W203 C30 AMG Diesel

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei Diesel AMG omistajat,

Oletteko vaihtaneet autoihinne ilmamassamittareita? Sattui huoltokirjaa plaratessa silmään, että sen huoltokirjassa on yhtenä kohtana ilmamassamittarin vaihto. Näkyy se vanhempien huoltomerkintöjen mukaan myös vaihdettukin.

Sattuisko jolakulla olla tietoa, miksi se on huoltokirjassa yhtenä vaidettavana osana säännöllisin välein.

JJM
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3814
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Moro,

tunnetusti mä en kuulu tuohon mainittuun Diesel AMG omistajien ryhmään, enkä totta puhuen tästä asiasta tiedä muutenkaan erityisen paljon. (Sattuneesta syystä kyllä tiedän, miltä se C30 CDI:n ilmamassamittari ulkoapäin siinä moottorin päädyssä ollessaan näyttää; ei oo kovinkaan paljon aikaa, kun näin semmoisen yhden...) :wink:

No joo, mut sitä mun vaan piti sanoa, että tuossa topicissa on tästä aihepiiristä juttua, vaikka sama moottorityyppi ei kyseessä olekaan. Saattaisi olla jollain tavalla hyödyllistä infoa kuitenkin.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =%2AMAF%2A

T:TTT
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Muista mersuista poiketen, tuossa mallissa ecu on ilmamassaohjattu, ei siis paineohjattu.
Ilmamassamittarit on ihan kulutustavaraa, kuten vaikkapa renkaat.
Ko anturi antaa jännitetietoa eculle , 0-5V, tästä muuttuvasta jännitteen määrästä ecu laskee moottoriin menevän ilman määrän ja säätää toimintojaan sen tiedon perusteella.
Kun tämä anturi vanhenee, se ei enää, johtuen ihan sen toimintaperiaatteesta, johon en nyt puutu, anna niitä "täysiä", lähellä viittä volttia olevia arvoja enää.
Nämä korkeammat arvot meinaa ohjelmassa suurempaa ilman määrää.
Kun ko anturi siis vanhenee, niin ecu ei enää "näekkään" niitä suurimpia ilmamääräarvoja ja ei anna enää täyttä syöttömäärää, eli tehoa.
Teho alkaa vakiossa autossa leikkaantumaan, kun ilmamassan max arvo jää alle 1350mg.
Sitä voi tarkkailla millä tahansa testerillä, jolla saa ilmamassan näkyviin/työtahti.
Tieten, jos osaa laskea, niin mistä tahansa mittaustavastahan sen laskee...
Osan vaihto on lisätty tietyin välein tapahtuvaksi huoltotoimeksi juuri ko anturin tämän "väsymisominaisuuden" vuoksi, jotta suorituskyky säilyisi alkuperäisellä tasollaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Ok, vai on AMG:n ja "tavallisten" ECU:n ohjauksessa tuollainen ero. Tarkistinkin vielä, että huoltokirjaa opastaa vaihtamaan ko. osan (Heissfilm - luftmassenmesser) 80tkm välein. Panin ko. palikan tilaukseen, niin mielenkiintoinen nähdä huomaako mitään eroa. Vois tietysti myös kokeilla saisko tuolla halvalla OBD lukulaitteella (ELM327) näkyviin tuon ilmamassan arvon, niin vois sitten verrata uuden anturin lukemia.

Lisäksi tilaukseen meni rail paineventtiili, joka lienee syy satunnaisesti ontuvalle tyhjäkäynnille? Tuohon rail paineventtiiliin vissiin vois vaihtaa erikseen pelkät tiivisteetkin?

Siinä samassa ilmamassa palikassa on 2 kpl antureita. jos toinen on tuo ilmamassa-anturi, niin mikähän se toinen on? sen pelkän ilmamassa-anturin "sielun" olisi saanut myös erikseen vähän edullisemmin.

JJM
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Imuilman lämpö
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei

Nyt on huolto tehty, mukaan lukien MAF vaihto. Toinen anturi samassa mokkulassa on peine-eroanturi. imuilman lämpö oli samassa nipussa MAF kanssa.

