E 270 Cdi-00 täristää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
bulldog666
Sisäänajossa
Sisäänajossa

E 270 Cdi-00 täristää

Viesti Kirjoittaja bulldog666 »

Olen lukenut näitä juttuja samanlaisista tapauksista tällä foorumilla mutta niiden perusteella en ole onnistunut vikaa paikantamaan. Eli auto täristää pahiten 90-110 km/h nopeuksissa. Aivan kuin renkaat eivät olisi tasapainossa. Olen kokeillut useita sarjoja renkaita alle ja kitkarenkailla tärinä oli pienimmillään. Eli olen vakuuttunut siitä että pelkästään renkaista ei vapina johdu. Autossa on nyt uudet renkaat ja vanteet. Lisäksi raidetangon päät, kardaanin tukilaakeri, kallistuksen vakaajan puslat on uusittu. Vaihteisto öljyt on myös vaihdettu ja laatikko pelaa moitteetta. Välysten tarkistus on tehty merkkiliikkeessä ja siellä sanoivat että takatukivarsien narinahelat on väljät. Voiko tärinä johtua niistä? Lisäksi jarrulevyissä tuntuu pientä ravistusta jarruttaessa mutta ei laisinkaan pahaa. Onko kellään kokemuksia jarrulevyjen vaihdosta? Meinaan että voiko vain vähän kierot levyt saada auton täristämään? Itse olen sitä mieltä että ei voi. Sitten vielä noista etu alatukivarren puslista. Onko nämä autot erityisen tarkkoja puslien kunnosta? Vääntelin ja kääntelin tukivarsia rengasraudalla ja oikean puolen etummainen pusla on hiukan pehmyt mutta ei siellä varsinaisesti mitään rikki ole, eikä merkkiliikkessä edes maininneet asiasta. Tämmöstä. Jos jollain on samanlaisia kokemuksia ja jos joku on onnistunut jo omat tärinä viat ratkomaan niin olisin kiitollinen vinkeistä. En kyllä itse tiedä oikein mitä tuolle seuraavaksi tekisin.
Pate
hanta
Mersumies
Mersumies

Re: E 270 Cdi-00 täristää

Viesti Kirjoittaja hanta »

bulldog666 kirjoitti: Sitten vielä noista etu alatukivarren puslista. Onko nämä autot erityisen tarkkoja puslien kunnosta? Vääntelin ja kääntelin tukivarsia rengasraudalla ja oikean puolen etummainen pusla on hiukan pehmyt mutta ei siellä varsinaisesti mitään rikki ole, eikä merkkiliikkessä edes maininneet asiasta.
Kyllähän löysät alapallot tai tukivarsien puslat on yksi potentiaalinen tärinän aiheuttaja. Väljyytä niissä on vaikea tarkistaa ellei sitä ole reilusti.
W203CDI
Vastaa Viestiin