kapeakantisten kansien erot
kapeakantisten kansien erot
om601-603 kansien ero uusi vs vanha onko muuta eroa,kun kammiot ja kiinitys mutteri ja käykö uudemman kammiot vanhanmalliseen?
Diesel on puhtaampi
Re: kapeakantisten kansien erot
jos en nyt ihan väärin muista, niin juttu menee jotenkin näin:
kaikki, mitä tiedän, niin turbollisen ja vaparin erot on esikammioissa ja pakoventtiileissä. turbollisessa on halkasijaltaan millin paksummat esikammiot ja pakoventtiileissä on natriumit sisällä.
vuosimallikohtaset erot taasen vaikuttaa ainakin esikammioiden kiristysrenkaasenn ja suuttimiin. muistelisin, että esikammiot ei muutu miksikään, oli ne sitten uudemmasta, tai vanhemmasta. se esikammion kiinnitys rengas on sitten erilainen uus vs vanha ja se vaikuttaa suuttimiin. vanhemmissa se suutin kiristetään esikammion kiristysrenkaaseen ja uudemmissa sitten taas suoraan kanteen. se ero, mikä suuttimissa sitten on, niin menee niin, että vanhemmissa suuttimissa kierre on keskemmällä suutinta ja uudemmissa se kiinnityskierre on siellä suuttimen päässä.
kansien ero rajoittuu omien kokemusten mukaan pelkästään siihen, että turbollisessa kannessa esikammion poraus on millin isompi, kun vaparissa. vuosimallikohtasia eroja ei taida olla (tästä en ole sata varma).
äkkiseltään ei muuta muistu mieleen.
mihinkä tämä kysymys muuten liittyy, jos saa kysyä?
kaikki, mitä tiedän, niin turbollisen ja vaparin erot on esikammioissa ja pakoventtiileissä. turbollisessa on halkasijaltaan millin paksummat esikammiot ja pakoventtiileissä on natriumit sisällä.
vuosimallikohtaset erot taasen vaikuttaa ainakin esikammioiden kiristysrenkaasenn ja suuttimiin. muistelisin, että esikammiot ei muutu miksikään, oli ne sitten uudemmasta, tai vanhemmasta. se esikammion kiinnitys rengas on sitten erilainen uus vs vanha ja se vaikuttaa suuttimiin. vanhemmissa se suutin kiristetään esikammion kiristysrenkaaseen ja uudemmissa sitten taas suoraan kanteen. se ero, mikä suuttimissa sitten on, niin menee niin, että vanhemmissa suuttimissa kierre on keskemmällä suutinta ja uudemmissa se kiinnityskierre on siellä suuttimen päässä.
kansien ero rajoittuu omien kokemusten mukaan pelkästään siihen, että turbollisessa kannessa esikammion poraus on millin isompi, kun vaparissa. vuosimallikohtasia eroja ei taida olla (tästä en ole sata varma).
äkkiseltään ei muuta muistu mieleen.
mihinkä tämä kysymys muuten liittyy, jos saa kysyä?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: kapeakantisten kansien erot
neljä pyttystä on hiukan kiusailtu ja sitä,ku ei satu olemaan valmiina tbo koneena paitsi se tosi heikko 2,3:nen
ja tesiti korina on kasa putkea lankun akseleihin ympättynä...
