-01 320 Cdi tehot katoaa
-01 320 Cdi tehot katoaa
Mikähän mahtaa kyseeses vehkees olla kun ajon aikana ajotietokone pukkaa EPC valon palamaan ja tehot katuaa?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: -01 320 Cdi tehot katoaa
Ottaako silloin normaalisti kierroksia?
muita oireita savua, suhinaa?
muita oireita savua, suhinaa?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: -01 320 Cdi tehot katoaa
"savuaa
veto katoo lennosta tykkänää
ei verä mihkään, vaikka kaasu ois laattias ei vaihhda piänempää tupaa
sit väliin pelaa ihan normaalisti
tehot jne talles ja kaikki pelaa"
Tällästä informaatiota tuli ku asianomaaselta kysääsin.
veto katoo lennosta tykkänää
ei verä mihkään, vaikka kaasu ois laattias ei vaihhda piänempää tupaa
sit väliin pelaa ihan normaalisti
tehot jne talles ja kaikki pelaa"
Tällästä informaatiota tuli ku asianomaaselta kysääsin.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: -01 320 Cdi tehot katoaa
Koita kysellä jotain tarkempaa...Lahis kirjoitti:"savuaa
veto katoo lennosta tykkänää
ei verä mihkään, vaikka kaasu ois laattias ei vaihhda piänempää tupaa
sit väliin pelaa ihan normaalisti
tehot jne talles ja kaikki pelaa"
Tällästä informaatiota tuli ku asianomaaselta kysääsin.
jos savuaa niin ei saa ilmaa(ahtopaineta ei tule)
ei verä mihinkään? siis pysähtyy kokonaan?
veto hukkuu?(voima ei välity pyörille?)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: -01 320 Cdi tehot katoaa
Eli siis autossa ei oo "vetoja" liikkuu kyllä mutta tehot kateissa eikä ota kierroksia.ei verä mihinkään? siis pysähtyy kokonaan?
Käskettiin antaa vertauskuva elämää laiskemmasta 200D:stä

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: -01 320 Cdi tehot katoaa
On silloin vika tilassa ja siihen on monia mahdolisia aiheutajia,
muutamia yleisiä
egr jumitta,
ahtopaineen karkaaminen jonnekin, tai että sitä ei tule sen säädin vika,
ilma massa mittari rikki,
paras tapa selvittä syy on pistää auto *:rin piuhan päähän jossain
mahdolisia syitä kun on oikeesti monta ja vielä niiten yhteis vaikutus siihen päälle
kaikki letkut, putket, johdot, tarkistaa
samoin pakoputken liitokset kannesta loppuun, näkkykö mustaa tunkeneen jostain välistä ulos
muutamia yleisiä
egr jumitta,
ahtopaineen karkaaminen jonnekin, tai että sitä ei tule sen säädin vika,
ilma massa mittari rikki,
paras tapa selvittä syy on pistää auto *:rin piuhan päähän jossain
mahdolisia syitä kun on oikeesti monta ja vielä niiten yhteis vaikutus siihen päälle
kaikki letkut, putket, johdot, tarkistaa
samoin pakoputken liitokset kannesta loppuun, näkkykö mustaa tunkeneen jostain välistä ulos
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: -01 320 Cdi tehot katoaa
Mulla oli EGR -venttiili rikki 320CDI:stä ja nuo samat oireet. Oli varmaan jotain 300 000 km paikkeilla. Välillä toimi välillä ei. Karmee savu.CDI203 kirjoitti:On silloin vika tilassa ja siihen on monia mahdolisia aiheutajia,
muutamia yleisiä
egr jumitta,
ahtopaineen karkaaminen jonnekin, tai että sitä ei tule sen säädin vika,
ilma massa mittari rikki,
paras tapa selvittä syy on pistää auto *:rin piuhan päähän jossain
mahdolisia syitä kun on oikeesti monta ja vielä niiten yhteis vaikutus siihen päälle
kaikki letkut, putket, johdot, tarkistaa
samoin pakoputken liitokset kannesta loppuun, näkkykö mustaa tunkeneen jostain välistä ulos
140 km/h kyllä silti ajoin vikatilassakin ja olis kulkenu enemmänkin, varmaan jotain 160-170. 3000 kierrosta enempää ei ottanu ja väännöt täysin kateissa. Kyllä sillä liikenteen mukana pärjäs silti.
Oli muistaakseni kallis remppa tuo EGR. Tais olla 500, siinä saatto kyllä olla muutakin huoltoo mukana, en ihan tarkkaan muista. Mutta jäi mieleen, koska se on kallein yksittäinen hajonnu osa, mitä on tähän asti ollu.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: -01 320 Cdi tehot katoaa
EGR systeemiä ei kannatta korjata jos hajoaa, vaan poistaa sen käytöstäjukka-tre kirjoitti:Mulla oli EGR -venttiili rikki 320CDI:stä ja nuo samat oireet. Oli varmaan jotain 300 000 km paikkeilla. Välillä toimi välillä ei. Karmee savu.CDI203 kirjoitti:On silloin vika tilassa ja siihen on monia mahdolisia aiheutajia,
muutamia yleisiä
egr jumitta,
ahtopaineen karkaaminen jonnekin, tai että sitä ei tule sen säädin vika,
ilma massa mittari rikki,
paras tapa selvittä syy on pistää auto *:rin piuhan päähän jossain
mahdolisia syitä kun on oikeesti monta ja vielä niiten yhteis vaikutus siihen päälle
kaikki letkut, putket, johdot, tarkistaa
samoin pakoputken liitokset kannesta loppuun, näkkykö mustaa tunkeneen jostain välistä ulos
140 km/h kyllä silti ajoin vikatilassakin ja olis kulkenu enemmänkin, varmaan jotain 160-170. 3000 kierrosta enempää ei ottanu ja väännöt täysin kateissa. Kyllä sillä liikenteen mukana pärjäs silti.
