Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
vm90 farmaristä pitäis ottaa tasonsäätö hilut pois,niin saako sinne normaali iskarit tilalle ja tarviiko jousetkin vaihtaa?
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
iskarit, jouset, alatukivarret vaihtoon. Ja oliko jotain muutakin vielä ? iso homma saada auto huonommaksi
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
Onkos sedanin ja farmarin alatukivarret samanlaiset.
Eihän toi nyt kauhee homma ole.
Ei vaan tasonsäätö toimi mun tapauksessa.
Eihän toi nyt kauhee homma ole.
Ei vaan tasonsäätö toimi mun tapauksessa.
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
Jouset teettää takomolla ja sovittaa jostain muusta autosta iskarit niin saa ehkä jonkinlaisen.
Suosittelen tasonsäädön korjaamista.
Suosittelen tasonsäädön korjaamista.
wiimax.fi
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
ainakin jouset taitaa olla tasonsäädöllä varustetussa lerpummat.
miksi ne jouset pitää teettää takomossa ?
löytyyhän mersuihin vaikka kuinka paljon eri vahvuisia jousia ?
itse etsisin pätevän jousi/iskarikauppiaan kanssa sinne sopivat hilut ilman tukivarsien jne vaihteluita....
miksei tuohon löytyisi?...jonkin sortin erikoisauto?
vastaako tuo 124:n tasonsäätö kuinka paljon w210:n vastaavaa ?
.
miksi ne jouset pitää teettää takomossa ?
löytyyhän mersuihin vaikka kuinka paljon eri vahvuisia jousia ?
itse etsisin pätevän jousi/iskarikauppiaan kanssa sinne sopivat hilut ilman tukivarsien jne vaihteluita....
miksei tuohon löytyisi?...jonkin sortin erikoisauto?
vastaako tuo 124:n tasonsäätö kuinka paljon w210:n vastaavaa ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
Yhteen kokeiltiin asiakkaan toiveesta läpi jokseenkin kaikki mersun jouset, ei tullut hyvää.miksi ne jouset pitää teettää takomossa ?
löytyyhän mersuihin vaikka kuinka paljon eri vahvuisia jousia ?
Perä roikkuu kun laittaa tavaraa kyytiin.
Takomo teki ilmoitettujen tietojen mukaan riittävän progressiiviset.
wiimax.fi
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
Roikuuhan se sedaninkin perä kun se lastataan Tallinnassa täyteen. Se on ominaisuus eikä vika.
Tietenkään tuommosen muutoksen jälkeen on turha kuvitella, että siellä on hyvä kuljettaa samaa kilomäärää, mutta kukas näillä mitään nykyään kuljettaa muuta kun kuskia ja koiraa paria.
Vähemmän siinä korjaamisessa tosin on hommaa ja kuluja Iskareillekin olisi hyvä hitsata korotukset, kun ne alkuperäiset on kohtuu lyhkäset.
Tietenkään tuommosen muutoksen jälkeen on turha kuvitella, että siellä on hyvä kuljettaa samaa kilomäärää, mutta kukas näillä mitään nykyään kuljettaa muuta kun kuskia ja koiraa paria.
Vähemmän siinä korjaamisessa tosin on hommaa ja kuluja Iskareillekin olisi hyvä hitsata korotukset, kun ne alkuperäiset on kohtuu lyhkäset.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
Ei ole keltään tullu vielä toimivaa ratkaisua.
Ajattelin laittaa sedanin kuorma jouset ja ja sedanin iskarit.
Tai sit iskareiksi w123 taka iskarit,naapuri foorumilla joku mainitsi että ne kävisi kohtuu muutoksilla
Ajattelin laittaa sedanin kuorma jouset ja ja sedanin iskarit.
Tai sit iskareiksi w123 taka iskarit,naapuri foorumilla joku mainitsi että ne kävisi kohtuu muutoksilla
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
kannattaa korjata se tasonsäätä mikä siellä on, vai miksi haluu siitä huonomman?
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
Korjaus ei ole edes vaihto ehto,eikö otsikosta jo selviä!
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
No se on kuitenkin se helpoin tapa. Tuolla yhdessä topicissa oli joskus kuvia kuinka hitsasi iskaritorniin lisää putkee sen 15-20cm että mahtui orginaali iskari. Uskon että se olikin se paras tapa. EN muista mikä topic mutta olikohan Petehri tekijänä?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: To 17.11.2011 17:05
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
Hiacesta etuiskari ja mersun vahvistettu jousi käypi tasonsäädön tilalle kun nenä päähän. Osat maksaa jotakin 150e.j.t.v kirjoitti:Ei ole keltään tullu vielä toimivaa ratkaisua.