Diesel on puhtaampi
Re: kapeakantisten kansien erot
kuinka paljon on toimivuus eroa turbon ja vaparin kammioilla? onko kukaan sovittannu tbo:n omia vapariin 
Diesel on puhtaampi
Re: kapeakantisten kansien erot
Turhaa touhua sovittelut, kyllä se nafta palaa pienemmässäkin kammiossa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: kapeakantisten kansien erot
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: kapeakantisten kansien erot
Jeemu porasi lisää reikiä ?, kestikö nuo käytössä ja menikö liekkirintaman suunnat vituralleen, muuttuiko ääni volkkariksi ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: kapeakantisten kansien erot
Nuo on monivenan kammiot. Reikiä ei oo lisätty ja kuluma o sama ku vakio. Jonku asteinen Volokkariha toi on aina ollu, eli ei juurikaa muutosta äänisä huomannu..veskola kirjoitti:Jeemu porasi lisää reikiä ?, kestikö nuo käytössä ja menikö liekkirintaman suunnat vituralleen, muuttuiko ääni volkkariksi ?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: kapeakantisten kansien erot
Uudemman kammiot menee vanhanmalliseen kun vaihtaa sekä kammiot että kiristysrenkaat. Ei kai niissä vaparikansissa keskenään muuta ainakaan merkittävää eroa ole..j.a kirjoitti:om601-603 kansien ero uusi vs vanha onko muuta eroa,kun kammiot ja kiinitys mutteri ja käykö uudemman kammiot vanhanmalliseen?
Onhan siinä uudemmassa vinoruutakoneessa vakionakin jopa 3 heppaa enemmän kuin vanhemmassa
S210 220 CDI A -02
Re: kapeakantisten kansien erot
No mikäs tuon kuva tarkoitus oli liittyen tähän topiikkiin, kun ei se monivenan kammio toimi mitenkään vähävenasessa, vai mitä ? Vai oletko tunkenut nuo kammiot vähävenaiseen, eihän ne nyt mitenkään voi siinä tomia ?jeemu kirjoitti:Nuo on monivenan kammiot. Reikiä ei oo lisätty ja kuluma o sama ku vakio. Jonku asteinen Volokkariha toi on aina ollu, eli ei juurikaa muutosta äänisä huomannu..
Vähävenassa kannattaa varmaankin nostaa se kammio niin ylös kuin saa ja siihen hommaan löytyy Veholta se millin korokerengas. Vakio on 0.3mm.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: kapeakantisten kansien erot
Liittyen tohon alla olevaan sun kommenttiin.veskola kirjoitti: No mikäs tuon kuva tarkoitus oli liittyen tähän topiikkiin, kun ei se monivenan kammio toimi mitenkään vähävenasessa, vai mitä ? Vai oletko tunkenut nuo kammiot vähävenaiseen, eihän ne nyt mitenkään voi siinä tomia ?
veskola kirjoitti:Turhaa touhua sovittelut, kyllä se nafta palaa pienemmässäkin kammiossa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: kapeakantisten kansien erot
Ei mene vieläkään jakeluun, mutta antaa olla, tämähän nyt ei ole uutta
Hienot on kammiot, oli ne sitten missä vaan.
Mää tiputan illalla tavalliset 200d:n kammiot 200d:n kanteen.
Hienot on kammiot, oli ne sitten missä vaan.
Mää tiputan illalla tavalliset 200d:n kammiot 200d:n kanteen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: kapeakantisten kansien erot
onkos jeemulla tutkimustietoa/mutua kammiomuutosten vaikutuksista?
Diesel on puhtaampi
Re: kapeakantisten kansien erot
Väliaikatietona voisi tiputtaa semmosen, että mulla on yksi om601 kansi mistä en saa kammioita irti. Taas hajosi työkalu. No en mä ole vasta kuin 2 vuotta sitä yrittänyt eri menetelmillä. 
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: kapeakantisten kansien erot
Kans ylösalasin ja vasaralla kammion nuppiin. 
Re: kapeakantisten kansien erot
Lukitusrengas ei irtoa vaikka mitä tekee. Kaikki kääntötyökalut hajoavat siitä mersun tähtiavaimen juuresta.
On kiristetty (vahingossa) 5 vuotta sitten ylimomenttiin, kun tuli huonoja neuvoja forumilta
On kiristetty (vahingossa) 5 vuotta sitten ylimomenttiin, kun tuli huonoja neuvoja forumilta
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: kapeakantisten kansien erot
2metrin varsi, toinen vääntää ja toinen antaa lekalla kyytiä juuree. Toinen on lainata naapurin rk yrittäjältä sähkö pulttipyssyä.veskola kirjoitti:Lukitusrengas ei irtoa vaikka mitä tekee. Kaikki kääntötyökalut hajoavat siitä mersun tähtiavaimen juuresta.
