normaalissa huollossa 1 kerran. Kaikissa autoissa tulee varmasti ennemmin tai myöhemmin murheita...
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1726
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Mulla tollanen 270cdi vm 2000 farkku jonka hankin viime syksynä. Autossa ei tuolloin suurempia ruosteita ollut näkyvissä kuin ovissa tiivisteiden alla ja jossain oven alareunassa, ja nyt on sitte jo joka paikassa alkuja. Aattelin ostohetkellä että selviää kun ne pikkupaikat laittaa mutta nyt vaatii koko auto jo maalauksen ja hintaahan sille leikille tulee 2500-3000e :evil: Laturi siitä on mennyt, laatikko alkanut temppuilla, ja käynnistyvyyden kanssa ollut ongelmaa ja on vieläkin, raidetangon päät, etupyörän laakeri. Sinänsä ei nuo remontit niin haittaa ne kun voi tulla ja tuleekin joskus joka autoon, mutta tuo ruoste kyllä pistää vituttamaan.

No kyllähän se mahtava peli on ajella ja voimaa toistaiseksi riittävästi tuossa 270cdi:ssäkin, itellä on avantgarde, ja varusteisiin kuuluu mm. aut.ilmastointi, designo musta nahkasisusta (sähköillä, muisteilla ja ortopedeillä), sähköllä lasinen kattoluukku ja ikkunat, vakkari nopeusrajoittimella, erittäin hyvä äänentoisto, parkkitutkat eteen ja taakse, tip-tronic laatikko, monitoimiohjauspyörä, luistonesto, airbäggejä joka paikassa ja kai tosta jotaki puuttuuki mitä ei nyt tuu mieleen. En tiedä onko tossa jotkut vakiovarusteitakin noissa väykyissä vai ei.

Autosta oli silloin pyynti 10900e ajettu oli jotai 250000km. Onhan se mahtava auto ajaa ja hiljainen.

Mutta jos nyt meinaat väykkyä hankkia niin kai se suurin murhe on se ruoste. Ja vaikka auto olisi juuri maalattu niin jos se on tehty huonosti niin kukka puskee äkkiä läpi, tosin jos löytää muuten halvan ja hyvän oloisen mutta ruosteisen niin voisi olla fiksua ajatella että jos vie sen automaalaamoon jossa asiat tehdään kunnolla ja laskee 3000e maalaukselle hintaa niin miettii mitä sille autolle tulee kokonaishinnaksi maalauksineen ja suorittaa vertailun noihin paikkamaalailtuihin tällä hetkellä siistin näköisiin todelliseen kuntoonsa nähden ylihintaisiin väykkyihin.
Nämä ovat vain omia ajatuksiani siitä miten seuraavalla kerralla välttyisin huijatuksi tulemisen :crazy:

Eihän tuo mielestäni hulluin pyynti ollut siltikään tuolle omalle kulkineelleni :roll:
M-B V 250 cdi 2014
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Ei toi linkin väykkä nyt niin paha ole. Sisältäkin niin siistin näkönen että mahdollisesti vois pitää kilometrit paikkaansa?

Tuollaisesta vois saada luotettavan ajopelin vielä pitkäksi aikaa, eli jos auto on niin hyvä kun se näyttäis olevan niin en pidä hintaa pahana. Xenon valot pitäis vissiin olla elegancessa vakiona?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

masaf1 kirjoitti:
Matti_L kirjoitti: Tuossa on muuten linkki väyryseen, jos joku haluaa käydä vilkaisemassa ja kommentoida: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... s=autoxtra" onclick="window.open(this.href);return false;
Tohon hintaan noilla varusteilla pitää olla jo tosi paha kuume ja sokeus!

Elegance - hyi
Hinta - liikaa varusteisiin nähden
kangaspenkit - rahvaanomaista
8-reikäalut - yöks
takapenkki - onko nussittu lyttyyn kun näyttää olevan noin länässä päädystä kattoessa
manuaali-ilmastointi - miksei automaatti-ilmastointi
vanha mankka - eieiei...
ei ortopeditoimintoja penkissä - köyhää
ei muistipenkkejä - vaivalloista
cd-boksi takaboksissa väärällä puolen - miksi?

Täysin karvalakki... Ite arvioisin tommosen arvoksi max 8000 € jos ei ole ruosteita. Usko vaan, aikaisempaa kokemusta classic-mallisesta 220d Väykystä, se on ihan täysin eri peli ku varusteita täyteen ladottu 320cdi.