Ajattelin laittaa sedanin kuorma jouset ja ja sedanin iskarit.
Tai sit iskareiksi w123 taka iskarit,naapuri foorumilla joku mainitsi että ne kävisi kohtuu muutoksilla
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
näin tehty yksi 4matic ja minusta toimii pirun hyvin.alatukivarren puoleiseen päähän laitettu kanssa samanlainen kumikakkara kuin jousen yläpäässä koska maticissa keulakin pirun korkealla,takatuuppariin ei varmaan tarvitse!Savolainen kirjoitti:Hiacesta etuiskari ja mersun vahvistettu jousi käypi tasonsäädön tilalle kun nenä päähän. Osat maksaa jotakin 150e.j.t.v kirjoitti:Ei ole keltään tullu vielä toimivaa ratkaisua.
Ajattelin laittaa sedanin kuorma jouset ja ja sedanin iskarit.
Tai sit iskareiksi w123 taka iskarit,naapuri foorumilla joku mainitsi että ne kävisi kohtuu muutoksilla
ML W164
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
monethan näitä on muutellu normi iskareille sen takia, kun tasonsäätöiskarit alkaa jostain kuseen öljyjä ja sitten kysellään hintaa uusille tasonsäädön hiluille. monasti siinä kohtaa tulee se tarve laittaa ihan normi iskarit sinne.
mutta. näihin tasonsäätöiskareihin on jostain saatavana korjausosia. hinta ei ole niin tähtitieteellinen, kun uusilla tasonsäätöiskareilla. jossain täälä foorumin syövereissä oli oikein kuvien kanssa tarinaa, kun joku niitä korjaili. muistelen, että ei ollu mitenkään edes mahdottoman hankala homma.
mullakin kusee jostain oikeelle takapyörälle kaikki hydrauliöljyt. jos joku tietää jonkun tyyppivian, että mistä nää ensimmäisenä morjestaa ja mitä tarvii ostaa, niin saa kertoa.
mutta. näihin tasonsäätöiskareihin on jostain saatavana korjausosia. hinta ei ole niin tähtitieteellinen, kun uusilla tasonsäätöiskareilla. jossain täälä foorumin syövereissä oli oikein kuvien kanssa tarinaa, kun joku niitä korjaili. muistelen, että ei ollu mitenkään edes mahdottoman hankala homma.
mullakin kusee jostain oikeelle takapyörälle kaikki hydrauliöljyt. jos joku tietää jonkun tyyppivian, että mistä nää ensimmäisenä morjestaa ja mitä tarvii ostaa, niin saa kertoa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
No minkä vuoksi? Itse vaihdoin uudet pallot 90 € kpl ja alkoi heti pelittää. Tiukassa oli liottelun ja lämmittelyn jälkeen irtosi osia ja putkia särkemättä. Tason säädön vanttiruuvitanko on syytä myös uusia ei kallis osa. Samalla kannattaa koneen käydessä kääntää vipua yläasentoon ja odottaa muutama minuutti ja sitten toiseen asentoon samat odotukset useampi kerta toistoja. Myös kannattaa vaihtaa neste uuteen samalla koko systeemiin.
Meseillään
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: To 17.11.2011 17:05
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
Sen iskarin saa purettua ja sitten ottaa osat käteen ja kävelee hydrauliikkakauppaan. Sieltä luulis löytyvän uudet tiivisteet sille iskarille. Jos ei sitten siitä letkun liitoksesta vuoda.pera8x kirjoitti:monethan näitä on muutellu normi iskareille sen takia, kun tasonsäätöiskarit alkaa jostain kuseen öljyjä ja sitten kysellään hintaa uusille tasonsäädön hiluille. monasti siinä kohtaa tulee se tarve laittaa ihan normi iskarit sinne.
mutta. näihin tasonsäätöiskareihin on jostain saatavana korjausosia. hinta ei ole niin tähtitieteellinen, kun uusilla tasonsäätöiskareilla. jossain täälä foorumin syövereissä oli oikein kuvien kanssa tarinaa, kun joku niitä korjaili. muistelen, että ei ollu mitenkään edes mahdottoman hankala homma.
mullakin kusee jostain oikeelle takapyörälle kaikki hydrauliöljyt. jos joku tietää jonkun tyyppivian, että mistä nää ensimmäisenä morjestaa ja mitä tarvii ostaa, niin saa kertoa.
