4-veto sprintterin tekniikasta kysymyksiä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

4-veto sprintterin tekniikasta kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja yari67 »

Osui silmiin 1998-mallin sprinter 210, 4-vedolla vielä. Kone on 2,3 diesel, 74kw versio, onko noissa ollut miten murheita, ilmeisesti kansipahvin joutuu jossain vaiheessa laittamaan, miten ton nelivedon kanssa onko tietoa kestääkö miten? Autolla on ajettu 275tkm ja olisi ruosteeton peli, mikä on jonkunlainen ihme jo sekin. Onko minkälaisia tyyppivikoja tuossa mallissa ollut?
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: 4-veto sprintterin tekniikasta kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja etrade »

Harmaa muistikuva että parinvuoden sisällä joku kyselly Keravalta samaa asiaa... tulikohan siihen viestiketjuun vastauksia...

Onko siitä tarkoitus rakentaa Kaskelas joku offroad auto?
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: 4-veto sprintterin tekniikasta kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mun mielestä ainakin sprintterin neliveto on jotenkin todella tyhmästi toteutettu, mitä armeijassa joskus kattelin. Jakolaatikko taitaa olla ainakin aika heikko lenkki, monesti 1. kardaani pyörii, mutta auto ei liiku... :D Kait noi muuten kestää, mut sitten vaan joskus sanoo klinks?
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

Re: 4-veto sprintterin tekniikasta kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja yari67 »

No ei tässä mitään vielä rakenneta kun auto on vielä Saksassa ja sillä kyselin että uskaltaako moiseen edes ryhtyä. Lähinnä olis käyttöä pakulle ja 4wd olis plussaa että saa veneen pois järvestä kun on luiska nurmikkoa ja transiitin ei kisko ilman vinssiä sitä ylös. Ja muutenkin pitäis päästä takas mersukantaan kun väyrysen myin pois. Kone on kai porattu 124d ja turbotettu lisäksi, kannen tiiviste menee jossain kohtaa 1. pytyn ja öljykanavan välistä mutta onko noissa muita heikkouksia?
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

Re: 4-veto sprintterin tekniikasta kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Terve

tuo konehan on suoraruisku 2,9 sama kun 312 d rintterissä otettu vaan 100 heppaa,eli heppoja saa lisää.
Konehan on kestävä kaverin 210 ajettu 490 avaamatta
Nelivedosta ton ikäsestä ei tietoa/osat on varmasti kivenalla

Terveisin Jamppa
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: 4-veto sprintterin tekniikasta kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja pt »

Koska mutuilu on vaan niin kivaa, niin jatketaan.

Hämärä ja tarkistamaton mielikuva on ainakin cdi-koneisista malleista se, että noita on ollut kiinteällä ja kytkettävällä nelivedolla myytävänä. Tuosta johtuen eroa on varmasti aika paljon jakolaatikossa jne.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Vastaa Viestiin