e 270 cdi -99. Vakionopeus pysyy päällä alle 100kmh vauhdissa, mutta sen jälkeen ei tahdo tarttua, eikä pysyä päällä. Onkohan syypää rengastus, joka edessä 215/60R16 ja takana 215/55R16 vai se, että takarenkaat ovat kuluneet voimakkaasti epätasaisesti?
Kovemmasta vauhdista voimakkaasti jarrutettaessa voimakasta tärinääkin. Tämä lienee jarrulevyongelmaa...
Vakionopeudensäädin pomppii pois päältä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: La 29.01.2011 13:24
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vakionopeudensäädin pomppii pois päältä
Jos halkaisia on renkailla(tai sen ero suhteesa alkuperisiin) haitta se vakionopeus säädintä, jos on jossain välystä(tärinä voi tulla myös välyksestä tai kun tärisee niin siinä kohta pikkusen liikaa tulee väliä)
muita yleisiä syitä jarru valo katkaisia/systeemi muuten luule että jarrutta
muita yleisiä syitä jarru valo katkaisia/systeemi muuten luule että jarrutta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Vakionopeudensäädin pomppii pois päältä
noinhan se taitaa olla, rengastuksesta tai oikeammin varmaan kuluneisuudesta.
tärinä voi olla jarrulevyistä tai jos tulee edestä niin esim. raidetangon ulompi pää löysä tai tukivarren kumit loppu....
kyselit myös suuntauksesta....ei ole väliä kunhan et ajele tuhansia kilsoja niillä uusilla ennen suuntausta...
itse suuntautuin ensin vanhoilla ja sitten uudet alle....mutta eipä tuolla järjestyksellä ole väliä...
.
tärinä voi olla jarrulevyistä tai jos tulee edestä niin esim. raidetangon ulompi pää löysä tai tukivarren kumit loppu....
kyselit myös suuntauksesta....ei ole väliä kunhan et ajele tuhansia kilsoja niillä uusilla ennen suuntausta...
itse suuntautuin ensin vanhoilla ja sitten uudet alle....mutta eipä tuolla järjestyksellä ole väliä...
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Vakionopeudensäädin pomppii pois päältä
etu/taka renkaiden halkaisija ero voi olla syy noihin kaikkiin, mutta ainakin tuohon vakkarin toimimattomuuteen yli satasen vauhdissa.
Tuossahan on renkaiden ympärysmitoissa eroa 6,6cm. Reilu 3cm aiheuttaa jo saman.
Eli renkaiden halkaisija ero aiheuttaa sen että etu ja takapyörät pyörivät eri nopeutta -> ASR-EBS-jne luulee että auto sutii/tms. joten se estää cruisen (vakionopeus) käytön ja saattaa jopa käyttää ABS:ssää voimakkaasti jarruttaessa.
Tuo renkaiden kokoero on mielestäni suht iso, etenkin kun ne pienemmät on kaiken lisäksi kuluneet vielä pienemmiksi. (ja vielä epätasaisesti)
Se auto luulee että sä driftaat koko ajan. cruise päällä ei saa driftata
Pienet pyöränkulmien asennot, eli jos renkaat kuluu esim. sisäreunasta muttei ulkoreunasta, eivät aiheuta cruiselle tai muillekkaan oireita, vain ajettavuus kärsii. -> nelipyöräsuuntaus osaavassa liikkeessä tms.
Tuossahan on renkaiden ympärysmitoissa eroa 6,6cm. Reilu 3cm aiheuttaa jo saman.
Eli renkaiden halkaisija ero aiheuttaa sen että etu ja takapyörät pyörivät eri nopeutta -> ASR-EBS-jne luulee että auto sutii/tms. joten se estää cruisen (vakionopeus) käytön ja saattaa jopa käyttää ABS:ssää voimakkaasti jarruttaessa.
Tuo renkaiden kokoero on mielestäni suht iso, etenkin kun ne pienemmät on kaiken lisäksi kuluneet vielä pienemmiksi. (ja vielä epätasaisesti)
Se auto luulee että sä driftaat koko ajan. cruise päällä ei saa driftata

Pienet pyöränkulmien asennot, eli jos renkaat kuluu esim. sisäreunasta muttei ulkoreunasta, eivät aiheuta cruiselle tai muillekkaan oireita, vain ajettavuus kärsii. -> nelipyöräsuuntaus osaavassa liikkeessä tms.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...