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
Itse tilasin käytetyn iskarin (100 e) Venetmäeltä ja hyvin pelannut ja kestänyt jo viidettä vuotta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
Mulla jää nyt ehjät(tai ainakin öljyt oli sisällä) tasonsäätö iskarit ylimääräiseksi jos jotain kiinnostaa.
Laitan taakse LT Volkkaritn etuiskarit ja kuormajouset.
Laitan taakse LT Volkkaritn etuiskarit ja kuormajouset.
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
Tiivistekeskukselta kuopiosta saa siihen iskariin tiivisteitä,eivät ole sen kummempia vaihtaa kuin normaali hydraulisylinteriin!
jos iskari alkaa ruikkimaan pikkuisen oljyä niin monesti on näköjään männänvarsi kulunut niin paljon ettei uudet tiivisteet auta,näin käy varsinkin jos iskarin suojana toimiva haitariputki on rikki ja hiekkaa päässyt väliin.
jos iskarit alkaa vuotamaan sekä pallot ja putket alkaa olla tiensä päässä niin varmasti tulee kova kiusaus laittaa tavan iskarit ja jouset,toimintatonni tuohon hydrauliperään ei välttämättä riitä jos sinne ruvetaan uutta osaa laittamaan!
Yksi asia mihin kannattaisi hydraulisella tasonsäädöllä olevien autojen omistajien kiinnittää huomiota on JOUSET,monesti kun noita remppaa niin takajouset ovat aivan loppu/kierros tai pari alapäästä poikki,täällöin niihin iskareihin kohdistuu kohtuuton jatkuva rasitus koska joutuvat kannattelemaan auton peräpään painoa.
auton pitäisi pysyä ryhdissään ilman kuormaa pelkkien jousien varassa!
jos iskari alkaa ruikkimaan pikkuisen oljyä niin monesti on näköjään männänvarsi kulunut niin paljon ettei uudet tiivisteet auta,näin käy varsinkin jos iskarin suojana toimiva haitariputki on rikki ja hiekkaa päässyt väliin.
jos iskarit alkaa vuotamaan sekä pallot ja putket alkaa olla tiensä päässä niin varmasti tulee kova kiusaus laittaa tavan iskarit ja jouset,toimintatonni tuohon hydrauliperään ei välttämättä riitä jos sinne ruvetaan uutta osaa laittamaan!
Yksi asia mihin kannattaisi hydraulisella tasonsäädöllä olevien autojen omistajien kiinnittää huomiota on JOUSET,monesti kun noita remppaa niin takajouset ovat aivan loppu/kierros tai pari alapäästä poikki,täällöin niihin iskareihin kohdistuu kohtuuton jatkuva rasitus koska joutuvat kannattelemaan auton peräpään painoa.
auton pitäisi pysyä ryhdissään ilman kuormaa pelkkien jousien varassa!
ML W164
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
Mersedeksen jouset eivät "lopu", ne katkeavat (yleensä alapäästä). Tämä aiheuttaa sen, että kun laitat tilalle tarvikejouset, ne hiljalleen "loppuvat" ja tasonsäätöä joutuu rukkaamaan vantista tai muusta säädöstä. Tasonsäädön letkut ja putket on helppo tehdä itse tahi teettää hydrauliikkapajalla, jos et itse tai työpaikkasi omista välineitä. Maksaa murto-osan alkuperäisistä ja jos omaat normaalia älliä, tulee tasonsäädöstä parempi kuin alkuperäinen.
Tein juuri itse modifikaation W140 :aan ja tuli tosi hyvä!
Tein juuri itse modifikaation W140 :aan ja tuli tosi hyvä!
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
Tuossa W210:ssa pitäisin tasonsäädön kun se tuntuu ainakin vielä toimivan, mutta alustaa voisi hieman jäykistää ja tuon mäkihyppy-keulan laskea samalle planeetalle perän kanssa.
Katselin että W210 H&R:n -35mm jouset ympäriinsä olis noin 225eur ja kallistuksenvakaajat noin 400eur, takana ois sellanen remontti että menis vakaajakin varmaan vaihtoon joten tuo kai olis paras optio. Eteen sai muistaakseni samaan hintaan jopa säädettävän vakaajan jolloin tuota keulaa pehmentämällä saisi perän irtoamaan helpommin ja toisinpäin. 120eur näytti modificars.fi myyvän noita Bilsteinin lyhennettyjä B8 iskareita eteen (taisi olla kappalehinta). Jos samalla vielä hankkisi peterhiltä taakse sen puslasarjan säädettävillä ylätukivarsilla niin luulis ajotuntuman olevan aika jämpti. Toki mersun vakiokin oli jo aika hyvä, joskin alkuperäisosien hinnoittelu aiheuttaa lievää 'tuning' -kutinaa.
