S203 320cdi vs S204 200/220cdi
S203 320cdi vs S204 200/220cdi
Japanilainen vuosimallia 2003 oleva kulkuväline alkaa olla kilometrien puolesta vaihtoiässä (200tkm menee rikki talven aikana) seuraavan puolen vuoden sisällä ja tilalle pitäisi keksiä muutaman vuoden tuoreempi farkku. Otsikon autot kiinnostavat noin 20t€:n hintaluokassa, mutta mietin kumpi olisi järkevämpi ostos. V6 cdi olisi moottorin puolesta erittäin mielenkiintoinen ja 7g-tronic vaihteistolla leppoisa ajaa, mutta S204 olisi ulkonäöltään tuoreempi ja ei niin herkästi mätänevää sorttia. Onko S203 vs S204 melutasossa eroa kummankaan eduksi ja kuinka kallis 320 cdi on yleisesti ottaen ylläpitää? Onko 320:ssä vaihteistoöljyn sekaan nestettä vuotava jäähdytin vai onko se vain e-sarjan ongelma? Kumman auton foorumin käyttäjät ostaisivat?
Ex. S202 cdi -99
Re: S203 320cdi vs S204 200/220cdi
Minä olen ite sitä mieltä, että jos ajattelee lompakolla niin sitten se 200/220 cdi ja jos ajattelee tunteella niin sitten se 320 cdi. Kyllähän tuo kutoskone tuo lisää kuluja väkisin mutta mielestäni sen arvoinen. Meillä on s211 E320 facelift ja matka-ajossa se vie semmoisen 6-7 litraa, riippuen kaasujalan painosta. Ohitukset on kyllä mahtavia ja nopeita, 224hv ja 500Nm. Nyt on moottorin softa koodauksessa niin katotaan miten se sitten kulkee.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: S203 320cdi vs S204 200/220cdi
Itse ostaisin 203 korisen mielellään 200cdi+automaatti tekniikalla ja siihen sitten lastu. Kulkua riittävästä ja menee sekalaisessa ajossa 6-7 litraan.
204 ja 203 korisessa en huomannut ajomelussa eroa suuntaan tai toiseen. 204 korisessa 220 cdi on ripeä moottori mutta kulutus myöskin sen mukainen.
204 ja 203 korisessa en huomannut ajomelussa eroa suuntaan tai toiseen. 204 korisessa 220 cdi on ripeä moottori mutta kulutus myöskin sen mukainen.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: S203 320cdi vs S204 200/220cdi
Pienikoneinen S203 olisi helppo ja halpa valinta, mutta se ruoste. Vai tapahtuiko faceliftin yhteydessä jotain ruosteenkestoon liittyvää parannusta? Nanolakka on W211:ssä, mutta onko sitä W203:ssa?
Ex. S202 cdi -99
Re: S203 320cdi vs S204 200/220cdi
On nano lakka myös 203:ssa noin 2004 alkaen. Ehkä jo kesästä 2003-
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: S203 320cdi vs S204 200/220cdi
Itsellä on "runsaasti ajettu" 7/2007 S203 ja ei se ainakaan ole mistään ruosteessa. Kyljetkin kuin uudesta autosta.
Re: S203 320cdi vs S204 200/220cdi
Juu 04 alkaen on tuo eri maali ja nanolakka.
Sitä en tiedä että kumpi ruostuu enemmän, noita nanolakallakin varustettuja on passitettu aika paljon maalaukseen. Niissä vaan on se ero että kun ruoste puskee sieltä vahvemman maalin alta esiin niin ruostuminen on jo aika pitkällä...
Sitä en tiedä että kumpi ruostuu enemmän, noita nanolakallakin varustettuja on passitettu aika paljon maalaukseen. Niissä vaan on se ero että kun ruoste puskee sieltä vahvemman maalin alta esiin niin ruostuminen on jo aika pitkällä...
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: S203 320cdi vs S204 200/220cdi
Tämäpä juuri eli varmasti ruosteeton ei ole käytännössä mikään W203 korimallin mersu. Ja W211 ei nähtävästi ole sen kummempi? Hinnoissa ei olisi isoa eroa S211:n ja S203:n välillä, mutta airmatic ja sbc ahdistavat.
Ex. S202 cdi -99
Re: S203 320cdi vs S204 200/220cdi
W211 kanssa on ollut aika vähänongelmia ruostumsisen suhteen. Itseasiassa w211 ja w204 tuntuvat molemmat olevan hyviä ruosteenkestoltaan. Ainoa kohta jonka olen nähnyt olevan ruosteessa on taka oven ja kaaren välinen pikkupala. Mutta tämä siis erittäin pieni ongelma vrt w210 tai w203 ruostumiseen.
W211 jos olet ostamassa kannattaa ostaa väh 05-malli, tosin niisssäkin tuntuu olevan turbiinivikoja luvattoman paljon vaikka ongelma pitäisi olla korjattu. Koeajolla kannattaa tarkastella turbiinin toimintaa.
W211 jos olet ostamassa kannattaa ostaa väh 05-malli, tosin niisssäkin tuntuu olevan turbiinivikoja luvattoman paljon vaikka ongelma pitäisi olla korjattu. Koeajolla kannattaa tarkastella turbiinin toimintaa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: S203 320cdi vs S204 200/220cdi
Kyselin jo yv:llä, mut et oo tainnut huomata...tn62634 kirjoitti:Itsellä on "runsaasti ajettu" 7/2007 S203 ja ei se ainakaan ole mistään ruosteessa. Kyljetkin kuin uudesta autosta.
Eli itelläni on samanlainen auto (nyt 129tkm), joten olisi kiva kuulla paljonko sun autolla on ajettu (eli paljonko on runsaasti ajettu) ja minkälaisia käyttökokemuksia on tuona aikana kertynyt eli onko ollut vikoja tahi muuta huomioitavaa.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: S203 320cdi vs S204 200/220cdi
Pistin pikaviestiä. Omalla autolla ajettu nyt noin 277000 km, mutta tosiaan olen ostanut sen käytettynä Saksasta. Kilometrit ovat ainoastaan lukemia matkamittarissa. Huoltokirja tosin tuli täyteen 1000 km sitten.