Hehkuvalon ihme
Hehkuvalon ihme
124 ja 200d, reilu 620 tkm mittarissa. Kesken motariajon syttyi hehkun valo hetkeksi, minuutti ehkä. Sammui itsekseen. Totesin jotta menipä hehkutulppa vauhdissa. Eipä sit ollutkaan mitään kun hetken tauon jälkeen käynnistin, kaikki toimi kuten pitikin kunnes taas joku kilometri 130 vauhtia ja taas valo palamaan. Sammui hetken päästä. Illan toimi kuten pitääkin eikä satasen vauhdissa loistellut. Miksi valo syttyi kesken ajon?
Re: Hehkuvalon ihme
Sieltä on yksi tai useampi hehkutulppa rikki vaihda rikkinäinen tulppa ja taas pelitää
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

eihä se auto tarvi lämpimänä ollenkaa hehkutusta että se ei kerro mitään hehkujen kunnosta. kylmäkäynnistys sen kertoo
Viano 2.2 CDI -06
Tuo vaan on yleisin merkki hehkun rikkoutumisesta kun valo sytyy kesken ajon ja palaa vähän aikaa ja sammuu
kokemusta on 10 kpl diesel mersuja omistaneena
kokemusta on 10 kpl diesel mersuja omistaneena

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 

joku hehku siellä varmaankin piiputtaa ja siksi tuo valo taulussa. uudet hehkut samalla kerralla joka pytylle ja jos ei pelaa niin releen uudelleen kolvaus voisi auttaa asiaa
Mie oon ajanu ainakin neljällä w124lla jossa hehkuvalo syttyy kun ajaa yli 120kmh tai kiihdyttää reippaasti kovaan vauhtiin.
Eikä niissä ole ollu hehkuissa mitään vikaa.
'
Tämä on sitten muuten ihan tosi juttu.

Eikä niissä ole ollu hehkuissa mitään vikaa.

'
Ittellä kun tuo valo on syttynyt aina on hehku ollut pimeenä kun on mitannut neMika.T kirjoitti:Mie oon ajanu ainakin neljällä w124lla jossa hehkuvalo syttyy kun ajaa yli 120kmh tai kiihdyttää reippaasti kovaan vauhtiin.![]()
Eikä niissä ole ollu hehkuissa mitään vikaa.![]()
'

- laineracing
- Mersumies
jepp,sama homma oli omassa turbodeessä. käynnistyksen jälkeen hehkun valon syttyminen on normaalia. ei ajossa.Mika.T kirjoitti:Mie oon ajanu ainakin neljällä w124lla jossa hehkuvalo syttyy kun ajaa yli 120kmh tai kiihdyttää reippaasti kovaan vauhtiin.![]()
Eikä niissä ole ollu hehkuissa mitään vikaa.![]()
'
Kylmästä hehkuttaa ihan miten auton kuuluukin eli ei ole hehkut rikki. Kolme tulppaa vuosien varrella tuohon olen vaihtanut joten tulppavikaa se ei voi olla. Mysteeri mikä jää selvittämättä tai sitten laite on vielä uutuuttaan kankea (-89 tullut tehtaasta)
Mulla teki tollasta kun oli hehkurele paskana. 

Täälläkin syttyi taas hekumavalo kun pitkästä aikaa suttailin autolla pihalla, ja varmasti on hehkut ehjiä. Siellä pätkii jokin laadukas mercedeksen sähköliitos.
Lisää tietoa: www.skg.fi