Voisko joku suomentaa vikakoodia?
Voisko joku suomentaa vikakoodia?
Elikkäs W203 270cdi poikii seuraavaa koodia. P0100-128 B2/5 (Hot film Current Maf sensor) Plausibility 4.
Mistä ja miten alaetaan vikaa korjaamaan?
Kerrottakoon vielä että imusarjan läpät on autosta poistettu.
Mistä ja miten alaetaan vikaa korjaamaan?
Kerrottakoon vielä että imusarjan läpät on autosta poistettu.
Re: Voisko joku suomentaa vikakoodia?
Ilmamäärämittaria tarkoittaa, ilmeisesti signaali ei ole uskottavaa tai loogista tms.. Itse koittaisin toisella ilmamäärämittarilla.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Re: Voisko joku suomentaa vikakoodia?
Onko se läppien säätömoottori jätetty sinne elämään omaa elämäänsä jos ei niin siitä tuo vikakoodi
tuo säätömoottori pitää siellä pyöriä että toimii
tuo säätömoottori pitää siellä pyöriä että toimii
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Voisko joku suomentaa vikakoodia?
Joo sellaiseks mie itekki päättelin ja kokeilein toista anturia joka on vasta ostettu mb osasta, mut ei eroa toiminnassa...eli liekkö myyneet paskaa.
Mittarin liittimen käytin auki ja ainakin siinä oli johdot OK.
Molemmilla antureilla kun kylmällä koneella lähtee jalee, toimii 5-10km normaalisti jonka jälkee vikatila päälle.
Kuumalla koneella käynnistyksen jälkeen toimii varmaan alle minuutin normaalisti ja nakkaa vikatilan päälle.
Mittarin liittimen käytin auki ja ainakin siinä oli johdot OK.
Molemmilla antureilla kun kylmällä koneella lähtee jalee, toimii 5-10km normaalisti jonka jälkee vikatila päälle.
Kuumalla koneella käynnistyksen jälkeen toimii varmaan alle minuutin normaalisti ja nakkaa vikatilan päälle.
Re: Voisko joku suomentaa vikakoodia?
arska10 kirjoitti:Onko se läppien säätömoottori jätetty sinne elämään omaa elämäänsä jos ei niin siitä tuo vikakoodi
tuo säätömoottori pitää siellä pyöriä että toimii
Joo moottori on jätetty paikalleen.
Herjas läppähommasta (P1189-016) kun oli se tanko irrtonnut, jonka vuoksi sit koko läpät poistettiin.
Läppämoottorin herja loppui läppien poistolla, jonkun aikaa läppien poistosta tuli tää P0100-128.
Re: Voisko joku suomentaa vikakoodia?
Ota se moottori pois paikoiltaan ja paa jollain kiinni ja anna pyriä siellä niin pitäis toimia
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Voisko joku suomentaa vikakoodia?
Eli moottoriko ei saa olla imusarjaan pultattuna kiinni vaikka siitä läpille menevä tanko on poistettu? Ei luulis olevan eroa onko oikeissa kiinikkeissä kiinni johdon kans vai heiluuko nippusiteen varassa?arska10 kirjoitti:Ota se moottori pois paikoiltaan ja paa jollain kiinni ja anna pyriä siellä niin pitäis toimia

Re: Voisko joku suomentaa vikakoodia?
Sittenhän se imee ilmaa sieltä tangon paikan välistä jos ei ole tulpattu
Tätä luulin sinun tarkoittavan että tanko on paikallaan
Tätä luulin sinun tarkoittavan että tanko on paikallaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Voisko joku suomentaa vikakoodia?
Perhana kun tuli hankalasti sanottua.
Eli läpät poistettu tankoineen ja reiät tukittu, moottori jätetty johdon nokkaan.
Eli läpät poistettu tankoineen ja reiät tukittu, moottori jätetty johdon nokkaan.
Re: Voisko joku suomentaa vikakoodia?
Koitappa vielä huviksesi pyöriikö se moottori
Tähä oilisi cdi203 parasvastaamaan
Tähä oilisi cdi203 parasvastaamaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Voisko joku suomentaa vikakoodia?
Pitäiskö moottorin pyöriä akselin nokasta ihan sormilla, kun ei ole virrat päällä?
Re: Voisko joku suomentaa vikakoodia?
Ei kun paat koneen käyntiin niin se pitäisi alkaa liikkummaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Voisko joku suomentaa vikakoodia?
tulikohan samassa remontissa tukittua pakokaasun kierrätyskin ilman ohjelman muutosta oireet viittaa siihen 

