3,0-24 Bensa 190 koppaan, leimattu !!!!!!!!!

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

3,0-24 Bensa 190 koppaan, leimattu !!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

Juu tämmönen projekti polkastaisiin uuvestaan tulille. 5vuotta sitten edellisen kerran oli homma tapetilla, mutta koppaa mihin olisi tekniikkaa laittanut ei ollut (tai oli mutta tuli raha pulassa myytyä :oops: ). Eli tuohon isukin silmäterään, tarttis mottia istutella.

Kuva

yksi moottori jo oli ja siitäkin kaupan hieroin kun ostaa päjäytin tuommosen kupee koppasen, mistä löytyy samat hilisvinkulit.

Kuva


jotta nunnaninna kone, tomaatti laatikko,jarrut, perä (lukoton) olisi tarkoitus siirrellä tuohon pappa malliin.

tuolla tuninki puolella jo alustavasti kyselin onko kellään kokemusta moisesta vähänlaisesti tuli vastauksia.

Ilmeisesti 190E 2,6 koneella olisi ollut helpompi homma, kun tuo papan pelihän on siis 1,8 onko alapalkki/lukkopelti erilainen..

Ja eikun purkuhommiin..

PS:cupeesta tulee ylimäärä osaset myyntiin jos jotakin tarvittee, ottakke yhteyksiä. Niin ja teinitähdenkin kone ja tomaatti laatikko tulee jossakin vaiheessa kaupan.
Viimeksi muokannut Jasen698, Su 16.03.2014 00:03. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
keijo17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 15.02.2009 21:40

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja keijo17 »

itellän saman moinen rojekti menossa m104 kone on jo purettuna ja kansi on koneistamolla ja lohko pitäsi kuskata sinne kanssa .. koneen otan 190 ihan näinä päivinä pois. moottorin ohjaus tulee uusiksi ja bmw m3 läppärungot ja pelti satsi suoora sytkä ja jne.. itsekkin katselin tuota autoa minkä ostit avkolta mutta liian pitkä matka oli hakea, vin koodin mukaan ehkä 3,4l amg tuo kyseinen coupe ? viisaammat voi tarkistaa ..
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

just just

tarvii pistää tuo oma mosa tuolla k-ruiskulla aluksi, että pääsee kokkeilee. Pian jää kesken projekti jos se lähtee kovin laajenemaan :lol: .

Jaa 3,4 amg ei ainakaan venakopassa lue mitään ekstraa??

onko muuten millä koneella tuo sun 190..
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
keijo17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 15.02.2009 21:40

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja keijo17 »

juu mut vin koodi näytti jotain sinneppäin mut en oo varma. 2,0 bensa se on sportline ja asd perä :wink: onko sulla ylimääräistä tommosta konetta ku saatan tarvita jtn osia ta mahd koko kone jos hinta ois sopeva ?? juu ite jos yritäs vähän saada vaparina lisää jylliä luulis että ruisku ja läppärungot vaikuttas jonkun verran
keijo17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 15.02.2009 21:40

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja keijo17 »

jarru osiakin saa tarjoilla
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

juu oli ylimäärä motti, mutta "hölmönä" möin sen pois kun tuo kupee tuli tuonne myyntiin. Tuntus ainakin käyvän ja kulkevan kun tuossa kävin antamassa tossua. Ai on lukkoperä :clap: . Tarttee semmonen hommata jos homma "laajenee". No kunhan nostat vanhan motin poijes niin kerrroppas mitä tarttee hommata, kun uutta mottia kokeilet. Ilmeisesti 2,6 koneen korvat on must juttu, ja joku tukijuttu on siellä alapalkissa öljypohjan tiellä. Nii ja se "lukkopelti" missä cyylari makailee, on 2,6 pulttiloilla kun näissä pikkulohkoissa sehän on migillä kiinni. :thumbdown:. Ei taida ylimääräisiä jarruja olla, mutta kysästään toverilta jos sillä olisi.
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

on kokemusta tollaisesta vaihdoksesta ja moottori menee hienosti sinne . Riippuen että millä laatikolla tuo tuleva kone on siinä suurin jumppa ruiskut saa toimii 260 bensan k jetilläkin mutta sähkot onnistuu myös siirtää 24 v koneestakin .Pistin viestiä tulee tuosta coupesta olisin halukas ostaa sen lopun auton pois soita niin kerron koneenvaihdosta lisää
keijo17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 15.02.2009 21:40

