Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
No niin!
EPISODI
Olen ollut foorumin tutkivana jäsenenä nyt muutamia vuosia, ja käynyt aina silloin tällöin vakoilemassa josko omiin auton ongelmiin löytyisi apua.
Omaan W202 vm. 1998 tuli sitten ongelma, eli tyhjäkäynniltä kaasua painettaessa meinaa moottori tukehtua . Pelittää muuten ihan ok, mutta joutuu kaasulla “kutittelemaan” liikkeelle lähdettäessä.
Joutui sen verran nöyrtyy, että piti oikein merkkiliikkeeseen viedä, jotta vika selviäisi.
Selvisihän se ja selvisi muutakin. Ilmamassamittari oli viallinen ja sivutuotteena flektin ohjainlaite ei toiminut. Tästä diagnoosista muuten rokotettiin 165 EUROA (oli mitattu joitain johtojen jännitteitä).
JA SITTEN ASIAA!
Merkkihuolto tarjosi näihin vikoihin sitten korjausta: ILMAMASSAMITTARI 585 EUROA,
FLEKTIN OHJAINLAITE 385 EUROA + tietenkin tuo vikakoodien luku (165 EUROA).
=1135 EUROA + mahdolliset ilmamassamittarin ja flektin ohjainlaitteen vaihtotyöt, JÄRKYTYS!!!
Ja vielä kerran JÄRKYTYS, ajattelin varmaan, kuten jokainen normaali kansalainen, että mitä ……!
Mikä, miten, miksi voi maksaa noin paljon? Luonnollisesti kieltäydyin merkkihuollon tekemästä tarjouksesta.
JA TARINA JATKUU
Ei tällaista voi hyväksyä, ei muuta kuin paikalliseen varaosa liikkeeseen kyselemään hintoja, ainakin akuuteille osille, eli ilmamassamittarille. JES löytyy hintaan 268 EUROA, tingitty hinta.!!
Onneksi järki pelaa jollain tavalla ja sovitaan että katson alkuperäisosan sarjanumeron ja palataan seuraavana päivänä asiaan. ONNEKSI!
JA NETTIIN
Ja sieltähän löytyy, varsikin Saksasta. Ilmamassamittari, oikein BOSCH:n valmistama 165 euroa, mutta kun pitää säästää, niin otin 33 euroa maksavan + 19 euroa lähetyskulut, jolle muuten luvattiin 3 vuoden takuu. Katsoin vielä tuon Flektin ohjainlaitteen hinnan. Halvin MB:n alkuperäisosa maksoi 60 euroa
ELI
33+19+60+ vaikka +20% = on vielä kohtuullista (pauttiarallaa 150 euroa) lähetyskuluineen.
YHTEENVETO
Eli n. 150 eurolla saa varaosat muualta Euroopasta, muttei Suomesta, miksei???
PETOS???
MITEN MERKKILIIKE KEHTAA VETÄÄ TUOMMOISIA SUMMIA HYÄUSKOISILTA ASIAKKAILATA!!! ONKOHAN KYSEESSÄ JONKINLAINEN PETOS?!
PS. Miettikääpä kun joku 70-80 v. pappa tai mummu menee huollattamaan Mersunsa!!!!!!!!!
EPISODI 2
Ilmamassamittari saapui tänään 25.4. ja oikein työpaikalle toimitettuna kun en ollut kotona (ihan kuin viiden tähden hotelissa).
Osa paikalleen ja kas kummaa, kaikki oireilu autosta hävisi.
33 euron osa ajaa näköjään ihan saman asian kuin 585 euron osa, sillä erotuksella että nyt pääsi rikastumaan vain saksalainen varaosakauppias, eikä tusinaa
välikäsiä.
EPISODI
Olen ollut foorumin tutkivana jäsenenä nyt muutamia vuosia, ja käynyt aina silloin tällöin vakoilemassa josko omiin auton ongelmiin löytyisi apua.