-Pitäiskö sitä hydrauliikan säätötankoa vääntää hieman jotta lepää tyhjänä tosiaan jousilla noiden vaihdon jälkeen vai onko se MB:n oma sport alustakin tuon 35mm?
Katselin että W210 H&R:n -35mm jouset ympäriinsä olis noin 225eur ja kallistuksenvakaajat noin 400eur, takana ois sellanen remontti että menis vakaajakin varmaan vaihtoon joten tuo kai olis paras optio. Eteen sai muistaakseni samaan hintaan jopa säädettävän vakaajan jolloin tuota keulaa pehmentämällä saisi perän irtoamaan helpommin ja toisinpäin. 120eur näytti modificars.fi myyvän noita Bilsteinin lyhennettyjä B8 iskareita eteen (taisi olla kappalehinta). Jos samalla vielä hankkisi peterhiltä taakse sen puslasarjan säädettävillä ylätukivarsilla niin luulis ajotuntuman olevan aika jämpti. Toki mersun vakiokin oli jo aika hyvä, joskin alkuperäisosien hinnoittelu aiheuttaa lievää 'tuning' -kutinaa.
-Pitäiskö sitä hydrauliikan säätötankoa vääntää hieman jotta lepää tyhjänä tosiaan jousilla noiden vaihdon jälkeen vai onko se MB:n oma sport alustakin tuon 35mm?
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
mulla kuoleentu yhdestä w201:sestä takajouset pikkuhiljaa ihan veltoks. vajaassa puolessa vuodessa meni normaali tilasta sellaseen jamaan, että kun takapenkille tuli 2 ihmistä, niin lepäs iskarin pohjaanlyöntikumien varassa. en sitten tiedä oliko siellä orkkikset, vai jotku tarvike iskarit.JussiS kirjoitti:Mersedeksen jouset eivät "lopu", ne katkeavat (yleensä alapäästä). Tämä aiheuttaa sen, että kun laitat tilalle tarvikejouset, ne hiljalleen "loppuvat" ja tasonsäätöä joutuu rukkaamaan vantista tai muusta säädöstä. Tasonsäädön letkut ja putket on helppo tehdä itse tahi teettää hydrauliikkapajalla, jos et itse tai työpaikkasi omista välineitä. Maksaa murto-osan alkuperäisistä ja jos omaat normaalia älliä, tulee tasonsäädöstä parempi kuin alkuperäinen.
Tein juuri itse modifikaation W140 :aan ja tuli tosi hyvä!
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
...siis 124 sen tasonsäätöiskarin pallon saa irti ja uusi maksaa 90e ...kuka näitä palloja myy ja miten olet ne irroittanut
onhan siitä täälläkin kirjoiteltu että ei saa vai onko tämä nyt sitten koneistus homma
onhan siitä täälläkin kirjoiteltu että ei saa vai onko tämä nyt sitten koneistus homma
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
Taisi olla kyse niistä jousipalloista, kaasupalloista mitä lieneekään oikeilta nimiltään.
Ja iskareihin saa tosiaan tiivisteet vaihdettua, reilun kumpin/iskari. Iskarista löytyy sisältä myös shimmilevyt, niitä muuttamalla voisi osaava saada ominaisuudetkin haluamikseen
Ja iskareihin saa tosiaan tiivisteet vaihdettua, reilun kumpin/iskari. Iskarista löytyy sisältä myös shimmilevyt, niitä muuttamalla voisi osaava saada ominaisuudetkin haluamikseen
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
...no niinpä ei pitäisi väsyneenä lukea
...mielestäni tasonsäätö iskarien suurin ongelma on väljäksi menevät alapallot vain kerran on letku alkanut vuotamaan mutta kolisemaan alkaneita on ollut ties kuinka monessa
...mielestäni tasonsäätö iskarien suurin ongelma on väljäksi menevät alapallot vain kerran on letku alkanut vuotamaan mutta kolisemaan alkaneita on ollut ties kuinka monessa
- slamdiesel
- Vakiokalustoa
- Viestit: 142
- Liittynyt: Ma 09.01.2012 08:41
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
kysytään nyt vielä josko joku vastais tänne,eli saiko sitä tasosäätöä säädettyä jostain? nokka-akseliversio 300 d w124 tasosäädöllä.
ja käyttiksenä Yaris
---------
811d
w124 300d
w126 300sel
w123 240d
vw typ1 65,66
---------
811d
w124 300d
w126 300sel
w123 240d
vw typ1 65,66
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
Oon joskus puristellut alapallon tiukaksi onnistuneestu (jo kaksi vuotta hyvät)cuuno kirjoitti::mielestäni tasonsäätö iskarien suurin ongelma on väljäksi menevät alapallot:
Auto oli 210.