Lisäksi vaihdettiin rail paineventtiili ja satunnainen tyhjäkäynnin "ontuminen" häipyi sen myötä.

JJM
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja Hokke »

Mitäs tuo MAFfin vaihto maksoi??
Pitää taas vaihtaa seuraavassa huollossa
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei

MAF oli karvan alle 300€ Vaihtoehtoisesti olis voinu ottaa pelkän MAF anturin vähän alta 200, mutta tuo sisälsi nyt koko rungon ja myös sen paine-eroanturin. Näyttäis KL listaltakin löytyvän 250€, mutta päädyin tuohon ensin mainitsemaani, koska tiedän, että se on ainakin varmuudella oikea. Marmorilta en edes kysyny.

Tuosta Nozkin linkkaamasta viestiketjusta löytyy linkki http://www.maf-shop.com" onclick="window.open(this.href);return false; sivuille, josta löytyis maf alle 170€ ja pitäis olla ihan BOSCH. Aika etuuselta vaikuttaa, kuulemma reilusti etuusampi kuin tuon ostamani sisäänostohinta. Onkohan tuolta kukaan kokeillu tilata? Olis kiva tietää onko ihan oikeeta BOSCH tavaraa vai jotain china vastaavaa.

JJM
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja Mänis »

Itseäkin alkanut tuo C30 kiinnostamaan. Jos tuota ja 270 konetta vertaa, niin mitenkä paljon tuo AMG:n laite on parempi antamaan voimaa ulos ohjelmoituna? Seuraava kärry tulee olemaan joko c270 tai tuo c30 ja sitä lähinnä mietin, että kuinka paljon eroa loppupeleissä mahtaa olla ohjelmoidun c270:n ja vakion c30:n välillä? Toi nälkä kasvaa syödessä ja halvimmaksi lähes aina tulee ostaa kerralla tarpeeksi tehokas... Tuo AMG:n näpläämä laatikko taitaa olla kuitenkin vähän kestävämpi? Manuaalidieseliä en mieluusti enää hankkisi...
W204 C180K avantgarde -myyty-
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Tuolta varmaan paljon apuja.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=75964" onclick="window.open(this.href);return false;
Selviää koneiden erot ja paljonko tosta AMG:stä lähtee helpolla.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Mänis kirjoitti:Itseäkin alkanut tuo C30 kiinnostamaan. Jos tuota ja 270 konetta vertaa, niin mitenkä paljon tuo AMG:n laite on parempi antamaan voimaa ulos ohjelmoituna? Seuraava kärry tulee olemaan joko c270 tai tuo c30 ja sitä lähinnä mietin, että kuinka paljon eroa loppupeleissä mahtaa olla ohjelmoidun c270:n ja vakion c30:n välillä? Toi nälkä kasvaa syödessä ja halvimmaksi lähes aina tulee ostaa kerralla tarpeeksi tehokas... Tuo AMG:n näpläämä laatikko taitaa olla kuitenkin vähän kestävämpi? Manuaalidieseliä en mieluusti enää hankkisi...
Kaikki osat on oikeastaan AMGssä parempia.

Ahdin rajoittaa tehon kolmeensataan, kompuran tuotto ei vaan riitä enempään ja suuttimien ruiskutusaikakin on kyllä ihan maksimissa.
Sen verran lähtee 1500bar ruiskutuspaineella.
Vakiolla paineella, 1350bar, ~kymmenkunta heppaa vähemmän samalla ruiskutusajalla.
Vääntöjä molemmilla paineilla aikalailla tarkkaan 700nm.
Vähän jo noilla tehoilla savuttaa, ei kuitenkaan vielä pahasti.
Vakio, vesicooleri ei tässäkään mallissa kovin kaksinen ole, niinkuin ei oikein missään mersussa vakiona.
Pari vetoa kestää, mutta kun neste lämpiää, niin se muuttuu vedekeittimeksi, nesteen jäähdytykseen, tai kierrätykseen ei sitten olekkaan panostettu pennin vertaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja Mänis »