Omaan W202 vm. 1998 tuli sitten ongelma, eli tyhjäkäynniltä kaasua painettaessa meinaa moottori tukehtua . Pelittää muuten ihan ok, mutta joutuu kaasulla “kutittelemaan” liikkeelle lähdettäessä.
Joutui sen verran nöyrtyy, että piti oikein merkkiliikkeeseen viedä, jotta vika selviäisi.
Selvisihän se ja selvisi muutakin. Ilmamassamittari oli viallinen ja sivutuotteena flektin ohjainlaite ei toiminut. Tästä diagnoosista muuten rokotettiin 165 EUROA (oli mitattu joitain johtojen jännitteitä).
JA SITTEN ASIAA!
Merkkihuolto tarjosi näihin vikoihin sitten korjausta: ILMAMASSAMITTARI 585 EUROA,
FLEKTIN OHJAINLAITE 385 EUROA + tietenkin tuo vikakoodien luku (165 EUROA).
=1135 EUROA + mahdolliset ilmamassamittarin ja flektin ohjainlaitteen vaihtotyöt, JÄRKYTYS!!!
Ja vielä kerran JÄRKYTYS, ajattelin varmaan, kuten jokainen normaali kansalainen, että mitä ……!
Mikä, miten, miksi voi maksaa noin paljon? Luonnollisesti kieltäydyin merkkihuollon tekemästä tarjouksesta.
JA TARINA JATKUU
Ei tällaista voi hyväksyä, ei muuta kuin paikalliseen varaosa liikkeeseen kyselemään hintoja, ainakin akuuteille osille, eli ilmamassamittarille. JES löytyy hintaan 268 EUROA, tingitty hinta.!!
Onneksi järki pelaa jollain tavalla ja sovitaan että katson alkuperäisosan sarjanumeron ja palataan seuraavana päivänä asiaan. ONNEKSI!
JA NETTIIN
Ja sieltähän löytyy, varsikin Saksasta. Ilmamassamittari, oikein BOSCH:n valmistama 165 euroa, mutta kun pitää säästää, niin otin 33 euroa maksavan + 19 euroa lähetyskulut, jolle muuten luvattiin 3 vuoden takuu. Katsoin vielä tuon Flektin ohjainlaitteen hinnan. Halvin MB:n alkuperäisosa maksoi 60 euroa
ELI
33+19+60+ vaikka +20% = on vielä kohtuullista (pauttiarallaa 150 euroa) lähetyskuluineen.
YHTEENVETO
Eli n. 150 eurolla saa varaosat muualta Euroopasta, muttei Suomesta, miksei???
PETOS???
MITEN MERKKILIIKE KEHTAA VETÄÄ TUOMMOISIA SUMMIA HYÄUSKOISILTA ASIAKKAILATA!!! ONKOHAN KYSEESSÄ JONKINLAINEN PETOS?!
PS. Miettikääpä kun joku 70-80 v. pappa tai mummu menee huollattamaan Mersunsa!!!!!!!!!
EPISODI 2
Ilmamassamittari saapui tänään 25.4. ja oikein työpaikalle toimitettuna kun en ollut kotona (ihan kuin viiden tähden hotelissa).
Osa paikalleen ja kas kummaa, kaikki oireilu autosta hävisi.
33 euron osa ajaa näköjään ihan saman asian kuin 585 euron osa, sillä erotuksella että nyt pääsi rikastumaan vain saksalainen varaosakauppias, eikä tusinaa
välikäsiä.
Viimeksi muokannut ippe2000, Ti 24.05.2011 18:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
Niin se homma vaan menee.
Ei se ole tyhmä, joka pyytää vaan se, joka maksaa...
Ei se ole tyhmä, joka pyytää vaan se, joka maksaa...
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
Olet aivan oikeassa ja siksi tällä palstalla kannattaa seikkailla ja kysellä jos on ongelmia mersun kanssa, vaikka vähän uudemmankin.
