Ponton kirjoitti:Ei tuohon oikein muuta syytä voi olla kuin, että vanhemmissa (-86?) ECU-versioissa jännite olisi korkeampi tai sitten ECU on vioittunut. Tuo n. 5 V on kyllä yleinen TTL-jännite. Vai oletko sittenkin mitannut väärin 7,5 + 5 = 12,5 ???
Minkä suuruiset jännitteet menee lpt-antureille?
No nyt alan kyllä pikku hiljaa jo epäilemään itsekin tuota mittaus menetelmää..siis
3 ja 1 ( ylin ja alin ) virrat päällä johdon päistä mitattuna jännite 7,8 V jos liittimen laittaa kiinni siihen potikkaan niin jännite tippuu noin 0,3 V eli on sen jälkeen noin 7,5 V
Muista väleistä mitattuna jännite 0 V
auto tyhjä käynnilllä arvot lähes samat
Lämpötila anturille tulee se 4,7 V
Ja Paine ero säätimelle tulee sama jännite kuin ilmamäärämittarin potikalle eli 7,8 V
Jäi nyt vähän askarruttamaan että pitikös tuo ilmamäärämittarin jännite mitata silloin kun liitin on kiinni siinä potikassa ?? vai pitäisikö tuo jännite tulla ihan johdon päistä ?? Jos jännite kuuluu mitata johto kiinni, niin sittenhän vika voisi olla tuossa potikassa (antaa väärän vastuksen) mutta kyllä minä ne vastus arvotkin tarkastin ja ihan järkevän oloisia lukemia sieltä tuli, mutta jotenkin oudoista väleistä ... Eli arvot oli jotain 900 ohmia ja 5000 ohmia, mutta en nyt muista minkä napojen välillä oli mikäkin... kiinnitin vain siihen huomiota että vastukset olivat jotenkin päin vastoin kun mitä autodata väitti.
Kaikkein uodointa tässä on se että keväällä viimeksi kävin läpi nuo arvot ja jännitteet ja silloin kaikki oli ok! että mikä kumma sille nyt on oikeen tullut??
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)