Perusasiat kun pitää kunnossa eli kerran vuodessa laittaa jotain vuorossa olevaa alustasta tai muutaman vuoden välein vähän enempi, peseskelee/vahailee ja seurailee niin ei pääse tulemaan yllätyksiä. Viimesen vuoden aikana Väykkyä on tullu huollettua ja huollatettua pari kertaa vrt. viime vuonna heinäkuussa uutena ostettu Nissani on käyny takuukorjauksessa 5 kertaa 9 kk aikana ja normaalissa huollossa 1 kerran. Kaikissa autoissa tulee varmasti ennemmin tai myöhemmin murheita...
ton voi ajatella niin monella tapaa....noi kangaspenkit (mersun) on mielestäni todella mukavat kun vaan on kunnossa, kangas on mukavaa ja vaatteet ei jää rullalle jne.
Eleganse, mitä pahaa siinä on....? mulla on kanssa ja ihan siinä noita varusteita riittää....
8-reikä alut on huolettomat, joihinkin ketun 18" räptähtivanteisiin verrattuna (mulla on :oops: ). ja alkuperäinen rengaskoko hajottaa vähiten niveliä, on äänetön ja halpa ylläpitää rengaskuluissa.
takapenkki taitaa olla kuin uudesta autosta...noi rypyt on monessa nähty jo uutena.
manuaali-ilmastointi.....vähempi vikoja tulossa.
vanha mankka vaihtuu parillä kympillä mersun alkuperäiseen cd soittimeen....
ortopenkkejä en arvosta suoraselkäisenä paskanvertaa...mitä niillä napeillä tekee....?
muistipenkit on ihan turhat...joillekin...yksi hajoava murhe lisää jossain vaiheessa (minulla on, eikä tule koskaan käytettyä.)
cd-poxiin kiinnitin minäkin huomiota, se olikin ainoa ihmetys???

murheet, ne tulee ihan varmasti vanhaan autoon....
ehkä tuossa autossa piilee sen kestävyys, murheettomuus juurikin varusteiden "puutteessa" joten jatkossa ongelmia on huomattavasti vähempi....

ps. monet haluaa ison asunnon, seistessä ihminen tarvitsee alle 1/2m2 tilaa.... :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Minusta noissa elegance vs avantgarde malleissa ei ole juurikaan käytännön eroa. Kumpiinkin saa riittävästi varusteita.
Toinen arvostaa kiiltäviä listoja toinen ei. Ja kuka ihme enää kuuntelee cd:tä autossa kun on radiokanavia mistä valita sopiva , vai eikö jaakkoteppoa/matti-teppoa tms. tule mistään kanavalta ? :)


Tuossa autossa näyttää kuvan mukaan olevan selvä väriero apumiehen puolella ovissa?
Ilmoituksesta puuttuu myös maininta parkkitutkista vaikka puskureissa on anturit ? ,myös parkkitutkien näytöt puuttuvat eli olisiko puskurit vaihdettu ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

sportsman kirjoitti:Ilmoituksesta puuttuu myös maininta parkkitutkista vaikka puskureissa on anturit ? ,myös parkkitutkien näytöt puuttuvat eli olisiko puskurit vaihdettu ?
Onhan noi "näytöt" tossa keskisuulakkeen yläpuolella.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Niinpäs onkin . Etsin niitä kojetaulun päältä sillä siellä ne ovat omassa CLK:ssani.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Yks hyvä puolustus- ja itsensähuijauskeino on myös ajatella näin. Laita Nettiautoon hakuun auto, jossa olis yli 150 heppaa, siedettävä kulutus, webasto, nahat, xenonit yms. hienoudet. Kato mitä muita järkeviä vaihtoehtoja tulee Väykkyjen lisäksi ja miten helvetisti enemmän ne maksaa ku Väykyt. Tommonen 10 k€ Väykky ei paljo harmita jos menee ruttuun, eikä pitäis kaataa maailmaa jos sillon tällön siihen joutuu jotain tekemään (viimesillä rahoillahan ei kukaan järkevä osta 10-vuotiasta autoa). On se arvosekseen aika hyvä tällä hetkellä, vai väittääkö joku että parempaa/mukavempaa ja paremmilla varusteilla saa samalla hinnalla jostain muusta merkistä?

Sehän olis tietysti asia erikseen, jos olis ostanut Väykyn esim. 5-6 vuotta sitten tyyliin 30 000 €:lla, menettänyt auton arvossa 20 k€ ja saanu kaupan päälle vielä viat ja ruosteet :D Kai se lienee fakta, että ei noi Väykkyjen hinnat hirveesti enää laske (kun ei oo mistä laskea). On se aika kallista vaihtaa sitä uudempaa autoa muutaman vuoden välein uudempaan ja hävitä 10-20 k€ joka vaihdossa ja sitten vielä korjauttaa mahdollisia kalliita vikoja (ei uudemmatkaan oo viattomia).

PS. AMG/Designo-jakkarat (ortopedisäädöin taitaa olla aina) eroaa vakiojakkaroista kuin yö päivästä... On ihan törkeen hyvät toppaukset vs. normaali kangaspenkki tai vakio kangaspenkki. Pitkällä matkalla erityisesti hyvä tuo ortopeditoiminto. Ei mullakaan ole ikää ku 26 v. eikä selässä tai muuallakaan mitään vaivoja, mutta on ne ortopedit pirun hyvät silti...
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

masaf1 kirjoitti:Yks hyvä puolustus- ja itsensähuijauskeino on myös ajatella näin. Laita Nettiautoon hakuun auto, jossa olis yli 150 heppaa, siedettävä kulutus, webasto, nahat, xenonit yms. hienoudet. Kato mitä muita järkeviä vaihtoehtoja tulee Väykkyjen lisäksi ja miten helvetisti enemmän ne maksaa ku Väykyt. Tommonen 10 k€ Väykky ei paljo harmita jos menee ruttuun, eikä pitäis kaataa maailmaa jos sillon tällön siihen joutuu jotain tekemään (viimesillä rahoillahan ei kukaan järkevä osta 10-vuotiasta autoa). On se arvosekseen aika hyvä tällä hetkellä, vai väittääkö joku että parempaa/mukavempaa ja paremmilla varusteilla saa samalla hinnalla jostain muusta merkistä?

Sehän olis tietysti asia erikseen, jos olis ostanut Väykyn esim. 5-6 vuotta sitten tyyliin 30 000 €:lla, menettänyt auton arvossa 20 k€ ja saanu kaupan päälle vielä viat ja ruosteet :D Kai se lienee fakta, että ei noi Väykkyjen hinnat hirveesti enää laske (kun ei oo mistä laskea). On se aika kallista vaihtaa sitä uudempaa autoa muutaman vuoden välein uudempaan ja hävitä 10-20 k€ joka vaihdossa ja sitten vielä korjauttaa mahdollisia kalliita vikoja (ei uudemmatkaan oo viattomia).

PS. AMG/Designo-jakkarat (ortopedisäädöin taitaa olla aina) eroaa vakiojakkaroista kuin yö päivästä... On ihan törkeen hyvät toppaukset vs. normaali kangaspenkki tai vakio kangaspenkki. Pitkällä matkalla erityisesti hyvä tuo ortopeditoiminto. Ei mullakaan ole ikää ku 26 v. eikä selässä tai muuallakaan mitään vaivoja, mutta on ne ortopedit pirun hyvät silti...

esim. tollanen
http://www.nettiauto.com/bmw/530/3839618" onclick="window.open(this.href);return false;
myyjä oikeen antaa vikalistan mukaan..... :D

tosin etupenkin nahat nussittu :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

5-sarjalainen on kyllä hyvä, joskus sitä E39:ä itsekin ajelin ja harkitsin mutta Väykky tuntu jotenkin oikeammalta (ja halvemmalta). Noikin kyllä BTCF:n mukaan ruostuu aika hyvin (joskaan ei niinku Mersut) ja aika paljon keskusteluja löytyy moottorien ja vaihelaatikoiden porsimisesta jo tosi vähilläkin kilsoilla (mulle siis vähäiset kilsat meinaa tyyliin 200 tkm, jollekkihan se on jo paljon). Alustan osat ja muutkin kulutusosat on kalliimpia ku Mesessä. Muuten alusta on kyllä parempi ku Väykyssä ja E39 on tosi hiljanen peli, varmasti yks hiljasimmista kopeista mitä on ikinä tehty ja tullaan tekemäänkään.