Mutta ei mersu ole ainoa mihin varaosat on pompanneet järkkyhintoihin, aivan samalla tavalla esim ihan kansan auto fordin osat käännettiin markoista euroihin....näin säästettiin hintalappukuluissa.
Ja eniten kyllä ottaa päähän kun auton arvo on alle varaosan...esim omaani jos joutuu ostamaan ilmamassamittarin se maksaa puolet tuon väyrysen hinnasta...
Mitä tulee mummoon ja ukkiin jotka huollattavat mersuaan.....ihan se ja sama, ei ne mersulla ajelevat mummot ja papat viimeisiä pettuleipärahojaan laita siihen huoltoon jos mersu on alla.....
mutta jonkin sortin kusettamiseksi tämä autojen korjaus ja varaosatoiminta on mennyt ja epäilenkin että vielä joitain vuosia näillä menee katteiden puolesta hyvin....tuleva sukupolvi on ns. nettiorientoitunutta ja sitten punnitaan näiden suomivaraosaliikkeiden toimintaa....maailmalta kun tulee tavaraa helposti myös tänne suomisipe....periferiaan.
Mutta ei mersu ole ainoa mihin varaosat on pompanneet järkkyhintoihin, aivan samalla tavalla esim ihan kansan auto fordin osat käännettiin markoista euroihin....näin säästettiin hintalappukuluissa.

Ja eniten kyllä ottaa päähän kun auton arvo on alle varaosan...esim omaani jos joutuu ostamaan ilmamassamittarin se maksaa puolet tuon väyrysen hinnasta...

Mitä tulee mummoon ja ukkiin jotka huollattavat mersuaan.....ihan se ja sama, ei ne mersulla ajelevat mummot ja papat viimeisiä pettuleipärahojaan laita siihen huoltoon jos mersu on alla.....

mutta jonkin sortin kusettamiseksi tämä autojen korjaus ja varaosatoiminta on mennyt ja epäilenkin että vielä joitain vuosia näillä menee katteiden puolesta hyvin....tuleva sukupolvi on ns. nettiorientoitunutta ja sitten punnitaan näiden suomivaraosaliikkeiden toimintaa....maailmalta kun tulee tavaraa helposti myös tänne suomisipe....periferiaan.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
ilmeisesti veholla on isot katteet, taikka sitten se tilaa osat jostakin ihme paikasta. jos vertailee osien hintoja KL:n ja VEHO:n välillä, niin kyllä se veho on lähes aina kalliimpi. en tiiä sitten, että mistä johtuu, kun aika pitkälti pitäis samoja osia olla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
Sopiva summa vikakoodien luvusta oli eilen 20 euroa. Ja ihan virallisilla laitteilla
ja merkin asiantuntijan tallissa tehty homma, jota sain seurata sivusta.
Veholla umpiot 4 tonnia pari ...
ja merkin asiantuntijan tallissa tehty homma, jota sain seurata sivusta.
Veholla umpiot 4 tonnia pari ...
