Varaosahaku selattu mutta tuli semmonen asia tuossa eteen kuin perävälitys. Itselläni on 115CDI vm. 2004 Pitkäversio, joten sopiiko nuo kaikki perävälitys versiot autooni? Onko eroa esim. 111cdi lyhyt malli vs 115cdi pitkä malli? Auto seisoo tällä hetkellä korjaamolla joten ei pääse lähempää tutkimaan mikä perä siellä tarkalleen on.
Voisikohan tuollaista jopa korjata? Oireena perä pitää semmosta laahausääntä. Erityisesti silloin kun veto ei ole päällä niin ääni kuuluu hyvinkin selvästi.
Jos jollain ylimääräistä murikkaa niin voin ostaa pois!
Ebay kahlattu mutta ei oikein löydy. Varaosahausta löytyy joitain hintaluokkaan noin 1000€ mutta kun vaivaa tuo yhteensopivuus noissa. Jostain syystä ei tuokaan sivu tällä hetkellä toimi!? Maanantaina tietty soittelen noita läpi jos sopivan jostain sais...
EDIT: Lisätään vielä että auto on automaatti jos tuolla mitään merkitystä
Nyt googlailtu ja tutkittu asiaa niin tulin siihen lopputulokseen että autooni sopii 111CDI ja 115CDI autoista otetut perät. Näitä saatavana välityksellä 3,272 joka on tehdasvakio ja lisäksi 3,455 välityksellä saa myös. Linkki jos tiedot kaivettu (Sivun 3 alussa) http://www.vehotrucks.mercedes-benz.fi/ ... tovero.pdf
Jos ymmärsin oikein niin isompi perävälitys tarkoittaa parempaa kiihtyvyyttä ja kierrosten nousua eli suurempaa kulutusta? Tämä ei liene järkevää kun ajan 90% isoja teitä? Vielä jos joku jolla faktatietoa niin onko nyt varmasti nuo 111 ja 115cdi lyhyet, keskipitkät, pitkät, manuaalilla ja automaatilla ihan sama osa fyysisesti. Millään kiinnostaisi moneen kertaan tilailla....
Joukainen kirjoitti:Vielä jos joku jolla faktatietoa niin onko nyt varmasti nuo 111 ja 115cdi lyhyet, keskipitkät, pitkät, manuaalilla ja automaatilla ihan sama osa fyysisesti. Millään kiinnostaisi moneen kertaan tilailla....
Ainoa oikea ratkaisu on ottaa autosi rungonnumero esiin ja syöttää se EPC:hen (sähköinen osaluettelo). Sieltä kantakortista löytyy varma tieto millä perällä auto on alunperin ollut. Sitten kun luovuttaja on tiedossa, sama homma. Näin saat samanlaisen.
Jos välitys vaihtuu, täytyy koodata sitten myöskin moottori/vaihteisto/ESP/ABS jne. sähkösysteemit uudelle välitykselle sopivaksi. Perävälityksiä on ainakin puoli tusinaa erilaista. Osa vaihteisto+moottoriyhdistelmän perusteella, osa erikseen tilattu (AC1, AC6, AC7..)
Taas opin uutta. Eli tuolta sivustolla http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000 valmistenumeron syöttämällä sain seuraavan tiedon => AC7 AXLE RATIO I = 3.273 ja nyt kun teen saman luovuttaja ajoneuvolle ja mikäli tuo on sama niin homma ok?
Jep, ja voit vielä katsoa varaosanumeron kummastakin - siltä varalta että on muutakin eroa kun välitys. Luettelostahan löytyy myös maininta jos vanha osa on korvattu uudella, eli osanumerot on eri mutta osat on silti vaihtokelpoiset keskenään.
Tilanne tällä hetkellä se että "uusi" perä haettu ja toimitettu korjaamolle. Veholta kysyin uuden perän alustanumeron ja oman autoni perusteella että sopiiko ja vastaus oli että sopii Juuri tuon varaosanumeron perusteella siellä tarkisti koneelta.