Joo on se kyllä kumma miten noi Bemujen nahat menettää kireytensä jo hyvin nuorena :D Ei oo muuten laadultaan läheskään Mersun nahkojen veroista.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5567
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Bmw oo mistään niin laadukas ku mersu
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Täällähän käy keskustelu kuumana! Hyvä! :)

Nuo varusteet (tai niiden puute) jakaa aina mielipiteitä aika tehokkaasti. Ehkä ne on sen verran subjektiivisia juttuja, että niistä on turha alkaa vääntämään kättä. Se on makuasia, sanoi koira kun muniaan nuoli... Toinen tykkää nahkapenkeistä, ja toisen mielestä ne hiostaa kiveksiä. Toinen haluaa kaikki elektroniset 'härpäkkeet' ja toisen mielestä ne tuovat vaan lisää vikaherkkyyttä. Toinen haluaa autoon uusimman cd/mp3 -soittimen USB- ja AUX-liitännöillä ja toinen haluaisi kuunnella 12" vinyylisinkkuja jos voisi... Ja seuraavaksi voikin alkaa vääntämään siitä onko joku Jaakko-Teppo-Matti-Teppo ja Katri Helena hyvää musaa :) Mutta nyt kun ajattelen niin esimerkiksi nuo Xenon-valot on kyllä olleet aika hemmetin hyvät täällä pimeyden valtakunnassa...

Jolle: Tuo on varmasti totta! Ahkera pesu ja vahailu pitää varmasti auton erinäköisenä kuin semmoisen jota ei pestä ja vahata kuin kerran vuodessa, jos silloinkaan. Jotenkin on vaikea ymmärtää semmoisia ihmisiä, jotka aina 'kevään tullen' pesee autonsa ja siinä yhteydessä huomaa että "Ohhoh, olipa ruostunut kuskinoveen nyrkinmentävä reikä talven aikana!"... Jos pienetkin ruosteenalut jaksaisi laittaa, niin kuppa ei pääse leviämään pahaksi. Mutta voi olla hankalaa itse laittaa jos metallivärisestä +10-vuotiaasta auringon haalistuttamasta autosta keskeltä ovea paikkaa kuplaa... Tai pitäis varmaan sitten olla autotallissa joku kunnon maaliruisku ja maalata/lakata sitten koko ovi tms. isompi alue? Vai onko se aina kallis visiitti automaalaamolle... Voishan sitä aina kuplan ilmestyttyä pikkaisen hiomalaikalla vetäistä ja töpötellä päälle Ferrexiä, mutta sitten autolla ei ilkeäisi ajaa valoisaan aikaan :) Sitten toinen ääripää on himoharrastajat, jotka puhdistaa Topsy-puikoilla ovitiivisteiden aluset ja konehuoneen päivittäin...

Mites alusta? Onko väyryset noin yleensä miten herkkiä ruostumaan altapäin? Suolainen loska ja kivet tekevät vuosi vuodelta alustassa hitaasti ja varmasti työtään... PAITSI jos auto on sattumoisin edellisen omistajan toimesta ruostesuojautettu edes kerran, silloin korroosio ainakin hidastuu merkittävästi. Tuontiautot ovat alustaltaan siistejä verrattuna Suomessa uutena käyttöönotettuihin, tai ainakin nuo omat kaksi saksasta 'uitettua' mersuani ovat olleet alustaltaan täysin priimaa, ja olen ne heti myös ruostesuojauttanut.

Minkäs verran muuten E320 CDI:n moottori, vaihdelaatikko ja voimansiirto kestää kilometrejä? Siis jos nyt puhutaan 'normaaliajosta' (jos semmoista nyt onkaan), ei siis mistään hiekkamontussa rälläämisestä, ja olettaen että autoa on huollettu ajallaan, öljyjä vaihdeltu jne. Automaatit ovat ilmeisesti siis kestäviä, ja muistan jostakin lukeneeni että automaattivaihteisen auton moottoria on vaikea saada ajamalla rikki, se pitää sitten särkemällä särkeä. Eli onko vaikkapa 255 000km ajettu vasta 'sisäänajettu' vai jo kenties elämänsä ehtoopuolella viimeisiään huohotteleva? Vähän tuommoiset lukemat hirvittää kun 190:sen myin 140 000km ajettuna ja tuolla A-sarjalaisella on nyt ajettu vasta 68 000km, huolettomia kilometrejä on ainakin olleet, ja aika paljon vielä matkaa tuonne +200 000km -lukemille! Toisaalta joku Vantaalta Helsinkiin suhaava taksi saattaa ajaa mersulla melkein 200 000km VUODESSA!
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Väyrysissä on se huono puoli että ne on aika tunnottomia ajetuille kilometreille. Sillon syksyllä kun hain itselle autoa niin kävin kokeilemassa paria tuontiväykkyä.