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
Joo, ei ole halpoja Fordin osat. Emännällä oli vielä pari vuotta sitte Ford Ka, johonka ei tahtonu löytää paikallisesta varaosakaupasta mitään sopivaa osaa. No onneksi ei tarvinu edes paljoa osia laittaa, mutta esim. tulpanjohdot alkuperäsenä 80€. Sitte ku vetonivel hajos, niin alkuperänen muistaakseni 219€, piti ihan kysyä onko kyseessä koko vetoakseli ku tuollanen hinta. Ostin sitte randomilla nivelen Motonetistä, ku vaihtoehtoja oli navan ja akselin boorien suhteen useita. Sattui olemaan oikea ja maksoikin kokonaiset 29€.LopenUupunut kirjoitti:Mutta ei mersu ole ainoa mihin varaosat on pompanneet järkkyhintoihin, aivan samalla tavalla esim ihan kansan auto fordin osat käännettiin markoista euroihin....näin säästettiin hintalappukuluissa.![]()
En ole viimeaikoina käyny merkkiliikkeessä luetuttamassa vikakoodeja, mutta puolenkymmentä vuotta sitte VAG-konsernin vehkeitä muutaman kerran luetuttaneena hinnat 3€-8€
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
vm. -98 ford mondeoon katalysaattori hartikaisella: 580 euroo (ei tinkaamisvaraa ollu kuulema) ja saksasta tilattuna: 108 euroo ja tuli kotiovelle asti 

Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
Mulla on ollut tapana ostaa tavarat mielellään sopivaan (Suomen) hintaan, mutta joskus aina joutuu tukemaan marmoritistin hiinnoittelupolitiikkaa, varsinkin niissä tapauksissa, joissa tarvikeliikkeen hinta on sellainen muodollisen pikkuisen halvempi kuin marmoritiskiltä. Tässä juurikin viimeksi taannoin kun jotain vähäisiä tarpeita autoon hain, niin tarvikeliikkeistä väännetyt hinnat keikkui vähän alle satasessa ja marmoritiskillä hinta oli vähän yli satasen. Olen sitten juomatta muutaman kerran huoltoasemakaffetta, niin on tuo erotus säästetty takaisin.
Jossain mielessä vaan jäänyt ihmetyttämään, että miksi merkkikaupan jälkimarkkinoinnin bonushintaiset(itselleen) tavarat on tarvikekaupassa useasti vain hiukan halvempia, jos kerran keskisestä Euroopasta saa kuranttia tavaraa murto-osalla täkäläisestä hinnasta... Ja kukas meistä olisi se humaani ihmisystävä, joka ryhtyisi muille foorumilaisile sitä kamaa kohtuukatteella tarvittaessa roudaamaan?
Jossain mielessä vaan jäänyt ihmetyttämään, että miksi merkkikaupan jälkimarkkinoinnin bonushintaiset(itselleen) tavarat on tarvikekaupassa useasti vain hiukan halvempia, jos kerran keskisestä Euroopasta saa kuranttia tavaraa murto-osalla täkäläisestä hinnasta... Ja kukas meistä olisi se humaani ihmisystävä, joka ryhtyisi muille foorumilaisile sitä kamaa kohtuukatteella tarvittaessa roudaamaan?
Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
Aika yksinkertainen laskutoimitus, etenkin mikäli KL:n vastine on tarvikeosa. Tarvikkeenahan tuo osa kulkee reittiä valmistaja --> tukkuri Saksassa --> KL. OEM-kamana Valmistaja --> Mersu --> Veho Group Oy --> Veho autotalot Oy. Tuosta kun jokainen välittäjä ottaa siivun välistä, sekä vielä Mersun oma kate, joka todennäköisesti on jotain ihan muuta kuin se 20%, niin tuleehan sitä hintaeroa.pera8x kirjoitti:ilmeisesti veholla on isot katteet, taikka sitten se tilaa osat jostakin ihme paikasta. jos vertailee osien hintoja KL:n ja VEHO:n välillä, niin kyllä se veho on lähes aina kalliimpi. en tiiä sitten, että mistä johtuu, kun aika pitkälti pitäis samoja osia olla.
Tokihan merkkiliikkeelläkin todennäköisesti on koko organisaatiossa suuremmat katteet, koska niillä on vain yksinkertaisesti varaa pitää niitä hintoja. Leasingyhtiöt ne laskut pääasiassa kuitenkin makselevat.
Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
Eihän toki kyseessä ole petos vaan markkinatalous.
Yksityisenä kuluttajan sinulla on iso vastuu siitä miten tämä järjestelmä pyörii.
Eli jos osat veholta ed.hintaan niin nykyinen järjestelmä jatkuu .
Ihan samoin kuin jokainen tuontiautoilija tekee Trafin sekä lasipalatsien edustajien mukaan rikoksen kun ei osta autoa Suomesta ja vain merkkiliikkeestä.
