Mersu 88vm 2l 190 W201, starttaa mutta ei lähde käyntiin?? Tehnyt jonkin aikaa sitä että lähtee käyntiin ja käy todella matalalla kierroksella jopa niin et ihan hilkulla ettei sammu. Joskus joutuu pariin kertaan starttaamaan enenku jää käyntiin.Kun saa pysymään käynnissä niin ei mitään ongelmaa. Lämpösillä kelillä ei tuota ongelmaa esiintynyt kuin tosi harvoin ja kun ilmat muuttuu kylmemmiksi ja kosteiksi niin vika on päivittäistä, tosin nyt sit jätti kylä reissulle eikä suostu käynnistyy!!! Mitä teen???
ilmeisesti pensakoneella. jos vielä saat ongittua tuietoa, että onko tässä kaasari, vai ruisku. ja jos on kaasari, niin onko automaatti ryypyllä, vai käsikäyttöselä.
en näistä mersun pensakoneista niin tarkkaan tiedä, mutta joku muu varmasti tietää ja noi asiat on mielestäni oleellisia ongelman ratkomisessa.
Tämäntyyppisissä vioissa on yleensä tarjoteltu syntipukeiksi ylijännitesuojarelettä (yj-rele) ja pensapumpunrelettä, lähinnä niiden huonoiksi menneitä sisäisiä juotoksia. Molemmat sijaitsevat akun takana olevan irroitettavan muoviläpykän takana. Yj-rele on alumiinikuorinen ja siinä on yksi tai kaksi sulaketta päällä (tarkista ihan ekaksi) ja pensapumpun rele on siinä lähellä nois tupakkiaskin kokoinen ja siinä lukee "kraftstoff" ja jotakin. Täällä on aiheesta kirjoiteltu kai keskikokoisen dekkarin verran.
Ai niin, tervetuloa sakkiin!
käynnistyssuutin jumissa/tukossa tai sen ohjaus uupuu syystä tai toisesta (yj-rele viallinen, b-pumpun rele viallinen). tyhjäkäyntimoottorin tukkoisuus/jumittaminen. käynnistyssuutin on 2 ja 3 pytyn välissä imusarjassa, sininen 2-napainen johtopistoke. startatessa tultava AINA 12V ja kylmällä ilmalla tietyn aikaa startin jälkeenkin (tätä ohjaa lämpöaikakytkin, kaksinapainen anturi kannen etukulmassa) -20 astetta/ 12 s päällä käynnistyksen jälkeen, +3 astetta ja 0,3s päällä
Polttoainepumppu ei saa enää virtaa. Ilman kk-suutintakin se jossain vaiheessa kyllä lähtee käymään ja sen saa kaasulla pidettyä käynnissä.
Haiseeko bensa kun yrittää startata? Alkoiko oireet niin että ensin kylmemmällä ilmalla sammui aina kun peruutit ruudusta pois ja jouduit käynnistämään uudestaan?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
nainen70 kirjoitti:Mersu 88vm 2l 190 W201, starttaa mutta ei lähde käyntiin?? Tehnyt jonkin aikaa sitä että lähtee käyntiin ja käy todella matalalla kierroksella jopa niin et ihan hilkulla ettei sammu. Joskus joutuu pariin kertaan starttaamaan enenku jää käyntiin.Kun saa pysymään käynnissä niin ei mitään ongelmaa. Lämpösillä kelillä ei tuota ongelmaa esiintynyt kuin tosi harvoin ja kun ilmat muuttuu kylmemmiksi ja kosteiksi niin vika on päivittäistä, tosin nyt sit jätti kylä reissulle eikä suostu käynnistyy!!! Mitä teen???
Jos tyhjäkäynti on olematonta/vaivalloista, mutta laite pysyy käynnissä kaasun avulla, niin vika vois löytyä tyhjäkäyntimoottorista tai lisäilmaluistimesta. Osien perimmäinen tehtävä on sama, mutta laitteen iästä riippuen pellin alta löytyy jompi kumpi tekniikka.
Ihanaa kun täältä saa nopeasti apuja ja neuvoja olette kaikki niin ihania
Tosin tänään hain mersuni helsingistä kotiin ja ajamalla ja vika oli puolassa, eli vaihdettuani puolan sain mesen käyntiin ja ajoin kotiin se huonosti käynnistyvä vaiva ei edelleen ole hävinnyt mihkään ja nyt sit seuraavaksi vaihdan sen ylijännitereleen. Bensabumppu toimii, ei ryvi eikä yski, eikä räi joten se on ok, luulisin näin. Bensan virtaus on mitattu ja sekin on ok. Mutta jossainhan se vika on ja sen haluan löytää ja saada viel mersun kondikseen.....
Se sijaitsee akun takana sellaisen muovin kun otaa pois edestä niin siellä on sellainen alumiininen mötikkä noin 3x3 cm ja noin 5cm korkea jossa on yksi tai kaksi sulaketta päällä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Tuo on M102 koneen oire myös silloin,kun virranjakajan kansi ja pyöriä ovat ehtoo puolella.
Jos nuo hiljattain uusittu,niin sitten em mainittujen kohteiden tarkistus,eli yj rele,tyhjäkäynti moottori!?
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Käytän 98 bensaa, en suostu tankkaa 95E10!!! Hyvä kun sain kuvan tuosta releestä niin osaan etsiä oikeanlaista rasiaa ja viel se et sieltä akun takanta jonkin muovin takana tuo siis sijaitsee... ei muuta kun taas konepelti ylös ja meikä sinne etsimään ja pääsee tarkistaa ja vaihtaa uuteen, jotta päästään sit taas kuulostelemaan mitä sit tekee ja muuttuuko mihkä suuntaan ) Naapureilla on aina hauskaa ja ihmettelemistä ku nainen "touhuu" konepelti pystys konehuoneessa, mut hyvähän se et niillekin on ohjelmaa ;D
itellä just samat oireet. jos ei paina kaasua käynnistäessä niin hörähtää mutta ei jää käyntiin.
tuntuu muutenkin että tyhjäkäynti on vaivalloista ja käy "raskaasti" mistä noita yj-releitä ja muita saa ku koitin mätänetin sivuilta löytää mut ei napannu.
- virranjaka
- ilmanputsari vaihdettu ja 98 bensaa käyttelen
mitä kannattaa ekana kattoa. Ruisku ja vm.89 ja kattikin näkyys olevan, pystyykö bensansyöttöä/seoksia tai jotain säätämään jostain
- kiitos vastauksista, uusi tulokas tää 190 talossa ja tarvis opetella sen tavat