Toinen oli ruotsista tuotu 260 tkm ajettu (mittarilukema) 270 koneella ja automaatilla varustettu laite. koeajon jälkeen meinas tulla omistajan kanssa lyöminen kun hän ei ollut samaa mieltä mun kanssani että hänen autonsa oli täysin paska. Tai no auto oli hyvillä varusteilla ja ajoltaan ihan hyvä mutta todellinen kilometrimäärä oli ihan jotain muuta kun mitä mittarissa oli. Automaatin käyttäytymisestä on vaikea sanoa mitään koska paljon ajettu automaatti usein toimii jopa pehmeämmin kun vähemmän ajettu, mutta esim. turbiinilukon toiminnasta voi päätellä jotan laatikon kunnosta. Esim. 260 tkm ajetussa väyrysessä ei saisi turbiini lukittuna kierrokset soutaa juurikaan :D

Penkeistä voi päätellä jotain sillä alle 300 tkm ajetun auton penkki tuntuu vielä ihan uudelta ja kovalta. Monitoimiviiksi on kanssa toinen joka kuluu väkisin ajaessa, sekin kuuluu olla jämäkkä eikä semmonen että hipaisemalla tipahtaa alas..
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja RH »

Tätä topiccia on ollut hauska seurata, varsinkin kun omista nurkista löytyy sekä W169 että S210.
Tuossa kohta kymmenvuotiaassa väykyssä on toki jokunen pieni kukkasen alku jossain, joka on saanut minut jopa miettimään auton maalaamista. Mutta kaikki kukat on sellaisia, joissa on jokin kiven iskemä keskellä ruostepesän alkuna. Ei se muuten mikään ruostepesä ole. Kolme vuotta jo nurkissa keikkunut, eikä tuo ulkoasu siitä ostohetkestä ole oikeastaan mihinkään muuttunut. Eli ruosteessa, ..kele, siis, mutta onneksi kovin hitaassa sellaisessa :thumbup: .
Se -05 aakkonen sen sijaan sai viime kesänä ruostevammojen takia hoitoa, jonka loppusumma taisi olla reippaasti enemmän kuin puolet auton silloisesta myyntiarvosta. Kaikki luukut vaihtoon ja uudet värit pintaan, ja autolla oli tuolloin ajettu hiukan enemmän kuin Matti tuolla sinun CDI:llä nyt näyttää olevan. Onneksi tehtaan tuotevastuu tai mikälie tuo nyt olikaan pelasti pahimmalta ja itse maksoin muodollisen omavastuun ja lähinnä ylimääräisiä maalaustöitä, jotka eivät tuohon rumbaan muutoin olisi kuuluneet.
Niin näppärä ja varsinkin talviajossa kokoisekseenkin perusvarma ajettava kuin tuo yhtä pitkä kuin leveä onkin, niin ei kahta kertaa tarvi miettiä, kummalla lähtee liikkeelle, jos maantiellä täytyy taivalta tappaa, olkoonkin että väykyn bensanhimo on jonkin matkaa janoisempaa sorttia.
Kai siitä väykystäkin vielä voi ihan autoksikin olla. Jo ikääntyvän auton kyseessä ollen koittaa vaan todella löytää sen parhaan mahdollisen yksilön. Sukulaismies löysi tässä talvella taannoin jostain "naftaliinista" kymmenvuotiaan S210 320CDI:n, jolla oli vasta yksi jo kovasti ikääntynyt omistaja ehtinyt päästellä vasta rapiat sata tuhatta. Auto on ehjä ja todella hyvä. Suojattiin kyllä välittömästi hankinnan jälkeen perusteellisesti ja tuota tutkittaessa mietittiin, että jos se vuosikymmenen on hyvässä hoidossa ja vähällä ajolla noin säästynyt, niin miksei hyvä hoito edelleenkin tehoaisi ja vastustaisi ruostetta. Ei kai se kuppa siihen yhtäkkiä tyhjästä loikkaa, jos jo noin kauan ilmankin on säilynyt. Vähän ylihintainen hankinta vissiin oli, ainakin jos vertaa siihen, että tuoreemman huonoimman "miljoonan ajetun" S211-mallin olisi saattanut riesakseen saada samalla fyffekasalla. Oikein minkäänlaista uutta tahi uudehkoa autoa tuolla hankintabudjetilla ei kyllä olisi lapaseen jäänyt, ainakaan sellaista, johon pitkä ja painava miehen köriläs olisi oikeasti sisään mahtunut :wink: .
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Minkälainen auto on W210 E320 CDI (facelift) "Väyrynen"?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