Yksityisenä kuluttajan sinulla on iso vastuu siitä miten tämä järjestelmä pyörii.
Eli jos osat veholta ed.hintaan niin nykyinen järjestelmä jatkuu .
Ihan samoin kuin jokainen tuontiautoilija tekee Trafin sekä lasipalatsien edustajien mukaan rikoksen kun ei osta autoa Suomesta ja vain merkkiliikkeestä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
Mulla oli joku vuosi taaksepäin mitsubishi sapporo 2.4i, nii vetonivel kuskin puolelle 792 euroa maahantuojalla. Koko auton hinta siihen aikaan ~2500 euroa...
Suunnilleen vuosi myöhemmin tuli sitten saataville varaosaliikkeisiin vastaava nivel hintaan 179eur.
Mutta kyllä toi väyrysen laturiremontti kans vähä syletti kun 730 euroa meni siihen.
Suunnilleen vuosi myöhemmin tuli sitten saataville varaosaliikkeisiin vastaava nivel hintaan 179eur.
Mutta kyllä toi väyrysen laturiremontti kans vähä syletti kun 730 euroa meni siihen.
Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
Sisko asui muutama vuosi sitten vielä Saksassa. Jos oli jotain osantarvetta, niin pyysin sitä hakemaan paikallisesta Mersun liikkeestä. Kaikki osat oli hinnaltaan noin 50 % siitä, mitä Suomessa halvimmillaan KL:ssä tai marmoritiskillä. Ja vieläpä alkuperäisosista kyse, eli ihan virallinen Mersun varaosatiski oli kyseessä.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
niinpä niin, kuka?.RH kirjoitti:Mulla on ollut tapana ostaa tavarat mielellään sopivaan (Suomen) hintaan, mutta joskus aina joutuu tukemaan marmoritistin hiinnoittelupolitiikkaa, varsinkin niissä tapauksissa, joissa tarvikeliikkeen hinta on sellainen muodollisen pikkuisen halvempi kuin marmoritiskiltä. Tässä juurikin viimeksi taannoin kun jotain vähäisiä tarpeita autoon hain, niin tarvikeliikkeistä väännetyt hinnat keikkui vähän alle satasessa ja marmoritiskillä hinta oli vähän yli satasen. Olen sitten juomatta muutaman kerran huoltoasemakaffetta, niin on tuo erotus säästetty takaisin.
Jossain mielessä vaan jäänyt ihmetyttämään, että miksi merkkikaupan jälkimarkkinoinnin bonushintaiset(itselleen) tavarat on tarvikekaupassa useasti vain hiukan halvempia, jos kerran keskisestä Euroopasta saa kuranttia tavaraa murto-osalla täkäläisestä hinnasta... Ja kukas meistä olisi se humaani ihmisystävä, joka ryhtyisi muille foorumilaisile sitä kamaa kohtuukatteella tarvittaessa roudaamaan?
en näiltä näkymiltä usko että kukaan alkaa tuomaan 20-25% katteellaan noita, noilla katteilla kun ei tule miljonääriksi vuodessa.
eikä kukaan ala niitä tuomaan kun luultavasti foorumilla aina sana liikkuu, ja varsinkin foorumilla seikkailevat ovat kovin valveutuneita nettiseikkailijoita joten löytävät tavaran aina nettohinnalla kiinasta asti.
sanotaanko että tuo 20% olisi jo hyvä kate näkemättä tuotetta koskaan, netistä asiakkaalle ja rahat tilille.
kun vertaa esim. lvi-alan tukkureiden kauttalaskutuskatteeseen 0-3% (yleensä 0 jos tällä kartutetaan vuosialennuksia) on tuo todella hyvä....itse melkein voisi jo harkita.
mutta kyllähän tänäpänä on niin että kaikesta pitää saada 100-1000% katetta että homma kannattaa.....onhan kahvissakin noin 90% katetta kahviossa ja monessa kahviossa 300%....tai 500% jne.
vai miten se prosenttilasku menikään

Opel, "weird lieben autos"....
Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
Sehän se vasta petkutusta on kun joskus näkee kaupattavan bensaceehen ilmamassamittaria pelkkänä kapulana eikä putkineen kaikkineen, ei tule toimimaan oikein.
wiimax.fi
Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
Totuuden siementä kylvetään, kyllä joo. Autokansa on vaan pikkuhiljaa manipuloiden opetettu elämään "hinnalla millä hyvänsä"-elämää. Monella muulla elämän osa-alueella vastaavasti toimien onnistuisi kyllä varmasti kirjoittamaan kaksi laskua kerralla -ensimmäisen ja viimeisenLopenUupunut kirjoitti:niinpä niin, kuka?.RH kirjoitti:Mulla on ollut tapana ostaa tavarat mielellään sopivaan (Suomen) hintaan, mutta joskus aina joutuu tukemaan marmoritistin hiinnoittelupolitiikkaa, varsinkin niissä tapauksissa, joissa tarvikeliikkeen hinta on sellainen muodollisen pikkuisen halvempi kuin marmoritiskiltä. Tässä juurikin viimeksi taannoin kun jotain vähäisiä tarpeita autoon hain, niin tarvikeliikkeistä väännetyt hinnat keikkui vähän alle satasessa ja marmoritiskillä hinta oli vähän yli satasen. Olen sitten juomatta muutaman kerran huoltoasemakaffetta, niin on tuo erotus säästetty takaisin.
Jossain mielessä vaan jäänyt ihmetyttämään, että miksi merkkikaupan jälkimarkkinoinnin bonushintaiset(itselleen) tavarat on tarvikekaupassa useasti vain hiukan halvempia, jos kerran keskisestä Euroopasta saa kuranttia tavaraa murto-osalla täkäläisestä hinnasta... Ja kukas meistä olisi se humaani ihmisystävä, joka ryhtyisi muille foorumilaisile sitä kamaa kohtuukatteella tarvittaessa roudaamaan?
en näiltä näkymiltä usko että kukaan alkaa tuomaan 20-25% katteellaan noita, noilla katteilla kun ei tule miljonääriksi vuodessa.

Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
Jos olisin pieni vähittäismyyjä/maahantuoja, eniten pelottaisi kuluttajansuojalaki. Asiakas voi tilata mitä sattuu, autoon on voitu vaihtaa moottori tai vaikka puolikas koria toisesta melkein samanmerkkisestä ja erivuosimallisesta autosta ja silti se on aina varaosamyyjän ongelma jos saapunut osa ei sovi, tai se on rikki, tai asiakasta ei huvita maksaa/lunastaa tilaamaansa osaa. Siinä sulla on sitten käsissä vaikkapa tonnin osa joka sopii kolmeen Suomen rekisterissä olevaan autoon...LopenUupunut kirjoitti:niinpä niin, kuka?. en näiltä näkymiltä usko että kukaan alkaa tuomaan 20-25% katteellaan noita, noilla katteilla kun ei tule miljonääriksi vuodessa.RH kirjoitti:Jossain mielessä vaan jäänyt ihmetyttämään, että miksi merkkikaupan jälkimarkkinoinnin bonushintaiset(itselleen) tavarat on tarvikekaupassa useasti vain hiukan halvempia, jos kerran keskisestä Euroopasta saa kuranttia tavaraa murto-osalla täkäläisestä hinnasta... Ja kukas meistä olisi se humaani ihmisystävä, joka ryhtyisi muille foorumilaisile sitä kamaa kohtuukatteella tarvittaessa roudaamaan?
