Ongelma puhelimen HF toiminnassa

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
SVA
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Ongelma puhelimen HF toiminnassa

Viesti Kirjoittaja SVA »

Ongelmana on Nokia E75 puhelimen ja perus Audio20:n (W204 C200, -08) käyttö Bluetoothilla. Periaatteessa homma on toiminut ihan ok jo yli vuoden, yhteys muodostunut kauniisti, vastapuolen ääni raikunut kajareista ja itse on saanut hölötellä auton omaan mikkiin, mutta nyt on tullut seuraavanlainen ongelma.

Jostain syystä kun puhelinyhteys muodostuu vastatessa tai soitettaessa, niin mikrofoni jää ”jumiin” mykistysasenteen. Esim. kun minulle soitetaan, radion ääni kajareista katoaa normaalisti, mutta en kuule kajareista normaalia puhelimen soittoääntä ja kun vastaan puheluun niin mykistys on päällä. Näytössä lukee vielä ”Mike Off” ja näkyy mykistysmerkki. Pystyn pyörylällä menemään *Mike Off” kohtaan, mutta en voi valita sitä ja klikata mikkiä päälle. Myöskään soittajan ääni ei kuulu kajareista vaan on ihan hiljaista. Vasta kun puhelu katkeaa radio alkaa taas pauhata. Ja sama juttu kun soitan itse, vastapuoli ei kuule minua enkä minä vastapuolta auton systeemin kautta.

Ensimmäisen kerran kun tämä tapahtui, niin asia selvisi kun poistin puhelimen valikosta ja MB Bluetoothin puhelimesta ja etsin ja auktorisoin ne uudestaan. Nyt edes se ei auttanut. Onko jollain ollut samoja ongelmia? Onko vika puhelimessa (Nokiahan ei kauheasti enää ole E75:sta tukenut) vai onko asiaan jotain kikka kuutosta?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: Ongelma puhelimen HF toiminnassa

Viesti Kirjoittaja DBFI »

SVA kirjoitti: Ensimmäisen kerran kun tämä tapahtui, niin asia selvisi kun poistin puhelimen valikosta ja MB Bluetoothin puhelimesta ja etsin ja auktorisoin ne uudestaan. Nyt edes se ei auttanut. Onko jollain ollut samoja ongelmia? Onko vika puhelimessa (Nokiahan ei kauheasti enää ole E75:sta tukenut) vai onko asiaan jotain kikka kuutosta?
Kai olet kokeillut toisella puhelimella? Jos se alunperin on toiminut hyvin niin tuskin siihen E75:een mitään Nokian tukea tarvitaankaan ellei se ole rikki mennyt. Voisko olla auton mikissä vikaa?
SVA
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Re: Ongelma puhelimen HF toiminnassa

Viesti Kirjoittaja SVA »

Kävi kuten ennenkin, puhelin alkoi selittämättömästi toimimaan normaalisti MB Bluetoothin kanssa. Kun välillä kokeilin vaimon puhelimella niin ongelmia ei ollut. Olisikohan tuo nyt sitten Symbian ongelma kun iPhone ainakin pelittää normaalisti. Ilmeisesti jotain yhteensopivuusongelmia ko laitteiden välillä on, mutta niitä on aika vaikea todentaa kun systeemi toimii ja ei toimi. Mahdollistahan sekin on että auton mikissä tai muualla on kosketushäiriöitä, jotka korjaantuu kun ajaa liian kovaa hidasteen yli :)

Joka tapauksessa tulipahan raportoitua tämänkaltainen ongelma jos jollekin muulle sattuu joskus sama homma ja täältä lähtee apua etsimään.
Vastaa Viestiin