RH kirjoitti:Tätä topiccia on ollut hauska seurata, varsinkin kun omista nurkista löytyy sekä W169 että S210.
Tuossa kohta kymmenvuotiaassa väykyssä on toki jokunen pieni kukkasen alku jossain, joka on saanut minut jopa miettimään auton maalaamista. Mutta kaikki kukat on sellaisia, joissa on jokin kiven iskemä keskellä ruostepesän alkuna. Ei se muuten mikään ruostepesä ole. Kolme vuotta jo nurkissa keikkunut, eikä tuo ulkoasu siitä ostohetkestä ole oikeastaan mihinkään muuttunut. Eli ruosteessa, ..kele, siis, mutta onneksi kovin hitaassa sellaisessa :thumbup: .
Se -05 aakkonen sen sijaan sai viime kesänä ruostevammojen takia hoitoa, jonka loppusumma taisi olla reippaasti enemmän kuin puolet auton silloisesta myyntiarvosta. Kaikki luukut vaihtoon ja uudet värit pintaan, ja autolla oli tuolloin ajettu hiukan enemmän kuin Matti tuolla sinun CDI:llä nyt näyttää olevan. Onneksi tehtaan tuotevastuu tai mikälie tuo nyt olikaan pelasti pahimmalta ja itse maksoin muodollisen omavastuun ja lähinnä ylimääräisiä maalaustöitä, jotka eivät tuohon rumbaan muutoin olisi kuuluneet.
Niin näppärä ja varsinkin talviajossa kokoisekseenkin perusvarma ajettava kuin tuo yhtä pitkä kuin leveä onkin, niin ei kahta kertaa tarvi miettiä, kummalla lähtee liikkeelle, jos maantiellä täytyy taivalta tappaa, olkoonkin että väykyn bensanhimo on jonkin matkaa janoisempaa sorttia.
Kai siitä väykystäkin vielä voi ihan autoksikin olla. Jo ikääntyvän auton kyseessä ollen koittaa vaan todella löytää sen parhaan mahdollisen yksilön. Sukulaismies löysi tässä talvella taannoin jostain "naftaliinista" kymmenvuotiaan S210 320CDI:n, jolla oli vasta yksi jo kovasti ikääntynyt omistaja ehtinyt päästellä vasta rapiat sata tuhatta. Auto on ehjä ja todella hyvä. Suojattiin kyllä välittömästi hankinnan jälkeen perusteellisesti ja tuota tutkittaessa mietittiin, että jos se vuosikymmenen on hyvässä hoidossa ja vähällä ajolla noin säästynyt, niin miksei hyvä hoito edelleenkin tehoaisi ja vastustaisi ruostetta. Ei kai se kuppa siihen yhtäkkiä tyhjästä loikkaa, jos jo noin kauan ilmankin on säilynyt. Vähän ylihintainen hankinta vissiin oli, ainakin jos vertaa siihen, että tuoreemman huonoimman "miljoonan ajetun" S211-mallin olisi saattanut riesakseen saada samalla fyffekasalla. Oikein minkäänlaista uutta tahi uudehkoa autoa tuolla hankintabudjetilla ei kyllä olisi lapaseen jäänyt, ainakaan sellaista, johon pitkä ja painava miehen köriläs olisi oikeasti sisään mahtunut :wink: .
Sellaista kysyisin sinulta kun molemmat omistat, jos olisit aloittaja kirjoittajan tilanteessa....vaihtaisitko vähän ajetun A:n "paljon" ajettuun Väyryseen ja maksasit välirahaa ?

ihan mielenkiinnosta kyselen, sillä itse kyllä pidän väyrystä hyvänä autona mutta jos mulla olis 60tkm ajettu aakkonen en kyllä mielellään ottaisi vanhaa väyrystä nyt kun tietoa on karttunut jonnin verran......

jos taasen olisin ostamassa ilman vaihdokkia ei tuo aakkonen olisi itselle edes vaihtoehto.....
Opel, "weird lieben autos"....
Vastaa Viestiin