Mites tuo coolerin riittämättömyys olis fiksuinta korjata? Iso jäähdytin keulalle läähdyttmään vettä ja tehokkaampi pumppu vai ihan perus cooleri vesisysteemin tilalle? Voisi kuvitella, että vaihtamalla tuon vesisysteemin tavalliseen cooleriin saadaan taas tukku anturointingelmia... Meilläpäin(Turussa) yks jamppa vääntää garretin kennosta (valettua sisärivoitettua) kohtuuhintaisia coolereita. Semmosella ne lämmöt ainakin tippuisivat.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5242
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja S202 »

Jossain oli juttua tehokkaammasta "vesipumpusta" tuohon coolerijärjestelmään, tehostaa vissiin aika paljon sitä jäähtymistä.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja Hokke »

S202 kirjoitti:Jossain oli juttua tehokkaammasta "vesipumpusta" tuohon coolerijärjestelmään, tehostaa vissiin aika paljon sitä jäähtymistä.
tuossa autossakun onnerillinen vesikierto lauhdutinta varten ja se on kuulemma huono, varsikin jos on lämmintä

Ameriikan poijjaan on vaihtanut C32:siin noita pumppuja
http://www.benzworld.org/forums/w203-c3 ... ement.html

Kuulettamalla löytää lisää, olen nähnyt myös osanumeroita noille pumpuille, olisko jopa ollut foorumilla??
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Tuossa ilma-vesipumpuista
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... si#p705380" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Kirves
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: To 03.03.2005 18:50
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja Kirves »

Kauhea hinku hommata äkkiä kyseisenlainen laite ku näköjään hinnatkin nykyään semmosella tasolla että köyhänkin on varaa osallistua leikkiin :D
Muttamutta.. Mitäs eroja vm.2003 vs 2004? Tarkotus tietenkin ottaa tehoja sen verran ku järjen sallimissa puitteissa pystyy. Oliko nois jotai eroa polttoainepuolella putkistois tai jossain että toisessa vois ajaa kovempaa painetta tjsp? Entäs muita eroavaisuuksia?

Edit: Unohtu mainita että nimenomaan farkkumallia hankkimassa.
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja Hokke »

Hei

2003 on enne ja 2004 jälkeen faceliftin, ulkoista eroa ei ole mutta sisällä on mittaristo/keskikonsoli erilainen.
Myös väylätekniikka on eri. Faceliftissä parempi ruosteen esto.
Faceliftit on harvinaisempia kuin "tavalliset"
Teknisesti ei mitään eroa, tehoa saa kivuttomasti tuikuttamalla sen noin 300hp/700mn.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja Hokke »

Hokke kirjoitti:
S202 kirjoitti:Jossain oli juttua tehokkaammasta "vesipumpusta" tuohon coolerijärjestelmään, tehostaa vissiin aika paljon sitä jäähtymistä.
tuossa autossakun onnerillinen vesikierto lauhdutinta varten ja se on kuulemma huono, varsikin jos on lämmintä

Ameriikan poijjaan on vaihtanut C32:siin noita pumppuja
http://www.benzworld.org/forums/w203-c3 ... ement.html

Kuulettamalla löytää lisää, olen nähnyt myös osanumeroita noille pumpuille, olisko jopa ollut foorumilla??

Vastataampa tähänkin vielä.

C30 kuulerivesikierto pumppu on ihan omanlaisensa pumppu, ei käy sama pumppu kuin c32 tai c55.
Uusi pumppu maksaa noin 1000€, käytettyjä ei juurikaan ole markkinoilla.

Saksassa on jotkut tuunanneet tehokkaamman pumpun mutta se lukemani perusteella ole helppo juttu.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 16&start=0

Googella löytyy kun laitta hakusanaksi c30 amg Umwälzpumpe
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
AMG30
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 28.03.2016 16:32

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja AMG30 »

En tiedä tuleeko tämä nyt oikeaan paikkaan, mutta osaako kukaan c30 omistaja sanoa mikä on tuon kuvassa olevan boxin tarkoitus?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB C30 CDi AMG /sedan\
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17212
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hehkureleeltä näyttää, mutta tietoa tämä ei varsinaisesti ole...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