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja keijo17 »

joo niistä jarru osista voisin olla kiinnostunut jostain järeämmistä ja mulla tulee ainekin 5 lovinen manuaali kardaania voi joutua pätkäseen?? minkäköhän kytkimen laittas mikä kestäs sen 260 hp? jos siitä nyt sen verran sais
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

keijo17 kirjoitti:vin koodin mukaan ehkä 3,4l amg tuo kyseinen coupe ? viisaammat voi tarkistaa ..
Varmaan samanlainen kuuppa ku mulla. Elikkä 300-CE 24, mutta vin sanoo 300-CE 24 / 300-CE 24. 3.4 AMG
Elikkäs tosta mallista on varmaan sit tehty amg mallia
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

Mr300 kirjoitti:
keijo17 kirjoitti:vin koodin mukaan ehkä 3,4l amg tuo kyseinen coupe ? viisaammat voi tarkistaa ..
Varmaan samanlainen kuuppa ku mulla. Elikkä 300-CE 24, mutta vin sanoo 300-CE 24 / 300-CE 24. 3.4 AMG
Elikkäs tosta mallista on varmaan sit tehty amg mallia
just just. Onkohan mitään, millä sen voisi todeta olevan 3,0 (muutakuin ottaa pipon pois ja kurkistaa..
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

Nonniin rojektia hieman etiä päin. 3 litranen ja aski olisi otettu pöydälle tutkittavaksi. Keräsin johtosarjan ja boksin mukaan, jos se näin onnistuisi helpommin. Jostain jakopäänkopan välistä näyttäisi hieman oljyä hikoilevan tarvii kurkata. Mites se näitten johtosarja, kun sehän taisi hapertua käsiin, jos sinne kurkkais nyt samalla. Hommasin 2,6 koneen korvat, ovat muuten samoissa mitoissa kun 3litrasen, mutta ne siirtää konetta n,2cm eteenpäin.
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

300 24 ei ole ongelmana johtosarja.
320:n ongelma se on.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

jepulis taas meni vuosi ennen kuin jotakin saatiin aikaseks.. Kaverit alko kuittailee ettei ikinä tule valmista, no piti vielä hakea uusi projekti johon koneen pitäisi mennä melko helposti. Eli -89 pikkukoppa, 2,6 tomaatti, Lukkoperä ei kaunis, mutta kulki kotia asti. Auto talliin ja konetta pois, kone on vielä "hollilla" mutta huomenissa nousee poijes.

Pari pikku juttua tuli eteen. ??

-3,0 on ilmapumppu tms. mikä on sen tarkoitus ja miten kytketään toimimaan pikku kopassa
-ASD pumppu on ilmeisesti yhteydessä ohjaustehostimen pumpussa vai??
-nuo etujarrut laitetaan koko pakettina. Eli kaikki muu coupesta paitsi alatukivarsi ?? olka-akseli/napa, satula,levy, kilpi, iskari
-takajarrut, käykö satula ja levy semmosenaan entä käsijarru, jarrukilpeä ilmeisesti pitää muuttaa levyn koon vuoksi.
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Noihin ja tuleviin kysymyksiin löytyy vastaus foorumin topicista jossa on linkkejä mm. w201 ja w124 :sten tekniikkoihin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=18014" onclick="window.open(this.href);return false;

Varsinkin tämä http://www.w124performance.com/service/Main.html" onclick="window.open(this.href);return false; , sivusto on todella hyvä.

