2011 sprinterin muutos matkailuautoksi ?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vilhoko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 08.07.2011 10:53

2011 sprinterin muutos matkailuautoksi ?

Viesti Kirjoittaja vilhoko »

Löytyiskö joltain henk.koht kokemusta puolipitkä-korkean sprinterin muuttamisesta matkailuautoksi minimivarustein, siis ilman lisäpenkkejä. Eniten mietityttää se että miten se 1900mm sisäkorkeus saadaan täyttymään kun mittapiirrustusten mukaan sen ei pitäisi täyttyä ?
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: 2011 sprinterin muutos matkailuautoksi ?

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

jos perus transportereita saa matkailuautoksi (on ainakin saanut) niin luulisi sprintterin onnistuvan mallikkaasti
w201 om605
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: 2011 sprinterin muutos matkailuautoksi ?

Viesti Kirjoittaja etrade »

Oliko kyseessä verotuksellinen etu vai haluttiinko nostaa ajoneuvokohtaista nopeusrajoitusta?
Kerran kiireessä tapasin kaverin joka puhui että tietyn muutoksin kuorma-autossa ei tarvinnut rajoitinta vai nousiko siinä nopeusrajoitus vai kuinka se meni? Pakettiautoistakin hän puhui ja oliko siinä sitten verotukselista etua?

Se kattokorotus kai riittää että on joku 1,5m*80cm*10cm korotus vai miten olikaan?
vilhoko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 08.07.2011 10:53

Re: 2011 sprinterin muutos matkailuautoksi ?

Viesti Kirjoittaja vilhoko »

Eli tarkoitus olis päästä eroon nopeusrajoittimesta. Ja tosiaan verovapauden pakettiautoverosta saavuttaa kun täyttää sen 1,9m sisäkorkeuden 40 % matkalla matkustamon pituudesta.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Re: 2011 sprinterin muutos matkailuautoksi ?

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Korkea Sprintteri menee sisäkorkeuden puolesta heittämällä tuohon 1900 mm sääntöön, mulla on jopa katossa semmoinen pieni lasku, josta tulee reunoilta ledeillä epäsuoraa valoa (ns tunnelmavalot).

Sen jälkeen se tarvitsee sinne keittomahdollisuuden, johon kelpaa oikeastaan mikä tahansa liesi, mutta niillä on sitten taas omat vaatimukset, eli sähköllä, tarvitsee auton ulkopuolelle sähkökytkennän ja kaasulla tarvitsee tuuletusventtiilin. Mulla se on toteutettu kaasulla, jossa kaasusäiliönä toimii aivan tavallinen aerosolipullo.

Kolmas sääntö on vaatekaappi, joka osan katsastajien mielestä voi olla istuimen alla oleva laatikko, kuten esim mulla.

Näiden lisäksi autosta pitää löytyä vähintään kahdelle nukkumapaikat, joiden käytäntö taas on todella kirjavaa.

Näiden lisäksi en ole aivan täysin varma, mutta oliko se niin, että kaikilla istumapaikoilla pitää olla turvavyöt. Se että onko sulla se rekisteröity useammalle, kuin kahdelle, tai kolmelle, ei mun mielestä ole ratkaiseva tekijä, tietysti ne sais siihen kohtuu kivastikin.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: 2011 sprinterin muutos matkailuautoksi ?

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ollaankos tässä kuorma-auto rekisteröimässä matkailuautoksi, vai miten? Eihän pakussa kuitenkaan ole rajotinta ja kuorma-autostahan sitä ei laillisesti pois saa, eli samallako tipautetaan kokonaismassaa vai miten tuo oikein menee? :o
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Vastaa Viestiin