Väyrynen 300D -96 ilmastointi temppuilee
-
VäykkyE300D
- Sisäänajossa

Väyrynen 300D -96 ilmastointi temppuilee
Taisi mennä koko paneeli sekasin kun koetin saada vika koodeja.
tämän ohjeen mukaan... http://www.continentalimports.com/ser_ic40142.html" onclick="window.open(this.href);return false;
72C lämpöjä en saanut - korkein oli 30C
rest nappula jotenkin lopettanut toimintansa. Masiinan saan päälle, mutta en pois...
Auto ollut minulla vasta muutaman kk ja on elämäni eka oma..... että noviisi olen.
Vika koodeista toinen numero oli viallinen esim E väärinpäin tai vastaavaa esim nro 8
alasosa....
Tässä näitä koodeja
1=20
2=23
3=4?
4=51
5=0?
6=6?
7=10
8=44
9=1
10=1.0
---
Kun koetin virhekoodeja sain paneelin enempi sekaisin...
vasemmalla muistaakseni P1 eikä oikein totellut mitään..
Kukas tuosta ymmärtäisi jotain Turun lähistöllä?
Olen nimittäin lähdössä reissulle Ma 8.8. Viroon ja
siitä Liettuaan asti ja olisi kiva saada siksi ilmastointi
kuntoon...
Auttaisiko jos sen panelin saisi jotenkin ulos ja
sitten koettaisi puhdistaa jolla elektroniikka
aineella mitä saa pulloissa.
.
tämän ohjeen mukaan... http://www.continentalimports.com/ser_ic40142.html" onclick="window.open(this.href);return false;
rest nappula jotenkin lopettanut toimintansa. Masiinan saan päälle, mutta en pois...
Auto ollut minulla vasta muutaman kk ja on elämäni eka oma..... että noviisi olen.
Vika koodeista toinen numero oli viallinen esim E väärinpäin tai vastaavaa esim nro 8
alasosa....
Tässä näitä koodeja
1=20
2=23
3=4?
4=51
5=0?
6=6?
7=10
8=44
9=1
10=1.0
---
kuntoon...
.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

Re: Väyrynen 300D -96 ilmastointi temppuilee
Älä mene sen purkin sisältöä putsailemaan millään....nollaus carsoftalla tai starilla luultavimmin auttaa asiaan.VäykkyE300D kirjoitti:Taisi mennä koko paneeli sekasin kun koetin saada vika koodeja.
alasosa....
Tässä näitä koodeja
1=20
2=23
3=4?
4=51
5=0?
6=6?
7=10
8=44
9=1
10=1.0
---
kuntoon...
.
äläkä irroittele akunjohtoja jne.
jonnekin piuhan päähän ja nollattavaksi....vähiten tulee harmia lisää...se paneeli maksaa maltaita.
E:
Tässä näitä koodeja
1=20 sisä
2=23 ulko
3=4? luultavasti 49 tms kuskin puoli
4=51 pelkääjän puoli
5=0? ei voi pitää paikkaansa ellei ollut ?0 joten esim.50
6=6? koneen lämpö
7=10 paine
8=44 lauduttimen lämpö
9=1
10=1.0
noilla näyttää että sulla on aineet loppu.....?
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
-
VäykkyE300D
- Sisäänajossa

Etsinkelin tässä jo korjaamoja lähistöllä. Saako noinkin vanhan vehkeen piuhan päähän?LopenUupunut kirjoitti:
Älä mene sen purkin sisältöä putsailemaan millään....nollaus carsoftalla tai starilla luultavimmin auttaa asiaan.
jonnekin piuhan päähän ja nollattavaksi....vähiten tulee harmia lisää...se paneeli maksaa maltaita.
E:
Tässä näitä koodeja
1=20 sisä
2=23 ulko
4=51 pelkääjän puoli
6=6? koneen lämpö
7=10 paine
8=44 lauduttimen lämpö
9=1
10=1.0
.
.
Tässä olen ahkerasti Goooglaillut ja olen ymmärtänyt, että mahd. lukupistoke löytyy
ratin vierestä..missä jotain sulakkeita. Jäähdytysnesteen määrästä ei tietoa koska täytetty.
Voikos sen katsoa jotenkin? Akun irrostus oli mielessä yöksi - mutta jätin tekemättä.
Mikäs tuon nollaisi. Painamalla rest nappulaa? Maksaa nuo paneelit - jos löytyisi purkuosa jostain..
matkalle ei oo kiva lähteä jos paneeli sekoilee...
Tuo diaknostiikka pistoke 38-napainen on konehuoneessa sulakerasiassa kuskin puolella
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