Mites muuten meinaat järjestää moottorin ohjauksen?
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Oho jäi yksi postaus huomaamatta :oops:

Eli meinaat käyttää orkkis sähköjä koneelle vai kuinka?
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ilmapumppua et tarvitse. sen voi poistaa käytöstä kokonaan, se on saastejuttuja jolla ei silti ole vaikutusta auton katsastukseen tai päästöihin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

Sergey kirjoitti:ilmapumppua et tarvitse. sen voi poistaa käytöstä kokonaan, se on saastejuttuja jolla ei silti ole vaikutusta auton katsastukseen tai päästöihin.
Näinkö ON !!!! Siitä menee kanteen iso putki. Tulpataanko vaan vai???

mites on nuo katit. cupeessa ei ollu katteja ollenkaan. 2,6 taasen on heti pakosarjojen jälkeen yhet kummassakin torvessa ja sitten on vielä yksi yhteinen... otanko poijes nekin. Meneekö päästöistä läpi...
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

yksi mikä kanssa tulin tuossa huomanneeksi, että kartaani on melkosen paljon paksumpi cuupassa, ekä täten käy lähimainkaan 190 sisälle. Takapätkää en tutkinut poorit oli ainakin ihan eri paksuset... onko jotakin vinkkiä tähän...
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

sepulaakeri kirjoitti:Oho jäi yksi postaus huomaamatta :oops:

Eli meinaat käyttää orkkis sähköjä koneelle vai kuinka?
juu soittelin tuossa eräälle expertille ja hän oli sitä mieltä että omilla sähköillä vaan. katotaan hörähtääkö...
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Jasen698 kirjoitti:
Sergey kirjoitti:ilmapumppua et tarvitse. sen voi poistaa käytöstä kokonaan, se on saastejuttuja jolla ei silti ole vaikutusta auton katsastukseen tai päästöihin.
Näinkö ON !!!! Siitä menee kanteen iso putki. Tulpataanko vaan vai???

mites on nuo katit. cupeessa ei ollu katteja ollenkaan. 2,6 taasen on heti pakosarjojen jälkeen yhet kummassakin torvessa ja sitten on vielä yksi yhteinen... otanko poijes nekin. Meneekö päästöistä läpi...
Niin taisin tehä omassa rojektissani tulppa ja sit kytkimen johdot teippiin ja piiiloon...

Eikös sun kannata laittaa cuupan peräki tähän ... vai olikos se lukoton, muistanko oikein. Tai sitten tähän 190:n perään se cuupan perän sakara . se pitäs sopia... :roll: Sitte pätkiä kardaani sopivaks, tiukalla holkilla hitsata kiinni..

Onnistuuhan se normi sähköilläkin tehä homma jos ei turboa haaveile. :wave:
Vähä joutuu johtoja ehtimään tosin...
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo pumppu pois vain. Juttua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=55422" onclick="window.open(this.href);return false;
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

juu lueskelinkin tuon topicin. No pumppu lähti, oli muuten ihan ehyen oloinen. Ostin hihnan 2385mm pitkän, oli liian pitkä joku 50mm lyhyempi pitää hakea. Tandemi pumppu ja muita letkuja ja piuhoja laittelin koneeseen jo valmiiksi.

Tarvii vaihtaa nuita ohjauksen niveliä ja apusimpukkaan korjaus satsi, nyt kun ne on niin passelisti siinä näkyvillä.

mitkähän laatikot noiden koneiden perässä on. Kumpikin on 4 vaihteisia ulkoisesti melkein samanmoiset. onkohan niissä hirveästi erilaiset välitykset.
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

sepulaakeri kirjoitti:
Jasen698 kirjoitti:
Sergey kirjoitti:ilmapumppua et tarvitse. sen voi poistaa käytöstä kokonaan, se on saastejuttuja jolla ei silti ole vaikutusta auton katsastukseen tai päästöihin.
Näinkö ON !!!! Siitä menee kanteen iso putki. Tulpataanko vaan vai???

mites on nuo katit. cupeessa ei ollu katteja ollenkaan. 2,6 taasen on heti pakosarjojen jälkeen yhet kummassakin torvessa ja sitten on vielä yksi yhteinen... otanko poijes nekin. Meneekö päästöistä läpi...
Niin taisin tehä omassa rojektissani tulppa ja sit kytkimen johdot teippiin ja piiiloon...

