W126 -87
W126 -87
Mersu, w126 260se -87, käynny seisonnan jälkeen temppuilemaan. Tehot puuttuu alakierroksilta ja kone ei vastaa kunnolla kaasuun ennen 2500 kierrosta ja 1500 kierroksen jälkeen öljynpaineet menee täysille. Ei lähde kunnolla aina käyntiin, varsinkaan jos ilmastointi on päällä nii ei käynnisty juuri ollenkaan. Tulpat olivat valkoiset kärjistä. Tyhjäkäynti ravistaa ja käynnistyessä kone tuntuu käyvän vähän aikaa 5 pytyllä.
Ilmanputsarin kotelon alta paljastui irrallinen liitin ja alipaine letku joka on tulpattu. Liitin menee 2. johtoja pitkin jonnekkin ja alipaineletku menee 1:en.
http://imageshack.us/photo/my-images/89/meseo.png/" onclick="window.open(this.href);return false;
Koneeseen on vaihdettu:
- virranjakajankansi
- pyörijä
- tulpat
- tulpanjohdot
- puola
- öljyt ja suodatin
- bensansuodatin
Ilmanputsarin kotelon alta paljastui irrallinen liitin ja alipaine letku joka on tulpattu. Liitin menee 2. johtoja pitkin jonnekkin ja alipaineletku menee 1:en.
http://imageshack.us/photo/my-images/89/meseo.png/" onclick="window.open(this.href);return false;
Koneeseen on vaihdettu:
- virranjakajankansi
- pyörijä
- tulpat
- tulpanjohdot
- puola
- öljyt ja suodatin
- bensansuodatin
Re: W126 -87
Lisätietoa, että sylintereissä on puristuspaineet 10.5 ja 12.5 välillä ja sain auton käynnistymään ilmastointipäällä seosruuvia säätämällä, mutta tehot ovat kateissa vielä ja öljynpaineet ovat mittarin mukaan 3:ssa jo 1500 kierroksella
Re: W126 -87
alipainevuoto.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: W126 -87
Kävin kaikki alipaineliitännät ja letkut läpi startpilotin kanssa ja ei nostannut kierroksia kertaakaan sitä sumutellessani. Kävin myös suuttimet läpi ja putsasin ja sain sen käymään tasasemmin, mutta tehot on vielä kateissa ja öljynpaineet on mittarin mukaan turhan kovat. Onko siellä jossain bensalinjassa ennen määräjakajaa sihti, jos on niin missä?
Re: W126 -87
Tankissa on siivilä sisällä, ja pumppujen luona (tankin luona) on suodatin.Jookoo kirjoitti:Onko siellä jossain bensalinjassa ennen määräjakajaa sihti, jos on niin missä?
Valkoiset tulpathan toki viittaa laihaan seokseen, eli kannattaa tarkistaa. kumma vaan jos on suodatin tukkeutunut seisoessa.

Osanumero 20 on suodatin, numerot 5 ja 5 ovat pumput.

Osanumero 35 on siivilä.

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: W126 -87
määräjakajan tuloputkessa pitäs olla sihti, kun jakajasta putken irti päästää ehken 

Re: W126 -87
Sihdin löysin ja sain tyhjäkäynti ongelmat hoidettua. Tällä hetkellä askarruttaa öljynpaineet, tyhjäkäynnillä noin 1.9 bar ja noin 1100 kierroksilla 3 bar. Kellään ideoita mistä voisi johtua? Öljynpaineanturin vaihdoin ja sillä ei ollut juurikaan vaikutusta asiaan.
Re: W126 -87
Mulla tippuu öljynpaineet kuumana tyhjäkäynnillä 1.2bar:iin, kylmänä on kyllä tapissa.
Jos ÖP on 1.9 bar kylmänä niin tuntuu hieman alhaiselta, vaihdoitko öljynsuodattimen jo?
Jos ÖP on 1.9 bar kylmänä niin tuntuu hieman alhaiselta, vaihdoitko öljynsuodattimen jo?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Re: W126 -87
Öljynsuodatin on vaihdettu ja öljytkin noin 500km sitten, sekään ei auttannut. Mitä olen itse lukennu ja kuullut yheltä vehon korjaajalta niin noin 3000 krs pitäisi öljynpaineet mennä 3bar:in luokkaan kuumana. Ja siis itselläni tyhjäkäynnillä kuumana on 1.9bar ja noin 1100 kierroksella on 3bar kuumana. Kylmällä koneella on paineet tapissa.
Re: W126 -87
No eikös se sitten ole ihan OK?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: W126 -87
Eikös ohjekirjakin kertonyt että syytä huoleen,jos ö-paineet tippuu tyhjäkäynnillä
alle 0,3bar lämpimänä..Eli kovaa ajoa vaan..
Itse huomaan ison eron paineissa,paljonko öljyillä on ajettu,esim juuri vaihdetuissa
öljyissähän on huomattavasti parempi viskositeetti kuin 5tkm tai 10tkm ajetuissa..
Huomaan jo että n.3tkm jälkeen vaikutus näkyy n.0,5barina.
Niin ja mittaritkin sekoilee välillä..tarkka tulos olisi otettava kunnon mittarilla jos epäilee jotain vikaa..Eihän se oma mittari näytä kuin 3baariin asti,vaikka koneessa on yli 5bar..
alle 0,3bar lämpimänä..Eli kovaa ajoa vaan..

Itse huomaan ison eron paineissa,paljonko öljyillä on ajettu,esim juuri vaihdetuissa
öljyissähän on huomattavasti parempi viskositeetti kuin 5tkm tai 10tkm ajetuissa..
Huomaan jo että n.3tkm jälkeen vaikutus näkyy n.0,5barina.
Niin ja mittaritkin sekoilee välillä..tarkka tulos olisi otettava kunnon mittarilla jos epäilee jotain vikaa..Eihän se oma mittari näytä kuin 3baariin asti,vaikka koneessa on yli 5bar..

Re: W126 -87
[quote="Jookoo"... itselläni tyhjäkäynnillä kuumana on 1.9bar ja noin 1100 kierroksella on 3bar kuumana. Kylmällä koneella on paineet tapissa.[/quote]
Nämä öljynpaineet ovat erinomaiset.
Nämä öljynpaineet ovat erinomaiset.