Tein semmosen pihtityyppisen työkalun, joka otti tukea kumisuojan urasta.
Pihtikärki leveydeltään 4mm puristelin järjestyksessä palloa pyörittäen.
Iskari autossa... alapää irrotettuna ja pallonivelen suojakumia raottaen.
Pallon rakenne:
Nyloninen "liukupinta" jonka sisällä palloa pitää iso prikka, jota puristaa sen päälle prässätty "huuli".
Juuri tuota "huulta" kiristin.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
Taka-akselistossa on venttiili jossa tangon pituus säädettävä.kysytään nyt vielä josko joku vastais tänne,eli saiko sitä tasosäätöä säädettyä jostain? nokka-akseliversio 300 d w124 tasosäädöllä.
wiimax.fi
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
Yksi yritys laittelee noihin nippoja ...mahtaako olla tilaa ja miten metallipuru
Re: Tasonsäätö pois,mitä tilalle?
Tästä olikin jo vähän vääntöä tuolla toisella osastolla, niinpä ajattelin jatkaa täällä
Eli minun autosta on joku edellinen omistaja ottanut tasonsäädön pois ja minulla ei ole varmaa tietoa mitä sinne on tilalle laitettu. Hyvä se ei ainakaan ole. Edellinen omistaja taisi jotain mainita sedanin jousista (ja ehkä myös iskareista), mutta varmaksi en mene sanomaan. Nyt perä on melko veltto ja roikkuu alhaalla, sekä kolahtaa todella kovasti melko pienessäkin töyssyssä (iskari pohjaa?).
Täällä joku mainitsi Hiacen etuiskareilla ja kuormajousilla tulleen melko hyvä. Olisiko antaa tarkempaa tietoa, minkä ikäisestä Hiacesta?
Myös Transporterin ja Pajeron (etu?)iskareista olen kuullut, mutta näistäkään ei tuon tarkempaa tietoa ole.
En kyselisi täällä jos minulla siis olisi alkuperäiset osat olemassa ja voisin niitä käydä varaosaliikkeessä vertailemassa (ei ollut tasonsäätöiskareita varastossa sielläkään).
Dealer taas kertoi kokeilleensa liki kaikki mersun jouset, osaatko sanoa kannattaako edes kokeilla, kun olisi halvalla saatavana w203 farmarin fk -35mm jouset? Madallusta on autoon tulossa joka tapauksessa.
Itsellä auto on pakettiautoksi rekisteröity, eikä sillä ole tarkoitus kuskata tavaraa ainakaan pitkiä matkoja, joten se että kuormattuna perä painuu, ei haittaa, kunhan muuten on suht inhimmillinen.
Eli minun autosta on joku edellinen omistaja ottanut tasonsäädön pois ja minulla ei ole varmaa tietoa mitä sinne on tilalle laitettu. Hyvä se ei ainakaan ole. Edellinen omistaja taisi jotain mainita sedanin jousista (ja ehkä myös iskareista), mutta varmaksi en mene sanomaan. Nyt perä on melko veltto ja roikkuu alhaalla, sekä kolahtaa todella kovasti melko pienessäkin töyssyssä (iskari pohjaa?).
Täällä joku mainitsi Hiacen etuiskareilla ja kuormajousilla tulleen melko hyvä. Olisiko antaa tarkempaa tietoa, minkä ikäisestä Hiacesta?
Myös Transporterin ja Pajeron (etu?)iskareista olen kuullut, mutta näistäkään ei tuon tarkempaa tietoa ole.
En kyselisi täällä jos minulla siis olisi alkuperäiset osat olemassa ja voisin niitä käydä varaosaliikkeessä vertailemassa (ei ollut tasonsäätöiskareita varastossa sielläkään).
Dealer taas kertoi kokeilleensa liki kaikki mersun jouset, osaatko sanoa kannattaako edes kokeilla, kun olisi halvalla saatavana w203 farmarin fk -35mm jouset? Madallusta on autoon tulossa joka tapauksessa.
Itsellä auto on pakettiautoksi rekisteröity, eikä sillä ole tarkoitus kuskata tavaraa ainakaan pitkiä matkoja, joten se että kuormattuna perä painuu, ei haittaa, kunhan muuten on suht inhimmillinen.