Re: Voisko joku suomentaa vikakoodia?
EGRää ei tukittu.xr kirjoitti:tulikohan samassa remontissa tukittua pakokaasun kierrätyskin ilman ohjelman muutosta oireet viittaa siihen
Toimiiko takaisin kierrätys juurikin tollee ettei kylmällä koneella yritä kierrättää pakokaasua?
Pitää yrittää tänään se Läppämoottorin liike tarkistaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Voisko joku suomentaa vikakoodia?
Läppä mootorisa on jousi(eli ei ihan pienellä voimalla käänny ja jos virta on sitä käännelessä päällä ei saa käännellä)
kun auton pistää käyntiin tai auton käydessä painaa kaasua niin mootorin pitää liikuaa, eli kun läpät poistettu niin säätömoottri niin että päsee se akseli/siinä oleva vipu vapaasti liikumaan(sama vaikka olisi missä kiinni)
ilma massa mittari vika viittaa muualle kuin ilma massa mittariin(niin kuin monesti)
erg systeemi, jumitavat vnt siivet, tukkoinen kat, vialiset johdot,
minkä ikäine auto?
mitä arvoja *:ri näytää lämpötila anturielta?
kun auton pistää käyntiin tai auton käydessä painaa kaasua niin mootorin pitää liikuaa, eli kun läpät poistettu niin säätömoottri niin että päsee se akseli/siinä oleva vipu vapaasti liikumaan(sama vaikka olisi missä kiinni)
ilma massa mittari vika viittaa muualle kuin ilma massa mittariin(niin kuin monesti)
erg systeemi, jumitavat vnt siivet, tukkoinen kat, vialiset johdot,
minkä ikäine auto?
mitä arvoja *:ri näytää lämpötila anturielta?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- tonijuopperi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
- Paikkakunta: tornio
Re: Voisko joku suomentaa vikakoodia?
Selvisikö tämä vika koskaan?
itsellä olisi samanlainen vika. sen verran testattu että ilmamassamittari toimii testattu toisella mittarilla johtosarja kunnossa kun auton laittaa käyntiin niin starilla katsottuna näyttää 35mg vaihtelee 15mg saattaa käydä -135mg ohjearvo oliko noin 300 ja egr läppä 5% ohjearvo noin 35%hetken päästä pamahtaa vikatila päälle ja egr läppä näyttää 3% ja maffi alkaa näyttämään 0mg volttimittarilla näyttää tyhjäkäynnillä noin 1V.
vikakoodi oli P0100-128 B2/5 ilmamassan jotain uskottavuus.
imusarja oli aika paskanen läpät katsotaan kans jossain vaiheessa.

itsellä olisi samanlainen vika. sen verran testattu että ilmamassamittari toimii testattu toisella mittarilla johtosarja kunnossa kun auton laittaa käyntiin niin starilla katsottuna näyttää 35mg vaihtelee 15mg saattaa käydä -135mg ohjearvo oliko noin 300 ja egr läppä 5% ohjearvo noin 35%hetken päästä pamahtaa vikatila päälle ja egr läppä näyttää 3% ja maffi alkaa näyttämään 0mg volttimittarilla näyttää tyhjäkäynnillä noin 1V.
vikakoodi oli P0100-128 B2/5 ilmamassan jotain uskottavuus.
imusarja oli aika paskanen läpät katsotaan kans jossain vaiheessa.
Mercedes-Benz forever