Helpompaa myydä vaikka perunoita samalla katteella, sama laatu käy kaikille ja käteenjäävän varaston voi syödä itse.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
jysi kirjoitti:Jos olisin pieni vähittäismyyjä/maahantuoja, eniten pelottaisi kuluttajansuojalaki. Asiakas voi tilata mitä sattuu, autoon on voitu vaihtaa moottori tai vaikka puolikas koria toisesta melkein samanmerkkisestä ja erivuosimallisesta autosta ja silti se on aina varaosamyyjän ongelma jos saapunut osa ei sovi, tai se on rikki, tai asiakasta ei huvita maksaa/lunastaa tilaamaansa osaa. Siinä sulla on sitten käsissä vaikkapa tonnin osa joka sopii kolmeen Suomen rekisterissä olevaan autoon...LopenUupunut kirjoitti:niinpä niin, kuka?. en näiltä näkymiltä usko että kukaan alkaa tuomaan 20-25% katteellaan noita, noilla katteilla kun ei tule miljonääriksi vuodessa.RH kirjoitti:Jossain mielessä vaan jäänyt ihmetyttämään, että miksi merkkikaupan jälkimarkkinoinnin bonushintaiset(itselleen) tavarat on tarvikekaupassa useasti vain hiukan halvempia, jos kerran keskisestä Euroopasta saa kuranttia tavaraa murto-osalla täkäläisestä hinnasta... Ja kukas meistä olisi se humaani ihmisystävä, joka ryhtyisi muille foorumilaisile sitä kamaa kohtuukatteella tarvittaessa roudaamaan?
Helpompaa myydä vaikka perunoita samalla katteella, sama laatu käy kaikille ja käteenjäävän varaston voi syödä itse.
milläs ehdoilla tonne ebayhin ja saksan nettikauppoihin voi palauttaa väärin tilaamiaan osia ?
kait niissäkin on jonkin sortin vastuu myös tilaajalla....?
voihan sitä laittaa että vaihto ja palautusoikeutta ei ole..."alennustuote"

Opel, "weird lieben autos"....
Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
Ja nehän ei pelaa, jotka pelkää...jysi kirjoitti:Jos olisin pieni vähittäismyyjä/maahantuoja, eniten pelottaisi kuluttajansuojalaki. Asiakas voi tilata mitä sattuu, autoon on voitu vaihtaa moottori tai vaikka puolikas koria toisesta melkein samanmerkkisestä ja erivuosimallisesta autosta ja silti se on aina varaosamyyjän ongelma jos saapunut osa ei sovi, tai se on rikki, tai asiakasta ei huvita maksaa/lunastaa tilaamaansa osaa. Siinä sulla on sitten käsissä vaikkapa tonnin osa joka sopii kolmeen Suomen rekisterissä olevaan autoon...LopenUupunut kirjoitti:niinpä niin, kuka?. en näiltä näkymiltä usko että kukaan alkaa tuomaan 20-25% katteellaan noita, noilla katteilla kun ei tule miljonääriksi vuodessa.RH kirjoitti:Jossain mielessä vaan jäänyt ihmetyttämään, että miksi merkkikaupan jälkimarkkinoinnin bonushintaiset(itselleen) tavarat on tarvikekaupassa useasti vain hiukan halvempia, jos kerran keskisestä Euroopasta saa kuranttia tavaraa murto-osalla täkäläisestä hinnasta... Ja kukas meistä olisi se humaani ihmisystävä, joka ryhtyisi muille foorumilaisile sitä kamaa kohtuukatteella tarvittaessa roudaamaan?
Helpompaa myydä vaikka perunoita samalla katteella, sama laatu käy kaikille ja käteenjäävän varaston voi syödä itse.

Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
Kauppoihin voi palauttaa, mutta nopealla aikataululla ottaen huomioon, ettäLopenUupunut kirjoitti: milläs ehdoilla tonne ebayhin ja saksan nettikauppoihin voi palauttaa väärin tilaamiaan osia ?
kait niissäkin on jonkin sortin vastuu myös tilaajalla....?
voihan sitä laittaa että vaihto ja palautusoikeutta ei ole..."alennustuote" :wink
:
pankin kautta maksaminen ja rahti voi kestää. Yksityiselle ei voi palauttaa.