kuten "arska10" kirjoitti pistoke on siellä sulakeboxin sisällä....ja todellakin saa, ja mikä varmasti on ihmeellistä monelle sieltä jopa löytyy paljon tietoa....tuon ajan autoksi meinaan.VäykkyE300D kirjoitti:Etsinkelin tässä jo korjaamoja lähistöllä. Saako noinkin vanhan vehkeen piuhan päähän?LopenUupunut kirjoitti:
Älä mene sen purkin sisältöä putsailemaan millään....nollaus carsoftalla tai starilla luultavimmin auttaa asiaan.
E:
Tässä näitä koodeja
1=20 sisä
2=23 ulko
4=51 pelkääjän puoli
6=6? koneen lämpö
7=10 paine
8=44 lauduttimen lämpö
9=1
10=1.0
.
.
Tässä olen ahkerasti Goooglaillut ja olen ymmärtänyt, että mahd. lukupistoke löytyy
ratin vierestä..missä jotain sulakkeita. Jäähdytysnesteen määrästä ei tietoa koska täytetty.
Voikos sen katsoa jotenkin? Akun irrostus oli mielessä yöksi - mutta jätin tekemättä.
Mikäs tuon nollaisi. Painamalla rest nappulaa? Maksaa nuo paneelit - jos löytyisi purkuosa jostain..
matkalle ei oo kiva lähteä jos paneeli sekoilee...
palaako sulla se "rest" koko ajan....se viittaa siihen että nesteet on lopussa, tosin kuittasin kaverini 290td:stä carsoftalla ja lähti pelaamaan ja on pelannut jo pari kk ihan hyvin, hän sai sen nappulan jotenkin palamaan talvella ronkattuaan aikansa sitä edestakas....samalla otettiin sitten vikakoodit ja nollattiin ne pois...
sullahan toi voi mennä ihan samalla tavalla, toivottavasti.
mutta piuhaan se kannattaa viedä....ja jatkoa varten jos aiot pitää autoa, hankkia toimiva carsofta tai jos meinaa enempikin harrastella mersuja niin stari.
carsofta maksaa 100-300€ riippuu saako vanhan koneen jostain ilmaiseksi ja ostaako suomesta vai kiinasta jne.
oma tuli maksamaan sen 200€ mutta on maksanut itsensä takaisin jo monta kertaa....varsinkin ihan vaan ilona kurkkia mitä siellä on koodeja jne....no otin vikakoodit just viikonloppuna ja nollailin jälleen vaihdelaatikon jne. nyt oli jokin ihme tapahtunut kun ei edes ilmastoinnin aurinkotunnistin (kojelaudalla keskellä mokkula) ollut vikakoodissa.....kaikki oli ok kerrankin.
.
-
VäykkyE300D
- Sisäänajossa

Taisi olla kuu sopivassa asennossa tai jotain kun lähti toimimaan. Räpläsin nappeja aikani edestakaisin...LopenUupunut kirjoitti:palaako sulla se "rest" koko ajan....se viittaa siihen että nesteet on lopussa, tosin kuittasin kaverini 290td:stä carsoftalla ja lähti pelaamaan ja on pelannut jo pari kk ihan hyvin, hän sai sen nappulan jotenkin palamaan talvella ronkattuaan aikansa sitä edestakas....samalla otettiin sitten vikakoodit ja nollattiin ne pois...
sullahan toi voi mennä ihan samalla tavalla, toivottavasti.
mutta piuhaan se kannattaa viedä....ja jatkoa varten jos aiot pitää autoa, hankkia toimiva carsofta tai jos meinaa enempikin harrastella mersuja niin stari.
carsofta maksaa 100-300€ riippuu saako vanhan koneen jostain ilmaiseksi ja ostaako suomesta vai kiinasta jne.
oma tuli maksamaan sen 200€ mutta on maksanut itsensä takaisin jo monta kertaa....varsinkin ihan vaan ilona kurkkia mitä siellä on koodeja jne....no otin vikakoodit just viikonloppuna ja nollailin jälleen vaihdelaatikon jne. nyt oli jokin ihme tapahtunut kun ei edes ilmastoinnin aurinkotunnistin (kojelaudalla keskellä mokkula) ollut vikakoodissa.....kaikki oli ok kerrankin.
.
Rest nappula pistää nyt paneelin eloon vaikka virta pois päältä ja auto parkissa?? Tässä Avangardessa
on myös takana kaihdin mikä ei toimi. Jotain surinaa olin kuulevani takaa kun räpläsin ilmastointipaneelia..
Vai onko siellä takanakin joku ilmastointi juttu... Mitään ohutta öljyä tai elekroniikka spraytä ei siis kannata
pistää jos joku nappula kiukuttelee?
carsofta kiinnostaa.. Läppäriä en omista. Otaksuisin, että tuo on joku softa & sopiva piuha PC:n ja auton väliin.
Joku vanha läppäri ei nyt paljoa maksa. Akut vaan niissä on loppu. Kestää tovin ennenkuin taas uskalla koettaa
noita vikakoodeja.. Jos menisi huomenna vaikka Autosähköhuolto Kaarilahteen lukemaan koodit ja tarkistamaan
ilmastoinnin täyttöaste.
Avaimessakin on kuulemma siru. Sekin maksaa yllättävän paljon ja tuohonkaan ei taida olla halpaa ratkaisua.
Luulin ettei olisi noin vanhassa autossa ja on vain yksi avain. Täytyy koettaa olla hukkaamatta..
Minusta tuo iso MB on kiva ja helppo ajaa. Suht äänetön vaikka olisi motarilla ja diiseliksi kulkee yllättävän
lujaa. Vanhus tosin kiihtyy laiskanlaisesti. Työpaikan autokuski haukkuu mersuja. Ne liiku mihinkään muka jos
on luikasta. Ehkä uudempien ongelma. Kyllä minä olen jäistä tietä päässyt eteenpäin.
Jos päädyt tuohon carsoftiin tai starin niin pitää olla semmoinen läppäri missä on sarjaportti ja mieluummin xp-käyttis toki toi onnistuu
windows 7 virtuaalimodessa olen joskus kirjoittanut ohjeet tänne palstalle
windows 7 virtuaalimodessa olen joskus kirjoittanut ohjeet tänne palstalle
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

