Olikos arvon mersumiehillä ja naisilla kokemusta mistä parhaiten saisi sähköt penkille. Siis kyseessä recaron tekele missä myös lämmitys eli pitäisi olla virtalukon takana eli virtojen sammua kun laittaa virtalukon nolliin sekä jonkinkin verran "potkua" eli isohko sulake jotta lämmityskin toimii (paljonkohan lie tuollaisten virran kulutus?). Alkuperäisessä penkissä ei ole mitään sähköjä kun ei ole lämmitystä tai muutakaan sähköistä toimintoa.
Ja kaikki kytkimet ym on penkissä eli pitää saada vain +/- johdot penkille.
Ja auto allekirjoituksen mukainen eli S124 -91. Hyvin vaatimattomin varustein eli ei oikein mitään sähköhilppeitä jos se nyt johonkin vaikuttaa.
Sähköpenkin sähköistys (jälkiasennus), mistä virta?
Sähköpenkin sähköistys (jälkiasennus), mistä virta?
300td -91, manuaali.
Re: Sähköpenkin sähköistys (jälkiasennus), mistä virta?
kuskin vasemman jalan potkumuovin alta löytyy virtakiskot jossa maa,plussa ja avainvirta. Musta suorakaide boksi jossa kansi.
Kiitos, kiskot löytyivät, mutta minun "versiossa" on jatkuva virta ja ei kantta tai boksia vaan aikalailla avonaisena nuo "kiskot".
Katselenko vääriä "kiskoja" jotka siis kuskin jalkatilan katossa. Kaksi pulttia joissa jatkuva virta. Mainittua maakiskoakaan en löytänyt eli saatan olla hakoteillä?
No, jos nuo ovat oikea paikka niin hyvinhän siitä todella saa virran (vaikuttaa johdotukset järeiltä) ja laittaa releen joka katkaisee virran kun ei ole virrat päällä mutta olikos sitten hyviä ehdotukisa mistä se ohjausvirta releelle. Periaatteessa voisi laittaa vaikka niinkin että toimii vain kun on valot päällä tms yhtä pöljää, otan kuitenkin penkin "mukaan" jos joskus myyn auton.
Huvittavaa tässä penkin vaihdossa oli se, että vasta nyt purkaessa huomasin että tuossahan on penkin korkeuden säätö
Siis etureunaa olen säätänyt ylös alas, mutta tuota koko penkin säätöä ei ole tullut säädeltyä, eipä silti, oli alimmassa asennossa missä sen minulla pitääkin olla kun on tuota pituutta siunaantunut.
Katselenko vääriä "kiskoja" jotka siis kuskin jalkatilan katossa. Kaksi pulttia joissa jatkuva virta. Mainittua maakiskoakaan en löytänyt eli saatan olla hakoteillä?
No, jos nuo ovat oikea paikka niin hyvinhän siitä todella saa virran (vaikuttaa johdotukset järeiltä) ja laittaa releen joka katkaisee virran kun ei ole virrat päällä mutta olikos sitten hyviä ehdotukisa mistä se ohjausvirta releelle. Periaatteessa voisi laittaa vaikka niinkin että toimii vain kun on valot päällä tms yhtä pöljää, otan kuitenkin penkin "mukaan" jos joskus myyn auton.
Huvittavaa tässä penkin vaihdossa oli se, että vasta nyt purkaessa huomasin että tuossahan on penkin korkeuden säätö

Siis etureunaa olen säätänyt ylös alas, mutta tuota koko penkin säätöä ei ole tullut säädeltyä, eipä silti, oli alimmassa asennossa missä sen minulla pitääkin olla kun on tuota pituutta siunaantunut.
Viimeksi muokannut roiala, La 28.05.2011 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
300td -91, manuaali.
roiala kirjoitti:Kiitos. Mutta anteeksi pöljyyteni, mikä on potkumuovi. Jalkatilan vasen "seinä" vai vasen "katto"?
Kumpikaan ei oikein helposti irtoa joten ei kokeilemalla viitsisi jos joku vielä kehtaisi kertoa tuon!
Se just jossa voi sitä vasenta jalakaa lepuuttaa
Viano 2.2 CDI -06
OK, eli olen väärässä kiskossa eli pitää se "seinä" purkaa.
No, jatkuu remppa huomenna. Kiitos nopsasta tiedosta taas.
No, jatkuu remppa huomenna. Kiitos nopsasta tiedosta taas.
300td -91, manuaali.
Eli väärässä "kiskossa" olin. Sen jalkatuen alta löytyi varmastikin tarkoitettu laatikko missä liittimiä vapaana. Myös virtalukon mukaan toimiva virta löytyi. Homma toimii kuin junan vesiklosetti. Kiitos avusta vielä.
Nyt jos joku vielä tietää minkä releen tms takana tuo "kisko" on ja mikä on sulkekoko/sulake eli missä se on?
Nyt jos joku vielä tietää minkä releen tms takana tuo "kisko" on ja mikä on sulkekoko/sulake eli missä se on?

300td -91, manuaali.