AMG30 kirjoitti:En tiedä tuleeko tämä nyt oikeaan paikkaan, mutta osaako kukaan c30 omistaja sanoa mikä on tuon kuvassa olevan boxin tarkoitus?
Hehku rele
vastailaan vaika ei C30 omistuksessa olekaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Kirves
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: To 03.03.2005 18:50
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja Kirves »

Moro. Itellä tuli semmonen vika, että voima täysin hukassa, ja vaati hieman väkivaltaa saada edes auto ylipäätään liikkeelle automaattilaatikolla. Pystyy liikuttaa paikasta toiseen kun pitää kierrokset yli 2k ja pykältää manuaalisesti, mutta ahtopaineet hukassa. Ruokaa saa savusta päätellen. EGR:äähän tuossa ei ole, ja vaihdoin ilmamassamittarin uuteen, mutta mikään ei muuttunut. Sulakkeet käyty läpi ja kaikki ok. Oisko jollain tietoa mistä aloittais?
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kirves kirjoitti: Ma 25.01.2021 13:18 Moro. Itellä tuli semmonen vika, että voima täysin hukassa, ja vaati hieman väkivaltaa saada edes auto ylipäätään liikkeelle automaattilaatikolla. Pystyy liikuttaa paikasta toiseen kun pitää kierrokset yli 2k ja pykältää manuaalisesti, mutta ahtopaineet hukassa. Ruokaa saa savusta päätellen. EGR:äähän tuossa ei ole, ja vaihdoin ilmamassamittarin uuteen, mutta mikään ei muuttunut. Sulakkeet käyty läpi ja kaikki ok. Oisko jollain tietoa mistä aloittais?
*:rin piuhan päästä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Kirves
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: To 03.03.2005 18:50
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja Kirves »

CDI203 kirjoitti: Ma 25.01.2021 16:43
Kirves kirjoitti: Ma 25.01.2021 13:18 Moro. Itellä tuli semmonen vika, että voima täysin hukassa, ja vaati hieman väkivaltaa saada edes auto ylipäätään liikkeelle automaattilaatikolla. Pystyy liikuttaa paikasta toiseen kun pitää kierrokset yli 2k ja pykältää manuaalisesti, mutta ahtopaineet hukassa. Ruokaa saa savusta päätellen. EGR:äähän tuossa ei ole, ja vaihdoin ilmamassamittarin uuteen, mutta mikään ei muuttunut. Sulakkeet käyty läpi ja kaikki ok. Oisko jollain tietoa mistä aloittais?
*:rin piuhan päästä
Missähän olis lähin apu, kun auto ja mä tällä hetkellä Sauvossa, eikä tosiaan huvita ajaa yhtään ylimääräistä metriä, sen verran hurjaa touhua :shock:
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 697
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja zukka »

Kirves kirjoitti: Ma 25.01.2021 18:22
CDI203 kirjoitti: Ma 25.01.2021 16:43
Kirves kirjoitti: Ma 25.01.2021 13:18 Moro. Itellä tuli semmonen vika, että voima täysin hukassa, ja vaati hieman väkivaltaa saada edes auto ylipäätään liikkeelle automaattilaatikolla. Pystyy liikuttaa paikasta toiseen kun pitää kierrokset yli 2k ja pykältää manuaalisesti, mutta ahtopaineet hukassa. Ruokaa saa savusta päätellen. EGR:äähän tuossa ei ole, ja vaihdoin ilmamassamittarin uuteen, mutta mikään ei muuttunut. Sulakkeet käyty läpi ja kaikki ok. Oisko jollain tietoa mistä aloittais?
*:rin piuhan päästä
Missähän olis lähin apu, kun auto ja mä tällä hetkellä Sauvossa, eikä tosiaan huvita ajaa yhtään ylimääräistä metriä, sen verran hurjaa touhua :shock:
Siitä selaamaan viimeisimmästä sivusta taaksepäin
viewtopic.php?f=2&t=114363&start=300