Eikös sun kannata laittaa cuupan peräki tähän ... vai olikos se lukoton, muistanko oikein. Tai sitten tähän 190:n perään se cuupan perän sakara . se pitäs sopia... :roll: Sitte pätkiä kardaani sopivaks, tiukalla holkilla hitsata kiinni..

Onnistuuhan se normi sähköilläkin tehä homma jos ei turboa haaveile. :wave:
Vähä joutuu johtoja ehtimään tosin...


juu cuupassa ei ole lukkoa. Onko se perän sakara jonkun krymppi laakerin takana, vai onnistuuko vaihtaa ilman isompaa perän avausta. Tarvii kaivaa nuo kartaanit kaikki tuohon kasaan ja niistä valita sopivammat.


Vaihtelitko mitään koneen antureita vanhasta motista vai menikö nekin semmosenaan. Muistako jotakin spekiaali piuhaa missämullakinsitten menee hermot :wtf: ..
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Laatikon sakaran voi ainaskin vaihtaa tosta noin vaan mutteri auki , sakara pois , uus tilalle ja mutteri kiinni.

Mielestäni sama pätee periinkin.

Ite menin helpommallla ja laitoin megaruutan, kyllä sen orkkis ohjauksen sinne saa, tarvii vaan tutkia ja selvittää asiaa enempi. Megaruutalla kaikki johdotukset tehään tavallaan "uusiksi" niin ei tarvi etsiä johtoja.

Onhan orkkis ohjauksen käyttäminen normaalisti paljon halvempi vaihtoehto. Itellä oli vaan kaikki kipinä vermeet aika loppu niin järkevämpi jo pelkästään sen takia laittaa hukkakipinä. (M119 koneeseen 1kpl virranjakaja + 1kpl lähetys saarnaaja 140€ tarve 2kpl , volkkarin hukkakipinä puola 70 € tarve 2 kpl)
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

sepulaakeri kirjoitti:Laatikon sakaran voi ainaskin vaihtaa tosta noin vaan mutteri auki , sakara pois , uus tilalle ja mutteri kiinni.

Mielestäni sama pätee periinkin.

Ite menin helpommallla ja laitoin megaruutan, kyllä sen orkkis ohjauksen sinne saa, tarvii vaan tutkia ja selvittää asiaa enempi. Megaruutalla kaikki johdotukset tehään tavallaan "uusiksi" niin ei tarvi etsiä johtoja.

Onhan orkkis ohjauksen käyttäminen normaalisti paljon halvempi vaihtoehto. Itellä oli vaan kaikki kipinä vermeet aika loppu niin järkevämpi jo pelkästään sen takia laittaa hukkakipinä. (M119 koneeseen 1kpl virranjakaja + 1kpl lähetys saarnaaja 140€ tarve 2kpl , volkkarin hukkakipinä puola 70 € tarve 2 kpl)

Juu juu tarvii kahtella tota kartaani hommelia, mulla on jäänynnä nuita kartaaneja vanhoista puretuista vehkeistä josko niistä löytyisi helposti käyvä yksilö.

joo tuo sähkönen pruutta pitää laittaa jossakin vaiheessa.

Mutta nyt se KÄY :clap: . Lähti kapiinista hörisee kunhan oli kaikki piuhat löytänyt paikkansa. Ei tohtinu käytellä kun muutaman sekuntin, kun ei oo syyläriä paikallansa. Eikä oo putkea kiinni, pelkillä pakosarjoilla. Mutta kuitenkin lähti tulille ja kävi tasasesti 8) 8) .
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Lähti tulille !!

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

No perkules :lol:

Pistä kuvia!
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Lähti tulille !!

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

Silllä lailla tänään pistiin cyylarin paikoillensa niin pysty käytellä vähä pitempään.. Tosin ei oo putkee vieläkään eli ei huuattamista sisätiloissa, nuapurit o helisemässä.. :wave:

pari fotoa.

