W210 2001 270 CDI
5v Automaatti nykäisee kylmällä koneella liikkeelle lähtiessä ykkösvaihteelta kakkosvaihteelle vaihtaessa.
Muut vaihdot pelaa kohtuu pehmeästi.
Lämpimänä vaihto tapahtuu pehmeämmin.
Olen vaihtanut johdinlevyn, kyb-venttiilin ja 16 litraa 236.10 öljyä yhteensä. Öljy pinta kuumana koneen käydessä 63mm pohjasta mitattuna.
Onko normaalia?
1->2 nykäisee kylmänä
Re: 1->2 nykäisee kylmänä
.
On se normaalia, kun se vaihteisto on vanha ja öljynpaineet ei enää pysy, eikä nouse vaihtohetkellä, niinkuin pitäisi.
Helpoin korjaus tuohon on, että siirrät valitsinnappulan S-asennosta W-asentoon, jolloin lähtee kakkosella ja jätät kaasupohjassa lähdöt poikkeen.
Oikeastaan kaikki muut korjausvaihtoehdot maksaa yli tonnin teetätettynä.
On se normaalia, kun se vaihteisto on vanha ja öljynpaineet ei enää pysy, eikä nouse vaihtohetkellä, niinkuin pitäisi.
Helpoin korjaus tuohon on, että siirrät valitsinnappulan S-asennosta W-asentoon, jolloin lähtee kakkosella ja jätät kaasupohjassa lähdöt poikkeen.
Oikeastaan kaikki muut korjausvaihtoehdot maksaa yli tonnin teetätettynä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 1->2 nykäisee kylmänä
Mun väyrynen ei W:lläkään lähde kylmällä koneella (alle 60C) kakkosella vaan aina ykkösellä, venyttäen 1-2 vaihdon 2500rpm kohdalle asti pintakaasullakin....lämmittää ilmeisesti niitä katteja sen alkutaipaleen...tosin tuo lämmitys kestää bensakrematoriossa sen 300-500m ja tämän jälkeen toimii W normisti.tuikku kirjoitti:.
On se normaalia, kun se vaihteisto on vanha ja öljynpaineet ei enää pysy, eikä nouse vaihtohetkellä, niinkuin pitäisi.
Helpoin korjaus tuohon on, että siirrät valitsinnappulan S-asennosta W-asentoon, jolloin lähtee kakkosella ja jätät kaasupohjassa lähdöt poikkeen.
Oikeastaan kaikki muut korjausvaihtoehdot maksaa yli tonnin teetätettynä.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: 1->2 nykäisee kylmänä
Lainaten topicista: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=107235" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja voihan tuossa silti olla jossain jotain moskaa välissä. Tosin se taitaa sitten olla jo laatikkohuollon heiniä..BTriker kirjoitti:... ja ennenkuin mittaa, niin käy kaikki vaihteet läpi.LopenUupunut kirjoitti:arska10 kirjoitti:Muistaakseni tuo öljymäärän korkeus on 64mm kun kun laatikko on kuuma kannataa tilata mittatikku kl varaosista niin näkee
sen öljyn määrän noissahan ei ole mittatikkua jos on liika täyttöä niin sekään ei tee laatikolle hyvää
Tässä linkki josta näet nuo laatikon öljymäärät
http://www.rvs.fi/diagnostic/page70.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pilkkuanussien tuo oma mittatikku näyttäs 65,5mm......![]()
![]()
E:ja eikös tuo mitata lämpinä (80C) ja kone käynnissä P:llä....?
.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
- nieminen69
- Vakiokalustoa
- Viestit: 119
- Liittynyt: Ma 04.04.2011 14:06
- Paikkakunta: HELSINKI
Re: 1->2 nykäisee kylmänä
Mä olen kuvitellut tuon olevan vain ominaisuus kylmälle koneelle ja lootalle. Mulla tekee samaa mutta loppuu kun kone/loota lämmennyt. Tämän jälkeen vaihtaa pehmeesti.
Audi S6 4.2 V8 Tiptronic -01
Tuo on auttanut joissain tapauksissa...
http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... =1#sisalto" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... =1#sisalto" onclick="window.open(this.href);return false;
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm