mb 190 2,5d laatikon vaihto?
mb 190 2,5d laatikon vaihto?
kertosko joku yksinkertasuudessaan että millanen homma tuo on?
Re: mb 190 2,5d laatikon vaihto?
Automaatti vai manuaali?
Re: mb 190 2,5d laatikon vaihto?
manuaali
Re: mb 190 2,5d laatikon vaihto?
kettumainen homma ainakin jos ei konetta irrota.
Itte irrotin koneen samalla, mutta kumminkin, niin kaikki ylimääräset irti kuten startti, kytkimen työsylinteri, kartaanin keskiruuvi löysälle ja koneesta paljon muuta. sitte kaikki ruuvit mikkä pitää vaihdelaatikkoa auki ja hankalin oli itsellä kaikista ylin ruuvi koska se oli melkein tulipellissä kiinni ja väliinhän ei saanut avainta. joten kone irti ja nosturilla eteen päin koko touhua ja taas mahtu ruuvaan loput irti.
En sitten tiedä miten muilla.
Itte irrotin koneen samalla, mutta kumminkin, niin kaikki ylimääräset irti kuten startti, kytkimen työsylinteri, kartaanin keskiruuvi löysälle ja koneesta paljon muuta. sitte kaikki ruuvit mikkä pitää vaihdelaatikkoa auki ja hankalin oli itsellä kaikista ylin ruuvi koska se oli melkein tulipellissä kiinni ja väliinhän ei saanut avainta. joten kone irti ja nosturilla eteen päin koko touhua ja taas mahtu ruuvaan loput irti.
En sitten tiedä miten muilla.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: mb 190 2,5d laatikon vaihto?
Eipä kyllä järin hankala homma oo ainakaan w124 200D:ssä:
pakoputki pois tieltä, kardaani irti, nopeusmittarinvaijeri irti, kytkimen työsylinterin letku irti, vaihetangot irti, lootan "puotus alas" eli takakannakkeestaan laatikko nojaamaan alaviistoon jonka jälkeen ei oo pahakaan homma irrotella pultit ja näpätä laatikko poies..
Jäiköhän jotain radikaalia puuttumaan listasta..? Eipä tainnut. 
pakoputki pois tieltä, kardaani irti, nopeusmittarinvaijeri irti, kytkimen työsylinterin letku irti, vaihetangot irti, lootan "puotus alas" eli takakannakkeestaan laatikko nojaamaan alaviistoon jonka jälkeen ei oo pahakaan homma irrotella pultit ja näpätä laatikko poies..


mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: mb 190 2,5d laatikon vaihto?
...niin ja eipä tuo näytä Sprintteris myöskään olevan hankala. Ajaa jommankumman etupyörän kiven päälle niin mahtuu makaamaan auton alle ja mahtuu laatikkokin pois.
Toivottavasti auttoi viestiketjun aloittajaa !
Toivottavasti auttoi viestiketjun aloittajaa !
Re: mb 190 2,5d laatikon vaihto?
w124 onkin paljon suurempi auto kuin w201 190. Joten siinä on paljon enemmän tilaa jokapuolella.
190D 2.5ssa saa jo vähän miettiä miten meinaa kaikki pultit saada auki.
helpottaa pal jon kun laskee laatikon takakannakkeen alas jolloin pääsee usealla jatkolla vääntämään laatikon ylimmäiset pultit auki auton alta päin.
190D 2.5ssa saa jo vähän miettiä miten meinaa kaikki pultit saada auki.
helpottaa pal jon kun laskee laatikon takakannakkeen alas jolloin pääsee usealla jatkolla vääntämään laatikon ylimmäiset pultit auki auton alta päin.
Re: mb 190 2,5d laatikon vaihto?
kiitos avuista koitan selvitä ! jos jollain vielä neuvoja ni tänne tulemaan vaan!?
Re: mb 190 2,5d laatikon vaihto?
124 koppasesta 5 pyttysestä laatikko irtoo puoleen tuntiin kaikkine töineen. 201 koppasesta 200D:stäkin laatikko irtoo, muttei ihan noin vikkelästi. joskus viitisen vuotta sitten tein ko laitteeseen kytkinremontin. äkkiseltään muistelen, että homma on melkolailla samanlainen, ku isompaankin autoon, mutta tosiaankin ne laatikon ylemmät pultit on niin ahtaasti siellä, että jatkoja joutuu laittaan joku 3 peräkkäin ja nivelen päähän. eipä siinä muuten mitään ihmeellistä ole. kaikki oleellinen tuli muilta kerrottua.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E