Joskus aloitin alusta ja vesiperiä oli reilusti ennen kun tärppäsi...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kirves kirjoitti: Ma 25.01.2021 18:22
CDI203 kirjoitti: Ma 25.01.2021 16:43
Kirves kirjoitti: Ma 25.01.2021 13:18 Moro. Itellä tuli semmonen vika, että voima täysin hukassa, ja vaati hieman väkivaltaa saada edes auto ylipäätään liikkeelle automaattilaatikolla. Pystyy liikuttaa paikasta toiseen kun pitää kierrokset yli 2k ja pykältää manuaalisesti, mutta ahtopaineet hukassa. Ruokaa saa savusta päätellen. EGR:äähän tuossa ei ole, ja vaihdoin ilmamassamittarin uuteen, mutta mikään ei muuttunut. Sulakkeet käyty läpi ja kaikki ok. Oisko jollain tietoa mistä aloittais?
*:rin piuhan päästä
Missähän olis lähin apu, kun auto ja mä tällä hetkellä Sauvossa, eikä tosiaan huvita ajaa yhtään ylimääräistä metriä, sen verran hurjaa touhua :shock:
Ainakin salossa, somerolla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Kirves
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: To 03.03.2005 18:50
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja Kirves »

Starin piuhassa tuli käytyä, eikä mitään muuta herjannut, kuin EGR:ää, jota tuossa ei edes ole, ja joku ilmamassamittarin matala jännite siellä myös oli?
Huomasin myös kotiin ajaessani, että kun sai kierrokset yli 3k, niin alkoi ahtamaan ja vetämään taas normaalisti, mut tosiaan alle 3k juuri ja juuri jaksaa mennä, ja alle 2k ei mitään voimaa, pelkästään pirusti savua.
Olisko ideoita mikä mättää?🤔
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Mihinkäs sen EGR on kadonnut? Onko se poistettu fyysisesti ja ohjelmallisesti?

Eikös tuo nyt hyvinkin selvästi viittaa että ilmaa ei saa jos mustaa kuitenkin pukkaa... ahdin ja VNT säätö syyniin.

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
Kirves
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: To 03.03.2005 18:50
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja Kirves »

Maastis kirjoitti: Ma 15.03.2021 10:38 Mihinkäs sen EGR on kadonnut? Onko se poistettu fyysisesti ja ohjelmallisesti?

Eikös tuo nyt hyvinkin selvästi viittaa että ilmaa ei saa jos mustaa kuitenkin pukkaa... ahdin ja VNT säätö syyniin.

TJ
Siis tuossa härvelissä ei ole EGR:ää koskaan ollutkaan.
En tiedä noista sähköisistä ahtopaineen säätäjistä, vai mikä lie tuo boksi ahtimen kyljessä mitään, eli mitenköhän tuota sitten alkais lähestyä syynäystarkoituksessa?😬
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W203 C30 AMG Diesel

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Kirves kirjoitti: Ma 15.03.2021 14:14
Maastis kirjoitti: Ma 15.03.2021 10:38 Mihinkäs sen EGR on kadonnut? Onko se poistettu fyysisesti ja ohjelmallisesti?

Eikös tuo nyt hyvinkin selvästi viittaa että ilmaa ei saa jos mustaa kuitenkin pukkaa... ahdin ja VNT säätö syyniin.

TJ
Siis tuossa härvelissä ei ole EGR:ää koskaan ollutkaan.
En tiedä noista sähköisistä ahtopaineen säätäjistä, vai mikä lie tuo boksi ahtimen kyljessä mitään, eli mitenköhän tuota sitten alkais lähestyä syynäystarkoituksessa?😬
Itelläni on ollut -03 mallinen C30 vuodet 2009-2016 ja ajoin sillä mittariin lisää lähes 200tkm... Piti oikein katsoa sen runkonumerolla parts informationista että eikö mukamas tässä Dieselissä olisi ollenkaan EGR venttiiliä. Ja kyllä se sielä imusarjan kuvassa on.

Starilla saa kaiketi ohjattua vnt siivikköä laidasta laitaan ja muutenkin tutkittua missä vika voisi olla. Samaten egr venttiiliä voi ohjata ja ajaa myös testejä.

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Vastaa Viestiin