http://www.google.fi/search?q=mb+carsof ... d=0CH4QsAQ" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sixtek.fi/koodiesitt.php#1" onclick="window.open(this.href);return false;
ylempänä kuvia paketista ja alemmasta tilasin itse....pelaa ainakin.
tosiaan XP ja vanha läppäri niin toimii helpoimmalla.....mieluiten toodella vanha.
"rest":in kuuluukin herättää henkiin paneeli, samalla alkaa konehuoneessa hurista kiertopumppu ja lämppärin puhallin (sisä) kytkeytyy kakkos nopeudelle...tämä on talvella kiva varuste kun käyt kaupassa niin auto pysyy lämpinämän.
.
http://www.sixtek.fi/koodiesitt.php#1" onclick="window.open(this.href);return false;
tosiaan XP ja vanha läppäri niin toimii helpoimmalla.....mieluiten toodella vanha.
"rest":in kuuluukin herättää henkiin paneeli, samalla alkaa konehuoneessa hurista kiertopumppu ja lämppärin puhallin (sisä) kytkeytyy kakkos nopeudelle...tämä on talvella kiva varuste kun käyt kaupassa niin auto pysyy lämpinämän.
.
Jos haluat esim dellin läppärin niin d360 on viimeinen malli jossa on sarjaportti noita dellejä näyttäis olevan myynnisäLopenUupunut kirjoitti:http://www.google.fi/search?q=mb+carsof ... d=0CH4QsAQ
tosiaan XP ja vanha läppäri niin toimii helpoimmalla.....mieluiten toodella vanha.![]()
"rest":in kuuluukin herättää henkiin paneeli, samalla alkaa konehuoneessa hurista kiertopumppu ja lämppärin puhallin (sisä) kytkeytyy kakkos nopeudelle...tämä on talvella kiva varuste kun käyt kaupassa niin auto pysyy lämpinämän.![]()
.
IBM t30 on ehdoton jos haluaa käytää staaria mutta niiden hinnat on aika kovia vaikka ovatkin vanhoja
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

Mulla toi paketti on rakennuttu todella vanhaan Toshiba satellite pro koneeseen jossa XP 2000.
koneen ostin työkaverilta (tarjosi sitä lahjoitukseksi) ja maksoin 50€....erittäin toimiva carsoftaan...juurikin oikeiden liittimien johdosta.
kokeilin ensin kaikki mahdolliset uspit ja kortit jne....eihän se toiminut uudemmassa koneessa vaan tuolla vanhalla lähti heti toimimaan.
ohjelma maksoi muistaakseni 100-150€ sixtekillä silloin...2009.
koneen ostin työkaverilta (tarjosi sitä lahjoitukseksi) ja maksoin 50€....erittäin toimiva carsoftaan...juurikin oikeiden liittimien johdosta.
kokeilin ensin kaikki mahdolliset uspit ja kortit jne....eihän se toiminut uudemmassa koneessa vaan tuolla vanhalla lähti heti toimimaan.
ohjelma maksoi muistaakseni 100-150€ sixtekillä silloin...2009.