Eli jos vaihtaa korkeapainepumpun tiivistesarjan, niin kannattaako mennä vaihtamaan korkeapainepumpun venttiilit ja O-rengas? Vai antaako muuten toimivan pumpun olla rauhassa?
Ja mersu on siis W163 ja 270cdi.

Tiivistesarjan vaihtaa kokonaisuudessan,meze1 kirjoitti:Laitetaas nyt sitten tännekin, niin saadaan ainakin varmuudella vastaus... Kun pitäisi osa / osat tänään hakea ja vielä tämä asia hiukan epävarma.....
Eli jos vaihtaa korkeapainepumpun tiivistesarjan, niin kannattaako mennä vaihtamaan korkeapainepumpun venttiilit ja O-rengas? Vai antaako muuten toimivan pumpun olla rauhassa?
Ja mersu on siis W163 ja 270cdi.
jää helposti vika asentoon/tervän reunan väliin, yleensä on tiivistesarjassa mukanameze1 kirjoitti:Eli se saattaa jäädä hiukan huonoon asentoon ja alkaa tippasemaan sieltä...?
Ja kuuluuko sinne nimeenomaan oma tiiviste, joka on mukana tiivistesarjassa vai pitääkö ostaa oma?
Ja itse pumppuhan on kolmella torxilla kiinni, sekä yksi polttoaineputki, sekä suutintankoon menevä putki.... Mutta lähtee pois luultavasti ilman ihmeellisyyksiä....?
Luukujen ruuvit on joskus tiukassa eli hyvä avain helpotta hommaa,meze1 kirjoitti:Eli jännityksellä iltaan siis..![]()
Käyn tänään hakemassa tiivistesarjan MB osasta ja sitten kotia kohti... torxit löytyykin jo omasta takaa (ohan niitä tosiaan mersussa) ja samoin käyn hakemassa paineilmapurkin, jolla puhaltelen kaikki pienet välit puhtaaksi.... jospa se sitten kerralla....
meze1 kirjoitti:Njoohh.... Kasaus jäi sitten vaiheeseen... Ensinnäkin.. tiivistesarjassa ei ollut kuvan numero 14 oikeita tiivisteitä.
Korkeapainepumpussa tiivisteet oli siniset, kun sarjassa tuli mukana vain valkoiset (ok), mustat (ok), ohuet alumiiniset (ok), kovat ruskeat (?) ja joustavat hopeiset (?). Ja nuo hopeiset oli lähinnä vastaavia, mutta hiuksen hieno ero sinisiin... Eli hopeiset oli hiukan ohuemmat, kuin jo kulahtaneet siniset.. joten pitänee käydä kysymässä diesel turuselta (oulu) noita oikeita tiivisteitä.....
Ja O-rengas puuttui kokonaan, vaikka sanoin että se pitäisi olla. Eivät oikein tunnistaneet koko osaa....![]()
Eli tarkoitan sitä, joka tulee korkeapainepumpun sivuun.. koneen ja pumpun väliin. (kuvassa nro 50).
Samalla käyn hakemassa pienen putken pätkän, joka tulee pumpun sivusta jollekin anturalle... Siinä oli O-renkaat ihan finitto...
Tuleepahan kerralla hyvä, eikä välttämättä tartte purkaa uudelleen.
Mutta olihan ne pultit helvatan tiukassa.. Sai tosissaan avata niitä...![]()
Tuon yhden kannen pieni alumiininen tiiviste oli jotenkin hitsautunut kiinni ja joutui rapistelemaan sitä pois. Jälkiä kyllä jäi, mutta todella pieniä.. Toivottavasti ei sieltä tihnuta... Eli tuo pikku prikka...
[ http://i13.photobucket.com/albums/a283/joskami/hochdruckpumpeabdichten-1_2.jpg ]
Mutta huomenna pari pientä osaa lisää ja jos sen saisi sitten kokonaan kasaan....
Kannatta hakea siihen vuotavaan kanteen uudet tiivisteet valmiiksi(hiukan riipuen siitä mikä siellä välissä vuotaa on tiiviste melko varmasti entinen"jäänyt hunosti")meze1 kirjoitti: Nyt joudun muutenkin pitämään pienen tauon ja pitänee perjantaina purkaa pumppu pois, ottaa töistä ruuvipenkki ja istuttaa pumppu siihen kiinni. Sitten vääntää maan perkeleesti. Nyt kiristykset tapahtui jalkojenvälissä maassa.... Eli TOIVOTTAVASTI vuoto loppuu tuon viimeisten kiristysten jälkeen.
Samalla vaihdan tuon alkuperäisen akun pois, jaksaa taas sahata käyntiin....
Nyt ei haittaisi, vaikka tulisikin joitakin pieniä vihjeitä, mitä voisi vielä tarkastaa kun seuraavan kerran puran pumpun pois...... Kolmatta kertaa sitä en tee, vaan vien vaikka diesel turuselle tai jotakin muuta vastaavaa....
Pitänee jostakin sitten hakea momenttiavain.... käsimomentti ei ihan kerro totuutta...joskami kirjoitti:Ja niitten kansien pulttien momentti oli se 25nm... tulee kansi suoraan eikä mene mutkalle.
joskami kirjoitti:Varsinkin tiivisteet numero 14 ja tukitiiviste 15 ottavat aika paljon
siipeensä.
Yleensä tuohon pumppuun kannattaa vaihtaa nuo 14,15, 55 ja 56 (paperi kuvissa olevat numerot)
Kansien ruuvien momentti 25nm
[ [url=http://i13.photobucket.com/albums/a283/joskami/th_rail1.jpg] ][/url]
[ [url=http://i13.photobucket.com/albums/a283/joskami/th_rail2-1.jpg] ][/url]
[ [url=http://i13.photobucket.com/albums/a283/joskami/th_hochdruckpumpeabdichten-1_1.jpg] ][/url]
[ [url=http://i13.photobucket.com/albums/a283/joskami/th_hochdruckpumpeabdichten-1_2.jpg] ][/url]
Niinkuin edellä joskami sanoi, mutta tosiaan mun saamassa setissä se kannen alusen suurin tiiviste oli erilainen (muototiiviste). Ne letkujen o-renkaat on erikseen mutta nekin saa KL:stä pyytämällä, tietävät kyllä. Kannattaa etukäteen yrittää katsella mistä vuotaa, voi selvitä noilla pelkillä letkujen o-renkailla eikä tarvi alkaa pumpun irroitteluun.soppa kirjoitti:
Sama vika rahikaisella, eli kannattaako siis ottaa nuo tiiviste numerot vai onko jokin erillinen tiivistesarja koodi mikä tuohon korkeapainepumpun tiivistykseen soveltuu?