190e 2,0 -89 automaattilaatikko onkelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
naamari
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 08.08.2011 11:36

190e 2,0 -89 automaattilaatikko onkelma

Viesti Kirjoittaja naamari »

Elikkäs, kyseinen autoni oli hetki sitten pienessä huollossa jossa vaihdettiin yläpään tiivistesarja eli kannentiivisteet jne. Ja myös jakopään ketju vaihdettiin. Kaikki meni ihan ok mutta nyt on ruvennut vaihteen vaihtaminen temppuilemaan eli kierroksia saa olla reippaasti enemmän kun ennen ja sittenkin tekee ikäänkuin moottorijarrutuksen ennen vaihtamista isommalle.. samalla kaasua antaessa (ajossa tai paikallaan) kuuluu outo ikäänkuin ujellus :shock:
Ajattelin että voisiko jakopään ketju olla laitettuna liian kireelle, mutta tuos rötiskäs se taitaa olla öljynpaineella toimiva kiristin? niin voiko sekään sitten olla? kireästä ketjusta voisi myös olla merkki kun auton sammuttaa niin kone pysähtyy kuin seinään eli välittömästi sammuttamisen jälkeen. voisiko ketjun kireys sitten vaikuttaa vaihteisiin? vai olisko jotain vuotoja letkuissa tms? kertokaa jos tulisi jotain mieleen, kiitän

auton mittarilukema:230000
Mabezki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 27.12.2007 23:55
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: 190e 2,0 -89 automaattilaatikko onkelma

Viesti Kirjoittaja Mabezki »

Ittellä oli samaa ongelmaa että laatikko piti sellaista ujeltavaa ääntä ja ei menannut välillä vaihtaa ollenkaan.. no sitten se hajos kokonaan eikä liikkunu eteen ei taakse. Vaihdoin sitten vaihdelaatikon ja nyt toimii taas, mutta koska on vaihdettu öljyt? :wtf: tyhjäsin sen oman vanhan laatikon öljyt, niin oli sellaasta mansikkakiisselin väristä (ilmeisesti jäähdytin nestettä mukana), koska laatikon öljyn jäähdytin on syylärin kyljessä. Eli olisiko mahdollista, että sulla on sama juttu? koita kattoa minkä väristä öljyä sielä laatikossa ja vaikka vaihtaa ne, että auttaako. (tuntuu olevan aika kranttu tuo mersun automaatti tuosta öljystä)
190D 2.5turbo -88
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 190e 2,0 -89 automaattilaatikko onkelma

Viesti Kirjoittaja tomant »

Ovatkohan remontin jäljiltä kaikki alipaineletkut paikallaan? Niiden liitoksia on ainakin sylinterinkannen antureissa, imusarjassa, kaasuläppäkotelon alla ja vaihteiston kyljessä sekä lokasuojan sisällä olevan aktiivihiilisuodattimen yhteydessä. Väärä alipaine voi ainakin vaikuttaa automaatin vaihtamiseen. Tarkista myös, että automaatista kaasuvivustoon tulevan vaihtovaijerin säätö on kohdallaan.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5425
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 190e 2,0 -89 automaattilaatikko onkelma

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Oliko se niin että bensavehkeissä kiristin kiristyy muttei löysty :?: Jos ketju on vaihdettu ja kiristimeen ei o kajottu niin voipi olla oikeinkin kireällä... Siis jos kiristin on tuollainen. Nokka-akseli on todellisessa vaarassa jos nuin olisi ja koko mosa :shock:
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: 190e 2,0 -89 automaattilaatikko onkelma

Viesti Kirjoittaja Roobert »

komppaan jaria. kiristin on aina purettava osiin ja kasattava yksi osa kerrallaan jos ketjun vaihtaa uuteen. kiristin ei pääse löystymään koska männässä oleva lukkorengas ei anna sen löystyä. jos siellä on ketju liian tiukalla niin varmasti ujeltaa
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 190e 2,0 -89 automaattilaatikko onkelma

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Jari Ke kirjoitti:Oliko se niin että bensavehkeissä kiristin kiristyy muttei löysty :?: Jos ketju on vaihdettu ja kiristimeen ei o kajottu niin voipi olla oikeinkin kireällä... Siis jos kiristin on tuollainen. Nokka-akseli on todellisessa vaarassa jos nuin olisi ja koko mosa :shock:
Jos ei tuota tee oikein niin hetken päästä on katkennut nokka-aksila kannatta tsekata tuo asia pikinmiten ennen kuin on koko kone entinen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Vastaa Viestiin