On kiristetty (vahingossa) 5 vuotta sitten ylimomenttiin, kun tuli huonoja neuvoja forumilta
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: kapeakantisten kansien erot
Niin on tehty ja aina työkalu poikki sieltä juuresta....lisää neuvoja 
Ongelma on siis mistä kestävä 1/2" -> 3/4" muunnospala.
Näytti muuten olevan 130 Nm oikean esikammion kiristysmomentti, se 500-800 Nm mihin vedin oli vähän liikaa
Ongelma on siis mistä kestävä 1/2" -> 3/4" muunnospala.
Näytti muuten olevan 130 Nm oikean esikammion kiristysmomentti, se 500-800 Nm mihin vedin oli vähän liikaa
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: kapeakantisten kansien erot
ootko koittanu vetää toholla tuhannen kuumaks ja sit noi kaikki samat kommervenkit, mitä tossa olet jo kokeillu? lämpö yleensä auttaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: kapeakantisten kansien erot
http://www.alltradetools.com/catalog/ad ... apter.html Mulla on tuommoinen. aikanaan summitracingistä tilattu. On kestänyt esim perän pinionin kiristyksen yms. oikeaa momenttia.veskola kirjoitti: Ongelma on siis mistä kestävä 1/2" -> 3/4" muunnospala.![]()
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: kapeakantisten kansien erot
On annettu semmosella erikoiskaasutoholla lämpöä vaikka miten, se lämpöhän katoaa kyllä sinne hyvin kun se kansi toimii hyvänä jäähdyttimenä. Hitsauspilli olisi kova sana.
Kai se sitten täytyy vain noiden motonetin 9€ pilipalojen sijaan hankkia kunnon palanen
Taas kerran olisi muuten halvemmaksi hankkia heti kunnollinen 
edit: No niin, ebayhin pistin tilauksen palikasta reilut 30 puntaa kotiin tuotuna, toivottavasti ei heti hajoa.
Linkki kauppaan
Kai se sitten täytyy vain noiden motonetin 9€ pilipalojen sijaan hankkia kunnon palanen
edit: No niin, ebayhin pistin tilauksen palikasta reilut 30 puntaa kotiin tuotuna, toivottavasti ei heti hajoa.
Linkki kauppaan
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: kapeakantisten kansien erot
myö hitsattiin yhteen tiukassa olevaan mutteriin m20 pultti mikillä kiinni ja sit senkun kääns pois... vehon ohje kuulemma on joskus ollu,et vingulla ajetaan rengas puhki yhestä kohtaa ja sit irti
Diesel on puhtaampi
Re: kapeakantisten kansien erot
Noinhan niitä on kai joskus jouduttu irrottamaan kun ei muuten lähde pois.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: kapeakantisten kansien erot
Kummalla tavalla edellä olevista ?
Siinähän kyllä on se yksi kohta, mistä saa ajettua jonkinlaisella vingulla ilman että kierteet menee pilalle. Oikeastaan ei tuolla kannellakaan niin väliä olisi, kunhan saisi esikammiot vielä talteen.
Ebaysta tuli se musta 3/4" -> 1/2" sovitinkin, josko sitä joskus saa tas intoa päälle ja kokeilemaan kumpi hajoaa...
Siinähän kyllä on se yksi kohta, mistä saa ajettua jonkinlaisella vingulla ilman että kierteet menee pilalle. Oikeastaan ei tuolla kannellakaan niin väliä olisi, kunhan saisi esikammiot vielä talteen.
Ebaysta tuli se musta 3/4" -> 1/2" sovitinkin, josko sitä joskus saa tas intoa päälle ja kokeilemaan kumpi hajoaa...
Lisää tietoa: www.skg.fi






