Mistä löytyisi kunnon ohjekirja?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
spede10
Mersumies
Mersumies

Mistä löytyisi kunnon ohjekirja?

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Joku foorumilaisista varmaan tietää, mistä löytyy kunnon ohjekirja W124 meseen?
Romppu, kirja, mikä tahansa, kuitenkin sellainen, jossa on myös räjäytyskuvat.
Kielellä ei ole väliä.
Jos jollain sattuu olemaan myynnissä, niin laitan yksityisviestin kautta yhteystietoni.
Kiitos etukäteen!
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: Mistä löytyisi kunnon ohjekirja?

Viesti Kirjoittaja M.K »

Kunnollisuudesta en mene valalle, mutta Alfamerilta löytyy ainakin jonkinlainen. :roll:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
jere
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jere »

M.K kirjoitti:Kunnollisuudesta en mene valalle, mutta Alfamerilta löytyy ainakin jonkinlainen. :roll:
periaatteessa Alfamerin W124 kirja on "ihan jees", mutta esim. ABS:in kirja ei anna mitään muuta tietoa kuin että vie korjaamolle! noh, onneks on tämä foorumi olemassa... niin sai ne anturit sitten puhdistettua :D

mitenkäs se WIS124? jos on jollakin, niin privaa kiitos mullekin. (ac/)DC on ihan ++ :twisted:
Boss
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Boss »

jere kirjoitti:
M.K kirjoitti:Kunnollisuudesta en mene valalle, mutta Alfamerilta löytyy ainakin jonkinlainen. :roll:
periaatteessa Alfamerin W124 kirja on "ihan jees", mutta esim. ABS:in kirja ei anna mitään muuta tietoa kuin että vie korjaamolle! noh, onneks on tämä foorumi olemassa... niin sai ne anturit sitten puhdistettua :D

mitenkäs se WIS124? jos on jollakin, niin privaa kiitos mullekin. (ac/)DC on ihan ++ :twisted:
Aika montaa muutakin asiaa siinä opuksessa jää kaipaamaan, kuten esim.räjäytyskuvia.
Veholtahan taitaa saada kattavamman opuksen hintaan miljoona pesetaa.
Itsellänikin on ylijäämäisenä tuo alfamerin kirja mutten tiedä raaskisiko siitä luopuakaan jos vaikka taloon tulee vielä kakkosnelonen joskus.
spede10
Mersumies
Mersumies

Juu, Alfamerin kirja minulla on.
Kaipaisin kuitenkin syvällisempää tietoa, kuten esim. räjäytyskuvia, erilaisia säätöohjeita ja -arvoja jne.
Kuinkahan monta miljoonaa pesetaa Veho laskuttaa, onko arviota?

Terceliin sain aikanaan melkein ilmaiseksi alan liikkeestä korjaamokäsikirjat. Ymmärsivät, että kaveri voi vaikka käyttää vaikka palvelujakin, jolloin kirjan hinta on pikkuraha!.
MB C 240T (W202)
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Alfamerin kirja on niiiin persiistä kuin vain olla ja voi!!

Voi taivahan taatto, mää olen ainakin kymmen kertaa lepikkoon ja parin minuutin kiroilun jälkeen käynyt noukkimassa takaisin. Kuvat huonoja ja suttuisia ja aivan käsittämättömän ihmeellisisä epäloogisuudessaan. Ja tieto on sitä mitä sattuu. (Esim peräongelmista edes perävälityksistä puhuta yhtään mitään. Taas yksi syy viskata kirja autotallin nurkalta!)

Mää olen yrittänyt kysellä tuota Wissenschaft -cdtä vähän joka puolelta mutta täytyy vielä jatkaa- siinä ainakin on kelvolliset piirrokset ja räjätyskuvat. Joku halpiskannettava niin että sen voisi näppärästi raijata autotalliin tai pihamaalle tai lainata kaverille.. Foorumilta voisi saksankielipulmiin tai muihin sitten kysäistä lisäopastusta.
spede10
Mersumies
Mersumies

PKivireki kirjoitti:Alfamerin kirja on niiiin persiistä kuin vain olla ja voi!!

Voi taivahan taatto, mää olen ainakin kymmen kertaa lepikkoon ja parin minuutin kiroilun jälkeen käynyt noukkimassa takaisin. Kuvat huonoja ja suttuisia ja aivan käsittämättömän ihmeellisisä epäloogisuudessaan. Ja tieto on sitä mitä sattuu. (Esim peräongelmista edes perävälityksistä puhuta yhtään mitään. Taas yksi syy viskata kirja autotallin nurkalta!)

Mää olen yrittänyt kysellä tuota Wissenschaft -cdtä vähän joka puolelta mutta täytyy vielä jatkaa- siinä ainakin on kelvolliset piirrokset ja räjätyskuvat. Joku halpiskannettava niin että sen voisi näppärästi raijata autotalliin tai pihamaalle tai lainata kaverille.. Foorumilta voisi saksankielipulmiin tai muihin sitten kysäistä lisäopastusta.
Sanoit sen, minkä olen myös huomannut. Vaikea käsittää, kuka on ne kuvat siihen kirjaan toimittanut. Luulin ensin, että olin ostanut maanataipäivänä tehdyn opuksen, mutta sama juttu koko painoksessa.

Joo, joku CD -opas olisi ihan sopiva.
MB C 240T (W202)
jere
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jere »

jere kirjoitti:periaatteessa Alfamerin W124 kirja on "ihan jees",
niin, toi mun "ihan jees" tarkoitti, että eipä sillä oikein mitään tee...
kuten kirjanen "ansiokkaasti" sivulla 121 Abs-jarrut, yleistä - kohta 3 sanoo:

Lukkiutumattoman jarrujärjestelmän vianetsintään ja korjaukseen ei tavallisella tee-se-itse -mekaanikolla ole juuri mahdollisuuksia, joten toimintahäiriöiden ilmetessä on syytä varata aika korjaamosta.

Onneksi on tämä foorumi olemassa, danke schön vaan!
:wink:
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Ne Alfamerin kirjat on vähän muutenkin "kuinka viet autosi kojaamolle oikeaoppisesti käsikirjoja" :evil:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Vastaa Viestiin