Oli muistaakseni kallis remppa tuo EGR. Tais olla 500, siinä saatto kyllä olla muutakin huoltoo mukana, en ihan tarkkaan muista. Mutta jäi mieleen, koska se on kallein yksittäinen hajonnu osa, mitä on tähän asti ollu.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: -01 320 Cdi tehot katoaa
Joo, niinhän virittäjät sanoo ja on varmaan oikeessakin.CDI203 kirjoitti:EGR systeemiä ei kannatta korjata jos hajoaa, vaan poistaa sen käytöstäjukka-tre kirjoitti:Mulla oli EGR -venttiili rikki 320CDI:stä ja nuo samat oireet. Oli varmaan jotain 300 000 km paikkeilla. Välillä toimi välillä ei. Karmee savu.CDI203 kirjoitti:On silloin vika tilassa ja siihen on monia mahdolisia aiheutajia,
muutamia yleisiä
egr jumitta,
ahtopaineen karkaaminen jonnekin, tai että sitä ei tule sen säädin vika,
ilma massa mittari rikki,
paras tapa selvittä syy on pistää auto *:rin piuhan päähän jossain
mahdolisia syitä kun on oikeesti monta ja vielä niiten yhteis vaikutus siihen päälle
kaikki letkut, putket, johdot, tarkistaa
samoin pakoputken liitokset kannesta loppuun, näkkykö mustaa tunkeneen jostain välistä ulos
140 km/h kyllä silti ajoin vikatilassakin ja olis kulkenu enemmänkin, varmaan jotain 160-170. 3000 kierrosta enempää ei ottanu ja väännöt täysin kateissa. Kyllä sillä liikenteen mukana pärjäs silti.
Oli muistaakseni kallis remppa tuo EGR. Tais olla 500, siinä saatto kyllä olla muutakin huoltoo mukana, en ihan tarkkaan muista. Mutta jäi mieleen, koska se on kallein yksittäinen hajonnu osa, mitä on tähän asti ollu.
Mää en kumminkaan jaksa viritellä, vaan mulle riittää alkuperäinen kunto. Ehkä tuon museovehkeen myötäkin tullu tämä asenne, että pidetään vehje semmoisena, kun tehtaalta lähti.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: -01 320 Cdi tehot katoaa
EGR:n poisto ei ole virittämistä, ennemminkin koneen elinkaaren pidentämistä.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Re: -01 320 Cdi tehot katoaa
Koneen elinkaaren pidentämistä (oikein tehtynä) ja ihmisten elinkaaren lyhentämistä (eikös se kuitekin ole emissiomääräysten perimmäinen perustelu).Iso-Jaska kirjoitti:EGR:n poisto ei ole virittämistä, ennemminkin koneen elinkaaren pidentämistä.
En ota sinänsä kantaa suuntaan tai toiseen mutta yksipuoliset kommentit särähtävät korvaan vaikka onhan tuo saastepuoli yleensä itsestään selvä asia.
Re: -01 320 Cdi tehot katoaa
Kone on tehtaalla laitettu sellaseen viritykseen, että menee läpi määräyksistä.DBFI kirjoitti:Koneen elinkaaren pidentämistä (oikein tehtynä) ja ihmisten elinkaaren lyhentämistä (eikös se kuitekin ole emissiomääräysten perimmäinen perustelu).Iso-Jaska kirjoitti:EGR:n poisto ei ole virittämistä, ennemminkin koneen elinkaaren pidentämistä.
En ota sinänsä kantaa suuntaan tai toiseen mutta yksipuoliset kommentit särähtävät korvaan vaikka onhan tuo saastepuoli yleensä itsestään selvä asia.
Luulenpa, että jotakuinkin kaikki nää ohjelmapäivitykset, EGR -poistot ja katin tapot lisää päästöjä.
Mutta kyllä kait niitä lisää tukossa oleva imusarjakin. Ainakin savua lisää. Eipä taida olla tehtaalla kateltu, mitä on päästöt sitten...
Aika erikoista muuten, että kilsoja mulla 380 tkm ja imusarja avaamatta. Ei myöskään savuta. Onko rivi-6 imusarja jotenkin erilainen vrt. 4-pyttynen? Koska noi neloset tuntuu joutuvan rassaan paljon useemmin.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: -01 320 Cdi tehot katoaa
En mää mistään mitään tiedä, mut vaikuttaa myös ilmamäätämittari vialta.. yksi 320cdi korjaantui sillä ja kick dowun rupes pelittään niinkuin pitääkin.. se oli vain + ..
ON kalustoa jos jonkin laista..
Re: -01 320 Cdi tehot katoaa
Joo, ei toi selviä ilman testeriä, eikä silläkään jos ei ole oikeesti osaamista. EGR on vain yksi mahdollisuus. Ilmamassamittari toinen. Ja voi olla vaikka molemmatkin vialla. Ja sen lisäksi imusarjassa läpät rikki, sekä turbon letku vuotaa ja parit anturit paskana. Onhan noita...ClubKRP kirjoitti:En mää mistään mitään tiedä, mut vaikuttaa myös ilmamäätämittari vialta.. yksi 320cdi korjaantui sillä ja kick dowun rupes pelittään niinkuin pitääkin.. se oli vain + ..
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -