w124 pyyhin temppuilee.. Viiksessä vika?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
termos88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 13.06.2010 12:47

w124 pyyhin temppuilee.. Viiksessä vika?

Viesti Kirjoittaja termos88 »

Aiheesta on muutamia topicceja mut samoja oireita en ollut löytävinäni.. auto w124 vm93

Asiaan. Pyyhkijä toimii normaalisti silloin kun toimii, mut välillä lakkaa toimimasta(pysähtyy/ei toimi). Tällöin kun pyyhkijä pysähtyy, lakkaa myös pitkien valojen vilautus ja pesin toimimasta. Vilkku kylläkin toimii
Onkohan vika siis viiksessä, monitoimireleessä vai missä? Sulake on kyllä ok...

kiitokset jo etukäteen
MB C 250d 4Matic, vm2015
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: w124 pyyhin temppuilee.. Viiksessä vika?

Viesti Kirjoittaja felmit »

ääni viikselle
autodidakti
Nuffield56
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44

Re: w124 pyyhin temppuilee.. Viiksessä vika?

Viesti Kirjoittaja Nuffield56 »

Kaverilla oli samanlaisia oireita 124:ssa ja oli sulakkeen pidin homeessa.
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: w124 pyyhin temppuilee.. Viiksessä vika?

Viesti Kirjoittaja Roobert »

sulake hapettunut, viiksessä vikaa, releessä kylmäjuotos
termos88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 13.06.2010 12:47

Re: w124 pyyhin temppuilee.. Viiksessä vika?

Viesti Kirjoittaja termos88 »

mistähän tuo rele löytyy? Lähellä sulakerasiaa? jos vika on viiksessä, miten ratti irroitetaan airbägillisessä mallissa?
MB C 250d 4Matic, vm2015
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: w124 pyyhin temppuilee.. Viiksessä vika?

Viesti Kirjoittaja felmit »

pitkä rele sulakerasian takaosassa keskirivissä

Ratin irroittamisen työjärjestys:
Akun -kenkä irti
Apparin jalkatilasta punainen 10 napainen liitin irti, jos on
Ratin takaa kaksi torxia (30) auki, piuhat irti ja airbag oli "sylissä"
10 mm kuusiokolohylsy pulttipistoolilla auki, (kohta merkattuna) ratti ulos
2 kpl pientä risti (ph1) kantaista ruuvia irti, muovinen piuhojen kierrätys laite pois, jos on spiraali
sitä ennen jalkatilan potkusuojat irti ja monitoimiviiksen ja bag/torven piuhat liitoksesta auki. (liitokset poikkiputken ympärillä + nippuside ohjauspylväästä löysälle)
autodidakti
Vastaa Viestiin