Kuva

Kuva

Ja konepelli mahtuu juuri ja juuri kiinni. Jää sinne 10mm tilaa, laatikko in sitten ahdas kartaanitunneliin sinne ei mahu etes pikkunen miinus meisseli.. :roll:

Mutta tuo kartaani pannahinen.. Hain varastosta kaikki mitkä oli vuosien saatossa tullu kerättyä, ja eihän niistä yksikään passaa.. Jotenka tarvii leikkaa liimaa puuhastella teinin omaan etupätkään, cuupan isompi sakara..

Onko tuo nyt liian lyhyt kun se takapätkä menee joku 50mm etupätkän sisälle eli ei koko spooria ??

Kuva
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Lähti tulille !!

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kartaanit on helppo rakennella ittekkin. jos sulla on kaikki tykötarpeet olemassa, niin siitä vaan sahaat ja hitsaat kasaan. ehkä tärkein koko hommassa on se, että saat tinattua palikat kohtisuoraan toisiinsa. ettei koko kartaani sitten vipota hullun lailla.

itse joskus lyhensin kartaania w124 TDT:seen, kun vaihtelin siihen erilaisia vaihdelaatikoita. monet sitä epäili, jotta mahtaako kestää ja tuleeko hyvä. lopputuloksena kuitenkin sain sellasen kartaanin, ettei väpättäny edes 200 vauhdissa. tarkkaan, kun tekee, niin hyvä tulee. joku "jigi" tms. teline, missä hitsaa, niin ei sitten niin herkästi mee vinoon. ja samaten joku umpijööti sinne kartaanin sisään tarkalla sovituksella, niin vähenee ne vahinko mahdollisuudet. ja jos se kuitenkin väpättää, vaikka saa hitsattua suoraan, niin voihan sen sitten loppuejn lopuks käyttää tasapainotuksessa koko kartaanin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Lähti tulille !!

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

onko sulla manuaali vai automaatti loota tässä? vissiin kuupan lootaa käytit?

Mitenköhä tonne menee just toi M104 ja ZF manuaali loota. Kävisköhä toho yhdistelmään esim cossun kardaani?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Lähti tulille !!

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

pera8x kirjoitti:kartaanit on helppo rakennella ittekkin. jos sulla on kaikki tykötarpeet olemassa, niin siitä vaan sahaat ja hitsaat kasaan. ehkä tärkein koko hommassa on se, että saat tinattua palikat kohtisuoraan toisiinsa. ettei koko kartaani sitten vipota hullun lailla.

itse joskus lyhensin kartaania w124 TDT:seen, kun vaihtelin siihen erilaisia vaihdelaatikoita. monet sitä epäili, jotta mahtaako kestää ja tuleeko hyvä. lopputuloksena kuitenkin sain sellasen kartaanin, ettei väpättäny edes 200 vauhdissa. tarkkaan, kun tekee, niin hyvä tulee. joku "jigi" tms. teline, missä hitsaa, niin ei sitten niin herkästi mee vinoon. ja samaten joku umpijööti sinne kartaanin sisään tarkalla sovituksella, niin vähenee ne vahinko mahdollisuudet. ja jos se kuitenkin väpättää, vaikka saa hitsattua suoraan, niin voihan sen sitten loppuejn lopuks käyttää tasapainotuksessa koko kartaanin.

juu vehkeet kyllä onpi, mutta ei uskoa siihen ettei se ravistaisi :oops: .. Vien huomenissa kamulle niin se katkasee sen sorvissa ja vetää samalla palikat takas toisiinsa.. :clap:

Mr300 kirjoitti:onko sulla manuaali vai automaatti loota tässä? vissiin kuupan lootaa käytit?

Mitenköhä tonne menee just toi M104 ja ZF manuaali loota. Kävisköhä toho yhdistelmään esim cossun kardaani?

Juu cuupasta autovmaatti tulleepi.. Mulla oli kasa erilaisia kartaaneja mutta oikeanlaista ei ollut. Olen yhen 2,3-16 joskus purkanut ja kasassa piti olla myös semmonen, mutta ei tuohon mun yhdistelmään passanut..

Matallusvieterit tarttis jostakin.. ja jotkut 16" aluvanteet, ei sillä ettei nuo orkkis pellit ja pillerikapselit olis siistit :thumbup: mutta kuitenkin..
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Vastaa Viestiin