Ebay on vain välittäjä, se ei ota kantaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
JarkkoN kirjoitti:Kauppoihin voi palauttaa, mutta nopealla aikataululla ottaen huomioon, ettäLopenUupunut kirjoitti: milläs ehdoilla tonne ebayhin ja saksan nettikauppoihin voi palauttaa väärin tilaamiaan osia ?
kait niissäkin on jonkin sortin vastuu myös tilaajalla....?
voihan sitä laittaa että vaihto ja palautusoikeutta ei ole..."alennustuote" :wink
:
pankin kautta maksaminen ja rahti voi kestää. Yksityiselle ei voi palauttaa.
Ebay on vain välittäjä, se ei ota kantaa.
Eli nettikaupan nimeksi tulee OY MB-OSAVÄLITYS AB LTD.....



Opel, "weird lieben autos"....
Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
Ite ratkaisin asian ostamalla käyttöautoksi vuoden 69 mersun, koska jos rahaa pitää käyttää korjauksiin niin en kyllä mitään paskaa väyrystä rupee korjaamaan, arvo laskisi vaikka miten hyvässä kunnossa olisi, toisinku vanhalla mobiililla arvo säilyy tai nousee jos pitää kunnossa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Taitaa joku vetää välistä ja raskaasti.
Nettikaupassa saa palauttaa ehjänkin osan, Suomessa harkinta-aika on 14 vrk ja EU:ssa 7 työpäivää. Alennustuotteista ei kai ole nettikaupan osalta mitään poikkeuksia säädetty, normaalissa kaupassa saa olla hyväksymättäkin palautuksia eli "myydään sellaisena kun on". Paitsi vialllisen tuotteen osalta - sen saa palauttaa aina, ale tai ei.
"Kivijalkakaupassa" jonkin tilaston mukaan autovaraosien palautusprosentti on 4-5%. Nettikaupasta ei autovaraosien osalta ole tietoa mutta palautuksia tulee joidenkin arvioiden mukaan jopa 20% ja pahimpien myyntilajien kohdalla (kirjat, lehdet) yli 50%.
Eli varovaisesti arvioiden autovaraosien nettimyynnissä tulee helposti 10% osista takaisin - myyjän kustannuksella. Rahtikulutkin voi olla huomattavat kun lähetellään isoja, painavia ja helposti särkyviä osia pitkin maailmaa. Vaikka palautuksista olisi suurin osa myyntikuntoisia ja niistä saisi vielä puolet omistaan pois myymällä ne tarjouskorissa. kyllä siinä äkkiä 10-15% katetta pitää laskea pelkästään hävikin kattamiseksi. Sitten pitäisi saada sitä työpalkkaa, ja lisäksi koko pelistä voittoa - isommista riskeistä isompi tuotto kun perunakaupasta.
"Kivijalkakaupassa" jonkin tilaston mukaan autovaraosien palautusprosentti on 4-5%. Nettikaupasta ei autovaraosien osalta ole tietoa mutta palautuksia tulee joidenkin arvioiden mukaan jopa 20% ja pahimpien myyntilajien kohdalla (kirjat, lehdet) yli 50%.
Eli varovaisesti arvioiden autovaraosien nettimyynnissä tulee helposti 10% osista takaisin - myyjän kustannuksella. Rahtikulutkin voi olla huomattavat kun lähetellään isoja, painavia ja helposti särkyviä osia pitkin maailmaa. Vaikka palautuksista olisi suurin osa myyntikuntoisia ja niistä saisi vielä puolet omistaan pois myymällä ne tarjouskorissa. kyllä siinä äkkiä 10-15% katetta pitää laskea pelkästään hävikin kattamiseksi. Sitten pitäisi saada sitä työpalkkaa, ja lisäksi koko pelistä voittoa - isommista riskeistä isompi tuotto kun perunakaupasta.